نگهداری کابین دوش حمام

نگهداری کابین دوش حمام

یکی از مواردی که به کمک آن می توان حمام و دستشویی داخل ساختمان و منزل خود را زیبا و شیک کرد استفاده از کابین حمام و یا پارتیشن حمام می باشد. شما با صرف یک هزینه ی معقول می توانید سرویس بهداشتی خود را زیبا سازید.

ايجاد يك تغيير كوچك و کم هزينه البته اگر با سليقه انجام گیرد حتما تاثيري مثبت و فوق‌العاده در زيبا سازی داخلي حمام تان دارد. کابین دوش حمام با تمام زیبایی هایی که دارد به نظافت نیز نیازمند است.

 

نگهداری کابین دوش

اگر شما هم به عنوان فردی هستید که در منزلش کابین دوش شیشه ای دارد میدانید که تمیز کردن این نوع از پارتیشن های حمام کار راحتی نبوده و روش مخصوص به خود را دارد.

اگر پارتیشن حمام شیشه ای باشد بعد از هر بار دوش گرفتن، شیشه ها پر از لکه های آب شده و بخار در داخل حمام می پیچد و در صورت سریع تمیز نشدن پس از مدتی سر و کله جرم ها و قارچ ها پیدا می گردد.

این مسئله در برخی از موارد صاحبخانه را به شدت اذیت کرده و او را مجبور می کند که از پرده ی حمام استفاده کند و به این ترتیب دکوراسیون خود را تغییر دهد.

یکی از روش های مناسب برای تمیز کردن کابین دوش حمام استفاده کردن از شیشه روب ها و پارچه های میکروفایبر است که در واقع شیشه روب یک وسیله همانند برف پاک کن است که یک دسته و یک تیغه ی لاستیکی مسطح و طویل دارد و با کشیدن آن بر روی سطح شیشه ای پارتیشن حمام میتوان لکه ها را از روی سطح برداشت و زدود.

پارچه های میکروفایبر نیز روش خوبی برای برطرف سازی لکه های آب و تجمع صابون هستند و از انها می توان برای مکان های با دسترسی سخت هم استفاده کرد مثل زیر دسته در و گوشه تنگ در ها.

 

برای نگهداری از کابین دوش حمام به این نکات توجه کنید

  1. جلوگیری از ضربه و آسیب: از ضربه و آسیب زدن به سطوح شیشه‌ای یا مواد دیگر کابین دوش خودداری کرده تا از شکستگی یا خراش‌های ناخواسته جلوگیری کنید.
  2. نگهداری از قطعات فلزی: در صورت وجود قطعات فلزی در کابین دوش، از زنگ‌زدگی و خوردگی آنها جلوگیری کنید. از مواد مناسب برای تمیز کردن و حفظ وضعیت فلزها استفاده نمایید.
  3. تعویض قطعات آسیب‌دیده: در صورت وجود لکه‌های دائمی، خراش‌ها یا آسیب‌های دیگر که نمی‌توانید تمیز کنید، در نظر داشته باشید که قطعات معیوب را تعویض کنید.
  4. استفاده از پنجره‌های مناسب: در صورت وجود پنجره در کابین دوش، از محصولات مناسب برای شیشه و پنجره استفاده کنید تا از زنگ زدگی و آلودگی‌های زودرس جلوگیری کنید.
  5. بررسی نشتی آب: به‌طور دوره‌ای نشتی آب را بررسی کنید. در صورت وجود نشتی، آن را به‌سرعت تعمیر کرده تا از آسیب به ساختار کابین جلوگیری شود.

با رعایت این نکات، می‌توانید از ظاهر و عملکرد بهینه کابین دوش خود لذت برده و عمر مفید آن را افزایش دهید.

 

Shower cabin

 

مهمترین نکته نگهداری؛ تمیز کردن کابین دوش شیشه ای حمام

بعد از این که سطوح شیشه ای کابین حمام را پاک نمودید ادامه کار را با یک شوینده انهم به شکل روزانه تکمیل نمایید . می توانید از شوینده های خانگی استفاده کنید و اگر این کار را مرتبا و به صورت روزانه انجام دهید تایم زیادی را از شما نمی گیرد و تمیزکاری عمیق و خسته کننده ای به حساب نمی آید.

شوینده های مخصوص سطوح شیشه ای را فراموش نکنید انها شوینده های ساده ولی پرکاربردی هستند ، البته به جای این نوع از شوینده ها از اسپری بدون مواد شیمیایی نیز می توان استفاده نمود.

استفاده از پاک کننده های طبیعی نیز روش پاک سازی دیگری است که بسیار کم هزینه می باشد و به صورت جادویی عمل می کند.

به عنوان مثال می توان ترکیب مقابل را داشت: نیم پیمانه آب اکسیژنه، نیم پیمانه الکل، یک قاشق مایع ظرفشویی و براق کننده ی ظروف ماشین ظرفشویی، تمامی این مواد را در یک بطری مخلوط کرده و به شکل اسپری از این مخلوط بهره ببرید.

در نهایت بطری را با آب پر کرده و مرتب تکان دهید تا مواد با یک دیگر ترکیب شوند. اگر به دنبال تمیز کاری عمیق تر هستید برای زدودن سفیدک ها و لکه ها از شوینده های قوی شیمیایی استفاده کنید ولی به این نکته توجه کنید که انها برای پوست دست تان مضر هستند و حتما باید از دستکش استفاده کنید.

استفاده از پودر شوینده برای شستن کابین دوش حمام و پارتیشن حمام نیز روش مناسبی است البته در این روش ابتدای امر سطح شیشه ای را مرطوب و خیس کنید و سپس پودر را روی یک اسفنج پاشیده و پس از ان بر روی شیشه بمالید. در نهایت آن را با آب گرم یا سرکه شسته و برای خشک کردن کابین دوش حمام شیشه ای نیز می توانید از شیشه روب کمک بگیرید.

نظافت دوره‌ای و نگهداری مناسب از کابین دوش باعث حفظ شکل ظاهری و زیبایی آن نیز خواهد شد. این موضوع به شما اجازه می‌دهد تا از دیزاین حمام خود لذت برده و از ایجاد ظاهر کثیف یا آلوده جلوگیری کنید. نظافت منظم و صحیح همچنین می‌تواند از نشتی آب جلوگیری کند. نشتی آب باعث تخریب قسمت‌های داخلی کابین خواهد شد و به طور کلی عمر کابین را کاهش می‌دهد. با توجه به موارد فوق، می‌توان گفت، نظافت منظم و درست کابین دوش به طول عمر آن کمک کرده و از هزینه‌های تعمیر و تعویض زودرس جلوگیری می‌کند.

 

ساده ترین موارد جهت نگهداری کابین دوش حمام

  • استفاده از مواد نرم‌کننده مناسب
  • تمیز کردن و خشک کردن منظم
  • جلوگیری از ضربه و آسیب
  • تعویض به موقع قطعات آسیب‌دیده

 

افزایش عمر کابین دوش با شستشوی صحیح آن

اگر کابین دوش قطعات فلزی دارد، نظافت منظم آن از خوردگی و زنگ‌زدگی فلزات جلوگیری کرده و عمر مفید کابین دوش را افزایش می‌دهد. تهویه‌ها و شکاف‌های کابین دوش نیز باید به درستی کار کنند تا رطوبت به خوبی از داخل خارج شود. نظافت منظم و نگهداری از کابین دوش، از انسداد این تهویه‌ها جلوگیری کرده و عمر کابین را افزایش می‌دهد.

 

انواع کابین حمام

دو نوع کابین حمام به صورت رایج داریم: کابین دوش حمام با فریم و کابین دوش حمام بدون فریم.

 

پیج اینستاگرام لاریس

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس