مراحل نصب کابین دوش

مراحل نصب کابین دوش

کابین دوش حمام را خودتان نصب کنید

با این که نصب وتعبیه  ابزار در محیط های مناسب، از جمله مهارت های دلنشین هستند، ولی در صورتی که توانایی اجرای پروژه های فنی را داشته باشید، نتیجه لذت بخش و سرگرم کننده ای برای خود ایجاد خواهید کرد. با این کار هم در هزینه ها و هم در زمان خود صرفه جویی کرده اید.

یکی از این پروژه های خانگی، نصب و تعبیه کابین های دوش شیشه ای است که البته با انواع مختلف آن ها در بازار مواجه هستیم.از هر یک از این کابین دوش های شیشه ای  برای پیاده سازی اهداف ویژه ای استفاده می شود. انواع مختلف آن ها عبارتند از:

  • کابین دوش های مستطیلی یا مربعی شکل و یا d  شکل
  • کابین دوش های ایستاده
  •  کابین دوش های شیشه ای با پنل های مرطوب

 

 

اینستاگرام لاریس

 

کابین دوش چیست؟

یک کابین مستقل است که معمولا با یک یا دو درب برای دسترسی طراحی شده است که شامل دوش شما است  و دارای انواع مختلفی است که در واقع اتاقکی است شیشه‌ای که در مدل ساده‌ی آن مستطیلی شکل است و تنها دارای دوش است. لزومی ندارد که دیوارهای پشت کابینت را با کاشی و سرامیک تزئین کنید. کابین های دوش را معمولا از مصالح با دوام و آکریلیکی می سازند که در برابر نفوذ آب نیز دوام بالایی داشته باشند.

پیش از اجرای هر کاری:

کابین دوش حمام خود را اغلب پس از تعبیه آن باز کنید. هرگونه آسیب دیدگی ها را بررسی نمایید زیرا بهتر است آن ها را در حال حاضر عیب یابی کنید تا پس از زمان نصب. قبل از انجام هر کاری ، شیر آب منزل را قطع کنید.

آن چه برای نصب کابین دوش شیشه ای نیاز دارید:

آچار قابل تنظیم (سینی های آکریلیکی)، سطل (فقط سنگی)، چکش، مته برقی، اره نازک، اره منبت کاری ،تفنگ حرارتی ،سطح صاف، پیچ گوشتی استاندارد، نوار، اره چوب بری.

از وجود این ابزار نیز مطلع باشید:

پنل شیشه ای، فریم ها (یا همان کانال ها)، درب ،دستگیره، سینی کابین دوش، سطل زباله، شن و ماسه ساخت و ساز، سیمان، جسب PVA ،دوش و یا سر شیر، مهر و موم سیلیکون

زمان تکمیل پروژه: یک روز

تعبیه سینی کابین بدون اهرم بالابرنده

 

 با مراجعه به فروشگاه های معتبر، می توانید سینی های کابین دوش خود را از مواد با کیفیت بالا و تایید شده انتخاب نمایید. این مواد در برابر ضربه و خراش مقاوم بوده و نیز مقاومت بسیار بالایی در برابر مواد آکریلیکی دارند. همچنین نمونه های متعددی از سینی های دوش گیری آکریلیک در اختیارتان قرار می دهیم  که از جمله آپشن های ارزشمند برای حمام و تهویه آن می باشند.

 

نحوه نصب کابین دوش

 

دستورالعمل های زیر برای نصب سینی کابین دوش های شیشه ای در خصوص سینی های آکریلیکی با اهرم بالابرنده طراحی شده اند. لطفا از آن ها دیدن بفرمایید:

 

گام اول: سینی حمام خود را در جایی که قصد دارید تعبیه کنید، قرار داده و با مداد قرمز دور تادور آن خط بکشید

گام دوم: با استفاده از اره های منبت کاری ،یک سوراخ در کف ایجاد نموده و فطر آن را بسیار کم انتخاب نمایید. این کار باعث جریان یافتن آب در لوله خارجی است.

گام سوم: یک ورودی مناسب در کف سینی درست کنید و اطمینان حاصل کنید که می توانید به راحتی کف دست خود را از ورودی وارد کنید تا به لوله های خروجی دسترسی داشته باشید.

گام چهارم: با استفاده از دستورالعمل های ارائه شده، واشرها را به سینی وصل نموده و مطمئن شوید که واشر لاستیکی به هر دو طرف ورودی وصل شده و در برابر آب مقاومت می کند.

گام پنجم: از چسب PVA رقیق استفاده نموده و آن را بر روی قسمتی که سینی قرار دارد، کمی ریخته و بگذارید خشک شود.

گام ششم: مقداری از ملات را در سطلی ترکیب کنید ( مقداری سیمان و شن و ماسه را به نسبت یک به سه) و لایه ای نازک از ان را روی سطح سینی قرار دهید ( عمق ملات بیشتر از 25 الی 30 میلی متر نباشد).

گام هفتم: از زوایای مختلف به عمق ملات ریخته شده روی سینی کابین نگاه کنید. شاید نیاز باشد سطح ملات را کم یا بیشتر کنید.

گام هشتم: اجازه دهید ملات روی سینی به مدت بیست و چهار ساعت بماند تا کاملا خشک گردد.

گام نهم: همزمان با خشک شدن ملات، به قسمت ورودی واشرها دسترسی داشته و اطمینان حاصل نمایید که هیچ گونه نشتی وجود ندارد.

گام دهم: با استفاده از چسب سیلانت و سیلیکون، دور تا دور لبه های سینی را مهر و موم کنید.

گام یازدهم: حالا می توانید درب ورودی کابین دوش مورد نطرتان را جایگزین نمایید.

 

تعبیه و نصب دوش آکریلیکی با استفاده از اهرم بالا برنده

سینی های کابین های دوش آکریلیکی بسیار سریع تر و آسان تر از نمونه های سنگی تعبیه می شوند. اگر بتوانید از اهرم های بالابرنده استفاده نمایید، کارتان به سرعت پیش خواهد رفت. توصیه می کنیم دستورالعمل های زیر را در نظر داشته باشید:

 

گام اول: پایه ها را با استفاده از پیچ در جای خود محکم کنید.

گام دوم: واشرها را با استفاده از دستورالعمل های قبلی، در لبه های سینی تنظیم کنید.

گام سوم: سینی حمام را در محل مورد نظرتان قرار دهید. از زوایای مختلف به آن نگاه کنید تا کاملا تراز باشد. می توانید از آچار برای تنطیم پایه ها استفاده نمایید.

گام چهارم: واشرها را به لوله های خروجی وصل کنید.

گام پنجم: هر دو لبه پنل هایی را به سینی متصل نمایید.

گام ششم: اطمینان حاصل کنید که هیچ گونه نشتی وجود ندارد.

گام هفتم: دورتادور لبه ها را با چشب بپوشانید. رابط بین پنل ها را با استفاده از چسب سیلیکونی کاملا بپوشایند. اکنون وفتش رسیده که کابین دوش خود را نصب کنید.

 

کابین دوش حمام

 

نصب کابین دوش حمام

دستورالعمل های زیر برای تعبیه یک کابین دوش مستطیلی در گوشه حمام مورد استفاده قرار می گیرند. در این مورد به یک پنل و نیز یک درب پنلی نیاز داریم (یا چند پنل که با دیوار های حمام احاطه شده باشند). تنها به یک فرد دیگر برای کمک نیاز خواهید داشت.

مرحله اول: از کانال هایی استفاده کنید که با پنل های دیواری شما هماهنگ باشند. از سطح هموار برای اطمینان از افقی بودن پنل ها استفاده کرده و کانال ها را در گوشه سینی کابین نصب کنید.

مرحله دوم: با استفاده از دریل برقی ،سوراخ هایی روی دیوار ایجاد نمایید. روپلاگ ها را داخل نموده و کانال های روی دیورا را با اره برش دهید.

مرحله سوم: در این جا بایستی بدانید کدام جانب درب ها را تمایل دارید باز کنید. پس از تصمیم گیری، پنل را به صورت دائمی روی کانال مناسب و بر سطح دیوار تعبیه نمایید.

مرحله چهارم: پنل درب را به سایر کانال ها متصل کنید.

مرحله پنجم: هر دو پنل ها اکنون بایستی در لبه های سینی کابین قرار داده شوند. بایستی آن ها را در قسمت وسط فیکس کنید.

مرحله ششم: با استفاده از واشرهای مناسب و با کمک انبردست، پنل ها را در جای خود محکم کنید.

مرحله هفتم: دستگیره درب را به آن بیفزایید.

مرحله هشتم: دورتادور لبه های کابین دوش را با استفاده از چسب سیلیکون بپوشانید. داخل لبه ها را هرگز چسب نزنید.

 

 شرکت کابین دوش حمام

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس