چند سوال رایج در مورد کابین حمام

چند سوال رایج در مورد کابین حمام

در سالیان اخیر سبک‌های دکوراسیون داخلی خانه دچار تغییر و تحول زیادی شده که حمام و سرویس‌های بهداشتی نیز از این تغییرات مستثنی نبوده‌اند. کابین حمام یا کابین دوش شیشه‌ای از جمله موارد جدیدی است که در سالیان اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. این کابین همانطور که از نامش پیداست، از شیشه ساخته شده و می‌تواند محل دوش را از مابقی فضای حمام جدا سازد. دور دوشی شیشه‌ای باعث می‌شود تا هم فضای داخل حمام منظم حفظ شود، هم از فضای در اختیار، به نحو احسن استفاده گردد و هم اینکه حس شکیل بودن و لوکس بودن را به دکوراسیون داخلی خانه و حمام ببخشد. در ادامه به مهم‌ترین سوالات رایج در این خصوص اشاره می‌کنیم.

کابین دوش خارجی بخریم یا ایرانی؟

برخی از کابین‌های دوش موجود در بازار توسط شرکت‌های داخلی تولید و عرضه می‌شود. اما سالانه بخش زیادی هم توسط شرکت‌های وارد کننده به داخل کشور می‌آید. به همین دلیل اگر به بازار مراجعه کنید حتما با نمونه‌های خارجی آن روبرو می‌شوید. واقعیت آن است که نمی‌توان به طور قاطع گفت که کدام مورد از آنها مناسب است. چرا که هم نمونه‌های داخلی و هم نمونه‌های خارجی دارای انواع مختلفی هستند که بعضا کیفیت آنها متفاوت است. ضمن آنکه در اینجا بحث قیمت نیز مهم بوده و معمولا یکی از مهم‌ترین فاکتورها در خرید هر محصولی است. با این حال، در انتخاب کابین دوش خارجی باید این نکته را مدنظر قرار داد که تا چه اندازه ابعاد و طراحی آن برای حمام‌های ایرانی مناسب بوده و آیا سایر ویژگی‌های آن مورد پسند مشتری ایرانی است؟

خرید کابین دوش شیشه‌ای دست دوم منطقی است؟

خرید اجناس و وسایل دست دوم مورد پسند بسیاری از افراد مختلف جامعه است. برخی اوقات امکان دارد با خرید یک وسیله دست دوم، هم در بحث قیمتی نفع ببرید و هم وسیله مناسبی را به لحاظ کیفیت خریداری کنید. خرید کابین دوش شیشه‌ای دست دوم هم در چند وقت اخیر رواج پیدا کرده است. در این خصوص چند نکته وجود دارد که باید به آنها دقت کنید. اولین بحث، مساله قیمت است. طبیعی است که با خرید نوع دست دوم هر وسیله‌ای، قیمت آن نیز پایین‌تر خواهد بود که در خصوص دور دوشی شیشه‌ای نیز این قضیه صادق است. اما در این خصوص باید دقت کنید که وسیه مورد نظر به لحاظ نظافت و نکات مربوط به سلامت، استاندارهای لازم را داشته باشد. چرا که دور دوشی و به طور کل حمام از جمله وسایل و قسمت هایی بوده که بحث سلامتی در آن بسیار اهمیت دارد. با این حال، برخی اوقات ممکن است نمونه‌هایی از آن پیدا شود که کمتر مورد استفاده قرار گرفته یا آنکه بنا به دلایلی افراد بعد از خرید قصد فروش مجدد آن را داشته باشند. به طور کل خرید اجناس دست دوم چندان اصول و قاعده خاصی نداشته و این بستگی به سلائق و اهداف شما از خرید جنس مورد نظر دارد.

کابین دوش شیشه‌ای پیش ساخته چگونه است؟

کابین‌های دوش را می‌توان هم به صورت پیش ساخته و هم غیر از آن تهیه کرد. معمولا کابین دوش پیش ساخته یا پیش آماده طرفداران بیشتری دارد. این کابین‌ها بدین صورت هستند که از قبل در یک کارخانه آماده و ساخته می‌شوند. سپس افراد می‌توانند با تهیه یکی از آنها، این کابین‌ها را در حمام خود نصب کنند. در مقابل برخی اوقات نیز امکان دارد که دور دوشی شیشه‌ای را به صورت دیگری در حمام ایجاد کرد. یعنی هنگام ساخت و تجهیز حمام آن را به کار برد. با این حال، کابین دوش شیشه‌ای پیش آماده به علت آنکه امکان نصب آن در هر حالتی وجود دارد، بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد. اما کابین‌های پیش ساخته نیز دو نوع مختلف دارند که شامل کابین پیش ساخته معمولی و پیشرفته است. کابین پیش ساخته معمولی از امکانات کمتری برخوردار بوده و بدین صورت است که در کارخانه ساخته و به صورت تقریبا ساده در بخشی از حمام نصب می‌شود. اما در مقابل کابین پیش ساخته پیشرفته دارای امکانات و تجهیزات بسیار بیشتری بوده که بیشتر هم مورد استقبال قرار می‌گیرد. البته طبعا قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. این نوع کابین‌های شیشه‌ای در اندازه‌ها و طرح‌های مختلف مانند مربعی یا مستطیلی تولید می‌شوند.

قیمت کابین دوش شیشه‌ای به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل مختلفی در تعیین قیمت این نوع کابین‌ها دخیل هستند که افزایش یا کاهش آن می‌شوند. از جمله این موارد می‌توان به ابعاد و اندازه کابین دوش شیشه‌ای اشاره کرد. طبیعی است که هر اندازه ابعاد این نوع کابین بزرگتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد رفت و البته برعکس. چرا که کابین‌هایی که اندازه‌های بزرگتری دارند، شیشه سکوریت بیشتری در آنها به کار رفته است. لازم به ذکر است جنس شیشه این کابین‌ها معمولا از شیشه سکوریت بوده که به شیشه نشکن نیز معروف است. قیمت این شیشه‌ها معمولا بسته به کیفیتی که دارند، می‌تواند متفاوت باشد. ابعاد و اندازه کابین می‌تواند بسته به تعداد افرادی که از آن استفاده می‌کنند متنوع باشد. ضمن آنکه طول کابین هم بر روی قیمت آن تاثیرگذار خواهد بود. مورد دیگری که بر روی قیمت کابین تاثیرگذار است، امکانات و تجهیزاتی است که در داخل کابین به کار می‌رود. معمولا از انواع بسیار ساده تا بسیار پیشرفته آنها در بازار وجود دارد که طبعا قیمت آنها نیز متفاوت خواهد بود. دوش و زیر دوشی معمولا جزء ابتدایی‌ترین امکانات کابین محسوب می‌شود و با اضافه شدن هر امکانات دیگری، قیمت نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

از جمله فاکتورهای تاثیرگذار دیگر بر قیمت، می‌توان به طرح یا رنگ کابین دوش اشاره کرد. چرا که در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند که بسته به نیاز و سلیقه مشتری می‌توانند متفاوت باشند. نصب کردن نیز یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت خواهد بود. در اینجا معمولا دو نوع هزینه حمل و نصب را می‌توان در نظر گرفت. فاصله محلی که شما کابین را خریداری کرده تا محل نصب هم بر روی قیمت تمام شده تاثیرگذار خواهد بود. به سوالات رایج در خصوص خریداری کابین دوش شیشه‌ای اشاره کردیم. اما بد نیست قبل از خرید آن، با افراد یا شرکت‌های معتبر در این زمینه هم مشورت کنید.

 

 

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس