گرمایش از کف در حمام

گرمایش از کف در حمام

حمام باید گرم باشد. فقط در این صورت استفاده از آن کاملاً راحت خواهد بود. یکی از راه حل‌هایی که اکثر سرمایه گذاران روی آن تمرکز می‌کنند، گرمایش از کف است. این روش به خصوص در زمستان کاربرد زیادی دارد، زمانی که از راه رفتن روی یک زمین گرم، لذت خواهید برد. با این حال، افرادی هستند که مطمئن نیستند که آیا این انتخاب برای آنها خوب است یا خیر. پس در مورد گرمایش از کف چه باید بدانیم؟ در این راهنما از گروه لاریس در مورد گرمایش از کف حمام و مزایای آن صحبت خواهیم کرد.

هنگام برنامه ریزی برای بازسازی حمام، یکی از سوالات اصلی که باید به آن پاسخ دهیم این است که چه نوع گرمایش حمام بهتر عمل می‌کند. بدیهی است که برای حفظ دمای حمام، رادیاتور حمام را روی دیوار نصب می‌کنیم، اما لازم نیست خود را به این روش محدود کنیم، گرمایش از کف نیز ارزش بررسی دارد.

 

گرمایش از کف: اطلاعات اولیه

وقتی دمای داخل خانه را بررسی می‌کنید، دما در حمام باید 4 درجه بالاتر از سایر اتاق‌ها باشد. با گرمایش از کف، دستیابی به آن آسان تر خواهد بود و همچنین یک راه حل کاملا اقتصادی است. مهم است که به یاد داشته باشید که درجه حرارت در سطح کف نمی‌تواند از 34 درجه بالاتر برود. این درجه حرارت برای راه رفتن روی زمین با پای برهنه مناسب است و حوله‌ها به سرعت خشک می‌شوند.

بسته به انتظارات سرمایه گذار، گرمایش از کف در حمام می‌تواند منبع اصلی گرما یا مکمل رادیاتور باشد. علاوه بر این، می‌توان آن را با استفاده از فناوری‌های مختلف به کار برد، به عنوان مثال می‌توانیم بین گرمایش مبتنی بر آب یا برق یکی را انتخاب کنیم. اما تفاوت آنها چیست و کدام نوع محبوب تر است؟

 

گرمایش از کف: آب یا برق؟

نکته مهم این است که مهم نیست کدام گزینه را انتخاب کنیم، تمام اجزای سیستم در زیر زمین پنهان می‌شوند. با گرمایش از کف به وسیله آب، لوله‌های پلی پروپیلن، پلی اتیلن متقاطع یا پلی بوتیلن به کار برده می‌شود. آنها در فواصل مساوی روی زمین ثابت می‌شوند و در حلقه‌های مارپیچ مانند قرار می‌گیرند. در حمام، لوله‌های گرمایش از کف آب هر 5 الی 10 سانتی متر کار گذاشته می‌شود. یک مزیت غیرقابل انکار این روش هزینه کم نصب و راه اندازی است. گرمایش همراه با تجهیزات گرمایش مرکزی کار می‌کند، دما به طور مساوی توزیع شده و حمام گرم می‌شود.

روش دیگر گرمایش از کف، گرمایش الکتریکی یا برقی است. برای این سیستم از کابل‌های گرمایشی، فویل‌های گرمایشی و تشک‌های گرمایشی استفاده می‌شود. در مقایسه با روش قبلی، مزیت این فناوری امکان نصب در مکان‌هایی است که در حال حاضر امکان نصب گرمایش آبی وجود ندارد، به عنوان مثال در خانه‌هایی که به تازگی ساخت و سازشان تمام شده است، می‌توان از گرمایش الکتریکی استفاده کرد. آنها همچنین به راحتی در هنگام بازسازی حمام قابل نصب هستند.

از آنجایی که سیستم الکتریکی به طور مستقیم زیر زمین قرار دارد، پس از روشن شدن سیستم گرمایش، کف بسیار سریع گرم می‌شود. علاوه بر این، در مقایسه با گرمایش مبتنی بر آب، گرمایش الکتریکی تنها زمانی که نیاز به استفاده است روشن می‌شود، بنابراین هزینه عملیاتی می‌تواند کمتر باشد. بنابراین، از جمله مزایای این روش می‌توان به تطبیق پذیری، صرفه جویی و همچنین نرخ پایین استفاده اشاره کرد.

 

 گرمایش از کف حمام

 

قبل از نصب گرمایش از کف، دکوراسیون خود را برنامه ریزی کنید.

هنگام تصمیم گیری در مورد گرمایش از کف، باید از قبل فکر کنیم که دکور چگونه خواهد بود و دوش یا وان، دستشویی و صندلی توالت در کجا قرار می‌گیرند. سیستم گرمایشی نباید زیر هیچ تجهیزاتی کار کند. حلقه‌ها باید به گونه ای گذاشته شوند که در کنار این وسایل باشند، اما نه زیر آن‌ها. این کار برای جلوگیری از برخورد در هنگام نصب کاربرد است. گرمایش از کف حمام از آنجایی که در زیر قرار می‌گیرد، بنابراین اغلب زمانی انجام می‌شود که خانه هنوز در حال ساخت است. معمولاً گرمایش برقی ممکن است گزینه بهتری باشد که نیازی به تغییرات زیادی در تاسیسات خانه ندارد.

 

مزایای گرمایش از کف حمام

بر اساس اطلاعات قبلی، به راحتی می‌توان دریافت که گرمایش از کف در حمام مزایای مختلفی دارد. در وهله اول، ما متوجه راحتی استفاده خواهیم بود، اما این تنها جنبه ای نیست که باید ما را به انتخاب این راه حل ترغیب کند. اگرچه نصب گرمایش از کف گرانتر از رادیاتور است، در عین حال هزینه‌های عملیاتی پایینی را به همراه دارد. هوای گرم همیشه به سمت بالا حرکت می‌کند. اگر فقط رادیاتور در حمام باشد، کف سرد می‌شود و باید دمای را بالاتر ببریم. این مشکلی در گرمایش از کف وجود ندارد، زیرا گرما را می‌توان روی زمین احساس کرد.

جنبه دیگری که این روش را برای استفاده راحت می‌کند امکان کنترل دقیق دما است. گرما از زیر سقف خارج نمی‌شود و می‌توانیم از دمایی که برای اعمال انتخاب می‌کنیم لذت ببریم. اگر گرمایش از کف را به عنوان منبع اصلی گرما در نظر بگیریم، می‌توانیم فضای زیادی را در اتاق صرفه جویی کنیم، این تفاوت به ویژه در حمام‌های کوچک قابل توجه خواهد بود.

بعد از حمام یا دوش گرفتن، حمام مرطوب می‌شود، بخار روی دیوارها و کف جمع می‌شود و حوله‌ها باید خشک شوند. باز هم، گرمایش از کف در اینجا به کمک شما می‌آید، زیرا باعث می‌شود سطوح بسیار سریعتر خشک شوند. بنابراین، راهی برای از بین بردن رطوبت اضافی است. زیبایی شناسی را نیز نباید فراموش کنیم. تاسیسات گرمایش از کف زیر کف پنهان می‌شود، بنابراین به هیچ وجه دکور حمام را به هم نمی‌زند.

 

مزایای گرمایش از کف حمام

 

معایب گرمایش از کف

اگرچه اکثر مردم از گرمایش از کف راضی هستند، اما برخی در استفاده از این روش شک و تردید دارند. در بیشتر موارد، این موضوع به دلیل ابهاماتی است که در مورد این فناوری وجود دارد. البته گاهی اوقات نصب نادرست نیز باعث ایجاد ناراحتی می‌شود. به طور کلی از معایب این روش می‌توان به هزینه سرمایه گذاری اولیه بالا اشاره کرد؛ علاوه بر این، در صورت بروز هرگونه نقصی (که در صورت نصب صحیح بسیار نادر است)، دسترسی به لوله‌ها و کابل‌ها دشوار بوده و ممکن است نیاز به کندن کف زمین باشد.

 

چه نوع کفی برای گرمایش از کف مناسب است؟

سوال دیگری که در رابطه با نصب گرمایش از کف مطرح می‌شود این است که آیا می‌توان از آن برای هر طبقه‌ای استفاده کرد؟ بیشتر در حمام‌ها از کاشی و سرامیک استفاده می‌شود و در مورد رساندن گرمای ناشی از نصب به آن‌ها، نباید نگران باشیم. علاوه بر این، کاشی‌ها گرما را به خوبی هدایت می‌کنند، بنابراین آنها انتخاب مناسبی هستند. مواد دیگری مانند گرس، سفالین، سنگ مرمر یا گرانیت نیز مناسب هستند.

وقتی صحبت از کفپوش چوبی یا لمینت به میان می‌آید، مشکلاتی نیز به همراه دارد. مطمئناً هر مدلی مناسب نیست. این مواد باید در برابر نوسانات دما و رطوبت مقاوم بوده و ضریب انقباض خوبی داشته باشد. اگر نصب زیر چوب باشد، باید روی چوب‌هایی مانند چوب بلوط یا اقاقیا نصب شود. با این حال، گرمایش از کف نباید زیر زمینی که از چوب جامد یا یک نوع چوب نرم ساخته شده است، نصب شود.

در نهایت اگر قصد بازسازی حمام و استفاده از تجهیزات مختلف مانند کابین دوش حمام، اتاق شیشه‌ای حمام و دور دوشی حمام را دارید، گروه لاریس می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند. این گروه با هدف جلب رضایت مصرف کننده و با به کارگیری از طرح‌ها و تکنولوژی‌های جدید، کیفیت محصولات و خدمات پس از فروش خود را تضمین می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

 

فروش کابین دوش حمام

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس