6 نکته در خصوص خرید کابین دوش حمام

6 نکته در خصوص خرید کابین دوش حمام

کابین دوش حمام در حمام به طور معمول با یک یا چند پنل احاطه شده که دورتا دور کابین دوش را محصور کرده اند. این محفظه ها ممکن است فاقد در و یا دارای در باشند و این به نوع کابین دوشی بستگی دارد که برای حمام خود انتخاب کرده اید.

آپشن های متعددی برای انتخاب کابین دوش حمام وجود دارد که شامل دیوارهای بزرگ، اتاق رختکن و یا فضاهای اضافی همچون اتاق جکوزی هستند. نگاهی به این رهنمودهای ساده برای انتخاب کابین دوش مناسب بیندازید. این شش مورد را به خاطر بسپارید.

 

1-فضای حمام جهت انتخاب کابین دوش

تصمیم دارید از کابین های دوش مستطیلی، دایره ای و یا مکعبی استفاده کنید؟ محفظه رختکن برای خود مد نظر دارید؟ دوش های دیواری را ترجیح می دهید؟ سایر نکاتی که بایستی در نظر بگیرید شامل نوع اتاقی است که طراحی کرده اید:

آیا اتاق هایی را انتخاب کرده اید که سوئیتی است؟

آیا اتاق حمام اصلی است و یا اتاقی مجزا برای دوش گیری مد نظر دارید؟

با کمی ابتکار و برنامه ریزی مناسب می توانید بهترین و ایده آل ترین کابین دوش حمام را برای خود طراحی کنید. قبل از هر چیز ابعاد اتاق و نیز ارتفاع سقف را در نظر بگیرید. برای نمونه چنانچه می خواهید کانون دیدی زیبا در اتاق دوش گیری ایجاد شود بهتر است به دنبال کابین دوش های استوانه ای بگردید.

 

2-دیوارها و موقعیت قرار گیری آنها برای انتخاب کابین دوش حمام

این خیلی مهم است که درست تصمیم بگیرید کابین دوش حمام را در چه مکانی قرار می دهید. آیا قصد دارید کابین دوش را در گوشه اتاق، روی مرکز دیوار و یا در مکان هایی مجاور اتاق های دیگر نصب کنید؟ این نوع کابین دوش حمام و تعداد درهای مورد نیاز آن را معین خواهد کرد. برای نمونه اگر دوست دارید کابین دوش حمام خود را بر مرکز دیوار نصب کنید، ممکن است به نوع D شکل آن نیاز داشته باشید. همچنین چنانچه قصد تعویض کابین های قدیمی تری را دارید، بهتر است کابین دوش جدید را در همان محل کابین قدیمی تر نصب کنید زیرا که محل نصب همچون شیارهای داخلی بر روی دیوار باقی مانده و این باعث تسهیل در پروسه نصب محفظه خواهد شد.

 

3-انواع شیشه برای نصب کابین دوش حمام

 

شیشه مناسب کابین دوش حمام

 

نوع درهایی که برای کابین دوش های گوناگون حمام ها مورد استفاده قرار می گیرند، ممکن است با هم فرق داشته باشند اما اینکه چه نوع شیشه ای برای این درها در نظر می گیرید، یکی از مهم ترین نکاتی است که بایستی مد نظر داشت. همیشه به دنبال شیشه های با کیفیت باشید.

در اینجا چند رهنمود در این خصوص ارائه می دهیم:

شیشه هایی که ضخامت 8 تا 10 میلیمتری دارند، هم با دوام و هم ایمن هستند و البته تمیز کردنشان بسیار ساده است.

شیشه های نشکن که از ایمنی بالایی برخوردارند، همیشه بهترین انتخاب برای اتاق های مرطوب و یا محوطه دوش هستند.

خالی از لطف نیست اشاره کنیم که شیشه های ضخیم تر به مراقبت بیشتری نیاز دارند زیرا که وزن بالایی دارند.

با توجه به طراحی شیشه ها، شیشه هایی که مدل منحنی شکل دارند، ضخامت کمتر و در نهایت مراقبت کمتری نیاز دارند.

چنانچه نگران هزینه ها هستید و یا شکل ظاهری شیشه های ضخیم را نمی پسندید، شیشه های 4 تا 6 میلی متری ،انتخابی ایده آل خواهند بود.

شیشه هایی که فاقد فریم های محافظ و یا زوار هستند، به راحتی خرد و شکننده می شوند. محفظه های حمام با فریم های آلومینیومی به راحتی از شیشه های داخل درها محافظت کرده و مانع از شکستگی آن ها می گردند. 

 

4-کابین دوش با سینی یا بدون سینی

شما همچنین می توانید کابین دوش هایی را برای دوش گیر ی انتخاب کنید که یا دارای سینی مویلار و یا فاقد آن باشند. نوع سینی دار آنها این روزها محبوبیت بیشتری دارد چرا که درهای روی پنل را با استفاده از این سینی ها تعبیه می کنند و در واقع همچون ستونی برای تعبیه درهای کابین هستند. البته در این مورد نیز باید حتی الامکان اندازه سینی و ابعاد درها را در نظر بگیرید.

 

کابین دوش با سینی

 

5-کاشی کاری برای نصب کابین دوش حمام را از یاد نبرید

البته هنر کاشی کاری و یا استفاده از موزاییک از عناصر ضروری به حساب نمی رود. اما چنانچه قصد داربد از کاشی و سرامیک در محفظه حمام استفاده کنید، نکات زیر را در نظر بگیرید:

وقتی از دوش های دیواری استفاده می کنید، یادتان باشد که فضای پشت دیوار دوش را کاشی بندی کنید. پس به ابعاد و هزینه مورد نیاز برای خرید کاشی ها نیز توجه داشته باشید. بهتر است همه فضای دیوار کف زمین را با کاشی و سرامیک تزئین کنید. این کار مانع از نشر آب به قسمت های زیرین کف اتاق می شود.

 

6-موقعیت قرارگیری کابین دوش در سمت راست یا چپ

بهترین ترفند برای قراردادن کابین دوش، این است که ابتدا ابعاد اتاق را اندازه گرفته و سپس تعیین کنید که درهای محفظه به سمت چپ و یا راست باز می شوند. پیشنهاد ما این است که کابین ها را در جایی قرار دهید که درها رو به پنجره ها باز شود.

 

 شرکت کابین دوش

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس