تمیز کردن و شستشوی کابین دوش حمام

تمیز کردن و شستشوی کابین دوش حمام

 

در خانه‌های مدرن امروزی، کابین دوش حمام یکی از جایگزین‌ها اصلی حمام‌های سنتی است. این کابین‌ها به دلیل فضای کمی که اشغال می‌کنند و تاثیری که در زیبایی دکوراسیون داخلی منزل دارند، طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند.

با توجه به اینکه دیوارهای کابین دوش حمام معمولا از شیشه ساخته شده است، تمیز کردن و شستن آن ممکن است کمی دشوار به نظر برسد. به علاوه اینکه اطلاع از روش‌های صحیح تمیز کردن این کابین‌ها برای حفظ بهداشت خانواده بسیار مهم است و باید جدی گرفته شود. به همین دلیل در این از گروه لاریس مطلب قصد داریم راهکارهایی ساده برای شستشوی این کابین‌ها را به شما معرفی کنیم.

بیشتر خانم های خانه دار وقتی نوبت به تمیز کردن خانه و شستشوی سطوح می‌رسد، از همه چیز ایراد می گیرند. اما چاره چیست؟ آیا تمیز کردن قسمت‌های مختلف خانه همچون حمام و اتاق‌ها بسیار دشوارتر از آن چیزی است که تصورش را می‌کنید؟ فقط کافیست کمی حوصله و زمان به خرج دهید.

آن چه بیشتر از سایر اصول تمیز کردن خانه و شستشو حائز اهمیت می‌باشد، پاک کردن لکه‌های آب از روی سطوح شیشه‌ای و کاشی‌های حمام است. کابین دوش شیشه ای بیش از همه عناصر حمام در معرض دید و البته کثیف شدن هستند. به خصوص وقتی حمام مستقلی برای میهمانان خود در نظر می‌گیرید، بایستی همه جوانب احتیاط و تمیزی را رعایت کنید. حمام هایی که به جای پرده‌های سنتی، از کابین دوش‌های شیشه‌ای استفاده می کنند، با رعایت اصولی بسیار ساده و سریع می‌توانند بسیار براق و تمیز به نظر برسند.

اگر قصد دارید در منزل خود از کابین دوش حمام استفاده کنید، بهتر است که آن را از یک تولیدکننده مطمئن و متخصص خریداری کنید. لاریس یکی از بهترین تولیدکنندگان کابین دوش حمام، دور دوشی و پارتیشن شیشه‌ای حمام است که فعالیت خود را از سال 1386 آغاز کرده است. طراحان و متخصصان این شرکت با استفاده از به‌روزترین استانداردهای طراحی دنیا و بهترین مواد اولیه اقدام به تولید کابین‌های دوش حمام می‌کنند. با خرید از لاریس مطمئن خواهید بود که بهترین محصول را با دوام بالا تحویل گرفته‌اید.

 

شستشوی کابین دوش حمام با راهکارهای خانگی

برای شستن کابین دوش حمام نیازی به خرید شوینده‌های خطرناکی که هم برای سلامت انسان و هم برای محیط‌زیست خطرناک هستند، ندارید. شما می‌توانید با وسایل ساده‌ای که در منزل دارید، در مدتی کوتاه کابین دوش منزل خود را برق بیندازید. تا پایان این بخش با ما همراه باشید تا ساده‌ترین روش‌های شستشوی کابین دوش حمام را به شما معرفی کنیم.

 

  • سرکه رقیق

سرکه یک شوینده ارزان، در دسترس، غیرسمی و عالی برای از بین بردن جرم‌های روی کاشی‌های کابین دوش و دیواره‌های شیشه‌ای آن است و می‌تواند به‌عنوان یک پاک‌کننده روزانه استفاده شود. برای شستشوی کابین دوش حمام با سرکه، در یک بطری مقدار مساوی از آب و سرکه را با هم مخلوط کنید. سپس بعد از هر بار استفاده از کابین دوش، این ترکیب را به دیوارها اسپری کنید.

این شوینده خانگی برای جلوگیری از ایجاد بوی بد در کابین حمام و رشد باکتری‌ها بسیار مناسب است. اگر بوی سرکه را دوست ندارید یا شما را اذیت می‌کند، می‌توانید به این ترکیب چند قطره روغن لیمو نیز اضافه کنید. روغن لیمو رایحه‌ای دلپذیر به این شوینده خواهد بخشید. یک بطری متوسط از این شوینده برای دو هفته شستشوی کابین دوش کافی است؛ بنابراین استفاده از این روش کاملا به‌صرفه خواهد بود.

یکی از روش‌های موثر برای درخشان کردن شیشه‌های کابین دوش حمام، استفاده از سرکه سفید رقیق نشده است. اگر کمی سرکه را داغ کنید و بجوشانید، قدرت پاک‌کنندگی آن را چند برابر کرده‌اید. بعد از جوشاندن سرکه، یک پارچه میکرو فایبر تمیز یا اسفنج را در سرکه خیس کنید و به شیشه کابین دوش حمام بکشید. با این کار شیشه کاملا تمیز می‌شود و همه لک‌های آب و کف روی آن از بین می‌روند.

 

  • ترکیب جوش‌شیرین و سرکه

جوش‌شیرین یک ماده مناسب برای از بین بردن جرم‌های روی دیوار و شیشه کابین است. این ماده را باید برای نظافت گاه‌به‌گاه کابین دوش استفاده کنید. چراکه استفاده زیاد از آن می‌تواند به عایق‌بندی دیوارها صدمه بزند. برای تمیز کردن کابین دوش با جوش‌شیرین می‌توانید آن را با آب ترکیب کنید و با استفاده از یک اسفنج نرم بر روی دیوارها بکشید؛ اما ترکیب جوش‌شیرین و سرکه یک شوینده واقعی تولید می‌کند. برای ساخت این ترکیب معجزه‌آسا، یک یا دو فنجان جوش‌شیرین را با چند قطره صابون مایع مخلوط کرده و کمی آب در آن بریزید. این ترکیب را با استفاده از برس یا اسفنج به دیوارها بکشید و سپس آن را با آب سرد بشویید.

ترکیب جوش‌شیرین و سرکه برای جلوگیری از رشد قارچ‌ها و کپک‌ها در محیط مرطوب حمام بسیار مفید است. برای ساخت یک ترکیب ضد قارچ و ضدعفونی‌کننده مفید و بی‌خطر یک‌سوم فنجان آمونیاک را با یک‌چهارم فنجان سرکه سفید مخلوط کنید. به این ترکیب یک‌دوم فنجان جوش‌شیرین اضافه کنید و 7 فنجان آب نیز روی آن بریزید. این ترکیب می‌تواند لکه‌های روی بدنه فلزی دوش را از بین ببرد آن را تمیز و براق کند. ریختن آن در کف کابین دوش نیز برای از بین بردن جرم‌ها یا کثیفی‌هایی که با چشم دیده نمی‌شوند، بسیار مفید است.

بعد از ریختن این ترکیب در کف حمام و روی دوش حتما کاشی‌ها و دوش را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید. می‌توانید کمی آب کف حمام بریزید تا همه اثرات مایع پاک‌کننده از بین برود. یکی دیگر از روش‌های مفید برای پاک کردن جرم‌ها و آلودگی‌ها با استفاده از جوش‌شیرین و سرکه، استفاده از خمیر جوش‌شیرین و اسپری سرکه است. برای این کار ابتدا با یک اسفنج خمیر غلیظی را که از ترکیب جوش‌شیرین و آب ساخته‌اید، روی دیواره‌های حمام بکشید. سپس مخلوط آب و سرکه را روی دیوارها اسپری کنید و دیوارها را بشویید. این ترکیب را می‌توانید برای پاک کردن شیشه کابین دوش حمام نیز به کار بگیرید.

 

شستشوی کابین دوش شیشه ای

 

نکات مهم شستشوی کابین دوش حمام

پیش از آنکه برای شستشوی و تمیز کردن کابین دوش حمام دست‌به‌کار شوید، بهتر است به بعضی نکات توجه کنید. در ادامه تعدادی از مهم‌ترین این نکات را بیان می‌کنیم:

  • برای شستشوی کابین دوش حمام مقدار زیادی آب مصرف نکنید. چراکه این کار به‌مرورزمان بر روی عایق‌بندی‌های کابین اثر گذاشته و آنها را تخریب می‌کند.
  • از مواد شوینده‌ای مانند جوهر نمک که حالت خورندگی دارند، اصلا استفاده نکنید یا استفاده از آنها را به حداقل برسانید.
  • حتما برنامه منظمی برای شستشوی کابین دوش حمام داشته باشید. چراکه عقب افتادن نظافت کابین دوش می‌تواند باعث جمع شدن میکروب‌ها و باکتری‌ها و به خطر افتادن بهداشت خانواده شود.
  • تمیز کردن شیشه‌های کابین و درب آن را با دقت بیشتری انجام دهید. چراکه شیشه کابین دوش جزئی از دکوراسیون داخلی منزل است و تمیزی آن بر روی جذابیت دکوراسیون موثر خواهد بود.
  • در زمان شستشوی کابین دوش حمام مراقب سلامت خود نیز باشید. ترجیحا از مواد شوینده شیمیایی و قوی استفاده نکنید و در صورت استفاده از این مواد دهان و بینی خود را به‌طور کامل بپوشانید و درب و پنجره‌ها را باز بگذارید تا هوا جریان داشته باشد.

 

چه وسیله‌هایی برای تمیز کردن کابین دوش شیشه ای مناسب هستند؟

شیشه روب وسیله ای است مانند برف پاک کن که یک دسته و یک تیغه ی لاستیکی مسطح و طویل برای پاک کردن یا زدودن لکه ها از روی سطح  کابین دوش دارد. پارچه های میکروفایبر نیز ابزارهای مناسبی برای مبارزه بر علیه لکه های آب و تجمع صابون هستند و مزیت شان این است که می توان برای مکان های با دسترسی سخت مانند زیر دسته ی درب ها یا گوشه های تنگ از آن ها استفاده کرد.

بعد از پاک کردن سطوح شیشه ای کابین دوش ها، کارتان را با استفاده از یک شوینده به صورت روزانه تکمیل کنید. ما پیشنهاد می‌کنیم خانه خود را با شوینده های خانگی برق بیندازید. بهترین بخش تمیزکاری روزانه این است که بدون نیاز به تمیزکاری عمیق و خسته‌کننده، شیشه ها درخشان باقی می‌مانند.

 

شستشوی کابین دوش

 

راهکارهای مناسب برای شستشوی شیشه کابین دوش حمام

با توجه به اینکه بخش زیادی از کابین دوش حمام را دیوارهای شیشه‌ای تشکیل می‌دهد، تمیز کردن شیشه‌های آن اهمیت بسیار زیادی دارد. در بخش قبل گفتیم که می‌توانید از سرکه و جوش‌شیرین برای پاک کردن شیشه‌ها استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که برای تمیزکاری مداوم شیشه‌ها استفاده از سرکه سفید رقیق نشده بسیار بهتر است. نکته مهم برای تمیزکاری شیشه‌ها استفاده از پارچه‌های میکرو فایبر است. توجه کنید که پارچه‌ای که برای تمیز کردن شیشه استفاده می‌کنید، باید بافتی کاملا نرم داشته باشد و روی شیشه خش نیندازد.

 

برای شستشوی محل‌های دور از دسترس در کابین دوش حمام چه کنیم؟

زیر درب کابین و کناره شیشه‌ها، اطراف دوش و شیرهای آب ازجمله مکان‌هایی هستند که دسترسی به آنها کمی مشکل است و نمی‌توان آنها را به‌راحتی تمیز کرد. بهترین راهکار برای تمیز کردن این مکان‌ها استفاده از سرکه است. برای این کار می‌توانید از یک پارچه میکرو فایبر استفاده کنید. این پارچه را به سرکه آغشته کرده و در محلی که دسترسی به آن مشکل است قرار دهید. سه تا پنج دقیقه صبر کنید تا سرکه اثر خود را بگذارد. حال با استفاده از یک مسواک قدیمی، به‌آرامی جرم‌های جداشده را از بین ببرید.

اکنون زمان آن رسیده است که این محل را با آب بشویید و برای جلوگیری از باقی ماندن رطوبت و تجمع قارچ‌های دوستدار رطوبت، محل را با یک پارچه نرم خشک کنید. اگر اولین بار است که این مکان‌ها را تمیز می‌کنید، این کار را چند بار انجام دهید تا همه جرم‌ها از بین بروند. یک نکته جالب اینکه برای تمیزکاری راحت‌تر می‌توانید از دستگاه بخار استفاده کنید. این دستگاه خاک و آلودگی را مرطوب و شل می‌کند و شما می‌توانید با یک پارچه به‌راحتی آنها را از بین ببرید.

 

جمع بندی

در این مطلب راهکارهایی ساده و دم‌دستی برای شستشوی کابین دوش حمام را به شما معرفی کردیم. راهکارهایی که با استفاده از آنها می‌توانید شیشه‌ها و دوش کابین دوش حمام را مثل روز اول برق بیندازید. یکی از مهم‌ترین مواردی که در ماندگاری زیبایی این کابین‌ها تاثیر دارد، تهیه آنها از یک تولیدکننده و فروشنده معتبر است. لاریس یکی از برترین تولیدکنندگان کابین دوش حمام در ایران است که محصولات خود را با بهترین کیفیت به بازار عرضه می‌کند. اعضای تیم طراحی، تولید و اجرای لاریس همگی دارای تجربه کافی در زمینه تولید کابین‌های دوش هستند و به همین دلیل همواره محصولاتی زیبا و باکیفیت را به شما عرضه می‌کنند.

 

 

کابین دوش حمام

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس