ابعاد و انواع زیر دوشی حمام

ابعاد و انواع زیر دوشی حمام

 

حتماً حمام‌هایی را دیده‌اید که در اتاق قرار دارند و خبری از نشت آب به بیرون از حمام نیست. همچنین ممکن است با مواردی برخورد کرده باشید که حمام و دستشویی در یک فضای مشترک قرارگرفته‌اند، اما آب به خارج از یک محدوده مشخص سرازیر نمی‌شود. به‌این‌ترتیب، ممکن است برای شما این سؤال را پیش آورده باشد که چه چیزی موجب چنین قابلیتی می‌شود؟

در چنین مواردی، یک صفحه عموماً سرامیکی یا پلاستیکی در زیر دوش قرارگرفته است که مانع از تجمع آب و خروج آن از محدوده‌ای مشخص می‌شود. زیر دوشی‌ها معمولاً دارای ابعاد استاندارد مشخصی هستند و اغلب از آن‌ها در کابین دوش حمام استفاده می‌شود. زیر دوشی صفحه ای سرامیکی و یا پلاستیکی است که در زیر فضای دوش کابین دوش شیشه ای نصب می‌شود تا آب از محوطه مخصوص دوش خارج نشود.

شرکت لاریس ازجمله باسابقه‌ترین تولیدکنندگان زیر دوشی، کابین دوش، کابین حمام و پارتیشن حمام است که با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی دنیا و متخصصین باتجربه به طراحی و اجرای کابین حمام موردنظر شما عزیزان می‌پردازد.

 

انواع و ابعاد استاندارد زیر دوشی حمام را بشناسید

یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در تعیین ابعاد زیر دوشی، شکل آن است. زیر دوشی شما می‌تواند مربع، مستطیل یا... باشد که نسبت به شکل خود ویژگی‌ها و ابعاد استانداردی را شامل می‌شود. زیر دوشی‌ها و کابین‌های دوش حمام خارجی دارای ابعاد استانداردی با اندازه‌های کاملاً ثابت و مشخص هستند. شما همچنین می‌توانید با در نظر گرفتن اندازه فضای قابل‌استفاده خود برای ساخت کابین دوش حمام، ابعاد مناسب را انتخاب کرده و زیر دوشی موردنظر خود را سفارش دهید. در ادامه به بررسی ابعاد استاندارد انواع زیر دوشی می‌پردازیم.

 

  • زیر دوشی مربع

زیر دوشی مربع دارای ابعاد برابری بوده و معمولاً در ابعاد 80*80 سانتی‌متر، 90*90 سانتیمتر یا 100*100 سانتی‌متر مربع قابل خریداری است. در میان گزینه‌های موجود می‌توان زیر دوشی‌های 70*70 سانتیمتر را نیز مشاهده کرد که معمولاً به دلیل دست‌وپا گیرکردن فضای کابین و دشوار شدن دوش گرفتن در آن توصیه نمی‌شوند.

 

  • زیر دوشی مستطیل

زیر دوشی‌ها و کابین‌های مستطیل شکل معمولاً در حمام‌هایی استفاده می‌شوند که می‌توانند فضای زیادی را در اختیار کابین دوش قرار بدهند. ابعاد استاندارد زیر دوشی‌های موجود در بازار 120*90 سانتیمتر، 100*80 سانتیمتر، 120*80 سانتیمتر و 120*90 سانتیمتر هستند. از این زیر دوشی‌ها معمولاً در خانه‌های آپارتمانی یا کوچک استفاده نمی‌شود. به‌منظور افزایش راحتی شما، توصیه می‌شود از زیر دوشی‌های مستطیل با اندازه‌هایی کوچک‌تر از ابعاد استاندارد 100*90 سانتیمتر یا 120*80 سانتیمتر استفاده نشود.

 

  • زیر دوشی گرد

زیر دوشی‌های گرد شامل دو نوع نیم‌دایره (جلوگرد) و ربع دایره (تمام گرد) هستند. از کابین‌های تمام گرد به‌منظور استفاده در قسمت‌های زاویه‌دار بهره گرفته می‌شود، اما نمونه‌های نیم‌دایره را می‌توان در یک دیوار صاف نصب کرد. زیر دوشی‌های گرد معمولاً با ابعاد استاندارد 80*80 سانتیمتر یا 90*90 سانتیمتر تولید و عرضه می‌شوند.

تقسیم‌بندی دیگری نیز برای انواع زیر دوشی حمام در نظر گرفته‌شده است که به نحوه نصب آن برمی‌گردد. زیر دوشی‌ها می‌توانند توکار باشند و در هنگام کاشی‌کاری، هم‌سطح با سرامیک‌های کف حمام نصب شوند. انواع روکار بعد از اتمام کاشی‌کاری نصب می‌شوند و از کف حمام فاصله (ارتفاع) می‌گیرند.

 

ابعاد زیر دوشی

 

چرا از زیر دوشی حمام استفاده کنیم؟

با توجه به ویژگی‌هایی که از زیر دوشی بیان شد، می‌توان ادعا کرد استفاده از سرامیک سنتی حمام بسیار بهتر است. ضد خش، آنتی باکتریال، ضد کپک و مقاوم در برابر لکه و ضربه است. همچنین از تجمع آب نیز جلوگیری به عمل می‌آورد. استفاده از این صفحه‌ها بسیار کم‌هزینه‌تر است. زیرا نگرانی درباره تعمیر و تعویض آن‌ها کمتر است. در صورت نظافت مداوم می‌توانید مطمئن باشید که برای مدت بسیار زیادی نیازی به تعمیر آن‌ها نیست. به‌این‌ترتیب، دوام آن‌ها بالا بوده و خرید آن‌ها گزینه‌ای بسیار مقرون‌به‌صرفه و مناسب به نظر می‌آید.

البته توجه داشته باشید که در صورت عدم رسیدگی مناسب با معایب آن نیز مواجه می‌شوید. همان‌طور که بیان شد، نصب این صفحه‌ها تنها به دست یک فرد متخصص و کار بلد آسان است. بنابراین، در صورت عدم رسیدگی و نظافت به‌موقع، ممکن است نیازمند تعمیر شوند. تعمیر زیر دوشی نیز مانند نصب آن نیازمند تخصص و تجربه است و به‌تنهایی نمی‌توانید این کار را انجام دهید. همچنین لازم به ذکر است که به دلیل وجود فضای خالی در زیر این صفحه، به‌شدت مستعد رشد لجن و سوسک است. به‌این‌ترتیب، نظافت منظم آن الزامی به شمار می‌آید. عدم رعایت این امر می‌تواند عمر زیر دوشی حمام شما را نیز کاهش دهد.

 

 

هنگام خرید زیر دوشی به این نکات توجه کنید

خرید زیر دوشی حمام هم مانند سایر لوازم و اقلام مورد نیاز در منزل، نیاز به رعایت یک سری نکات و موارد دارد که بتوانید خرید مطمئن و خوبی داشته باشید و از جنس خریداری شده، نهایت استفاده را ببرید. برخی از این موارد عبارتند از:

  1. جنس زیر دوشی باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا توانایی کنترل وزن انسان را داشته باشد و در اثر تداوم استفاده دچار انحنا و یا شکستگی نشود.
  2. نصب زیر دوشی باید به درستی انجام پذیرد که آب به درستی به راه خروجی که به چاه متصل است هدایت شود.
  3. جنس زیر پوشی نیز از عواملی است که باید بسیار به آن اهمیت داد تا در گذر زمان و تماس با آب تغییر رنگ ندهد و همچنین بهتر است جنس آن تمام اکریلیک یا آنتی باکتریال باشد تا فضای کابین دوش شیشه ای لغزنده نباشد.

 

 

اینستاگرام لاریس 

 

اجزای زیر دوشی حمام

زیر دوشی اجزای مختلفی دارد و از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است؛ این اجزا عبارتند از:

  • شاسی فلزی یا پلاستیکی

این قسمت به عنوان پایه و تکیه گاه زیر دوشی است که به عنوان جدا کننده پانل از زمین عمل می کند و در زیر پانل نصب می‌شود.

  • پانل

صفحه ای پلاستیکی و یا سرامیکی که به چاه برای خروج  آب متصل است.

  • لبه

لبه ای سرامیکی و یا پلاستیکی برای جلوگیری از ریختن آب به اطراف زیر دوشی. هرچه ارتفاع زیر دوشی بیشتر باشد بهتر است؛ چرا که مانع از خروج آب از فضای زیر دوشی می شود.

 

بعد از ابعاد زیردوشی، جنس زیر دوشی اهمیت بالایی دارد

زیردوشی‌ها می‌توانند از موادی مانند اکریلیک، استیل، سرامیک یا پلاستیک ساخته‌شده باشند. اما این مواد دارای چه ویژگی‌ها و چه برتری‌هایی نسبت به سایر مواد هستند؟

استیل: مواد استیل دارای مقاومت بالایی نسبت به وزن، خش و پوسیدگی هستند. از زیر دوشی‌های استیل می‌توان بدون نگرانی از کثیف شدن و لکه گرفتن آن‌ها استفاده کرد.

سرامیک: محبوبیت سرامیک در میان مصرف‌کنندگان بیشتر است و به دلیل ظاهر مدرنی که به حمام می‌دهند، طرفداران بیشتری را نیز به خود جذب می‌کنند. به همین دلیل، قیمت زیر دوشی‌های سرامیکی بیشتر است.

آکریلیک: استحکام آکریلیک و مقاومت آن در برابر خش و شکستگی موجب عمر طولانی آن شده است. این نوع زیر دوشی‌ها بسیار سبک بوده و نیاز به مراقبت چندانی ندارند.

پلاستیک: زیر دوشی‌های پلاستیکی ورقه‌های پلیمری ABS هستند که از یک‌لایه روکش رزین آکریلیک بهره می‌گیرند. به همین دلیل دارای مقاومت بالایی بوده و ضد خش، ضد آب و بسیار سبک هستند.

 

جمع بندی

استفاده از زیر دوشی‌ها را معمولاً در کابین حمام می‌بینیم که اغلب در خانه‌های کوچک یا لوکس کاربرد زیادی دارد. قیمت زیر دوشی‌ها با توجه به ابعاد، نوع و جنس آن‌ها مشخص می‌شود. انواع سرامیکی و آکریلیک از همه محبوب‌تر هستند و به همین دلیل به قیمت گران‌تری به فروش می‌رسند. شرکت لاریس ازجمله بزرگ‌ترین عرضه‌کنندگان زیر دوشی و کابین‌های دوش حمام به شمار می‌آید که محصولات آن تحت لیسانس ترکیه و دارای گارانتی معتبر و شرکتی هستند. متخصصین این شرکت با بهره‌گیری از تجربه و سابقه‌ای طولانی و آگاهی از جدیدترین دانش و تکنولوژی دنیا آماده ارائه بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات به شما عزیزان هستند.

 

 

خرید کابین دوش 

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس