دور دوشی حمام

دور دوشی حمام

 

دور دوشی کابین حمام از انواع تجهیزاتی است که نصب آن در آپارتمانهای کوچک امروزی طرفداران بسیاری پیدا کرده است. امروزه استفاده از دوردوشی در حمام رواج پیدا کرده است و متقاضیان زیادی دنبال استفاده از آن در فضای حمام خانه خود هستند.

بسیاری از افراد که به دنبال راهکاری لوکس و مدرن برای طراحی داخلی حمام می‌گردند با هزینه ای کاملا مقرون به صرفه می‌توانند با نصب یک دوردوشی به این هدف دست پیدا کنند. دوردوشی حمام به غیر از جذابیت و زیبایی ظاهری، از نظر بهداشتی و کاربردی هم گزینه ای عالی در بین مصالح ساختمانی مختلف برای حمام محسوب می‌شود.

کابین دوش شیشه ای با ایجاد محدوده شیشه ای برای ضلع‌های دوردوشی گذشته از زیبایی، در مقابل بیرون ریختن آب مقاوم هستند و کاربرد بهداشتی دارند. برای آشنایی با دوردوشی در کابین حمام و مزایای آن ادامه این مطلب از لاریس را دنبال کنید.

 

چرا از دور دوشی استفاده کنیم؟

دور دوشی یک محدوده با لبه بلند است که آب دوش در آن باز می‌شود و در محدوده دور دوشی باقی می‌ماند. استفاده از دور دوشی مانع از بروز رطوبت یا خیس شدن بخش های دیگر حمام و واحد مسکونی می‌شود. جنس پنل بالایی یا کف دور دوشی با توجه به بودجه و مشخصات طراحی داخلی می‌تواند از جنس پنل سرامیکی، سنگی، فلزی، اکریلیک و پلاستیک تولید شود.

دور دوشی و یا کابین دوش شیشه ای حمام فضایی است شیشه ای که در سرویس های بهداشتی قرار می گیرد و فضایی جداگانه برای استحمام ایجاد می کند. برای نصب دور دوشی از قطعات استیل استفاده می شود.

 

نصب دور دوشی حمام

گروه مشاوران لاریس از خبره ترین مجریان نصب انواع کابین حمام، کابین دوش شیشه ای و انواع دور دوشی بهره می‌برد. تمام متخصصان ما دوره‌های آموزشی و حرفه ای نصب کابین دوش را پشت سر گذاشته اند و در این امر مسلط هستند. جهت مشاوره و یا اطلاع از قیمت دور دوشی می توانید با مشاوران لاریس تماس بگیرید.

دوردوشی های حمام از سه بخش تشکیل می‌شوند:

  • پایه دور دوشی
  • پانل کف دور دوشی
  • لبه دور دوشی

در هنگام نصب دور دوشی لازم است راهاب و لوله های آن به شکل درستی نصب شوند تا در بلند مدت عملکرد مناسبی داشته باشند. نصب اشتباه و غیر دقیق می‌تواند باعث بروز مشکلاتی مثل نشت آب و رطوبت شود که در طول زمان باعث بروز مشکلات بهداشتی می‌شوند. استفاده از تجربه نیروهای متخصص و مجرب در نصب دور دوشی باعث می‌شود احتمال بروز مشکلاتی مثل نشت آب و رطوبت به حداقل ممکن کاهش پیدا کند.

 

مزیت های دور دوشی حمام

در آپارتمان های امروزی فضای کافی برای ایجاد فضای جداگانه برای استحمام وجود ندارد از این رو استفاده از دور دوشی و کابین دوش شیشه ای بهترین گزینه است. مهم ترین مزایای استفاده از دور دوشی عبارتند از:

 

  •  رعایت اصول بهداشتی

یکی از مهم‌ترین مزایای دور دوشی حمام جلوگیری از نشت آب و رطوبت است که می‌تواند باعث بروز مشکلات بهداشتی در ساکنین بشود. دور دوشی های حمام با محدود کردن میزان پاشیدن آب مانع از بیرون ریختن آن و نم یا رطوبت زدن محیط می‌شوند. آنها برای این منظور به یک لبه بلند مجهز هستند که به تنهایی جلوی بیرون رفتن آب از کابین دوش را می‌گیرد. وقتی دور دوشی‌ها به خوبی نصب شوند می‌توانند از سالم ماندن محیط و ممانعت از آلودگی های بهداشتی اطمینان ایجاد کنند.

به صورت کلی دور دوشی از هر جنسی که باشد با جلوگیری از نشت آب از حمام به بهداشت محیط کمک قابل توجهی می‌کند. در کابین های دوش شیشه ای از دور دوشی های سرامیک و اکریلیک برای کف استفاده می‌شود که هر کدام به تنهایی برای انجام این کار بهینه سازی شده اند. در نهایت استفاده از جنس‌های قابل شستشو بدون ایجاد بند یا درزهای بین سطوح باعث می‌شود کار نگهداری و تمیز کردن دور دوشی از سرامیک‌های کف سنتی به مراتب ساده تر باشد.

 

  •  طرح های متنوع دور دوشی حمام

دور دوشی های حمام یکی از مصالحی هستند که در تمام محیط های مسکونی و با هر بودجه ای در اختیار مصرف کنندگان قرار دارند. انواع پلاستیکی دور دوشی حمام با اینکه ارزان‌ترین گزینه بازار هستند، معمولا کیفیت بالایی ندارند و بعد از مدتی روکش آنها پوسته می‌شود و زیبایی خود را به کلی از دست می‌دهند. انواع اکریلیک با پنل سرامیکی رایج‌ترین نوع دور دوشی های حمام در کشور است که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف ارائه می‌شود. انواع مربعی، مستطیلی، نیم دایره، گرد و ربع دایره از جمله انواع پرفروش دور دوشی های حمام به شمار می‌روند.

فرقی نمی‌کند حمام شما چه اندازه ای داشته باشد و در کجای خانه قرار گرفته باشد، طرح های متنوع دور دوشی برای محیط های مختلف قابل اجرا و نصب هستند و می‌توانید از دور دوشی برای بهبود تجربه حمام کردن خود استفاده کنید. به همین ترتیب تنوع رنگ های دور دوشی حمام هم بسیار بالا است و از آن می‌توانید برای محیط هایی با رنگ پس زمینه مختلف بهره ببرید.

 

  •  ابعاد متفاوت متناسب با فضای حمام

با توجه به محل قرارگیری حمام، طراح داخلی یا مشاور نصب دور دوشی حمام انتخاب گزینه‌های گوناگون را پیشنهاد می‌دهد. حمام هایی که در گوشه های دور اتاق های خانه هستند یا در گوشه سرویس بهداشتی قرار گرفته اند معمولا از دور دوشی‌های ربع دایره یا قطاعی استفاده می‌کنند. به این ترتیب فضای ناهماهنگ حمام خانه در طراحی قدیمی تبدیل به فضایی مدرن برای تجربه ای متفاوت در هنگام دوش گرفتن می‌شود.

در خانه هایی که حمام از پهنای مناسبی برخوردار است از دور دوشی‌های مستطیلی استفاده می‌شود. این دور دوشی ها با پارتیشن‌های حمام به خوبی ست و هماهنگ می‌شوند و با هم مانند یک کابین دوش شیشه ای عمل می‌کنند. بعضی از افراد دور دوشی‌های نیم دایره ای را به انواع مستطیلی ترجیح می‌دهند که با شیشه های خم و در کشویی، تجربه ای کاملا منحصر به فرد ایجاد می‌کنند.

 

  •  قیمت مناسب دور دوشی حمام

تمام امکانات مدرن و سطح بالایی که دور دوشی حمام در اختیار افراد قرار می‌دهد با هزینه ای مقرون‌به‌صرفه و قیمت مناسب ارائه می‌شود. در مقابل گزینه های دیگر لوکس و مدرن ساختن حمام از وان و جکوزی گرفته تا کابین های شیشه ای دوش که از ارزان‌ترین گزینه‌های لوکس هستند، هزینه دور دوشی بسیار سبک تمام می‌شود و امکان اجرای آن در هر محیطی وجود دارد.

 

  •  سرعت در نصب دور دوشی

 

نصب کابین دوش شیشه ای حمام

کابین های شیشه ای از یک باکس شیشه ای و یک دور دوشی حمام برای کف تشکیل می‌شوند. کابین شیشه ای فریم دار مستقیما روی دور دوشی حمام نصب می‌شوند و کابین های شیشه ای بدون فریم با فاصله از کف یا به طرح مورد نظر اجرا می‌شوند. کار نصب کابین دوش شیشه ای هم به ترتیب به نصب دور دوشی حمام و نصب کابین و چارچوب شیشه ای تقسیم می‌شود و نسبت به انواع گزینه های بازسازی و تغییر دکوراسیون حمام سرعت بسیار بالایی دارد.

عواملی چون طرح دور دوشی و یراق آلات کابین دوش حمام استفاده شده در نصب کابین دوش و ابعاد دور دوشی در تعیین سطح قیمت کابین دوش شیشه ای تاثیر گذار هستند. قبل از خرید دور دوشی حمام به این مسائل توجه کنید.

 

جمع‌بندی

در این مطلب از لاریس، تولید کننده و ارائه دهنده انواع کابین شیشه ای حمام و دور دوشی حمام، با دور دوشی در کابین حمام و به صورت جدا آشنا شدیم. دور دوشی حمام یکی از مصالح ساختمانی بهداشتی است که با جلوگیری از نشت آب و رطوبت مانع از بروز مشکلات بهداشتی می‌شود. استفاده از دور دوشی حمام در کابین های شیشه ای دوش فریم دار و بدون فریم باعث می‌شود این گزینه های زیبا و جذاب از نظر بهداشتی هم بدون رقیب باشند.

لاریس یکی از معتبرترین برندهای کابین شیشه ای دوش و دور دوشی حمام است که برای مشاهده بعضی از محصولات آن کافی است به گالری محصولات وبسایت این شرکت مراجعه نمایید. همچنین برای مشاوره در مورد انواع راهکارهای موجود کابین شیشه ای دوش و دور دوشی حمام همین حالا می‌توانید با لاریس تماس بگیرید.

 

شرکت کابین دوش

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس