بهترین کابین دوش با بودجه ای محدود

بهترین کابین دوش با بودجه ای محدود

کابین دوش چیست و چه مدلی از آن برای انتخاب ما مناسب است ؟

در خانه های جدید خیلی چیزها تفاوت کرده اند. فضاها کوچک‌ تر شده‌اند. کاربرد ها فرق کرده اند. بسیاری از فضاهای خانه های امروزی شبیه به دکوراسیون شدند بسیاری از فضاهای کاربردی کوچک تر و یا بزرگ تر از خانه های قدیمی ساخته می شوند. سبک زندگی ها هم عوض شده اند. دیگر خبری از آن همه رفتارهای آرام و با حوصله نیست. وقت زیادی برای خیلی کارها نمانده است. در راستای این تغییرات و بسیاری تغییرات دیگر طراحی دکوراسیون و طراحی فضاهای داخلی خانه ها نیز به مقدار زیادی متفاوت شده اند. برخی از این طراحی های متفاوت به خاطر کاربردهای متفاوت و نوع استفاده آنها است و برخی از آنها نیز به دلیل استفاده زیبایی شناختی است که از محیط داخلی خانه انجام میشود. در خانه های امروزی خبری از آن حمام های بزرگ با فضای سربسته و دیگر تجهیزات نیست. جای وان های قدیمی را وان و جکوزی های جدید و مجهز گرفته اند. دوش های آب نیز تفاوت زیادی پیدا کرده است. شکل و شمایل خیلی چیزها عوض شده و کاربرد بسیاری از وسایل نیز به همین شکل تغییر کرده است. از تغییراتی که در حمام های جدید نسبت به حمام‌های قدیمی اتفاق افتاده است میتوان اضافه شدن سرویس بهداشتی مانند دستشویی و همچنین توالت فرنگی را جزو مهمترین ها دانست. اگر به حمام یک خانه لوکس امروزی سر بزنید ممکن است تعجب کنید که در قسمتی از آن یک فرش به صورت پادری کوچک در قسمتی از حمام پهن شده است. کمد ها و سرویس های چوبی به داخل این محیط ها راه پیدا کرده‌اند. بسیاری از این جابجایی و انتقال ها به درون حمام می تواند با فضای مرطوب و یا وجود آب در این محیط سازگاری نداشته باشد؛ برای مثال وجود فرش های کوچک و یا کمدهای لباس و تجهیزات آرایشی و بهداشتی با وجود آب می‌تواند سر ناسازگاری داشته و به زودی تمام هزینه های شما را از بین ببرد. یکی از راهکارهایی که برای حل اینگونه مسائل و همچنین زیبایی بخشی به محیط داخلی حمام استفاده می شود راهکار استفاده از کابین دوش است که باعث جلوگیری از پاشیدن آب و یا نشت رطوبت به محیط های دیگر در مجاورت دوش خواهد شد. کابین دوش در بسیاری از حمام ها برای ایجاد یک دکوراسیون داخلی نیز استفاده می شود و باعث می شود که محیطی زیبا در قسمت حمام و برای جداسازی دوش با توجه به رویکردهای طراحی داخلی انجام پذیرد.

انواع کابین دوش کدام ها هستند؟

 

کابین دوش

کابین دوش در خانه های امروزی همان کار جدا کننده پرده ای در حمام های قدیمی را انجام میدهد البته ممکن است به کارکرد جداسازی حمام و یا قسمت دوش از قسمت های دیگر، مسائل دیگری مانند جلوگیری از رطوبت نیز اضافه شده باشد. به هر حال فارغ از مسئله وظیفه ای که برای کابین حمام در نظر گرفته می شود، کابین دوش انواعی دارد که برخی از آنها را در زیر خواهیم آورد:

- کابین دوش کشویی نیم فریم

کابین دوش شیشه ای کشویی نیم فریم دارای درب هایی با استفاده از قرقره است که درب آن به صورت ریلی و کشویی باز و بسته شده و همچنین در اطراف کل کابین از پروفیل های استیل و یا آلومینیوم استفاده می شود.

- کابین دوش کشویی تمام فریم

کابین دوش شیشه ای کشویی تمام فریم دارای درب هایی با استفاده از قرقره و ریل است که به صورت کشویی باز و بسته شده و در تمامی قسمت ها و تمامی شیشه های آن از فریم های از جنس آلومینیوم و یا استیل استفاده می شود.

- کابین دوش کشویی بدون فریم

کارکرد کابین دوش کشویی بدون فریم مانند دو مدل قبلی است که در آن با استفاده از قرقره و ریل باز و بسته می شود این باز و بسته شدن درب ها به صورت کشویی انجام می شود و در کمترین فضای ممکن امکان باز و بسته شدن درب را خواهید داشت. تفاوت این نوع کابین با دو کابین قبلی عدم استفاده از پروفیل های فلزی در ظاهر کابین دوش می باشد. بدین صورت شما می توانید زیبایی خاصی را برای حمام خود ایجاد نمایید.

- کابین دوش لولایی بدون فریم

کابین دوش لولایی بدون فریم یک کابین بدون فریم استیل و یا آلومینیوم است که همانند مدل قبلی شیشه ها بر روی دیوارهای حمام نصب خواهند شد ولی در این مدل به جای استفاده از قرقره و ریل از لوله‌های استفاده می شود و درب کابین دوش به جای کشویی بودن مثل درب های عادی بر روی لولا و با استفاده از چرخش باز و بسته می شود. تفاوت این نوع از کابین دوش نسبت به کابین های دوش کشویی اشغال فضای بیشتر برای باز و بسته شدن درب های کابین دوش است.

در مورد استفاده از کابین های کشویی و یا کابین دوش لولایی بایستی بگویم که استفاده از آنها بستگی به نوع طراحی و نیاز شما و همچنین فضای مورد استفاده شما دارد. در صورتی که فضای کافی برای کابین دوش ندارید بهتر است از استفاده از کابین های دوش لولایی صرفنظر کرده و از کابین دوش کشویی استفاده کنید.

- پارتیشن حمام نیم فریم

پارتیشن حمام نیم فریم استفاده از شیشه در یک قسمت حمام به صورت ثابت است که تنها باعث ایجاد یک فاصله و جدایی بین قسمت دوش و دیگر قسمتها خواهد شد. پارتیشن با ایجاد یک محیط محصور و بسته در حمام شما خواهد شد و می تواند در کنار قسمت دوش و یا وان حمام نصب شود. در پارتیشن حمام نیم فریم از پروفیل های آلومینیوم در یک طرف شیشه و معمولاً در طرف نصب شده بر روی دیوار استفاده میشود.

- پارتیشن حمام تمام فریم

پارتیشن حمام تمام مانند پارتیشن حمام نیم بوده با این تفاوت که در تمامی اعضاء شیشه استفاده شده از فریم های آلومینیوم و یا استیل استفاده می شود.

انتخاب بهترین کابین دوش با بودجه ای محدود

در انواع کابین دوش ذکر شده در بالا متریال های استفاده شده برای ساخت کابین می تواند از طیف گسترده‌ای شامل تغییرات گردد. برای مثال شیشه های استفاده شده در کابین حمام و یا پارتیشن های استفاده شده در حمام می‌تواند دارای ضخامت های مختلفی مانند ۶ میلیمتر، ۸ میلیمتر و ۱۰ میلیمتر می باشد که هزینه های مختلفی را نیز در بر می‌گیرد همچنین کابین دوش شیشه ای می تواند با استفاده از سندبلاست برای مات شدن شیشه و یا ایجاد طرح بر روی این شیشه زیبا سازی شود. همچنین به جای استفاده از شیشه های سکوریت می‌توان از انواع دیگر متریال مانند پلکسی استفاده شود. متریال استفاده شده برای پروفیل ها نیز به همین صورت می تواند متفاوت باشد و یراق آلات متفاوتی نیز برای استفاده در سیستم باز و بسته کردن این کابینت دوش می تواند استفاده شود. بنابراین در صورتی که برای انتخاب کابین دوش با بودجه محدود روبه‌رو هستید بهتر است که گزینه های مختلف مانند شیشه ها با ضخامت های مختلف و همچنین انواع شیشه سندبلاست شدن و یا نشدن آن جنس های دیگر به جای شیشه یراق آلات متفاوت و همچنین طراحی استفاده شده برای نصب آن را متفاوت در نظر بگیرید.

همچنین در نظر داشته باشید که برخی از شرکت‌ها دارای کابین دوش شیشه آماده هستند که می توانید با استفاده از اندازه گیری فضای مورد نظر و همچنین یک مشاوره خیلی ساده بهترین نوع کابین دوش مورد نیاز خود را انتخاب نمایید بسیاری از این کابین ها به سیستم دوش و جکوزی و یا ماساژور مجهز هستند و برخی از آنها نیز وان حمام را در داخل خود دارند و به صورت یکپارچه و آماده قابل جابجایی و نصب در محیط حمام شما هستند بدین صورت که می توانید با خرید یکی از این کابین های دوش آماده آنها را پس از جابجایی فقط به شیر های آب سرد و گرم متصل کرده و از آن استفاده نمایید.

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس