نکاتی برای خرید زیر دوشی

نکاتی برای خرید زیر دوشی

زیر دوشی ها در کابین حمام های جدید جزو جدا ناشدنی حمام و کابین دوش خواهند بود. استفاده از زیر دوشی در کابین دوش و قسمت داخلی حمام می تواند دارای مزایایی باشد که از آن جمله می‌توان به افزایش بهداشت و تمیزی حمام، عدم نشت رطوبت به قسمت‌های دیگر محیط حمام و افزایش ایمنی برای کودکان و افراد سالمند اشاره کرد.

در ادامه به بررسی نکاتی خواهیم پرداخت که در خرید زیردوشی برای کابین دوش حمام خود بایستی به آنها توجه کافی داشته باشید. مواردی از قبیل جنس و متریال استفاده شده در زیردوشی، سایز و ابعاد آن، محل نصب و خدمات پس از فروش در انتخاب شما قبل خرید تاثیرگذار هستند.

 

منظور از زیر دوشی در حمام چیست؟

ابتدا به بررسی این می‌پردازیم که اصلاً زیر دوشی چیست و چه کاربردی در حمام دارد. با استفاده از زیر دوشی آب حاصل از دوش گرفتن فقط در قسمت داخل کابین دوش جاری خواهد بود و به قسمت هایی مانند سرویس بهداشتی و دکوراسیون داخلی حمام نخواهد رسید. این زیر دوشی ها در رنگ ها و طرح ها و مدل های مختلفی موجود می باشد اما به طور معمول از زیر دوشی های رنگ سفید در کابین دوش استفاده می شوند.

کابین دوش حمام از 2 بخش دور دوشی و زیر دوشی تشکیل‌شده است. بخش دور دوشی شامل شیشه‌های فریم دار یا بدون فریم (فریم لس) است که در ابعاد و انواع موردنیاز شما قابل‌اجرا هستند. شیشه‌های فریم دار با قرار گرفتن شیشه در قاب‌ها یا فریم‌های آلومینیومی در رنگ‌های متنوع ساخته می‌شوند و ضخامت و وزن آن‌ها از نوع فریم لس بیشتر است. دور دوشی‌ها به‌منظور تفکیک فضا، جلوگیری از پاشش آب و در نمونه‌های مسقف برای مهار کردن بخارآب و گرم شدن سریع کابین حمام استفاده می‌شوند. به‌این‌ترتیب، از خیس و لکه شدن تمام حمام (یا دستشویی) جلوگیری می‌شود.

 

انواع زیر دوشی کدام است؟

زیر دوشی‌ها نسبت به کاربرد و استفاده آنها و نوع کابین دوش، مدل‌های مختلفی دارند. در این تقسیم بندی زیر دوشی های متحرک زیر دوشی های ثابت زیر دوشی توکار و روکار از جمله زیردوشی هایی هستند که می توانید از آنها در محیط داخلی حمام استفاده نمایید. طبیعاتا از کدام از این مدل‌ها کاربردهای مخصوص به خود را دارد.

 

انتخاب زیردوشی روکار و یا زیردوشی توکار

زیر دوشی های روکار و توکار هرکدام دارای مزایایی نسبت به همدیگر هستند برای مثال لبه بیرونی زیردوشی های روکار باعث خواهد شد تا میزان کمتری از آب به قسمت های دیگر هم ما جاری شود ولی همین لبه می‌توانند باعث کاهش ایمنی برای افراد خردسال و یا افراد مسن گردد بنابراین از مزایای زیر دوشی توکار می‌توان به لبه نداشتن آنها اشاره کرد. اگر در خانه خود افراد مسن دارید که در حرکت و کنترل حرکت پاهای خود دچار مشکل هستند بهتر است از زیر دوش های توکار استفاده نمایید تا لبه آن ها باعث ایجاد مشکل برای این افراد نشود.

در صورتی که در حال ساخت و ساز در منزل خود هستید می توانید از زیر دوشی توکار و یا زیردوشی روکار بنا به نیازهای خود استفاده نمایید ولی در صورتی که ساخت و ساز منزل شما تمام شده است و علاقه مند به نصب کابین دوش و زیر دوشی هستید بهتر است برای جلوگیری از تخریب و کارهای اضافه تر از زیر دوشی های روکار به جای زیردوشی های توکار استفاده نمایید. دقت داشته باشید که زیر دوشی های رو کار فقط یک قسمت نصب خواهند داشت و نیازی به تخریب آنچنانی ندارند ولی در استفاده از زیر دوشی تو کار بایستی محیط خاصی برای آن آماده گردد.

 

زیر دوشی

 

چه مدل‌هایی برای زیر دوشی حمام وجود دارند؟

زیردوشی روکار: همانطور که از نامش پیداست با یک لبه برآمده از سطح من بالاتر قرار گرفته و باعث می شود که آب حاصل از دوش گرفتن در حمام روان نشود این زیردوشی ها علاوه بر زیبایی خاصی که به حمام می بخشند باعث همین یه بیشتر حمام هم خواهند بود.

 

زیر دوشی توکار: که لبه جدا کننده از سطح هم ندارد در قسمت هم سطح کابین دوش با بقیه سطوح حمام استفاده خواهد شد شیب استفاده شده در زیر دوشی تو کار باعث هدایت آب های جاری را از دوش به داخل خروجی آب حمام خواهد شد. برای استفاده از زیر دوشی تو کار بایستی پیش از اتمام مراحل ساخت حمام و کابین دوش اقدام نمایید چرا که نصب آن مستلزم فعالیت‌های بیشتری نسبت به زیردوشی روکار خواهد بود.

 

زیردوشی متحرک: این نوع زیردوشی به راحتی توسط خود شما قابل جاگذاری در کابین دوش خواهد بود و هر زمان که بخواهید می توانید آن را جا به جا کرده و یا حذف نمایید. برخی ازخانم های خانه دار علاقه دارند که برای تمیز کردن کف حمام را بطور کامل شست و شو قرار دهند.

 

زیردوشی ثابت: این نوع از زیر دوشی قابل انتقال و یا جابه جا کردن خواهد بود و بایستی در ابتدا محل آن را در زیر کابین دوش مشخص نمایید و آن را نصب نمایید.

 

ویژگی‌های یک زیر دوشی مناسب

زیر دوشی حمام دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که آن را کاملاً کاربردی می‌کنند. ویژگی‌های یک زیر دوشی خوب شامل موارد زیر است:

  • مقاوم

زیر دوشی باید تحمل وزن بالایی داشته باشد و بعد از مدتی دچار شکستگی یا ترک نشود تا افراد بتوانند بدون نگرانی بر روی آن قدم بگذارند. در حمام به دلیل خیس بودن دست، ممکن است وسایل از دست افراد لیز خورده و بر روی زیر دوشی کوبیده شوند. به‌این‌ترتیب، زیر دوشی باید مقاوم در برابر ضربه باشد و دچار خراش و پریدگی نشود.

 

  • ضد آب

 زیر دوشی با استفاده از موادی ساخته می‌شود که دچار پوسیدگی نشوند. این مواد دارای پایه ضد آب هستند و آب بر روی آن‌ها جمع نمی‌شود. به‌این‌ترتیب، شاهد ایجاد لکه‌های ناشی از باقی ماندن قطرات آب و رسوب آن بر کف حمام نخواهیم بود.

 

  • سیستم انتقال آب مناسب

همان‌طور که بیان شد، زیر دوشی ضد آب است. همچنین شیب مناسبی که برای هدایت آب به سمت لوله فاضلاب در نظر گرفته‌شده است و سلامت این لوله‌ها نیز از اهمیت بالایی برخوردارند که در زیر دوشی‌ها به‌خوبی رعایت می‌شوند.

 

برای زیر دوشی های داخل کابین حمام و یا زیر دوشی های داخل محیط حمام مدل های مختلفی از جمله مدل مستطیل مربع بیضی دایره و یا زیر دوشی های مستطیل با لبه های منحنی وجود دارد بهتر است پیش از انتخاب زیردوشی برای کابین دوش خود از محیطی که بایستی زودی در آن نصب شود اطلاعاتی کسب کنید. این اطلاعات شامل سایز فضایی که زیر دوشی در آن نخواهد شد، شکل فضا و مدل کابین دوش، محل قرارگیری خارجی آب و موارد دیگری خواهد بود. برای آن که پس از خرید زیر دوشی دچار مشکلات نشوید می توانید از مشورت یک نصاب زیردوشی و یا کارشناس طراحی دکوراسیون داخلی منازل نیز استفاده نمایید.

 

زیر دوشی کابین حمام

 

اهمیت جنس زیر دوشی

جنس زیر دوشی های موجود در بازار از تنوع بسیار بالایی برخوردار است برخی از این زیردوشی ها از جنس سرامیک و بطور یکپارچه خواهند بود برخی از آن ها جنس فلز دارای لعاب هستند و برخی دیگر نیز از مواد کامپوزیتی تهیه شده است. با توجه به محل نصب قیمت و شرایط دیگر بایستی تصمیم بگیرید که از کدام یک از انواع زیر دوشی استفاده خواهید کرد. همچنین برخی از زیر دوشی های موجود در بازار طرح سنگ هستند که برای علاقه مندان به داشتن حمامی لوکس تر و زیباتر با استفاده از المان های طبیعی قابل استفاده خواهد بود.

دقت داشته باشید که جنس استفاده شده در زیر دوشی دارای مسائل مختلفی برای شما خواهد بود از جمله این مسائل می‌توان به دوام زیر دوشی و طول عمر مفید آن اشاره کرد یکی دیگر از مسائلی که جنس زیر دوشی می تواند بسیار در آن موثر باشد میزان سر خوردن و یا افزایش ایمنی افرادی که از کابین دوش استفاده می‌کنند خواهد بود.

همچنین دقت داشته باشید که جنس زیردوشی انتخاب شده توسط شما در شرایط بعدی مانند تمیزکاری ها بسیار تاثیر گذار خواهد بود. برخی از جنس های زیر دوشی های موجود در بازار قابلیت شستشو با اسیدهای شستشو دهنده محیطهای سرویس های بهداشتی را نخواهند داشت بنابراین بهتر است پیش از انتخاب و خرید زیردوشی مورد نظر حتما از این موارد اطمینان حاصل نمایید.

 

رنگ زیر دوشی حمام

برای انتخاب رنگ زیردوشی بایستی به طراحی و محیط داخلی حمام و همچنین مدل کابینت دوش نتخاب شده بسیار توجه داشته باشید علاوه بر اینها در انتخاب رنگ زیردوشی بایستی به نوعی انتخاب شود که در تمیز بودن و تمیز شدن شرایط مناسبی را فراهم آورد. یکی دیگر از مسائلی که در انتخاب زیر دوستش ای به خصوص مدل روکار آن ها از حمایت از انتخاب رنگی برای زیردوشی است که بتواند باعث دیده شدن آن نیز گردد در صورتی که رنگ انتخابی توسط شما در زیر دوشی های روکار باعث شود تا لبه ی آنها دیده نشود می‌تواند مخاطراتی برای افراد ایجاد نماید.

 

اینستاگرام لاریس

 

قیمت زیر دوشی حمام

پس از مشخص کردن زیر دوشی در انواع مدل، طرح و رنگ های مختلف موجود در بازار بایستی به این نکته نیز توجه داشته باشید که قیمت برخی از زیر دوشی ها با توجه به لوکس بودن آن ها در طبقه های بالای قیمتی قرار خواهد گرفت. دقت داشته باشید که پارامتر قیمت زیر دوشی به طور منطقی بایتستی با کابین دوش حمام و المان های دیگر استفاده شده در دکوراسیون و محیط داخلی حمام دارای هماهنگی باشد.

دقت داشته باشید که زیر دوشی حمام می تواند برای حمام شما دارای مزایای فراوانی باشد ولی در صورتی که در انتخاب آن به نکات لازم توجه کافی نداشته باشید می تواند برای شما باعث ناراحتی و یا مشکلات دیگری گردد. بنابراین دقت داشته باشید که در زمان انتخاب زیر دوشی برای کابین دوش و یا حمام خود مسایل مختلف را بررسی نموده و یا برای ایجاد شرایط بهینه با متخصصان فنی و نصاب های این حوزه مشورتی داشته باشید.

این کار به شما کمک می کند تا از پرداخت هزینه های اضافه و مجدد جلوگیری نمایید و همچنین از خرید خود رضایت کافی داشته باشید. سعی کنید در دریافت مشاوره از این متخصصان نیازهای خود را با طور کامل مشخص نمایید تا بتوانید از همراهی تجربه این کارشناسان با نیازهای خود استفاده کرده و بهترین خرید را انجام دهید. کارشناسان ما در لاریس هم اکنون آماده راهنمایی و مشاوره به شما عزیزان هستند؛ با شماره‌های شرکت تماس حاصل فرمایید.

 

 

شرکت کابین دوش

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس