وان حمام در کنار کابین دوش

وان حمام در کنار کابین دوش

یکی از تجهیزاتی که به وسیله آن می توانید در کنار کابین حمام خود برای حمام تنوع ایجاد کنید وان حمام است. وان حمام در کشورهای اروپایی به عنوان یک وسیله اصلی در حمام و در کشورهای حوزه خاورمیانه از تجهیزاتی هستند که به صورت جانبی در حمام ها استفاده می شود برای رفع خستگی و شستشوی بدن میتواند مورد استفاده قرار گیرد. در کشورهای خاورمیانه با توجه به اعتقادات مذهبی و همچنین روش‌های متفاوت شستشوی بدن ترجیح بر دوش گرفتن در شستشوی بدن وجود دارد و همچنان پس از استفاده از آن بایستی از کابین دوش برای شستشوی بدن خود استفاده کنید. بنابراین می توانید برای آب تنی و رفع خستگی از یک وان حمام مناسب استفاده کرده و پس از آن در کابین دوش اقدام به شستشوی بدن خود نمایید. در در ادامه به بررسی نکاتی خواهیم پرداخت که در خرید یک وان حمام مناسب می توانید از آن ها استفاده کنید.

مدل های مختلف وان حمام موجود در بازار

اگر برای خرید وان حمام سری به بازار بزنید متوجه خواهید شد که در مغازه های فروش سرویس بهداشتی انواع مختلفی از وان حمام و کابین دوش وجود دارد که علاوه بر زیبایی بخشی به محیط داخلی حمام می تواند کاربردهای مختلفی را برای شما داشته باشد. کابین های دوش مختلف و همچنین وان های حمام با توجه به نکات و مسائل انتخاب می‌شوند که می‌توان از جمله ی آنها به مسائلی مانند قد افراد سایز حمام برای نصب میزان استفاده از وان حمام و کابین دوش و مقدار هزینه ای است که برای خرید وان حمام و کابین دوش حاضر به پرداخت آن هستید. یکی دیگر از مسائلی که دارای اهمیت بسیاری از قابلیت نصب آن و همچنین همخوانی است که با طراحی داخلی حمام ایجاد خواهد کرد. بنابراین پیش از مراجعه به بازار بایستید برخی از مسائل را برای خود مشخص نمایید و سپس می توانید از میان انواع وان های زیر انتخاب کنید:

وان های خوابیده و پایه دار در کابین حمام

مدل وان های خوابیده و پایه دار یکی از قدیمی ترین و مرسوم ترین مدل وان هایی است که در حمام های مختلف استفاده می‌شود این مدل وان شاید به کرات در محل های مختلف دیده شود همچنین یکی از مزایای آن امکان نصب راحت به همراه هزینه کمتر نسبت به مدل های دیگر ما نخواهد بود البته در صورتی که شما بخواهید یک وان خوابیده و یا پایه دار از مدلهای و مارک‌های مختلف استفاده کنی ممکن است هزینه بیشتری را بپردازید.

وان شاهانه کابین حمام

این وان ها که نسل‌های بعد وان حمام خوابیده هستند با اندکی تغییرات همان وان خوابیده و یا پایه دار حساب می شوند. این نوع از آنها به تدریج دچار تغییرات اندکی شدند که آنها را تبدیل به یک المان داخلی لوکس برای فضای حمام کرده است. استفاده از یک وان شاهانه در کنار یک کابین دوش بسیار مجلل می‌تواند فضای بسیار زیبا و جذابی را برای محیط داخلی حمام شما فراهم نماید. برای انتخاب وان خوابیده و وان شاهانه بایستی قد خود و همچنین فضایی که برای نصب آن در دسترس دارید را مد نظر قرار دهید.

وان سه گوشه یا مثلثی کابین دوش شیشه ای

این نوع از آنها که در گوشه حمام نصب خواهد شد، فضای بسیار کمی از حمام شما را اشغال خواهد کرد. از وان های مثلثی به طور معمول در حمام های نسبتا کوچک تر و حمام های محیط های آپارتمانی استفاده می شود این بانک ها به طور معمول تولید بیشتر از ۱۵۰ سانتی‌متر نداشته و ارتفاع آنها نیز به حدود ۵٠ سانتیمتر خواهد رسید. دقت داشته باشید این ابعاد می‌تواند در مدلهای مختلف وان سه گوشه تغییر کند. استفاده از وان حمام مثلثی در حمام یک آپارتمان باعث می شود تا شما فضای کافی برای نصب کابین دوش مناسب نیز داشته باشید و بتوانید پس از آب تنی و رفع خستگی برای شست و شوی خود از کابین دوش استفاده نمایید.

وان جکوزی کابین حمام

 

 

وان جکوزی یکی از آنهایی است که می‌توان گفت اندکی امروزی و به روز تر شده است. در وان جکوزی علاوه بر آب تنی می توانید از فشار آب گرم برای رفع خستگی بدن خود استفاده نمایید. وجود ورودی های مختلف در وان جکوزی باعث می‌شود و در زمانی که در حال استراحت در این وان هستید بتوانید بر روی عضلات مختلف بدن خود فشار آب گرم را حس نمایید. البته به خاطر داشته باشید که به جای استفاده از وان جکوزی میتوانید از کابین دوش تجهیز شده به سیستم جکوزی و ماساژ و نیز استفاده کنید که همین کاربرد را برای شما خواهد داشت. فقط دقت داشته باشید در صورتی که علاقمند به داشتن یک وان هستید بهتر است کابین دوشی را انتخاب کنید که در قسمت پایینی آن به جای زیر دوشی از وان با ارتفاع مناسب استفاده شده باشد.

انواع مختلف وان کابین دوش از نظر مواد تشکیل دهنده

یکی از مسائلی که در خرید وان و همچنین کابینت دوش بایستی بسیار به آن دقت داشته باشید مواد تشکیل دهنده و یا همان متریال ای است که در ساخت وان و دو کابین دوش استفاده شده است. این مواد علاوه بر دوام و استحکام وان حمام می تواند بر مسائل دیگری مانند عمر مفید، زیبایی وان حمام و همچنین هزینه آن تاثیر گذار باشد.

فایبرگلاس : وان هایی با جنس فایبرگلاس و یا پلاستیک از جمله وان هایی هستند که بسیار پرطرفدار و همچنین رایج می باشد. بزرگترین مزیت بان های پلاستیکی را می توان وزنه کلان حاضر است که باعث می‌شود خریداران به راحتی خرید و جابجایی آنها را انجام دهد و همچنین برای ایجاد زیر ساخت این نوع وان ها دغدغه خاصی نداشته باشند. مزیت دیگری که در وان های جنس فایبرگلاس وجود دارد حس گرم بودن این وان ها نسبت به گونه‌ای جنس سنگ و فلز خواهد بود. همچنین جنس فایبرگلاس از لطافت خاصی برخوردار است که بدن شما را اذیت نخواهد کرد. یکی از ویژگی هایی که وانهای فایبر گلاس را بسیار محبوب کرده است قابلیت فرم به آسانی آنها است که باعث می‌شود این وان ها در مدلهای مختلف در سطح بازار موجود باشد. در کنار این مزیت ها دقت داشته باشید که وانهای جنس فایبرگلاس از نظر تمیز شدن و همچنین نوع مواد شوینده ای که برای تمیز کردن آنها استفاده می کنید از حساسیت ویژه ای برخوردار هستند.

وان های فلزی کابین حمام

یکی دیگر انواع وان های که بسیار رایج هستند را می‌توان وان های فلزی دانست. وان های فلزی در دو جنس فولاد ضد زنگ و همچنین وان های چدنی با استفاده از یک روکش پرسلان موجود می باشد. استحکام وان های فلزی به طور معمول بیشتر از توانایی جنس پلاستیک فایبرگلاس خواهد بود. در کنار این استحکام وزنه های فلزی نیز وزن بیشتری بوده که باعث می شود نیاز به زیرسازی مناسب تری داشته باشد. از معایب وان های فلزی شکل پذیری نسبتا سخت تر به نسبت به وان های فایبرگلاس و همچنین انتقال حرارت بالای آن این وان ها خواهد بود که باعث می‌شود در زمان حمام کردن احساس کنید آب داخل وان به تدریج در حال  سرد شدن است. این کاهش دمای آب نسبت به وام های فایبرگلاس بسیار بیشتر و حتی محسوس تر خواهد بود.

وان سنگ و چوب کابین دوش

وان هایی از جنس سنگ و چوب در بازار موجود است که برای افرادی که علاقه مند به داشتن یک دکوراسیون سنتی و جذاب تر باشند مناسب خواهد بود. این وان ها به طور معمول هزینه تهیه بیشتری را برای خریدار ایجاد خواهد کرد و زیبایی بیشتری نیز برای محیط داخلی حمام به وجود می آورد. در مدل وان چوبی فضای داخلی این وان از یک لایه پوشش نفوذ ناپذیر در مقابل آب برخوردار است که باعث می شود نگرانی های مقاومت چوب در برابر آب را از بین ببرد. استفاده از وان سنگی در کنار یک کابین دوش فانتزی می تواند فضای بسیار جذابی را برای محیط داخلی حمام شما فراهم نماید.

 

وان کامپوزیتی

عنوان های کامپوزیتی جدیدترین مدل مانتو هایی هستند که به تازگی وارد بازار شده اند این رو آنها از ترکیب فولاد سنگین همراه با لایه پرسلان و نوعی رزین خاص ساخته شده است که مزیت هایی نسبت به مدل های مختلف وان دارد.

کلام آخر

حال که با مدل های مختلف وان حمام آشنا شدید بهتر است برای زیبایی بخشی و همچنین افزایش استفاده از حمام خود اقدام به انتخاب یک وان حمام مناسب در کنار کابین دوش نمایید . با این کار می توانید از محیط داخلی حمام خود علاوه بر شستشو برای رفع خستگی و تفریح آب تنی نیز استفاده کنید .

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس