جلوگیری از لک شدن کابین دوش حمام

جلوگیری از لک شدن کابین دوش حمام

جذابیت دکوراسیون خانه روح تازه‌ای به آن می‌دهد و نشانه‌ی حسن سلیقه‌ی شما است. دکوراسیون حمام یکی از کاندیداهای دریافت این جذابیت از طرف طراح است. برای داشتن یک حمام شیک بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید نصب کابین دوش حمام است که چهره‌ی مدرن به حمام خانه‌ی شما می‌بخشد، اما راستش را بخواهید می‌‌خواهم اعتراف کنم که بیشتر افرادی که از نصب کابین در حمام خودداری می‌کنند به یک دلیل است و آن تمیز کردن کابین‌ها است. باقی ماندن لکه‌های آب بر روی شیشه‌ی آن و خشک شدن قطرات آب، ظاهری کدر و نفرت انگیز به کابین می‌دهد به طوری که نبودنش را به بودنش ترجیح می‌دهند. اما اگر راهی برای جلوگیری از لک شدن کابین دوش حمام باشد چی؟ شاید با تعجب بگویید اگر اینطور باشد چرا که نه، در اولین زمان ممکن نصبش می‌کنم. خب بیایید ببینیم واقعا راهی هست؟

 

جلوگیری از لک شدن کابین دوش حمام

 

کابین حمام از جنس شیشه است و همه می‌دانید قطرات آبی که بر روی شیشه‌ها می‌مانند تنها بعد از چند دقیقه خشک شده و چون قطرات آب آهک یا دیگر سایر مواد معدنی را در خود دارند ردپای خود را به راحتی به شکل یک دایره روی شیشه به جای می‌گذارند که تمیز کردن آن انرژی بسیار زیادی را می‌گیرد و باعث شده است تمیز کردن خانه خصوصا شیشه‌های حمام و توالت که خیلی بیشتر در معرض قطرات آب هستند و همیشه از حضور قطرات خشک شده بر روی آن، شیشه کدر و کثیف شده است، به سختی انجام شود. ولی هر مشکلی یک راهی دارد و باید راه‌هایی هم برای پاک کردن قطرات آب، قبل از دائمی شدنشان روی شیشه، خصوصا شیشه‌ی کابین دوش حمام وجود داشته باشد.

 

جرم آب روی کابین دوش شیشه ای

 

شاید به ظاهر این مایه‌ی حیات نیاید ولی دردسرهای بزرگی را روی شیشه‌ها ایجاد می‌کند که تمیز کردن آن را سخت می کند. شیشه‌های آکواریوم، کابینت‌ها، کابین دوش حمام، شیشه‌های باران خورده هر کدام گوشه‌ای از این دردسرها هستند. جرم آب روی شیشه بهتر است قبل از گذشت مدت زمان طولانی پاک شود. در غیر اینصورت دائمی شده و زحمات بیشتری را برای شما خواهد داشت و هیچکدام از راه‌های پاک کردن لکه تاثیر 100% بر روی آن ندارند. پس بعد از هر بار خیس شدن شیشه، برای پاک کردن آن وقت بگذارید.

 

پارچه‌های میکروفایبر برای تمیز کردن سریع شیشه‌ کابین حمام

 

اصلا میکروفایبر چیست؟ میکروفایبرها پارچه‌هایی با الیاف بسیار ظریف هستند که ضخامت هر یک از الیاف آن‌ها حدود صدبرابر ظریفتر از یک تار موی انسان است. در سطح این پارچه‌ها شیارهایی برای افزایش جذب آن و تمیز کنندگی بیشتر ایجاد می‌کنند. این پارچه‌ها به دلیل جذب در حد میکروسکوپی میزان باکتری‌های موجود روی سطوح را به میزان 90% کاهش می‌دهند و این برای تمیزی حمام از آلودگی‌های میکروبی، غنیمت است. کافیست بعد از هر بار حمام کردن سطوح کابین دوش حمام را تنها با یک دستمال کشیدن خشک کنید و از لکه شدن آن جلوگیری کنید.

 

استفاده از شیشه‌ روب برای جلوگیری از لک شدن سطوح کابین حمام

 

شیشه روب وسیله‌ای شبیه برف پاک‌کن‌ها است که یک دهنه‌ی پلاستیکی شبیه تیغه و یک دسته برای گرفتن و شیشه پاک کردن بر روی خود دارد. قدرت پاک کنندگی شیشه روب‌ها خیلی زیاد است به طوری که فقط با یک بار کشیدن آن بر روی شیشه آب موجود روی آن را پایین کشیده و سطح شیشه کاملا خشک می‌شود. شیشه روب‌ها هم عملکرد سریعتری دارند و هم شما را کمتر خسته می‌کند و به راحتی سطوح مدنظر شما را از شر قطرات آب روی کابین دوش حمام نجات می‌دهد.

 

جرم‌گیری شیشه کابین دوش

 

کابین حمام

 

تا حالا تلاشمان بر جلوگیری از ایجاد قطرات آب بود اما بعضی وقت‌ها فراموش می‌کنیم شیشه‌ی کابین را تمیز و خشک کنیم یا اینکه عجله داریم و فرصت انجامش را نداریم. زمانی که شیشه‌ها از جرم قطرات آب پوشیده و سفید شدند چه کاری باید انجام داد؟

 

برای این کار شوینده‌های شیمیایی و طبیعی مختلفی وجود دارد. اما به دلیل این که شوینده‌ها چه طبیعی چه شیمیایی دشمن‌های قسم خورده‌ی پوست انسان هستند و پوست در برابر آن‌ها بسیار آسیب پذیر است و در بعضی افراد موجب تحریک پوست، آلرژی و اگزما می‌شود حتی مشکلات تنفسی نیز به همراه دارد،  تا جایی که می‌توانید از قبل از جرم گرفتن شیشه‌ها از ایجاد این جرم جلوگیری کنید که مجبور به جرم‌گیری شیشه نشوید. و اما شوینده‌های مناسب برای تمیز کردن لک‌های موجود بر روی شیشه کدامند؟

 

شوینده‌های شیمیایی مناسب برای تمیز کردن شیشه‌های کابین دوش حمام

 

برای این کار می‌توانید از انواع مواد شوینده‌ی آماده شده در بازار استفاده کنید که از جمله‌ی انها می‌توان به جرم‌گیرها، سفیدکننده‌ها که آب اکسیژنه نیز یکی از آن‌ها است برای تمیز کردن شیشه کابین دوش حمام استفاده کنید. دقت داشته باشید این مواد شیمیایی بوهای خیلی شدیدی دارند که تاثیر زیادی بر دستگاه تنفس دارد. استفاده مداوم از آن‌ها موجب تحریک سیستم تنفسی شده، مسیر نای را دچار سوزش کرده و می‌تواند تاثیرات جبران ناپذیری داشته باشد. اسپری کردن آن‌ها نیز تاثیرات منفی زیادی دارد ولی با این روش این تاثیرات کمتر از زمانی ‌است که کل سطح را به ماده آغشته کرده و بعد تمیز کنید. اما این گزینه‌ی اسپری کردن برای استفاده‌‌ی سرکه بر روی لکه‌های قدیمی بسیار کمک کننده‌تر است و با این روش برای رفع این نوع لکه‌ها کاملا جواب می‌گیرید.

 

شوینده‌های طبیعی برای تمیز کردن شیشه کابین دوش حمام

 

سرکه: شاید برایتان عجیب باشد ولی سرکه قدرت تمیز کنندگی خیلی بالایی دارد. سرکه نه تنها سطوح شیشه‌ای را به طرز معجزه‌اسایی تمیز می‌کند بلکه در تمیز کردن سطوح استیل نیز حرف اول را می‌زند. ولی بعد از شست و شو دوباره سطح کابین را با یک محلول از آب و صابون شست و شو دهید که شیشه‌ی کابین درخشانتر جلوه کند.

 

جوش شیرین: جوش شیرین به عنوان ماده‌ی طبیعی و معروف تمیز کننده هیچگاه فراموش نشده است. جوش شیرین ماده‌ی معجزه‌گر تمیز کننده در ترکیب با آب به صورت ماده‌ای خمیری استفاده می‌شود. با یک اسفنج غیر ساینده، خمیر به دست آمده را روی سطوح مورد نظر مالیده  چند دقیقه صبر کرده و سپس سطح را با سرکه بشویید.

 

جوهر نمک: ماده‌ی طبیعی شدیدا تمیز کننده است که سطوح را کاملا برق می‌اندازد. اما نکاتی که در مورد جوهر نمک قبل از شستن کابین دوش حمام باید بدانید این است که:

 

  • ترکیب جوهر نمک با هر شوینده‌ی دیگری، گاز کلرامین آزاد می‌کند که بسیار خطرناک است و هر ساله سوختگی‌های مجاری تنفسی زیادی در پی دارد. این عارضه بیشتر در حمام به دلیل فضای بسته و سقف کوتاه آنجا صورت می‌گیرد.
  • تماس جوهر نمک بر سطوح استیلی نه تنها تمیز کننده نیست بلکه باعث تغییر رنگ سریع آن شده و ظاهر آن را تغییر می‌دهد. در هنگام تمیز کردن کابین دوش حمام توجه داشته باشید جوهر لیمو با لوله و شیر دوش تماس نداشته باشد.

 

آیا هنوز در حمام از صابون‌های قالبی استفاده می‌کنید؟

 

صابون‌های قالبی ترکیبی متفاوت از صابون‌های مایع و طبیعی دارد که موجب افزایش لکه‌گذاری بر روی شیشه‌ی کابین دوش حمام می‌شود پس اگر می‌خواهید از میزان لکه‌های روی شیشه و سفیدک‌ها جلوگیری کنید صابون‌های قالبی را کنار بگذارید.

صابون‌های قالبی ماده‌ای به نام تالک دارند که عامل سفیدک روی شیشه‌ی کابین دوش حمام است. صابون‌های طبیعی و مایع تالک را در ترکیبات خود ندارند.

 

شیارهای فلزی روی کابین دوش حمام و سوراخ‌های دوش را چگونه تمیز کنیم؟

 

شیارهای فلزی روی کابین نیز به اندازه‌ی شیشه‌های آن جرم و لکه‌های آبی را می‌گیرد. برای تمیز کردن این قسمت‌ها پیشنهاد می‌دهیم قبل از هر کار درزها و سوراخ‌های زهکش را با وسیله‌ای مناسب مسدود کنید. بعد از آن این قسمت‌ها را با سرکه پر کنید. اجازه دهید سرکه یک شب در این قسمت‌ها بماند. و فردا صبح آن‌ها را تمیز کنید.

هر از چند گاهی احساس می‌کنیم که سرعت دوش حمام کاهش پیدا کرده است. به ویژه در مناطقی که آهک آب زیاد باشد این پدیده در مدت ‌زمان‌های کوتاه‌تری تکرار می‌شود و دلیل آن هم رسوب جرم در دوش و لوله‌های آب حمام است. تمیز کردن منظم دوش حمام سرعت جریان آب را به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. برای تمیز کردن دوش حمام مقداری جوش شیرین را با مسواک روی سوراخ‌های دوش بمالید و چند دقیقه صبر کنید تا جرم‌ها در جوش شیرین حل شود و سپس آن را شست و شو دهید.

لکه‌ها همیشه از مخالفان  زیبایی و طراوت خانه‌هایمان هستند. آن‌ها با ایجاد ظاهری کدر روی شیشه‌ها، چه ظروف و چه دیگر شیشه‌های به کار برده شده در کابینت، پنجره‌ها و حالا هم کابین دوش حمام طراوت و نشاط را از وسایل و دکوراسیون ما می‌گیرد ولی دیگر نگران نباشید با همه‌ی بحثی که اینجا داشتیم حالا دیگر کاملا برای حمله به این لکه‌ها مجهز هستیم و طراوت و شفافیت شیشه‌ها را برمی‌گردانیم.

با مطالب گفته شده فکر می‌کنم حالا به راحتی می‌توانید به شکتان در مورد نصب کابین دوش حمام غلبه کنید و شوق و ذوق داشتن جلوه‌ای لاکچری برای حمامتان دوباره زنده شده باشد. حالا که  در مورد ابتدا: جلوگیری از لکه شدن شیشه‌ی کابین دوش حمام و بعد: چنانچه شیشه لکه آلود شد چه کارهایی بکنیم اطلاعات زیادی جمع کرده‌ایم بهتر است هر چه سریعتر برای ایجاد دکوراسیون جدید و مدرن خانه‌ی زیبایتان دست بجنبانیم.

 

 

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس