نکاتی مهم در دکوراسیون داخلی حمام

نکاتی مهم در دکوراسیون داخلی حمام

در گذشته شاید کمتر کسی به جذابیت دکوراسیون داخلی کابین حمام و سرویس بهداشتی توجه می‌کرد. اما در حال حاضر این مکان‌ها در مرکز توجه قرار دارند و افراد با استفاده از ابزارهای مختلف تلاش می‌کنند تا به آنها جلوه زیبایی ببخشند. افراد انتظار دارند که بعد از هر بار دوش گرفتن، احساس راحتی و شادابی کنند. بنابراین قطعا محیط داخلی حمام و امکانات درون آن نقش بسزایی در این زمینه خواهد داشت. در چند سال اخیر دکوراسیون داخلی حمام دگرگونی‌های بسیاری را به خود دیده و جذاب‌تر شده است. ایده‌هایی که برای بسیاری از حمام‌های ایرانی نیز قابل اجرا بوده و می‌توان با هزینه کم آنها را پیاده کرد. ما در این مقاله به مهم‌ترین نکات در خصوص دکوراسیون داخلی حمام اشاره خواهیم کرد. تلاش می‌کنیم ایده‌هایی را بیان کنیم که برای تمام حمام‌ها فارغ از اندازه آنها قابلیت اجرایی داشته باشد. پس با ما در این مقاله همراه باشید.

استفاده از دیوارپوش وینیل در کابین حمام

به طور کل در سالیان اخیر استفاده از دیوارپوش‌ها بسیار رواج پیدا کرده و کابن دوش حمام یکی از بهترین مکان‌ها برای استفاده از آنها است. دیوارپوش‌ها خود در مدل‌های مختلفی از قبیل چوبی، چسبی، آلومینیومی، پلاستیکی و سایر مدل‌ها عرضه می‌شوند. اما دیوارپوش وینیل یکی از بهترین مدل‌ها برای کاربرد در حمام و جذابیت بخشیدن به دکوراسیون داخلی حمام است. فایبرگلاس متریال اصلی و تشکیل دهنده این نوع از دیوارپوش را تشکیل می‌دهد. به همین علت از آن بیشتر در مکان‌های پررفت و آمد استفاده می‌کنند که حمام نیز یکی از آنها محسوب می‌شود. همچنین این نوع از دیوارپوش به علت ویژگی‌هایی که دارد در مکان‌های بهداشتی مانند حمام بسیار کاربرد دارد. علاوه بر دیوارپوش وینیل، می‌توانید از کف‌پوش وینیل نیز استفاده کنید. آنها در مدل‌ها و رنگ‌های مختلفی بوده که بسته به سلیقه خود می‌توانید بهترین آن را انتخاب کنید. استفاده از مدل‌های جذاب دیوارپوش وینیل جذابیت خاصی به دکوراسیون داخلی حمام خواهد بخشید. ضمن آنکه با این کار نظافت داخل حمام را نیز بهتر رعایت خواهید کرد.

کابین دوش شیشه‌ای

کابین دوش شیشه‌ای یکی دیگر از ابزارهایی است که با استفاده از آن می‌توانید صاحب یک حمام شیک و مدرن شوید. دوردوشی شیشه‌ای یا کابین دوش شیشه‌ای، اتاقکی از جنش شیشه سکوریت یا شیشه نشکن بوده که فضای دوش گرفتن را از سایر نقاط حمام مجزا می‌کند. این کابین جلوه بسیار زیبایی به دکوراسیون داخلی حمام خواهد بخشید. ضمن آنکه استفاده از آن باعث می‌شود تا به صورت بهینه از کل فضای موجود در حمام استفاده شود. کابین دوش شیشه‌ای نقش بسیار خوبی در جلوگیری از رشد میکروب‌ها و باکتری‌ها ایفا خواهد کرد. دوردوشی شیشه‌ای در مدل‌ها و اندازه‌های متنوعی عرضه می‌شود که می‌توانید با توجه به نیاز یا سلیقه خود یکی از آنها را انتخاب کنید. البته باید ابعاد و اندازه‌های حمام و فضای مورد نظر را نیز در نظر بگیرید. نکته مثبت دیگر از کابین دوش شیشه‌ای آن است که به خوبی می‌توانید وسایل موجود در حمام را مرتب کرده و از بی‌نظمی‌های رایج در حمام جلوگیری کنید. این کابین دارای مدل‌های ساده و طرح‌دار مختلف است.

کابینت حمام

استفاده از کابینت در حمام‌ها اگرچه شاید ایده چندان کشف نشده‌ای نباشد. اما واقعیت آن است که هنوز افراد کمی از آنها در داخل حمام خود استفاده می‌کنند. با استفاده از کابینت حمام می‌توانید وسایل مهم و ضروری خود را مرتب کرده و در آن قرار دهید. معمولا برخی از وسایل وجود دارند که صرفا مخصوص حمام هستند. از جمله آنها می‌توان به حوله، شسوار، شامپو و مواردی از این دست اشاره کرد. کابینت حمام بهترین وسیله برای مرتب کردن این وسایل است. این کار نه تنها زیبایی خاصی به حمام خواهد بخشید، بلکه در نظم بخشیدن به آن نیز بسیار موثر است. کابین حمام در رنگ‌ها و مدل‌های مختلفی وجود دارد. برای تهیه آن بهتر است به رنگ و مدل دکوراسیون حمام و سایر وسایل مورد استفاده در آن دقت کنید که با یکدیگر تناسب داشته باشند.

استفاده از گل و گیاه در کابین دوش شیشه ای

استفاده از گل و گیاه در تمام بخش‌های مختلف یک خانه، باعث جذابیت بیشتر آن می‌شود که حمام یا سرویس بهداشتی نیز از آن مستثنی نیست. چند سالی است که استفاده از گیاهان در حمام و سرویس بهداشتی رونق پیدا کرده است. با این حال معمولا نمی‌توان از هر گل و گیاهی در داخل حمام استفاده کرد. از جمله گل و گیاهانی که غالبا از آنها در حمام یا سرویس بهداشتی استفاده می‌شود می‌توان به زامیفولیا، فیلودندرون بالا رونده، برگ عبایی و گندمی اشاره کرد. با مراجعه به یک گل‌فروشی می‌توان مدل‌های دیگر از گیاهان داخل حمام و سرویس بهداشتی را مشاهده کرد. در استفاده از گل و گیاه داخل حمام نباید اندازه آنها را نادیده بگیرید. خصوصا اگر فضای داخلی حمام شما کوچک باشد. از همه مهم‌تر بهتر است قبل از خرید مکانی را در داخل حمام برای آنها تعبیه کنید که به نور بیشتری دسترسی داشته باشد. ضمن آنکه از مواد شیمیایی نیز به دور باشد.

رنگ‌بندی جذاب در کابین حمام

کابین حمام

انتخاب رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی منزل و حمام نقش بسزایی در جذابیت آنها دارد. هر کدام از رنگ‌ها می‌توانند نشانگر یک ذائقه خاص باشند. برخی تمایل دارند تا از رنگ‌های رسمی و کلاسیک مانند آبی استفاده کنند. در عوض برخی دیگر از رنگ‌های بسیار شاد مانند صورتی یا کرم استفاده می‌کنند. دقت کنید که رنگ‌ها در بسیاری از اجزای حمام نقش خود را نشان می‌دهند. رنگ به کار رفته در کاشی و سرامیک به کار رفته در داخل حمام، کابینت حمام، قاب آیینه، دیوار و حتی وسایل داخل حمام می‌تواند نقش بسزایی در جذابیت آن داشته باشد. انتخاب رنگ آنها دست شما خواهد بود. اما باید دقت کنید که تناسب رنگی بین اجرای مختلف حمام وجود داشته باشد. یعنی رنگ‌بندی را طوری انتخاب کرده که اصطلاحا با یکدیگر ست باشند. البته باید دقت کنید که رنگ‌بندی دکوراسیون حمام به نوعی از رنگ‌بندی دکوراسیون منزل به صورت کلی پیروی کند. اگرچه معمولا افراد در انتخاب مدل کاشی و سرامیک به کار رفته در داخل حمام نقشی ندارند. چرا که آنها از قبل ساخته شده‌اند. اما می‌توان با استفاده از کفپوش یا دیوارپوش آنها را به رنگ یا مدل دلخواه درآورد که قبلا نیز به آن اشاره شد.

مدل‌های بومی کابین حمام

استفاده از مدل‌های بومی و روستایی چند سالی است که در دکوراسیون داخلی منازل و از جمله حمام کاربرد وسیعی دارد. به طور کل بازگشت به گذشته و بهره‌گیری از مدل‌های طبیعی و بومی در بسیاری از موضوعات وجود دارد. شما می‌توانید یک حمام زیبا با طراحی و مدل سنتی و روستایی داشته باشید. برای این کار بهتر است از چوب‌های تیره در فضای داخل کابین حمام استفاده کنید. چنانچه استفاده از دیوارپوش چوبی مقدور نبود، می‌توانید از سایر دیوارپوش‌ها استفاده کنید. دیوارپوش‌هایی که جنس آنها از موادی غیر از چوب بوده، اما مدل‌شان نشان‌دهند یک مدل چوبی است. علاوه بر دیوارپوش، می‌توانید با استفاده از وسایل قدیمی که یادآورد زندگی طبیعی و بومی هستند نیز صاحب یک حمام زیبا شوید. در اینگونه از دکوراسیون حمام حتما تلاش کنید که از گل‌ها و گیاهان متنوع استفاده کنید. این کار حس طبیعی و بومی بودن را بسیار بیشتر می‌کند.

آیینه در کابین دوش

استفاده از شیشه و آیینه زیبایی خاصی به دکوراسیون داخلی خانه‌ها و کابین حمام خواهد بخشید. از قدیم‌الایام استفاده از آیینه در داخل حمام مرسوم بوده است. اکنون نیز آیینه یکی از وسایل ثابت و ضروری انواع حمام‌ها است. اما بحث بر سر نوع و مدل آیینه است. مدل آیینه‌های داخل حمام بسیار متنوع بوده و در ابعاد و اندازه‌های گوناگون وجود دارند. در انتخاب آیینه حمام باید ابتدا فضای داخل حمام را در نظر بگیرید و متناسب با آن برای خرید آیینه اقدام کنید. از طرفی مدل و سبک آیینه نیز باید از سبک دکوراسیون داخلی حمام پیروی کند. به عنوان مثال، اگر شما قصد دارید تا یک حمام بومی و طبیعی داشته باشید، می‌توانید از مدل‌های قدیمی آیینه استفاده کنید. با این کار تمام وسایل را با یکدیگر ست کرده‌اید. از طرفی نباید رنگ قاب آیینه را نیز نادیده گرفت. هر چند شاید در ظاهر رنگ آن چندان مهم نباشد.

فضای کافی

ما به وسایل مختلفی برای دکوراسییون داخلی حمام اشاره کردیم. اما قطعا نیاز نیست که از تمامی آنها استفاده کنید. چرا که فضای داخلی حمام باید به گونه‌ای باشد که فضای کافی برای عبور و مرور داشته باشد. داشتن این فضا باعث می‌شود که افراد به راحتی و آزادانه بتوانند در داخل حمام رفت و آمد کنند. از طرفی وجود فضای کافی برای از افتادن یا شکستن وسایل مختلف نیز جلوگیری می‌کند. خصوصا آنکه برخی از این وسایل شیشه‌ای بوده و با کوچکترین ضربه‌ای ممکن است شکسته شوند. از تمامی این مواد مهم‌تر آن است که وجود فضای باعث دلنشین‌تر شدن دکوراسیون داخلی حمام خواهد شد. با این حال، قطعا فضای داخلی حمام‌ها به گونه‌ای است که بتوان حداقل یک یا چند مورد از وسایل فوق را در آن قرار داد.

در این مقاله به هشت نکته مهم و ضروری جهت جذاب‌تر شدن دکوراسیون داخلی حمام اشاره شد. قطعا هر فردی با توجه به سلیقه خود و شناختی که از فضای داخلی حمام مورد نظر دارد، می‌تواند از ایده‌های دیگری نیز بهره بگیرد. بنابراین قطعا الگوها و ایده‌های مختلف دیگری نیز در این خصوص وجود دارد. اما با در نظر گرفتن نکات فوق نیز می‌توانید حمامی شیک داشته باشید.

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس