کابین دوش شیشه ای برای مراکز اسپا

کابین دوش شیشه ای برای مراکز اسپا

مراکز ماساژ درمانی و اسپا، یکی از بهترین مکان‌ها برای کسب آرامش، تقویت پوست و همچنین دور کردن انواع بیماری‌های جسمی و روحی هستند. امروزه اثبات شده که انواع مختلف اسپا و همچنین ماساژهای درمانی، می‌توانند نقشی چشمگیر در زیبایی و همچنین سلامت جسمی داشته باشند. با توجه به اینکه این مراکز معمولاً مکان‌هایی لوکس و با امکانات متنوع هستند، می‌توانند با استفاده از کابین دوش شیشه‌ای، حتی بیش از پیش لوکس‌تر و البته راحت‌تر باشند. در ادامه بررسی می‌کنیم که کدام کابین‌های دوش می‌توانند برای مراکز اسپا و ماساژ استفاده شوند.

مراکز اسپا

در مراکز اسپا خدمات مربوط به ماساژ صورت و بدن، پاک‌سازی صورت، حمام شیر و گل، اسکراب صورت و بدن، سونا و جکوزی، پیاده‌روی روی سنگ و ریلکس کردن در فضای باز ارائه می‌شود. بسته به نوع مرکز، ممکن است فضایی نیز برای دوش گرفتن یا استفاده از سونا یا جکوزی در نظر گرفته شود. برای چنین مراکزی، پیشنهاد می‌شود که از کابین‌ها یا پارتیشن‌های شیشه‌ای استفاده شود.

از آنجایی که پارتیشن شیشه‌ای بدون سقف است، ممکن است داخل آن کمی سرد باشد. در عوض می‌توان از کابین‌ دوش شیشه‌ای استفاده کرد که مسقف بوده و داخل آن‌ها با وجود سیستم تهویه، فضایی مناسب برای دوش گرفتن ایجاد می‌شود.

در مراکز اسپایی که دارای سونا و جکوزی هستند، یکی از ایده آل ترین انتخاب‌ها، استفاده از کابین‌های دوش دارای جکوزی است. این کابین‌ها، دارای یک وان جکوزی دار هستند که اطراف آن با استفاده از شیشه و سقف آن نیز با ورق‌های مرغوب، پوشانده شده‌اند. این کابین‌ها، می‌توانند تک نفره یا دو نفره باشند که در آن‌ها فضایی برای نشستن تعبیه شده است.

این کابین‌ها همچنین دارای سونا نیز هستند که با وجود دماسنج‌های هوشمند، می‌توان دمای داخل آن‌ها را کنترل کرد. نوع پیشرفته این کابین‌های دوش، دارای ریموت کنترل و همچنین سیستم صوتی نیز هستند. به این ترتیب می‌توانید حین استفاده از بخار آب و جکوزی، از گوش دادن به موسیقی مورد علاقه‌تان نیز لذت ببرید. برخی از این کابین‌ها همچنین می‌توانند دارای ماساژ کمر و پا نیز باشند که البته هزینه خرید آن‌ها بسیار بالا می‌رود.

البته برخی از انواع کابین‌های دوش نیز وجود دارند که تنها مجهز به سونا هستند. این کابین‌ها می‌توانند برای استفاده از سونا پیش از پاک‌سازی پوست صورت و بدن استفاده شوند. همان طور که می‌دانید، بخار آب می‌تواند منافذ پوست را باز کرده و به پاک‌سازی لایه‌های عمقی آن کمک کند. بعد از استفاده از سونا، می‌توان از روش‌های ملایم برای تمیز کردن پوست استفاده کرد که باعث کاهش جوش های سر سیاه پوست خواهند شد.

نوع دیگری از کابین‌ دوش شیشه‌ای می‌توانند در مراکز اسپا استفاده شوند که البته بهتر است آن‌ها را پارتیشن شیشه‌ای بنامیم. از آنجایی که در مراکز اسپا، حوضچه‌های درمانی با آبگرم و روغن‌های مخصوص پاک‌سازی و ریلکس کردن پوست وجود دارند، می‌توان اطراف این حوضچه‌ها را با پارتیشن‌های شیشه‌ای پوشاند تا هم بخار فضا بیشتر شود، هم حریم خصوصی برای استفاده کنندگان ایجاد شود. این پارتیشن‌ها می‌توانند از شیشه‌های رنگی یا مات نیز ساخته شوند که البته استفاده از هرکدام از آن‌ها به سلیقه شخصی شما بستگی دارد.

مراکز ماساژ درمانی

در مراکز ماساژ درمانی نیز مانند مراکز اسپا، می‌توان از وجود انواع کابین‌های دوش ساده و پیشرفته بهره برد. در مراکز ماساژ، بعد از آنکه روغن‌های درمانی بر روی پوست بدن در طول ماساژ زده شدند، از فرد خواسته می‌شود که با یک دوش ولرم، چربی اضافی روی پوست بدن خود را بشوید. البته ممکن است در تجربه‌ای که شما داشته‌اید، از شما خواسته باشند که در منزل دوش بگیرید تا روغن فرصت کافی برای جذب شدن روی پوست را داشته باشد.

اما با توجه به اینکه امروزه از روغن‌های با جذب سریع در ماساژ درمانی استفاده می‌شود، دوش گرفتن بلافاصله بعد از حمام، در مراکز معتبر ماساژ دنیا توصیه می‌شود. به این ترتیب، وجود مکانی مناسب و تمیز برای دوش گرفتن افراد در این مراکز بسیار ضروری خواهد بود. استفاده از یک پارتیشن دوش یا کابین شیشه‌ای در چنین مراکزی می‌تواند بسیار مفید باشد. البته برخی از مراکز، ترجیح می‌دهند که کابین‌های دوش شیشه‌ای دارای سونا را در مراکز خود داشته باشند تا افراد بعد از ماساژ، بتوانند از یک سونای بخار عالی نیز استفاده کنند.

در این میان مراکز ماساژ درمانی که برای کاهش دردهای مفصلی، کاهش درد کمر یا کاهش خستگی پاها خدمات خاصی را ارائه می‌دهند، می‌توانند کابین‌های دوش مجهز به ماساژ و جکوزی را نیز خریداری کنند. البته از آنجایی افراد در مراکز ماساژ درمانی ترجیح می‌دهند که توسط یک فرد ماساژ داده شوند، ممکن است که استفاده از این کابین‌ها چندان ایده مناسبی نباشد.

نگهداری از کابین دوش در مراکز اسپا و ماساژ درمانی

استفاده از این کابین‌ دوش ها، با آنکه زیبایی خاصی دارد، اما نگهداری از آن‌ها نیز تا حدی دشوار است. علاوه بر تمیز کرده مداوم شیشه‌ها برای جلوگیری از تبدیل شدن آب به لکه‌های جرم، باید زیر این کابین‌ها نیز به طور مداوم تمیز شود. از آنجایی که زیر این کابین‌ها از یک زیر دوشی استفاده می‌شود که آب حمام از طریق آن خارج می‌شود، لبه زیرین کابین دوش از سطح زمین کمی فاصله دارد که باعث می‌شود مکانی مناسب برای رشد انواع میکروب و همچنین جمع شدن جرم باشد.

برای این منظور باید به طور مداوم از پاک کننده‌های مخصوص برای تمیز کردن و جرم‌گیری زیر کابین استفاده شود. وجود این جرم‌ها همچنین می‌تواند باعث پوسیدگی محفظه زیردوشی شود. برای تمیز کردن شیشه‌های حمام نیز بهتر است از پاک کننده به همراه پارچه‌های میکروفایبر استفاده شود. استفاده از سرکه و جوش شیرین هم برای برق انداختن شیشه‌ها بسیار مفید است.

در هر صورت، انتخاب کابین‌های دوش شیشه‌ای برای مراکز ماساژ و اسپا، ایده‌ای بسیار جذاب است که مراجعه‌کنندگان نیز از آن استقبال خواهند کرد. اما باید بعد از در نظر گرفته هزینه‌ها، در مورد نحوه نگهداری و تمیز کردن این حمام‌ها نیز اطلاعات دقیقی داشته باشید. کابین‌های دوش ارزان قیمت می‌توانند به راحتی به دلیل نامناسب بودن جنس ورقه، دچار پوسیدگی شوند. بنابراین جنس تمام تجهیزات به کار رفته در کابین‌ها دوش را در نظر بگیرید که در استفاده‌های آینده، مجبور به تعویض قطعات مانند شیرآلات یا ورقه‌ها یا حتی شیشه‌ها نشوید.

 

جهت مشاوره و خرید کابین حمام لاریس با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

تلفن :

02188615388

 

 

 

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس