چگونگی تمیز نگه داشتن کابین حمام

چگونگی تمیز نگه داشتن کابین حمام

اگر مانند خیلی افراد دیگر زندگی شلوغی دارید ، احتمالاً زمان زیادی برای تمیز کردن کابین دوش حمام خود ندارید. با این وجود ، لازم نیست برای از بین بردن آن لکه های آب و صابون بر روی کابین دوش شیشه ای خود فشار بیاورید. روش های ساده ای وجود دارد که به شما کمک می کند تا از ریختن و باقی ماندن لک ها  بر روی شیشه کابین حمام درب جلوگیری می کند و حمامی زیبا و تمیز را برایتان به ارمغان می آورد.

 

چرا کابین دوش شیشه ای کثیف می شود؟

آب سخت دارای مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم است که در صورت تماس آب با سنگهای آهک یا گچ ظاهر می شود. هنگامی که آب سخت با صابون شما مخلوط می شود ، می تواند لکه هایی را روی شیشه کابین دوش شما باقی بگذارد. تمیز کردن صابون می تواند برای شیشه مضر باشد و زیبایی حمام شما را از بین ببرد. شیشه متخلخل است و به آن مواد معدنی آب سخت اجازه می دهد تا با گذشت زمان درون شیشه داخل شوند و باعث خوردگی شوند. تمیز کردن آن بهترین راه برای جلوگیری از لکه های آب طولانی مدت و ایجاد لکه هایی است که هرگز از بین نمی روند.

لک صابون با کپک متفاوت است ، کپک یک پوشش نازک است که از قارچهای قارچی تشکیل شده است و در مکان های گرم و مرطوب رشد می کند. حمام شما محل مناسبی برای پرورش کپک است ، به خصوص در اطراف لبه های درب کابین دوش شما که شیشه در قاب قرار دارد. کپک می تواند مضر باشد و شما می خواهید هر چه سریعتر با استفاده از یک محلول با کلر یا پراکسید هیدروژن از شر آن خلاص شوید. نیازی به شستشو نیست ، فقط محلول را بر روی منطقه اسپری کنید و آنرا پاک کنید.

 

نکاتی درباره تمیز کردن و نگهداری کابین دوش

چندین نکته ، ترفند ، روش و محصولات برای تمیز نگه داشتن درب کابین دوش از لک صابون وجود دارد.

 

شیشه کابین حمام همراه با یک پوشش انتخاب کنید

اگر به دنبال خرید کابین دوش شیشه ای برای حمام خود هستید ، روشی را انتخاب کنید که شیشه را از آب سخت و صابون محافظت کند. بیشتر شرکت های ارائه کابین حمام این گزینه را در اختیار شما قرار می دهند. اگر کابین حمام شما پوششی نداشته باشد نیار به نظافت بیشتری خواهید داشت.

 

سرکه و آب برای تمیز کردن کابین دوش

این یک روش ارزان و آسان برای تمیز نگه داشتن کابین دوش به روشی سازگار با محیط زیست است. فقط کافی است یک قسمت سرکه سفید را با سه قسمت آب مقطر مخلوط کرده و مخلوط را درون یک بطری اسپری قرار دهید تا بتوانید محلول را به راحتی استفاده کنید. آب و سرکه را روی شیشه  اسپری کنید و بگذارید تا پنج دقیقه در صورت وجود لکه صابون یا لکه آب سخت بر روی درب بماند. اگر به نظر می رسد که خشک است ، محلول بیشتری را اسپری کنید. سپس محلول را با آب گرم بشویید سپس با یک حوله شیشه را پاک کنید. روزنامه همچنین وسیله تمیز کننده خوبی است که باعث ایجاد لکه های شیشه ای نمی شود.

 

پاک کننده های تجاری کابین حمام

چندین شیشه پاک کن تجاری در بازار وجود دارد که می توانند لکه های سفت را تمیز کنند که  آب ممکن است قادر به حذف آن نباشد. می توانید این موارد را در فروشگاه مواد غذایی محلی خود پیدا کنید. برای محصولات تمیز کننده شیشه با کارایی بالا ، با شرکت ارائه دهنه کابین دوش خود تماس بگیرید. ابتدا شیشه کابین حمام خود را خشک کنید ، سپس از پاک کننده با pH هفت تا هشت استفاده کنید. بعضی از پاک کننده ها ممکن است به شما توصیه کنند محلول را برای چند دقیقه روی شیشه بگذارید. هنگام تمیز کردن ، از استفاده از وسایل تیز و یا استفاده از پاک کننده های حاوی اسید که می تواند به پوشش شیشه آسیب برساند ، خودداری کنید. به جای آن از یک حوله ، دستمال یا حوله کاغذی استفاده کنید تا از شیشه خود محافظت کرده و از ایجاد لکه های آن جلوگیری کنید. هنگام تمیز کردن با این محلول ها از پوشیدن دستکش برای محافظت از پوست خود در برابر مواد شیمیایی استفاده کنید.

 

در کابین حمام را باز بگذارید

 

تمیز نگه داشتن کابین حمام

 

 

باز کردن درب حمام بعد از دوش باعث گردش هوا و کمک به تبخیر آب می شود. این کار همچنین از ایجاد کپک در سایر مناطق حمام جلوگیری می کند. اگر کابین دوش شما تهویه مناسبی ندارد ، درب کابین حمام را باز بگذارید.

 

راه حل های دیگر تمیز نگه داشتن کابین دوش حمام

ده ها فرمول وجود دارد برای افرادی که دوست دارند از مواد طبیعی برای تمیز نگه داشتن کابین حمام خود از آن استفاده کنند. اگر سرکه و آب برای شما جذاب نیست ، می توانید جوش شیرین و سرکه را برای ایجاد خمیر امتحان کنید. حدوداً نیم فنجان جوش شیرین را با سرکه سفید ترکیب کنید تا خمیر ایجاد شود. سرکه را به آرامی اضافه کنید تا از آب شدن محلول جلوگیری شود. خمیر را روی شیشه درب کابین دوش  بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند سپس با یک پارچه ملایم یا حوله کاغذی بدون پرز خمیر را از روی درب کابین حمام پاک کنید. حتماً بعد از تمیز کردن درب دوش خود را به درستی خشک کنید.

 

تماس با ما

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس