کابین دوش پیش‌ ساخته

کابین دوش پیش‌ ساخته

توجه به دکوراسیون و طراحی داخلی منازل همواره و در هر زمان مورد توجه صاحبان خانه‌ها بوده است. اما رفته رفته و با گذشت زمان بحث دکوراسیون داخلی پیچیدگی زیادی به خود گرفت و از سادگی گذشته خارج شد. کم‌کم ابزارها، لوازم و وسایل مختلفی به وجود آمدند که زیبایی، جذابیت و از همه مهم‌تر نظافت بخش‌های مختلف خانه را دوچندان می‌کردند. یکی از این ابزارها کابین دوش پیش‌ ساخته است.

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که توجه به دکوراسیون منازل به فضای داخل حمام و سرویس بهداشتی کشیده شود. کابین دوش پیش‌ ساخته در سالیان اخیر بسیار رواج پیدا کرده است. با استفاده از آن نه تنها می‌توان فضای لوکسی به کابین حمام و سرویس بهداشتی بخشید، بلکه موضوع نظافت نیز بیشتر جدی گرفته می‌شود.

علی‌رغم استفاده از کابین دوش پیش‌ ساخته اما هنوز بسیاری از افراد نسبت به کارکرد، مزایا و قیمت آن ناآشنا هستند. در این مقاله با ما همراه باشید تا به صورت مفصل به این نکات بپردازیم.

 

کابین دوش پیش‌ ساخته چیست؟

کابین دوش حمام اسامی دیگری نیز به نام‌های دوردوشی، دوردوشی شیشه‌ای یا حمام شیشه‌ای دارد. کابین دوش پیش‌ ساخته اتاق یا محفظه‌ای بوده که با استفاده از آن فضای اطراف دوش حمام جداسازی خواهد شد. در واقع نیازی نیست که شما دست به ساخت دیوارهای آجری بزنید و این کار توسط شیشه انجام می‌شود. این کابین معمولا از جنس شیشه بوده که البته با شیشه‌های معمولی تفاوت اساسی دارد.

برای ساخت دوردوشی شیشه‌ای معمولا از شیشه سکوریت یا همان شیشه نشکن استفاده می‌کنند که مقاومت بسیار قابل‌توجهی در مقابل ضربات وارده از محیط اطراف دارد. بنابراین اینگونه نیست که کابین دوش شیشه‌ای به راحتی در معرض شکسته شدن قرار بگیرد. نکته دیگر آنکه شیشه به کار رفته در ساخت این کابین‌ها، معمولا به صورت مات بوده و فضای داخل کابین از بیرون قابل مشاهده نیست.

 کابین دوش پیش‌ ساخته را می‌توان در انواع ساختمان‌های جدید و سنتی به کار برد. به همین دلیل بسیاری از افراد در چند سال اخیر به فکر ایجاد تغییر در حمام خانه‌ها و نصب کابین دوش پیش‌ ساخته افتاده‌اند. حتی در بسیاری از مواقع ممکن است افراد کابین دوش را در محل دیگری غیر از حمام نصب کنند که البته این کار نیاز به صرف هزینه و زمان بیشتری دارد.

هدف از نصب دوردوشی شیشه‌ای صرفا به زیبایی یا جذابیت آن محدود نمی‌شود. بلکه این کابین مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

 

مزایای کابین دوش پیش‌ ساخته

ممکن است شما صرفا به دلیل جذابیت بخشیدن به فضای خانه اقدام به خرید کابین دوش پیش‌ ساخته بکنید. اما این باعث نمی‌شود که از سایر مزایای آن بی‌بهره بمانید. با خرید دوردوشی شیشه‌ای در واقع شما با یک تیر چند نشان را هدف‌گذاری کرده‌اید. موارد زیر برخی از مزایای این کابین را به ما می‌گوید.

 

تمیزی و نظافت کابین دوش پیش ساخته

حمام‌ و سرویس بهداشتی بخشی از خانه هستند که نظافت و تمیزی آنها بیش از سایر بخش‌های خانه اهمیت دارد. چرا که هر گونه کوتاهی در این خصوص ممکن است سلامت تمام اعضای خانواده را به خطر اندازد. بسیاری از مشکلات پوستی و بیماری‌های واگیر از طریق فضای حمام و سرویس بهداشتی به افراد خانواده منتقل می‌شود. کابین دوش شیشه‌ای تا حد زیادی از این امر جلوگیری می‌کند. چرا که فضای دوش را از سایر بخش‌ها جدا کرده است.

 

استفاده بهینه از فضای کابین دوش پیش ساخته

یکی از اصلی‌ترین دلایل خرید کابین دوش شیشه‌ای، استفاده مفید از فضا است. معمولا خانه‌های امروزی در متراژهای پایینی ساخته می‌شوند و نمی‌توان در اختصاص فضا به حمام و سرویس بهداشتی نیز زیاد دست و دل باز بود. کمبود فضا در این بخش خانه آنقدر زیاد بود که در بسیاری از واحدهای مسکونی حتی سرویس بهداشتی و حمام بدون دیوار جداکننده و در یک بخش قرار داشتند. اما کابین دوش پیش‌ ساخته به طور کامل این مشکل را برطرف کرد. شما می‌توانید از مابقی فضای حمام استفاده دیگری بکنید.

 

جلوگیری از اتلاف انرژی در کابین دوش پیش ساخته

بحث اتلاف انرژی به صورت هدر رفت آب یا گرما و بخار ناشی از آن، یکی از مشکلات و معایب اصلی حمام‌های سنتی بود. این مساله در فصول سرد سال بیشتر خود را نشان می‌داد. این در حالی است که در دوردوشی شیشه‌ای به علت فضای کمتر و حفاظت بیشتر، این مساله را نیز تا حد بسیار زیادی برطرف شده است. بنابراین هم فضای داخل کابین به راحتی گرم شده و هم اینکه محفظه‌های شیشه‌ای باعث هدر رفت آب می‌شوند.

 

جذابیت و آسایش بیشتر با کابین دوش پیش ساخته

پیش‌تر به این مساله اشاره کردیم که یکی از مهم‌ترین دلایل خرید دوردوشی، جذابیت و زیبایی بسیار آن است. طرح‌ها و مدل‌های مختلف از آن باعث شده تا شما در طراحی دکوراسیون حمام خود دست کاملا بازی داشته باشید و بتوانید انواع مدل‌ها را پیاده‌سازی کرده و یک حمام لوکس و مدرن بسیازید. اما علاوه بر این مورد، کابین‌های مذکور آسایش و راحتی زیادی نیز با خود به ارمغان دارند. برخی از آنها دارای امکاناتی از قبیل تهویه مناسب، لامپ، دوش‌ متحرک، سیستم صوتی و تصویری، کنترل اتوماتیک پانل و بسیاری از موارد دیگر هستند. هر چند که انتخاب این امکانات در اخیتار مصرف‌کننده خواهد بود.

علاوه بر موارد فوق، می‌توان مزایای متعدد دیگری را نیز برای کابین دوش پیش ساخته در نظر گرفت که از جمله آنها می‌توان به عدم نفوذ آب به داخل دیوار حمام، جلوگیری از بخار بیش از اندازه آب با استفاده از سیستم تهویه، عدم نفوذ آب به سرویس بهداشتی یا سایر بخش‌ها و موارد دیگر اشاره کرد.

 

انواع کابین دوش پیش‌ ساخته

کابین دوش پیش ساخته

 

 

اشاره شد که کابین دوش پیش ساخته در انواع و مدل‌های مختلف تولید می‌شوند تا شما بتوانید متناسب با فضای در اختیار و همچنین با توجه به سلیقه خود یکی از آنها را انتخاب کنید. در ادامه به صورت مختیر به انواع دوش شیشه‌ای اشاره می‌کنیم.

 

کابین دوش پیش ساخته لولایی

این کابین همان درب‌های لولایی بوده که با استفاده از یرق‌آلات مخصوص امکان باز و بسته شدن درب‌ها فراهم می‌شود. یک دستگیره استیل بر روی درب کابین وجود دارد که از آن جهت باز و بسته کردن درب استفاده می‌کنند. علی‌رغم مزایایی که کابین لولایی دارد، اما برخی نسبت به سنتی بودن آن انتقاد داشته و اعتقاد دارند که عبور و مرور را سخت‌تر می‌کند.

 

کابین دوش پیش ساخته کشویی

این کابین مشکل کابین لولایی را برطرف کرده و به آسانی باز و بسته می‌شود. کابین دوش کشویی یا ریلی نسبت به انواع دیگر از کابین دوش برتری نسبی دارد. اتصالات و یرق‌آلات به کار رفته جهت باز و بسته کردن درب متفاوت از سایر کابین‌ها بوده و همچنین به مراتب سبک‌تری دارد.

 

کابین دوش پیش ساخته پارتیشنی

این نوع از دوردوشی معمولا جذاب‌تر و البته بزرگ‌تر از انواع دیگر هستند. بنابراین برای خانه‌های که با کمیود فضا روبرو هستند، چندان توصیه نمی‌شود. اتصالات و یرق‌آلات به کار رفته در ساخت این کابین معمولا یرق‌آلات پارتیشنی بوده که قیمت بیشتری نیز دارند.این نوع از کابین معمولا به گونه‌ای بوده که در فضای داخل اتاق‌ها نیز قابل نصب است.

 

دیوایدر شیشه‌ای

در این نوع از کابین حمام معمولا یک قطعه شیشه جهت جداسازی فضای اطراف دوش با سایر بخش‌ها به کار می‌رود. بنابراین در اینجا خبری از درب‌های لولایی یا کشویی نیست. به نحوی که قطعه شیشه مورد نظر تنها بخشی از فضای اطراف دوش را با سایر بخش‌ها جدا کرده و مابقی بخش‌ها آزاد است.

علاوه بر موارد فوق، می‌توان انواع کابین دوش پیش‌ ساخته را به گونه‌های دیگری نیز تقسیم‌بندی کرد. از جمله آنها می‌توان به کابین دوش فریم‌دار، نیم فریم و فریم لس اشاره کرد که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.

 

قیمت کابین دوش پیش ساخته

در اینجا قصد داریم تا به مهم‌ترین فاکتور در خرید کابین دوش پیش ساخته یعنی قیمت آن اشاره کنیم. در این خصوص نمی‌توان یک قیمت ثابت را در نظر گرفت. اما می‌توان به برخی از فاکتورهای تعیین کننده در قیمت کابین دوش پیش ساخته اشاره کرد.

از جمله این فاکتورها می‌توان به اندازه و ابعاد دوردوشی مورد نظر اشاره کرد که طبیعی است هر میزان که اندازه‌ها بزرگ‌تر باشند، قیمت کابین نیز افزایش پیدا خواهد کرد و برعکس. از موارد تاثیرگذار دیگر می‌توان به نوع درب کابین اشاره کرد. راحتی و نحوه باز و بسته شدن آنها می‌تواند بر روی قیمت کابین دوش تاثیر بگذارد. معمولا قیمت درب کشویی بیشتر از مدل‌های دیگر خواهد بود.

طرح مورد استفاده در ساخت کابین دوش پیش ساخته نیز یکی دیگر از فاکتورهای مورد نظر است. طبیعی است که طرح‌های ساده قیمت پایین‌تر و طرح‌های جذاب‌تر قیمت بیشتری خواهند داشت. اتصالات و یرق‌آلات مورد استفاده در ساخت کابین دوش تاثیر زیادی بر روی کیفیت و میزان ماندگاری آن خواهد گذاشت و بر روی قیمت نیز تاثیرگذار خواهد بود.

فاکتورهای مختلف دیگری نیز در این خصوص وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به برند کابین دوش پیش ساخته، کشور سازنده آن و جنس شیشه اشاره کرد که می‌توانند قیمت آن را دچار نوسان کنند.

 

ما در اینجا تلاش کردیم تا ضمن آشنایی اولیه با کابین دوش پیش ساخته، به مزایا و انواع مختلف آن و همچنین قیمت کابین نیز اشاره کنیم. نکته بسیار مهم در خصوص خرید کابین دوش، استفاده از نظر متخصصان و کارشناسان خبره در این خصوص است. بنابراین قبل از خرید حتما با این افراد یا کسانی که پیش‌تر تجربه استفاده از دوردوشی داشته‌اند، مشورت کنید تا بهترین خرید را داشته باشید.

 

تماس با ما

 

 

 

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس