شیشه های قابل استفاده برای کابین دوش

شیشه های قابل استفاده برای کابین دوش

انواع شیشه‌های قابل استفاده برای کابین دوش شیشه ای حمام

با ر شد و گسترش تکنولوژی، طراحی دکوراسیون داخلی نیز با پیشرفت و خلاقیت‌های جدیدی روبرو شده است. در این بین فاکتور زیبایی تعریف جدیدی در فضای خانه‌ها ایجاد کرده است. امروزه توجه به زیبا سازی ساختمان منازل موجب می‌شود که تمامی قسمت‌های یک خانه مانند اتاق پذیرایی و آشپزخانه، اتاق خواب، سرویس بهداشتی، حمام و سایر قسمت‌ها در زیبا سازی و طراحی دکوراسیون داخلی مورد توجه قرار بگیرند.

 در حال حاضر استفاده از شیشه، فضایی منحصر به فرد و زیبا را در دکوراسیون داخلی ایجاد می‌کند. به همین دلیل طراحان سعی می‌کنند از شفافیت و فضاسازی آن در قسمت‌های مختلف خانه استفاده کنند. یکی از فضاهایی که شیشه در آن حس پاکیزگی و شفافیت را به میزان بسیار زیادی انتقال می‌دهد، حمام است. برای این منظور کابین دوش شیشه ای حمام طراحی شده است.

هم اکنون در خانه‌ها قسمت کوچکی به عنوان فضای حمام در نظر گرفته می‌شود. مسلما نمی‌توان در طراحی دکوراسیون داخلی از این قسمت غافل بود؛ به همین جهت روش نوین برای مدرنیزه کردن حمام استفاده از پارتیشن شیشه ای حمام است. در این نوشتار قصد داریم درباره کابین دوش شیشه ای حمام و انواع شیشه‌های استفاده شده در آن اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم.

 

کابین دوش شیشه ای حمام؛ فضایی خاص و منحصر به فرد

 این نوع پارتیشن منحصر به فرد با طراحی ظریف خود مناسب اجرا در حمام‌های کوچک و بزرگ است. این استایل با توجه به فضا و ابعاد حمام در اشکال متفاوت گرد و مستطیلی اجرا می‌شود. از نکات قابل توجه در این پارتیشن صرفه جویی در زمان برای فراهم کردن یک فضایی ریلکسیشن است. همچنین به علت اینکه فضای کابین دوش شیشه حمام یک محیط کوچک را در بر می‌گیرد، به سرعت تمیز می‌شود و زمان زیادی از شما نخواهد گرفت.

 به طور کلی استفاده از شیشه در ساخت کابین حمام این امکان را فراهم می‌کند که فضای مرطوب حمام از بقیه قسمت‌ها جدا شود. علاوه بر آن نصب شیشه زیبایی خاصی را نیز به این فضا خواهد بخشید. شیشه‌های به کار رفته در این استایل به طور کلی در دو شکل صاف و گرد ارائه می‌شود. البته در برخی موارد نیز از شیشه به شکل مربع مستطیل و زاویه دار استفاده می‌شود. در ادامه با انواع مختلف شیشه‌های استفاده شده در پارتیشن شیشه ای حمام آشنا می‌شویم.

 

کابین دوش شیشه ای

 

شیشه سکوریت کابین حمام

 برای ساخت پارتیشن شیشه ای حمام از مواد و مصالح مقاوم و عایق در برابر رطوبت بالا استفاده می‌شود. مهم‌ترین ماده مورد استفاده در کابین دوش شیشه ای حمام شیشه سکوریت است که ایمنی و زیبایی از امتیازات آن محسوب می‌شود.

 شیشه سکوریت برای دور دوشی به کار می‌رود و موجب می‌شود تا آب و رطوبت، بخار و آلودگی‌ها به بقیه بخش حمام سرایت نکند. شیشه سکوریت استفاده شده در ساخت این استایل در انواع مختلف با فریم و فریم لس و نیم فریم در بازار وجود دارد که به صورت لولایی، اسپایدری و ریلی به کار می‌روند.

 شیشه سکوریت استفاده شده در ساخت کابین دوش شیشه ای حمام کاملا نشکن است. البته کیفیت شیشه سکوریت به کار رفته در این پارتیشن بسته به نوع کوره آن متفاوت است. به عبارت بهتر شیشه سکوریت حمام در دو نوع کوره المنتال و کانوکشن حرارت داده می‌شود. هر کدام از این گروه‌ها کیفیت متفاوتی را برای شیشه حمام فراهم کرده و بر روی قیمت کابین دوش شیشه ای حمام تاثیرگذار هستند. شیشه سکوریت به کار رفته در استایل کابین حمام از انواع مختلفی تولید می‌شود که هر کدام خصوصیات خود را دارند.

 

کابین حمام شیشه ای

  شیشه فریم دار ریلی

 در ساخت کابین دوش شیشه ای حمام می‌توان از شیشه فریم دار ریلی استفاده کرد. این نوع کابین از شیشه نشکن ۶ میلی‌متری ساخته می‌شود که میان یک قاب محکم از جنس آلومینیوم قرار گرفته و با کمک پیچ به دیوار متصل و محکم شود. فریم و قاب شیشه از جنس آلومینیوم ضد زنگ است که رنگ کوره‌ای دارد.

 رنگ‌های متنوع سفید، نقره‌ای براق، نقره‌ای مات، طلایی و ... برای این نوع فریم آلومینیومی استفاده می‌شود. یراق آلاتی هم که به کار می‌روند رنگ کوره‌ای دارند و هم رنگ و هماهنگ با رنگ فریم شیشه هستند.

 

 شیشه فریم لس ریلی

برای ساخت پارتیشن شیشه حمام در این مدل از شیشه نشکن ۱۰ میلی‌ متری استفاده می‌شود. همان‌طور که از ساختار شیشه مشخص است، این مدل بدون قاب است و با کمک بست به دیوار و کف حمام متصل و نصب می‌شود. درب  به کار رفته در این مدل کابین دوش شیشه ای حمام به صورت کشویی است و با کمک یک ریل استیل حرکت می‌کند.

 

شیشه فریم لس لولایی

 در فرآیند ساخت این مدل از پارتیشن شیشه ای حمام شیشه سکوریت با ضخامت ۱۰ میلی‌متر به کار می‌رود. این مدل نیز فریم لس و بدون قاب است و شیشه با کمک بست به کف دیوار و سقف متصل می‌شود. در ساخت درب نیز از لولا استفاده شده و درب به صورت لولایی باز و بسته می‌شود.

 یراق آلات استفاده شده در هر مدل دارای رنگ کوره‌ای هستند و در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای مات و براق در بازار موجود هستند. می‌توان یراق‌آلات به کار رفته در این استایل کابین حمام را با سایر دکوراسیون حمام هماهنگ کرد تا یک هارمونی زیبا ایجادمی‌شود.

 ذکر این نکته مهم است که در میان دو نوع شیشه فریم دار و فریم لس استفاده شده در کابین دوش شیشه ای حمام، اجرای شیشه فریم لس زیبایی بیشتری دارد. علاوه بر آن تجمع آلودگی‌های ناشی از حمام کردن در این مدل شیشه کابین حمام به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل اگر قصد دارید از پارتیشن شیشه حمام استفاده کنید، مدل فریم لس زیباتر، موثرتر و کاربردی‌تر است.

 

کابین دوش شیشه ای بدون فریم

 شیشه نیم فریم

شیشه استفاده شده در این نوع کابین حمام شیشه ای نشکن ۶ میلی‌متری است که با کمک یک فریم آلومینیومی به دیوار متصل می‌شود. برش شیشه به صورت گرد گوشه است. البته در سمتی که درب به سکو، لبه و زمین متصل می‌شود، شیشه به صورت صاف برش داده می‌شود. کابین شیشه ای نیم فریم در رنگ‌های مختلف قابل اجراست و نسبت به مدل فریم دار استحکام بیشتری دارد.

 

کابین شیشه ای لولایی

 برای ساخت این کابین از یک شیشه سکوریت ۱۰ میلی‌متر استفاده می‌شود. البته شیشه به کار رفته قابلیت مات، شفاف و طراحی سند بلاست را دارد. برای اجرای این مدل از کابین از یراق آلات استنلس استیل استفاده می‌شود. درب نیز به صورت شیشه به دیوار و یا شیشه به شیشه قابلیت باز و بسته شدن دارد.

 پارتیشن شیشه ای استفاده شده در این استایل به دو شکل شیشه سکوریت ۱۰ میلی متری و یا دو شیشه ۵ میلی‌متری سکوریت لمینت به کار می‌رود. این مدل کابین شیشه ای برای فضاهای بزرگ قابلیت اجرا و نصب دارد، زیرا حداکثر فضای حمام را به خود اختصاص می‌دهد.

 در طراحی و ساخت کابین شیشه پارتیشنی سکو بندی و نشیمن‌گاه نیز در فضای کابین در نظر گرفته می‌شود. این مدل کابین دوش شیشه ای حمام مناسب استفاده در فضاهای کوچکی است که سرویس بهداشتی و حمام در یک فضای مشترک قرار گرفتند. برای اینکه در فضای ترکیبی حمام و سرویس بهداشتی، فضای پشت پارتیشن حمام دیده نشود، شیشه با کمک سند بلاست و با طرح‌های مختلف مات می‌شود. البته می‌توان از شیشه نشکن ساتینا برای پوشش دهی فضا استفاده کرد.

 در صورتی که قصد نظافت شیشه پارتیشن را داشته باشید، شیشه به راحتی و سهولت با کمک یک دستمال نمدار تمیز می‌شود و طرح‌های سند بلاست روی شیشه از بین نخواهند رفت.

 

کابین دوش

 

 جنس درب به کار رفته در کابین دوش شیشه ای حمام

شیشه به کار رفته در این نوع پارتیشن از جنس شیشه سکوریت است. این مسئله موجب می‌شود که یک فضای کاملا هماهنگ و ئیکسان از جنس شیشه در کابین حمام فراهم شود. در صورتی که این هارمونی رعایت نشود، زیبایی کابین نیز کاهش پیدا می‌کند. درب کابین دوش در دو مدل ریلی و لولایی نصب می‌شوند. اگر در یک حمام کوچک قصد ایجاد این نوع پارتیشن را دارید، استفاده از مدل ریلی بیشتر توصیه می‌شود. درب لولایی نیز در فضاهای بزرگ به راحتی قابلیت استفاده دارد.

 

 انواع شیشه سکوریت به کار رفته در کابین حمام شیشه ای نشکن

شیشه به کار رفته در پارتیشن شیشه ای حمام از نظر شفافیت و طرح به انواع مختلف شفاف، مات ساده، مات کامل (سند بلاست)، مات طرح دار (طرح به دلخواه و سلیقه مشتری) و ساتینا (مات کامل) تقسیم می‌شود. همچنین شیشه‌ها از نظر رنگ نیز در سه نوع ساده، دودی و برنزی در بازار موجود هستند.

 شیشه سکوریت به کار رفته در پارتیشن شیشه ای حمام از نظر ضخامت در دو مدل مختلف موجود است. ضخامت ۱۰ میلی‌متری برای کابین دوش فریم لس استفاده می‌شود و شیشه نشکن ۶ میلی‌متری در ساخت کابین فریم دار به کار می‌رود.

 کابین دوش شیشه ای حمام را می‌توان در ابعاد صاف، مربع و مستطیل، تمام گرد، نیم گرد و ۱۳۵ درجه (زاویه دار) اجرا کرد.  درب آن نیز در سه شکل لولایی، ریلی و تاشو نصب می‌شود.

 

حمام مستر شیشه ای

 حمام مستر شیشه‌ای

 پارتیشن شیشه ای حمام را می‌توان در اتاق خواب اجرا کرد. به همین دلیل به آن کابین دوش اتاق خواب نیز می‌گویند. اتاق مستر به علت فضای بزرگی که دارد، حمام و سرویس بهداشتی در طراحی دکوراسیون داخلی آن اجرا می‌شود. استفاده از کابین دوش شیشه ای حمام در اتاق مستر زیبایی خاص و منحصر به فردی در این فضا ایجاد می‌کند؛ به طوری که علاوه بر کارایی حمام، فضای چندانی نیز از اتاق نمی‌گیرد. علاوه بر آن به علت شفافیت و زیبایی شیشه، فضای اتاق را کوچک نشان نمی‌دهد.

 در صورتی که در اتاق مستر از پارتیشن شیشه ای حمام استفاده شود، نمی‌توان توالت فرنگی، جکوزی و وان را در حمام مستر به کار برد. اما به راحتی یک حمام ساده و زیبا و کم هزینه در اتاق مستر اجرا می‌شود. ذکر این نکته مهم است که در اجرای حمام مستر شیشه ای توجه به عایق کاری شیشه و فضای اطراف آن بسیار مهم است.

 توجه به طراحی دکوراسیون داخلی حمام و سرویس بهداشتی موجب شده که هر روز طرح‌های زیبا و خلاقانه از انواع کابین حمام ارائه شود. در این بین کابین دوش شیشه ای حمام به علت اجرای انواع مدل‌های شیشه در آن تنوع بسیار بالایی دارد. در اجرای پارتیشن شیشه حمام شرکت‌های مختلفی فعال هستند. گروه لاریس با دارا بودن کادری مجرب شما را در انتخاب متریال مرغوب و مناسب برای ساخت کابین دوش حمام مشاوره و راهنمایی خواهد کرد. همچنین اگر قصد اجرای هر مدل کابین دوش را داشته باشید، تیم اجرایی لاریس با کمک کادر متخصص و مجرب شما را در این زمینه همراهی می‌کند.

 

تماس با ما

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس