نیم کابین دوش و تفاوت های آن با کابین دوش ...

نیم کابین دوش و تفاوت های آن با کابین دوش شیشه ای!

در حال حاضر با توجه به کوچک‌تر شدن فضای خانه‌ها سعی می‌شود که از حداکثر فضا در دکوراسیون داخلی استفاده شود. در کنار این مسئله بهبود سبک زندگی، فراهم کردن آرامش و استفاده از تکنولوژی‌های روز مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی قرار می‌گیرد.

 یکی از قسمت‌های مورد توجه در طراحی دکوراسیون داخلی حمام و سرویس بهداشتی است. با توجه به کوچک بودن اکثر خانه‌ها باید از فضای حمام به بهترین شکل استفاده کرد. برای این کار طراحان دکوراسیون داخلی استفاده از کابین دوش شیشه ای و نیم کابین دوش را پیشنهاد می‌دهند. به طور کلی کابین دوش در انواع متنوع با امکانات مختلفی در بازار موجود است. هدف استفاده از کابین دوش بهره‌وری بیشتر از فضای حمام و زیباتر کردن آن است. در این مقاله قصد داریم درباره تفاوت‌های میان انواع کابین دوش شیشه ای و نیم کابین دوش اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم.

 

انواع مختلف کابین دوش شیشه ای

 کابین دوش شیشه ای به طور کلی علاوه بر زیبایی و ایجاد یک فضای دکوراتیو در حمام و سرویس بهداشتی، مانع ورود آب به سایر قسمت‌ها شده و فضای حمام را به بخش‌های مختلف تقسیم می‌کند. کابین دوش انواع متفاوتی دارد و با کمک مواد و متریال مختلف و با کیفیت‌های متفاوت ساخته می‌شود.

 

برای ساخت کابین دوش می‌توان از شیشه و یا ورق‌های پلکسی گلاس استفاده کرد. اما شیشه به علت مزایای متفاوتی که دارد با اقبال بیشتری روبرو است و کابین دوش شیشه ای بیشتر از  ورق‌های پلکسی گلاس تولید و عرضه شود. کابین دوش شیشه ای در حالت کلی و بدون در نظر گرفتن فرم شیشه به کار رفته در آن، به چهار نوع متفاوت قابل تقسیم است.

 

نیم کابین دوش

 

کابین دوش شیشه پارتیشنی

 در این مدل کابین حمام یک پارتیشن و پنل شیشه‌ای به عنوان فضای حمام در نظر گرفته می‌شود تا مانع پاشیدن آب به سایر قسمت‌های حمام باشد. به عبارت بهتر بر روی زمین و در کنار دوش و یا روی جکوزی و وان یک پنل شیشه ‌ای نصب می‌شود تا این فضا از سایر قسمت‌های حمام جدا شود. پارتیشن شیشه‌ای حمام نسبت به نوع طلقی با اقبال بیشتری روبرو است؛ علت آن هم ظرافت، زیبایی خاص، منحصر به فرد بودن و شفافیت شیشه است.

 

 عرض کابین دوش شیشه پارتیشن عموما بین ۵۰ تا ۸۰ سانتیمتر در نظر گرفته می‌شود و در ساخت آن از شیشه سکوریت با رنگ‌های دودی، ساده، برنزی در طرح‌های سند بلاست، ساتینا و شفاف استفاده می‌شود. کابین دوش شیشه ای در مدل پارتیشنی به طور معمول در دو مدل فریم لس با شیشه سکوریت ۱۰ میلی متری و فریم دار با شیشه سکوریت ۶ میلی‌ متری تولید و اجرا می‌گردد. این مدل کابین دوش شیشه ای به علت مزایای قابل توجهی که دارد، باعث شده که طراحان دکوراسیون داخلی از آن در فضای حمام به کار ببرند.

 

 از جمله مزایای آن جلوگیری از پاشیدن آب اطراف فضای حمام، زیبایی ظاهری، مدرن و به روز بودن، تنوع یراق آلات استفاده شده در آن، حفظ گرما، جلوگیری از خروج و هدر رفتن انرژی گرمایی موقع دوش گرفتن در زمستان است. همچنین این مدل کابین دوش محافظ سایر قسمت‌های حمام بوده و مانع از ایجاد آسیب در آن‌ها به علت رطوبت می‌شود.

 

در فضاهای کوچک می‌توان از کابین دوش شیشه ای پارتیشنی استفاده کرد. این مسئله به معنای بهره وری کامل و استفاده صحیح از فضای محدود و کوچک آپارتمان‌های امروزی است. به همین دلیل طراحان دکوراسیون داخلی کابین دوش پارتیشنی را راهکاری موثر برای استفاده از این فضا می‌دانند.

 

کابین دوش پارتیشنی

 

کابین دوش شیشه ای ریلی

کابین ریلی حمام به طور کلی به صورت کشویی باز و بسته می‌شود. ابعاد این نوع کابین در شکل‌های مربع مستطیل، صاف، نیم گرد (جلو گرد) و تمام گرد (دایر) قابلیت اجرا و تولید دارد. کابین ریلی به دو شکل کلی چهاردانگه و سه لنگه قابل اجرا است.

 در مدل چهار لنگه دو شیشه ثابت در دو طرف قرار دارد و دو درب نیز در وسط قرار گرفته شده است که به صورت ریلی باز و بسته می‌شود. اما در مدل سه لنگه شیشه ثابت در یک ضلع و گوشه در نظر گرفته می‌شود و یک درب نیز بر روی ضلع دیگر قرار می‌گیرد.

 به طور کلی در مدل کابین ریلی اگر عرض کمی برای درب وجود داشته باشد، دستگیره توکار استفاده می‌شود تا درب در پشت شیشه ثابت قرار بگیرد و میزان عرض بیشتری نیز برای رفت و آمد فراهم شود.

  کابین دوش شیشه ای لولایی

 به طور کلی آنچه که موجب تفاوت انواع کابین دوش شیشه ای با یکدیگر می‌شود، فضای ایجاد شده دور دوش و درب آن است. در مدل کابین حمام لولایی برخلاف مدل ریلی، درب به صورت لولایی باز و بسته می‌شود.

 این مدل کابینت در انواع مختلف مربع مستطیل، گونیایی، کنجی و شیشه به دیوار قابل اجرا است. انتخاب هر کدام از این مدل‌ها به سلیقه شما و فضای حمام بستگی دارد. از سوی دیگر این مدل کابین دوش شیشه ای برای فضاهای حمام بزرگ‌تر بهتر اجرا خواهد شد؛ زیرا درب به صورت لولایی باز و بسته می‌شود و باید یک فضا نیز برای باز و بسته شدن درب در نظر گرفته شود. اما در مدل کابینت ریلی نیازی به این فضا وجود ندارد و می‌توان در حمام‌های کوچک نیز از آن استفاده کرد.

از جمله مزایای کابین دوش شیشه ای لولایی ایزولاسیون و حفظ حرارت، انتخاب فریم آن در طرح و رنگ‌های متنوع، زیبا کردن محیط حمام و جدا شدن آن از سایر بخش‌ها است. همچنین سبک بودن درب‌ها و پارتیشن‌ها را باید به مزایای کابین لولایی اضافه کرد.

 

کابین دوش لولایی

 

کابین دوش شیشه ای دیوایدر

 دیوایدر به طور کلی به معنای جدا کننده است و از واژه انگلیشی divide گرفته شده است. از جدا کننده‌ها در قسمت‌های مختلف می‌توان استفاده کرد. یکی از این فضاها استفاده از آن در جداسازی حمام از سایر قسمت‌های حمام یا سرویس بهداشتی است. در این مدل پارتیشن حمام، یک فضای شیشه‌ای کامل برای حمام در نظر گرفته نمی‌شود، بلکه فقط با کمک یک شیشه بزرگ فضای دوش و حمام از سایر قسمت‌های حمام و سرویس بهداشتی جدا می‌شود. به عبارت بهتر کابین دیوایدر شیشه‌ای کاربردی شبیه نایلون‌های قدیمی را دارد و فقط در نقش یک جداکننده ظاهر می‌شود.

 با کمک این مدل کابین فضای دوش حمام از سرویس بهداشتی و روشویی جدا می‌شود، به همین دلیل یراق آلات خاصی در آن استفاده نشده و فقط برای نصب شیشه دیوایدر به دیوار از بست استیل استفاده می‌شود.

 

 نیم کابین دوش

نوع دیگری از کابین دوش حمام در بازار موجود است که به آن نیم کابین دوش گفته می‌شود. در این مدل کابین حمام یک دیوار نیم ستون و یک درب کشویی در نظر گرفته شده است تا فضای حمام را از سایر بخش‌ها جدا کند.

 نیم کابین دوش با توجه به محل قرارگیری دوش، طراحی متفاوتی خواهد داشت. اگر سینی دوش در کنار یکی از دیوارها قرار گرفته باشد باید از دو کابین دوش یا یک دیوار در طراحی درب استفاده کرد. همچنین می‌توان در طراحی آن، فضا را با توجه به دو دیوار ثابت و یک درب انتخاب کرد.

 نیم کابین دوش در بیشتر مواقع دارای تجهیزات مدرن و روز دنیا است. از جمله این تجهیزات می‌توان به ماساژور بدن، جکوزی، ماساژور پا، صفحه کنترل دیجیتال، روشنایی، تهویه، آینه دوش سقفی و دوش دستی اشاره کرد. به عبارت بهتر اتاق که در نظر گرفته شده در نیم کابین دوش با توجه به فضای بسیار محدودی که اشغال می‌کند امکانات قابل توجهی در اختیار شما قرار می‌دهد.

 فضایی در نظر گرفته شده برای نیم کابین دوش به طور معمول عرض حدود ۸۵ سانتی متر دارد. ذکر این نکته مهم است که تجهیزات تعبیه شده بر روی نیم کابین دوش مناسب برای افرادی است که مشکل قلبی نداشته باشند. در غیر این صورت استفاده از این نوع کابین حمام مناسب افرادی نیست که از کنترل کننده ضربان قلب استفاده می‌کنند.

 

نیم کابین دوش شیشه ای

 

 چه تفاوتی میان نیم کابین دوش با کابین دوش شیشه ای وجود دارد؟

 همان‌طور که ملاحظه می‌کنید در کابین دوش شیشه ای آنچه مطرح و مهم است، در نظر گرفتن یک فضای اختصاصی برای دوش و حمام است. به همین دلیل در این قسمت از حمام که در میان مدل‌های مختلف درب لولایی، پارتیشنی، ریلی و دیوایدر محصور شده است، امکانات جالب توجهی قرار داده نمی‌شود. کیفیت گران یراق آلات استفاده شده در آن مناسب و خوب هستند؛ اما تجهیزاتی مانند جکوزی و وان در این قسمت قرار داده نمی‌شود.

البته ممکن است در برخی از مدل‌ها با توجه به خواست و سلیقه مشتری از تجهیزاتی مانند دماسنج، ریموت کنترل، سیستم پخش صوتی، دوش دستی و سقفی در فضای کابین دوش شیشه ای استفاده شود. این مسئله به سلیقه و بودجه در نظر گرفته شما بستگی دارد.

نیم کابین دوش یک جکوزی با تجهیزات کامل است که با کمک شیشه و درب کشویی از سایر قسمت‌های حمام جدا می‌شود. اگر فضای موجود در حمام محدود باشد، طراحی و اجرای نیم کابین دوش به طور همزمان چندین امکان متنوع و جذاب را برای شما فراهم می‌کند.

 با توجه به تجهیزات برقی به کار رفته در نیم کابین دوش رعایت شرایط ایمنی در آن بسیار حائز اهمیت است؛ به همین دلیل برای افزایش ایمنی نیم کابین دوش دارا بودن سیم ارت Earth بسیار مهم و الزامی است.

 کابین دوش شیشه ای و نیم کابین دوش از جمله خلاقیت‌های طراحان دکوراسیون داخلی برای استفاده هرچه بیشتر و بهتر از فضای کوچک حمام در آپارتمان‌های امروزی است. نیم کابین حمام با امکانات متنوع خود انتظارات و نیاز شما برای داشتن یک حمام گرم و آرام را فراهم می‌کند. پارتیشن کابین دوش شیشه ای را می‌توان در تمامی فضاهای خانگی و ورزشی شامل استخر و سونا و باشگاه‌ها استفاده و اجرا کرد. از سوی دیگر می‌توان این گزینه لوکس و خاص را به امکانات متعدد تجهیز نمود و از این فضای زیبا و منحصر به فرد در فضای خانه و باشگاه برای نظافت و ریلکسیشن لذت برد. برای انتخاب مناسب کابین دوش و یا نیم کابین دوش برای محیط حمام و یا سونا و استخر خود می توانید با کراشناسان شرکت لاریس تماس بگیرید تا ضمن مشاوره رایگان و آشنایی با تمامی محصولات، انتخابی مناسب و بهینه از نظر متریال مورد استفاده و هزینه ها داشته باشید.

 

 

تماس با ما

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس