راهنمای خرید شیر دوش کابین دوش

راهنمای خرید شیر دوش کابین دوش

گرفتن دوش آب سرد در فصل تابستان و دوش آب گرم در فصل زمستان یکی از کارهای لذت بخشی است که در کاهش استرس روزانه نقش به سزایی دارد. به همین دلیل استفاده از وسایل باکیفیتی که باعث ایجاد آرامش در حمام می‌شوند و می‌توانند آب را به خوبی درون خود هدایت کنند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از سوی دیگر از آنجا که شیرآلات حمام در تماس مستقیم و دائمی با آب هستند، نکاتی را باید در هنگام انتخاب آن‌ها در نظر گرفت تا بتوان مدت زمان بیشتری از آن‌ها استفاده کرد.

آنچه در ادامه می‌خوانید یک فهرست کامل از تمامی نکاتی است که باید هنگام خرید شیر دوش برای کابین دوش در نظر داشته باشید. کابین دوش یک اتاقک شیشه‌ای و معمولا مستطیلی است که در مدل‌های ساده تنها شیر و علم دوش را در خود جای داده است. اما مدل‌های پیشرفته‌تر آن می‌توانند تلفن، رادیو، سیستم نمایش و کنترل دما، سونا و سیستم تهویه داشته باشند. با در نظر داشتن نکات ذکر شده در این مقاله هم تا مدت‌ها نیازی به مراجعه مجدد به فروشگاه‌های شیرآلات پیدا نمی‌کنید و هم لذت خود را از دوش گرفتن دوچندان خواهید کرد.

 

جنس شیر دوش کابین دوش

بدنه شیر دوش مورداستفاده در کابین دوش باید از جنسی ساخته شده باشد که هم خود شیر دوش را دچار مشکل نکند و هم کیفیت آب را تحت تاثیر قرار ندهد. به طور کلی دو فلز برنج و سرب خشک اصلی‌ترین ماده سازنده در ساخت شیرآلات بهداشتی هستند. سرب خشک در گذر زمان و هنگام قرارگیری در مجاورت آب به مرور خورده شده و ترکیب شدن آن با آب می‌تواند به پوست بدن آسیب برساند. به علاوه شیرهای ساخته شده از جنس سرب خشک با وجود اینکه ارزان‌تر هستند، با سرعت بیشتری پوسیده شده و کمتر عمر می‌کنند. بنابراین شیرآلات برنجی انتخاب مناسب‌تری برای شیر دوش کابین دوش هستند.

 

جنس روکش شیر دوش کابین دوش

منظور از روکش شیر دوش کابین دوش همان پوسته خارجی است که آبکاری شده و مرحله آخر در ساخت شیرآلات محسوب می‌شود. کیفیت بالای آبکاری باعث می‌شود که آب تاثیر کمتری بر روی شیرآلات داشته و دیرتر پوسیده شود. در هنگام خرید شیر دوش کابین دوش باید دو مورد آبکاری و ضخامت روکش را مد نظر قرار دهید. این روکش‌ها به طور معمول از جنس برنج، اپوکسی، برنز، مس، استیل یا کروم و نیکل هستند. بررسی نظرات کارشناسی و کاربران نشان می‌دهد که بهترین روکش برای شیر دوش کابین دوش، استیل است. این نوع روکش مقاومت بیشتری در برابر پوسیدگی از خود نشان می‌دهد. به علاوه این روکش لکه کمتری به خود گرفته و ظاهر زیباتری دارد. همچنین کیفیت بالای روکش استیل باعث نشده که قیمت آن افزایش یابد، زیرا تقاضا برای این نوع روکش بیشتر است. سایر فلزاتی که برای آبکاری استفاده می‌شوند، به دلیل اینکه فروش کمتری دارند، گران‌تر بوده و تنها به صورت سفارشی ساخته می‌شوند.

شیر دوش حمام

مصرف بهینه آب

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در دنیای امروز و به دلیل بحران آب باید به آن توجه کرد مصرف بهینه آب است. شیر دوشی که برای کابین دوش انتخاب می‌کنید باید علاوه بر اینکه در مصرف آب صرفه‌جویی می‌کند، بتواند فشار آب کافی برای شست‌وشو را فراهم نماید. فناوری روزهای اخیر برای کاهش مصرف آب در حمام پرلاتور نام دارد. شیرهای مجهز به این فناوری می‌توانند تا 90 درصد آب کمتری مصرف کنند، بدون اینکه فشار آب خروجی را تغییر دهند. همچنین این شیرآلات می‌توانند با افزایش سطح پاشش آب لذت شستشو را دوچندان کنند. همچنین سرشیرهای کاهنده مصرف آب هم می‌توانند با نصب بر روی شیرآلات میزان مصرف را تا حد زیادی کاهش دهند.

 

ماندگاری شیر

هرچند که در بخش انتخاب جنس روکش و بدنه شیر دوش، تا حدی به‌صورت خلاصه به بحث ماندگاری و دوام اشاره کردیم، اما به دلیل اهمیتی که این مورد در خرید و استفاده از شیرآلات دارد، لازم دیدیم که عنوان جداگانه‌ای به آن اختصاص دهیم. به‌جز آبکاری و جنس بدنه که از خود شیر دوش کابین دوش در مقابل پوسیدگی حفاظت می‌کنند، باید مطمئن شوید شیری که انتخاب کنید مشکلات آبکاری را در آینده برایتان به وجود نیاورده و در درازمدت چکه نخواهد کرد. شیرآلاتی که از کارتریج سرامیکی استفاده می‌کنند دوام بسیار بالایی داشته و در صورت نصب صحیح تا سال‌ها نیازی به بررسی و تعمیرات نخواهند داشت.

 

کاربرد آسان

در داخل حمام و وقتی دست‌ها و چشم‌هایتان پوشیده از کف است، تنها چیزی که نمی‌خواهید گیر کردن شیر دوش، باز نشدن یا سخت باز شدن آن است. به همین دلیل یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید یک شیر دوش برای کابین دوش خود باید در نظر داشته باشید، به کارگیری آسان آن است. به همین دلیل امروزه در بیشتر کابین‌های دوش از شیرهای اهرمی استفاده می‌شود. این شیرآلات را می‌توان حافظه‌دار هم دانست. زیرا تنها کافی است که یک بار تنظیمات دلخواه خود را بر روی این شیرها انجام داده و دفعه بعد بدون نیاز به تنظیم مجدد، شیر آب را باز کنید.

به علاوه شیر دوشی که در کابین دوش مورد استفاده قرار می‌گیرد باید بتواند دمای آب را در مدت زمان کوتاهی و بدون نیاز به باز گذاشتن طولانی مدت آب تنظیم کند. به علاوه باید شیری انتخاب کنید که در هر بار باز و بسته شدن نیازی به تنظیم مجدد دمای آب نداشته و بتوانید به راحتی شیر را بر روی تنظیمات دلخواه خود قرار دهید.

دوش حمام

نصب و تعمیر آسان

شاید این مورد برای افرادی که خود را درگیر نصب یا تعمیر شیر دوش کابین نکرده و از افراد متخصص کمک می‌گیرند، چندان مورد حیاتی محسوب نشود. اما بعضی از شیرآلات به دلیل داشتن تعداد زیادی پیچ و مهره حتی برای متخصصان هم پیچیده هستند. درست نصب نشدن شیرآلات می‌تواند مشکلات آبکاری را به دنبال داشته باشد و حتی سلامت سازه ساختمانی شما را به خطر اندازد و هزینه‌های زیادی را روی دستتان بگذارد. بنابراین چه خودتان بخواهید شیر دوش را نصب کنید و چه بخواهید از متخصص کمک بگیرید، بهتر است شیری را انتخاب کنید که نصب آن پیچیدگی خاصی نداشته و شما را دچار مشکل نکند.

 

خدمات پس از فروش و گارانتی

شیرآلات در دنیای امروز یکی از وسایلی است که هزینه‌های زیادی را در ساختمان‌سازی بر روی دست سازنده خواهد گذاشت. به علاوه به دلیل تماس دائمی این وسایل با آب پوسیدگی و خراب شدن این وسایل یک امر کاملا محتمل است. پس به خاطر داشته باشید حتی اگر دارید شیرآلات ارزان قیمتی خریداری می‌کنید، گرفتن برگ گارانتی آن را فراموش نکنید. در هنگام دریافت گارانتی هم حتما معتبر بودن تاریخ و امضای آن را بررسی نمایید. نکته دیگری که در این مورد ممکن است چندان به گوش شما آشنا نباشد، مدت وارانتی است. منظور از وارانتی خدمات پس از فروش و تامین قطعات آسیب‌دیده یا از کار افتاده است. بنابراین یکی از نکات مهم هنگام خرید شیر دوش برای کابین دوش داشتن مدت گارانتی و وارانتی معتبر است.

 

ابعاد شیر دوش کابین دوش

حتما باید دقت کنید که شیر دوشی که برای کابین دوش انتخاب می‌کنید، دارای ابعاد متناسبی با کابین دوشتان باشد. استفاده از شیرهای بزرگ در یک فضای کوچک تنها زیبایی کابین دوش را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. بلکه از نظر عملی هم کاری غیرممکن است. به علاوه انتخاب شیر دوش با ابعاد نادرست می‌تواند فضای مفید را در کابین دوشتان کاهش دهد.

 

انتخاب یک شیر دوش مناسب برای کابین دوش نکته بسیار مهمی است که هم زیبایی فضای خانه شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و هم راحتی شما در گرو آن است. دقت کردن به تناسب اندازه کابین دوش و شیر دوش از اولین نکاتی است که باید در هنگام خرید شیر دوش کابین دوش مد نظر قرار دهید. به علاوه آشنایی با انواع شیر دوش‌ها هم نکته‌ای است که می‌تواند به شما در انتخاب صحیح‌تر کمک کند. شیرهای حمام کلاسیک هرچند کاربرد ساده‌تری دارند، اما تنظیم دمای آب با آن‌ها به مدت زمان بیشتری نیاز داشته و مصرف آب بیشتری دارند. به علاوه این شیرها طول عمر کمتری داشته و زودتر چکه می‌کنند. هرچند که فرایند نصب و تعمیر آن‌ها کار چندان دشواری نیست.

شیرهای اهرمی می‌توانند مانند یک شیر حافظه‌دار دمای دلخواه شما را در حافظه خود نگه داشته و در هر بار استفاده وقت شما را برای تنظیم دما هدر نمی‌دهند. به علاوه ایجاد فشار دلخواه در این نوع شیرها با مصرف آب کمتر ساده‌تر است. با این حال استفاده از این نوع شیرها ممکن است که برای افرادی که به شیرهای کلاسیک عادت کرده‌اند، چندان راحت نباشد. اما باید بدانید که دوام فنی بالای شیرهای اهرمی باعث شده که این نوع شیرها به پرکاربردترین شیرهای دوش تبدیل شوند. همچنین استفاده از کارتریج در شیرهای اهرمی می‌تواند کنترل مسیر آب را ساده‌تر کرده و احتمال چکه کردن را کاهش می‌دهد.

آخرین فناوری شیرهای دوش هم که زیبایی زیادی دارند، شیرآلات توکار هستند. این نوع شیرآلات به امکاناتی مانند کارتریج و دایورتور مجهز شده‌اند که نصب آن‌ها را ساده می‌کند. نصب این نوع شیرآلات جزء آخرین مراحلی است که در ساخت حمام یا کابین دوش انجام می‌شود. به دلیل اینکه تعمیرات این نوع از شیرها فرایند بسیار پیچیده‌ای است، اگر انتخاب شما برای شیر دوش کابین دوش، شیرهای توکار هستند، باید به کیفیت آن‌ها بسیار دقت کنید.

 

تماس با ما

 

 

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس