ساخت کابین دوش خانگی را یاد بگیرید!

ساخت کابین دوش خانگی را یاد بگیرید!

کابین دوش خانگی یکی از بهترین ایده‌هایی است که این روزها در داخل حمام‌ها اجرا می‌شود. این کابین‌ها از شیشه ساخته می‌شوند و مخصوصاً برای حمام و توالت‌های مشترک بسیار عالی هستند. این کابین‌ها در ساده‌ترین حالت از یک یا دو دیوار شیشه‌ای ساخته می‌شوند و فضای اندکی برای نصب نیاز دارند.

یک کابین دوش جدید می‌تواند ظاهر حمام شما را دگرگون کرده و البته فضای بیشتری را هم ایجاد کند. چرا که کابین‌ها جای زیادی نمی‌گیرند و حتی گوشه حمام‌های قدیمی نیز می‌توانید آن‌ها را بسازید. در این نوشتار بررسی می‌کنیم که شما چطور می‌توانید در داخل منزل خود یک کابین دوش بسازید و به چه موادی برای ساخت آن نیاز دارید. بنابراین اگر به فکر ایجاد نوآوری در حمام خود هستید، این مطلب به طور ویژه برای شما نوشته شده است.

 اینستاگرام لاریس

 

کفپوش کابین را آماده کنید

بسته به این که بخواهید چه نوع کابینی بسازید، به کف‌پوش‌های مخصوص کابین ممکن است نیاز داشته باشید یا خیر. کف‌پوش کابین دوش را که می‌توانید در بازار پیدا کنید، در اندازه‌های مختلف در دسترس است. این کف‌پوش برای این است که در کف کابین قرار گرفته و آب از داخل آبراه آن به بیرون هدایت شود. اما اگر نوع ساده‌تری از کابین دوش خانگی مدنظرتان باشد، می‌توانید از کف‌پوش کاشی‌کاری یا سرامیک شده حمام قدیمی‌تان استفاده کنید و فقط با دیواره‌های شیشه‌ای، دور دوش را دیوار بکشید. در حالت دوم که وضعیت مشخص است! اما در حالت اول، ابتدا یک کف‌پوش با سایز مناسب پیدا کنید.

دقت کنید که اندازه کف‌پوش باید طوری باشد که زیر دوش شما به خوبی جا گرفته و البته مسیر خروج آب از آن، روی مسیر لوله فاضلاب قرار داشته باشد. در غیر این صورت مجبور هستید که لوله‌کشی‌های مجدد انجام بدهید تا خروجی کف کابین بتواند به مجرای فاضلاب متصل شود. مراقب باشید که در حین انجام این کار به سایر لوله‌کشی‌های موجود آسیب نزنید. اگر در لوله‌کشی مهارت کافی ندارید، حتماً از یک فرد متخصص کمک بخواهید.

در مرحله بعد، اگر مجبور شده‌اید که کف حمام را به دلیل لوله‌کشی‌های جدید کنده‌کاری کنید، باید از کاشی و سرامیک تازه استفاده کرده و بخش‌هایی را که آسیب زده‌اید، ترمیم کنید. حداقل یک روز بعد از کاشی‌کاری باید صبر کرده و بعد از آن، کابین دوش را نصب کنید تا فرصت کافی برای خشک شدن ملات و دوغاب کاشی‌ها فراهم شود.

 

کفپوش کابین دوش

 

 

پایه کابین دوش را نصب کنید

پایه کابین در واقع پنل‌هایی هستند که از جنس فلز یا چوب ساخته شده و به صورت آماده می‌توانند به کف‌پوش کابین متصل شوند. این پایه‌ها، نگهدارنده‌ای برای دیواره کابین هستند و نصب محکم و اصولی آن‌ها اهمیت زیادی دارد. برای نصب پایه‌ها به احتمال زیاد مجبور هستید که از ملات استفاده کرده و مطمئن شوید که به خوبی به لبه‌های کف‌پوش متصل شده‌اند. هر گونه درز یا فاصله که بین دیواره و کف‌پوش وجود داشته باشد، می‌تواند علاوه بر نشتی آب و رطوبت، محلی برای رشد میکروب‌ها و باکتری‌ها نیز باشد.

 

پایه کابین دوش

دیواره‌ها را نصب کنید

برای تکمیل دیوارها به پنل‌های آماده‌ای نیاز دارید که می‌توانید از بازار خریداری کنید. برخی از انواع پنل‌ها وجود دارند که با پایه کابین دوش به طور هماهنگ ساخته می‌شوند. بنابراین تنها کاری که باید انجام بدهید این است که پنل‌ها را به سادگی درون چهارچوب پایه‌ها قرار داده و با چسب یا میخ آن‌ها را محکم کنید.

اما اگر این پنل‌ها را پیدا نکردید، می‌توانید خودتان آن‌ها را بسازید. کافی است چوب روس با ضخامت 2 سانت پیدا کرده و به اندازه مورد نیازتان برش بزنید. هر گونه کم کاری که در این بخش انجام بدهید، در مرحله بعدی شما را به دردسر می‌اندازد!

 

نصب کابین دوش

کاشی‌کاری را آغاز کنید

روی دیواره‌هایی که نصب کرده‌اید، می‌توانید کاشی چسبی بچسبانید. این نوع از کاشی‌ها به سرعت نصب می‌شوند و وزن زیادی را روی دیواره‌های کابین دوش خانگی تحمیل نمی‌کنند. از سوی دیگر، حتی افراد غیر حرفه‌ای هم از پس این نوع از کاشی‌کاری بر می‌آیند. کافی است اندازه‌گیری‌های دقیق را انجام داده و مقداری چسب کاشی بخرید. البته از ملات نیز برای چسباندن کاشی‌ها روی دیوار می‌توانید استفاده کنید.

اگر در مرحله قبل دیوارها را به خوبی نصب نکرده باشید، بعد از نصب کاشی ممکن است دیوار قادر به تحمل وزن بار اضافی نباشد. به علاوه، ممکن است کاشی‌ها به دلیل کج‌وکوله بودن دیوار، به خوبی نصب نشوند و نشتی آب را در پی داشته باشند.

 

کاشی کابین دوش

 

درب کابین دوش را نصب کنید!

حالا به جذاب‌ترین بخش ماجرا می‌رسیم! کابین دوش خانگی شما تقریباً آماده شده است و تنها لازم است یک در شیشه‌ای زیبا برای آن نصب کنید. برای نصب درب به یک قاب استیل یا آلومینیومی احتیاج دارید که متناسب با اندازه‌های کابین دوش شما باید سفارش داده شده باشد. با کمک پیچ، قاب را به چهارچوب کابین متصل کنید.

البته از قبل باید تصمیم گرفته باشید که می‌خواهید درب کابین به کدام طرف باز شود. هر سمتی که تمایل دارید، لولاها را به آن قسمت متصل می‌کنید. بعد از آن، درب شیشه‌ای را که معمولاً از جنس شیشه سکوریت ساخته می‌شود، برداشته و لولای آن را به قسمت معین شده پیچ می‌کنید. دستگیره درب را هم وصل کرده و بعد از آن می‌توانید از تماشای کابین دوش خانگی خود لذت ببرید!

 

ساخت کابین دوش خانگی در عمل همین‌قدر ساده است؟

قطعاً بعد از خواندن این مقاله این سؤال به ذهن شما خطور می‌کند که آیا واقعاً ساخت یک کابین دوش خانگی می‌تواند همین‌قدر که روی کاغذ به نظر می‌رسد، ساده باشد؟ پاسخ هم بله است و هم خیر! بسته به این که شما به چه امکاناتی دسترسی دارید، چقدر مهارت فنی دارید، حوصله و دقتتان چقدر بالا است و چقدر می‌توانید هزینه کنید، جواب متفاوت است.

ما در اینجا تمام مراحل ساخت کابین دوش را بررسی کردیم اما اگر بخواهید خودتان در منزل به تنهایی آن را انجام بدهید، بدون شک باید یک لوله‌کش، کاشی‌کار و نجار حرفه‌ای باشید. به علاوه، زمان و حوصله کافی به این کار را اختصاص بدهید. چرا که واقعیت این است ساخت یک کابین چند روزی از زمان با ارزش شما را می‌گیرد.

 

درب کابین دوش

 

 

از سوی دیگر، اگر بخواهید تک‌تک مصالح و مواد مورد نیاز برای ساخت کابین دوش را بخرید، مجموع هزینه‌های شما بسیار بالا می‌رود. بنابراین، بهتر است بگوییم که ساخت کابین خیلی هم ساده نیست. خصوصاً این که تمام ذوقی را که صرف ساخت آن می‌کنید، با مشاهده یک نشتی آب یا لوله‌کشی اشتباه، می‌تواند در یک لحظه تبدیل به خستگی فراوانی شود که در تن شما باقی می‌ماند.

بنابراین اگر یک تغییر مهیج در حمام قدیمی خود می‌خواهید یا آن که قصد دارید در ساخت خانه جدید خود یک کابین دوش جذاب داشته باشید، چرا باید خودتان را در چنین زحمتی بیندازید؟!

 

تماس با ما

 

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس