ویژگی‌های یک وان حمام عالی

ویژگی‌های یک وان حمام عالی

 

شاید در سالیان گذشته دکوراسیون سرویس بهداشتی و تجهیزات حمام به هیچ وجه در اولویت نبود. اما امروزه به جرات می‌توان گفت اهمیت طراحی و خرید تجهیزات لوکس در فضای سرویس‌ها ، اگر بیش‌تر از بقیه‌ی قسمت‌های خانه نباشد، کمتر هم نیست. چراکه یک حمام آرامش بخش در وان حمام پس از یک روز پر مشغله‌ی کاری بدن را ریلکس می‌کند.

با حضور فناوری هر روز شاهد محصولات جدیدی در این حوزه هستیم. این موضوع فقط در مورد تجهیزات حمام صدق نمی‌کند. امروز می‌توان برای تمامی وسایل خانه از جدید‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده کرد. این هوشمند سازی وسایل علاوه بر راحتی و استفاده‌ی بهتر، ایمنی فراوانی هم با خود به همراه دارد.

ما در این صفحه قصد داریم خصوصیات یک وان حمام عالی را با استفاده از تجربیات و تخصص گروه تخصصی لاریس معرفی کنیم . برای آگاهی از ویژگی‌های یک وان حمام ایده‌آل، تا انتهای نوشتار همراه ما باشید.

 

وان حمام

وان حمام به طور کلی انواع متنوعی در بازار فعلی دارد. محبوب‌ترین نوع  آن، وان جکوزی است که در فرم‌های متنوع مستطیل، بیضی و دایره در بازار موجود است. عملکرد این وان‌ها به گونه‌ای است که از طریق لوله‌های تعبیه شده، آب را با فشار بالا از خود خارج می‌کنند و خستگی را از تنتان می‌زدایند. حمام در این وان‌ها باعث تقویت گردش خون و آرامش ماهیچه‌ها خواهد شد.

علاوه بر موارد گفته شده در بالا، استفاده از وان جکوزی باعث صرفه جویی در مصرف آب هم می‌شود. پس اگر به دنبال حس آرامش در کنار مصرف بهینه‌ی آب هستید، ما به شما وان‌های جکوزی مدرن را پیشنهاد می‌کنیم. این وان‌ها علاوه بر خصوصیات مذکور دارای سنسور کنترل حرارت آب داخل وان، استفاده از جت‌های قابل تنظیم و صفحه نمایش دیجیتال الکترونیکی نیز هستند. در ادامه به طور مفصل این ویژگی‌های وان حمام را بررسی می‌کنیم.

 

امکاناتی که در یک وان حمام خوب وجود دارد!

 

جت کف، جت بدنه و پمپ جکوزی:

در وان جکوزی، آب به وسیله‌ی پمپ‌ها در داخل سیستم گردش می‌کند. آب در چند نقطه در انتهای وان جکوزی ساکشن می‌شود. پس از آن که از چند فیلتر گذشت توسط پمپ به سمت گرمکن فرستاده می‌شود. پس از آن جت‌ها مجددا آب را به جکوزی بر می‌گردانند. آب به کمک جت‌ها به بدن برخورد می‌کند و بدن شما را ماساژ می‌دهد. آب خروجی از جت با توجه به خواسته‌ی شما دارای فشار متغیر است. جت کف جکوزی باعث می‌شود که بین لایه‌‌های آب، هوا جریان پیدا کند. بدین ترتیب با ایجاد موج در آب، آب با فشار به بدن برخورد می‌کند. اگر شدت جریان آب جت جکوزی به حداکثر برسد بازده پمپ افزایش پیدا می‌کند. پمپ وان‌ها با هم تفاوت دارد و قدرت هر کدام با دیگری فرق دارد.

 

شاسی وان حمام:

یک اسکلت فلزی و از جنس فولاد گالوانیزه است که وان و جکوزی روی آن قرار می‌گیرند. شاسی استحکام وان را حفظ می‌کند و مقاومت بالایی در برابر خوردگی و اکسید شدن دارند. ارتفاع شاسی‌ها قابل تنظیم است.

 

زیر آب پدالی و اتوماتیک:

این قطعه مانع ورود و خروج آب به داخل وان می‌شود و در دو نوع ضربه‌ای (زیر آب پدالی) و شاسی (زیر آب اتوماتیک) وجود دارد.

 

پنل جلو و عقب وان حمام:

پنل‌ها زیبایی ویژه‌ای به ظاهر وان می‌دهند و با توجه به خواسته و سلیقه‌ی شما می‌توانند روی دیوا‌ره‌های وان نصب شده و یا به طور کامل برچیده شوند. معمولا قسمتی از وان که به سمت دیوار نیست از این پنل استفاده می‌شود. پنل‌ها علاوه بر زیبایی باعث مقاومت و استحکام وان نیز می‌شوند.

 

ویژگی وان حمام

حسگر سطح آب:

میزان سطح آب ورودی را تعیین می‌کند. اگر سطح آب به اندازه‌ی کافی نباشد، سنسور اجازه‌ی روشن شدن پمپ را نمی‌دهد.

 

سنسور ایمنی وان:

حسگری است که در بسیاری از وان جکوزی‌ها طراحی شده است. عملکرد این سیستم بدین صورت است که می‌تواند اختلالات الکتریکی سیستم را تشخیص دهد و هنگام بروز مشکل به طور خودکار برق را قطع کند. این ابزار سودمند در بسیاری از وان جکوزی‌ها به کار گرفته شده است. پس می‌توان گفت وان جکوزی دارای امنیت بالایی است.

 

ماده‌ی ضد عفونی کننده:

برای ضدعفونی کردن آب و جلوگیری از تجمع میکروب‌ها از ازن استفاده می‌شود. اثر گذاری این ماده بیشتر از کلر است.

 

جنس بدنه‌ی وان حمام:

جنس بدنه‌ی یک وان حمام عالی از جنس اکرلیک ضد زنگ و فایبر گلاس است. در ساختار وان حمام از مواد پلیمر و پلی استر استفاده شده است. این مواد دارای مقاومت بالایی است و با ضربه آسیب نمی‌بیند. به صورت براق و درخشان هستند و آب داخل آن‌ها زمان طولانی‌تری گرم باقی می‌ماند. البته هنگام نظافت وان حمام بسیار باید دقت کنید که از مواد شوینده‌ی قوی استفاده نکنید. زیرا این مواد شدیدا به سطح بدنه آسیب می‌رساند.

 

یک آب تنی آرامش بخش با وان حمام لاکچری

امکاناتی که در بالا برای وان حمام ذکر شد در تمام وان‌هایی که دارای امکانات معمولی و مناسبی هستند، وجود دارد. اما در یک وان حمام مدرن، از فناوری‌هایی استفاده شده است که می‌تواند تمامی دستورات شما را اجرا کند. تنظیم دمای آب و محیط، با استفاده از تکنولوژی آنلاین موبایلی و آماده کردن حمام از راه دور. به طوری که شما می‌توانید حمام خود را قبل از رسیدن به خانه آماده کنید. تکنولوژی این وان می‌تواند تا حدی پیشرفته باشد که شما حتی پیش از استفاده از وان و از طریق موبایل خود هم می‌توانید ارتفاع آب و درجه حرارت آن را تنظیم کنید. پس از اینکه وان به ارتفاع مورد نظر رسید، به طور کاملا خودکار به شیرهای آب دستور توقف پر کردن وان حمام داده می‌شود. در این نوع وان، رنگ وان هنگام ریخته شدن آب هم قابل تغییر است.

معمولا در ساخت وان‌های مجلل‌ و لوکس از سنگ کاشی و سرامیک استفاده می‌شود. سنگ‌های رزینی هم گزینه‌ای است که می‌توانند برای یک وان حمام لوکس انتخاب شوند. سنگ‌های رزینی دوام بسیار بالایی دارند و نگهداری از آن‌ها آسان‌تر است. در ضمن به دوستداران محیط زیست این خبر خوب را می‌دهیم که ترکیبات رزینی صد در صد قابل بازیافت هستند.

در یک وان حمام لوکس امکاناتی مثل نور افشانی های زیبا و پخش موزیک دیده می‌شود. به طوریکه موسیقی کاملا با نور پردازی همخوانی دارد. البته پخش نور و موزیک کاملا به دستور شما صورت می‌گیرد و به صورت دستی یا صوتی قابل تنظیم است.

 

وان لاکچری

پارتیشن حمام

یکی از ایده‌هایی که می‌تواند فضای حمام شما را زیباتر کند، استفاده از پارتیشن شیشه ای حمام است. پارتیشن شیشه‌ای همان طور که از نامش پیداست، فضای داخل حمام را تقسیم بندی می‌کند. با این کار تنها فضایی از پارتیشن که دوش در آن قرار دارد خیس می‌شود و قسمت دیگر تمیز باقی می‌ماند. جنس شیشه‌های پارتیشن از نوع سکوریت بوده که از دوام بالایی برخوردارند.

پارتیشن شیشه ای حمام در رنگ‌های مات، ساده، دودی و برنزی به مشتریان عرضه می‌شوند. مشتری با توجه به سلیقه‌ی خود یک نوع خاص را انتخاب می‌کند. اگر شما نمی‌خواهید که یک طرف پارتیشن به سمت دیگر آن دید داشته باشد، بهتر است از شیشه‌های مات استفاده کنید. البته امروزه با پیشرفت تکنولوژی، می‌توان شیشه‌هایی را انتخاب کرد که قابلیت مات شدن دارند. به طوری که رنگ شیشه‌ها قابل تغییر هستند و می‌توان با استفاده از ریموت کنترل شدت کدری شیشه‌ها را تغییر داد.

در بسیاری از شیشه‌هایی که از تکنولوژی نانو در ساخت آن‌ها استفاده شده است، رسوبات آهکی و آلودگی‌ها روی سطح شیشه تجزیه شده و به پایین می‌ریزند. بدین ترتیب شیشه‌ها همیشه تمیز باقی می‌مانند. استفاده از پارتیشن شیشه‌ای در حمام باعث می‌شود قسمتی که دوش در آن واقع است سریع‌تر گرم شود. این موضوع علاوه بر کاهش مصرف انرژی باعث صرفه جویی در وقت شما نیز می‌شود.

 

در انتخاب وان حمام به چه نکاتی توجه کنیم!

هنگام خرید یک وان حمام باید فاکتورهای مختلفی را مد نظر قرار داد. نوع وان، جنس و شکل وان از مواردی هستند که هنگام خرید وان باید مورد توجه قرار گیرند. شما وان حمام خود را متناسب با اندازه‌ی محیط حمام خریداری می‌کنید. اما باید بدانید که به غیر از ابعاد وان باید به وزن آن هم توجه کرد.

به عنوان مثال وان‌هایی که از سنگ، کاشی و سرامیک در ساخت آن‌ها استفاده شده است، بسیار سنگین هستند و ممکن است به کف حمام فشار وارد کند و مشکلات بعدی را ایجاد کند. این موضوع در مورد وان‌هایی که قرار است در آپارتمان و در طبقات بالایی نصب شوند، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در هر حال اگر به هر دلیلی تمایل دارید که از وان‌های سنگین‌تر برای حمام خود استفاده کنید لازم است که زیر سازی‌های لازم و استاندارد در مورد کف حمام صورت گیرد.

در هر حال خرید وان حمام آن طور که به نظر می‌رسد ساده و راحت نیست. هنگام خرید وان باید فاکتورهایی مثل فضای حمام، ظاهر آن، جنس وان و ... را در نظر بگیرید. وان‌های حمام موجود در بازار در شکل‌ها، جنس‌ها و مدل‌های مختلفی عرضه می‌شوند. شما می‌توانید متناسب با بودجه‌ی خود و فضای داخل حمام از انواع گوناگون آن استفاده کنید. برای خرید بهترین و مناسب‌ترین وان حمام می‌توانید از همکاران ما در شرکت لاریس کمک بگیرید. مشاوران و متخصصان با تجربه‌ی لاریس بهترین نمونه‌ها را همراه با لیست قیمت و عکس و مشخصات در اختیار شما قرار خواهند داد تا به سادگی با مقایسه‌ی انواع مدل‌ها مناسب‌ترین وان را برای حمام خود انتخاب کنید.

 

تماس با ما

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس