کابین دوش لاکچری برای هتل‌ها

کابین دوش لاکچری برای هتل‌ها

 انواع کابین دوش شیشه ای هتل

با گذشت زمان و بالا رفتن انتظارات افراد، ایده‌های بسیار جدیدی در خصوص زیبا سازی و هوشمند کردن فضای داخلی حمام خانه‌ها صورت گرفت. این موضوع امروزه رشد چشمگیری داشته است. پیش از این‌ها فردی که به حمام می‌رفت، انتظاری بیشتر از فشار آب مناسب و سالم و پر قدرت بودن آبگرمکن نداشت. اما امروزه بسیاری از افراد خواهان این هستند که حتی در حمام خانه‌ی خودشان هم قدرتمندترین فناوری‌های روز به کار گرفته شود. این موضوع برای کسانی که هتل‌های لاکچری را به عنوان محل اقامت خود برگزیده‌اند نیز صدق می‌کند.

هیچ چیز دل‌پذیرتر از این نیست که هنگامی که در سفر هستید و از یک گردش روزانه به اتاق خود در هتل بازمی‌گردید، در فضای لاکچری حمام به آرامش برسید. ما در این صفحه قصد داریم درخصوص کابین دوش لاکچری که یکی از تجهیزات لوکس هتل‌های مدرن است صحبت کنیم.

 

کابین دوش هتلی

طراحی لاکچری حمام هتل‌ها و استفاده از سبک‌ها و طرح‌های مدرن در فضای آن یک دکوراسیون زیبا و آرامش بخش را به فضای حمام هدیه می‌دهد. استفاده از وسایل و تجهیزات لوکس و نور پردازی‌های متناسب با فضا باعث انرژی بخشی به محیط می‌شود. یکی از ایده‌هایی که برای زیباتر کردن فضای حمام هتل به کار می‌رود، استفاده از کابین دوش است.

کابین دوش هتل علاوه بر پارتیشن بندی محیط باعث می‌شود که آب به دیگر قسمت‌ها نفوذ نکند. بدین ترتیب قسمت‌های دیگر حمام تمیز می‌مانند. مخصوصا اگر در بعضی از قسمت‌های دیوار از کاغذ دیواری استفاده شده باشد، این موضوع می‌تواند برای کاهش هزینه‌های هتل‌ داران نیز بسیار کمک کننده باشد. زیرا نیازی نیست که کاغذ دیواری‌ها و دیگر تجهیزات داخل حمام که به دلیل نفوذ آب پوسیده شده اند، تعویض گردند. استفاده از کابین دوش گرانقیمت و لوکس باعث می‌شود که بسیاری از هتل داران به هدفشان که دکوراسیون شیک حمام است نزدیک‌تر شوند.

حمام هتل‌های لاکچری دقیقا همانند اتاق‌های مهمان بسیار زیبا هستند. مسافران اغلب هتل‌هایی را انتخاب می‌کنند که دارای سالن غذا خوری زیبا، تخت‌خواب‌های رویایی، اتاق‌های مدرن و ... باشند. در بسیاری از موارد سرویس بهداشتی هتل که یکی از امکانات هتل است نادیده گرفته می‌شود. در صورتی که هنگام انتخاب هتل می‌توان فضای جذاب و لوکس حمام را هم در نظر گرفت. چرا که یک حمام آرامش بخش در یک محیط لاکچری پس از یک گردش روزانه بدن شما را ریلکس می‌کند و به آرامش می‌رساند. ما در ادامه می‌خواهیم امکاناتی که در کابین دوش لاکچری هتل‌ها وجود دارد را به طور مفصل بررسی کنیم.

 

کابین دوش

 

شیشه‌های هوشمند کابین دوش لاکچری

در کابین دوش هتل لاکچری از شیشه‌های هوشمند استفاده شده است. این شیشه‌ها با استفاده از ریموت یا کلید برق کنترل می‌شوند و در مواقع مورد نیاز می‌توان آن‌ها را مات کرد. این فناوری هنگامی که دو نفر به طور هم زمان از فضای حمام استفاده می‌کنند قابل استفاده است. به دلیل وجود شیشه‌ی مات شونده، فضای داخل حمام دیده نمی‌شود و حریم خصوصی افراد کاملا حفظ می‌شود.

همان طور که گفتیم مات شدن شیشه‌ها به دلخواه شما صورت می‌گیرد و توسط ریموت قابل کنترل است. ممکن است دلتان بخواهد نور ورودی به کابین دوش لاکچری را کنترل و از انعکاس نور جلوگیری کنید. در این صورت می‌توانید از این فناوری استفاده کنید. علاوه بر انتخاب میزان نور وارد شده به داخل کابین، می‌توان از فرار گرمای داخل کابین به بیرون نیز جلوگیری کرد. تکنولوژی ساخت این نوع شیشه‌ها به گونه‌ای است که شدت کدر بودن آن‌ها با تغییر مقدار جریان عبوری از شیشه‌ها تنظیم می‌شود. شیشه های کابین دوش هتلی از نوع سکوریت بوده و از مقاومت بسیار بالایی بر خوردارند. ضخامت شیشه‌های سکوریت در بعضی مواقع به قدری است که می‌توان آن را به اندازه‌ی یک فلز مقاوم دانست. به همین دلیل شکستن این شیشه‌ها تقریبا محال است.

درب‌ شیشه‌ کابین دوش لاکچری در مدل‌ها گوناگونی تولید می‌شوند و طراحی آن‌ها می‌تواند به صورت لولایی و یا کشویی باشد. انتخاب مدل درب‌ها با توجه به طرح‌‌های گوناگون پنج ضلعی، چهار ضلعی، استوانه، مربع و مستطیل کابین‌ها تعیین می‌شود. بسیاری از شیشه‌های هوشمند کابین دوش هتلی دارای مشخصه‌هایی مانند قابلیت بازیافت، دوام زیاد، ایمنی و ... نیز هستند. اکثر این شیشه‌ها از تکنولوژی نانو استفاده می‌کنند. به طوری که می‌توان خصوصیات شیشه را در ابعاد نانومتر کاملا تغییر داد و به شیشه ‌های کنترل کننده‌ی انرژی و مقاوم در برابر آتش سوزی هم دست پیدا کرد. با این توضیحات شیشه‌های کنترل کننده‌ی انرژی می‌توانند هم نور مرئی عبوری را کنترل کنند و هم از عبور نورهای ناخواسته به داخل کابین جلوگیری کنند.

 

کابین دوش

 

تکنولوژی ساخت شیشه‌های کابین بدین صورت است که شیشه‌ها خودبخود تمیز می‌شوند. در واقع هنگامی که آلودگی‌ها و قطرات آب به سطح شیشه تماس پیدا می‌کنند، جاذبه‌ی بین دو سطح کاهش پیدا کرده و قطرات آب و آلودگی‌ها به پایین می‌افتند. این فناوری بدین خاطر است که روی شیشه لایه‌ی نازکی از نوعی رزین خاص به کار گرفته شده است که مانع چسبیدن ذرات آلودگی و قطرات آب روی شیشه‌ها می‌شوند. علاوه بر این مورد ممکن است بسیاری از شیشه‌های کابین دوش لاکچری از موادی ساخته شده باشند که هنگام تابش نور، آلودگی‌ها و رسوبات آهکی تجزیه ‌شوند. این آلودگی‌ها به آرامی به پایین ریخته می‌شوند و شیشه تمیز می‌ماند.

 

نورافشانی‌های جذاب و دوش‌های هوشمند در کابین دوش هتلی

یکی دیگر از امکانات لوکس کابین دوش لاکچری استفاده از نورپردازی‌های جذاب و دلربا در فضای داخل کابین است. بیشتر اوقات این نور افشانی‌ها با فضای داخلی بقیه‌ی جاهای حمام و تجهیزات استفاده شده در آن نیز کاملا همخوانی دارد. در کابین دوش هتلی از یک دوش هوشمند که از طریق بلوتوث، به طور لمسی و یا کنترل از راه دور کار می‌کند و می‌تواند موسیقی پخش کند، استفاده می‌شود.

موسیقی پخش شده متناسب با نور پردازی داخل کابین و به شکل دلخواه، هم به صورت اتوماتیک و هم به شکل دستی یا صوتی قابل تنظیم است. بدین ترتیب ترکیب نور و موسیقی می‌تواند با دستور شما صورت گیرد. چراغ‌های LED تعبیه شده روی دوش و فضای داخل کابین متناسب با دمای آب و محیط قابل تغییر هستند. اگر در فضای داخل کابین دوش لاکچری از آینه‌ی تمام قد استفاده شده باشد، به بزرگ‌تر کردن فضا و افزایش زیبایی نور پردازی کمک شایانی می‌کند. این آینه‌ها کاملا ضد بخار بوده و دارای حسگرهای مادون قرمز هستند.

تکنولوژی دوش هوشمند داخل کابین دوش بدین صورت است که می‌توان درجه حرارت‌های گوناگونی را برای تمام اعضای خانواده روی آن تعریف کرد. دوش هوشمند علاوه بر اینکه ظاهر لوکسی به فضای داخل کابین می‌دهد محیط حمام را راحت‌تر و دنج‌تر می‌کند. شما علاوه بر تنظیم دمای آب می‌توانید فشار دقیق آن را هم کنترل کنید. این کار علاوه بر راحتی باعث صرفه جویی در وقت شما و هزینه هتلداران نیز می‌شود. در این صورت شما دیگر نگران ریختن یکباره‌ی آب سرد یا داغ روی سرتان نیستید و اگر یکی دیگر از شیرهای ساختمان باز باشد فشار آب داخل کابین کم نمی‌شود.

 

کابین دوش هتلی

 

کف پوش‌های هوشمند کابین دوش لاکچری

هنگام ساخت کابین دوش شیشه ای لاکچری باید شیب کف و زهکشی زیر دوش رعایت شود. در کابین‌های حمام می‌توان از کف پوش ‌های هوشمند استفاده کرد. کف پوش‌های سه بعدی با نور پردازی‌های دیجیتال کار می‌کنند. هنگام قدم گذاشتن روی این کفپوش‌ها در حقیقت به تصاویر روی آن دستور حرکت می‌دهید. مثلا ممکن است با راه رفتن روی آن‌ها امواج آب تکان بخورند و یا ماهی‌ها زیر پای شما حرکت کنند. البته برای استفاده از تکنولوژی کف پوش‌ها باید فضای حمام تاریک باشد. در این صورت نور پردازی‌ها به خوبی خود را نشان می‌دهند. این کفپوش‌ها ضد لغزش هستند و علاوه بر این که زیبایی بی نظیری به فضای داخل کابین می‌بخشند، می‌توانند به عنوان یک محافظ برای سرامیک‌های حمام نیز عمل کنند.

 

فناوری‌های دیگر به کاربرده شده در کابین دوش لاکچری

محیط داخل حمام شیشه‌ای هتلها نسبت به فضای اصلی حمام کوچکتر است. این موضوع باعث می‌شود که فضای داخل سریعتر گرم شود. بنابراین علاوه بر زیبا سازی ظاهر حمام، می‌تواند به کاهش هزینه‌های هتلداران نیز منجر شود. کابین دوش لاکچری در بسیاری از هتل‌ها مجهز به حسگر دما و سیستم تهویه‌ی مطبوع هستند. در فضای خارج کابین میزی که انواع نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های سرد و گرم روی آن قرار گرفته است، دیده می‌شود. روی این میز‌ها  شمع‌های معطری که با نور خود تصویر ملایم‌تری به فضا می‌بخشند وجود دارند. علاوه بر این‌ها فضایی در پشت درب شیشه‌ای کابین دوش هتلی در نظر گرفته شده است که می‌توانید لباس‌های خود را روی یک قلاب آویزان کنید.

به لطف پیشرفت فناوری بسیاری از این کابین‌ها مجهز به اپلیکیشن‌هایی هستند که می‌توانید پیش از رسیدن به هتل و از راه دور آن‌ها را به کار بیندازید و حمام خود را برای استفاده آماده نمایید. نمایشگرهای LCD تعبیه شده روی دیوار کابین می‌تواند تصویر و یا فیلم مورد علاقه‌ی شما را پخش کند و یا حتی هشدار شروع فوتبال، اخبار و سریال مورد علاقه‌ی شما را بدهد.

کابین دوش حمام معمولا در اندازه‌های استاندارد 2 در 1 ساخته می‌شوند. اما این اندازه در بسیاری از حمام‌های لاکچری هتل‌ها در اندازه‌های بزرگتری ساخته می‌شود. طراحی فضای داخلی حمام به خودی خود کار دشواری است. این کار نه تنها برای کسانی که در این حوزه آموزش ندیده‌اند مشکل است، بلکه تنوع محصولات مدرن و قدرت انتخاب ‌های فراوان، طراحی فضا را برای معماران نیز مشکل کرده است. به همین دلیل دستیابی به یک فضای لوکس در داخل حمام، نیازمند آموزش در این حوزه است.

با حضور فناوری و تفکر خلاق معماران می‌توان حمام‌های ساده و قدیمی را به یک فضای رویایی تبدیل کرد. اگر شما هم می‌خواهید که فضای ساده‌ی حمام خود را به یک محیط لاکچری تبدیل کنید کافیست از تجربه و دانش همکاران ما در مجموعه‌ی لاریس کمک بگیرید. کارشناسان ما علاوه بر مشاوره و راهنمایی شما در انتخاب بهترین نوع کابین لیستی از قیمت‌های متفاوت انواع کابین را در اختیار شما قرار خواهند داد.

 

 

تماس با ما

 

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس