شیشه دکوراتیو برای کابین دوش

شیشه دکوراتیو برای کابین دوش

 

چند سالی است که استفاده از کابین دوش شیشه‌ای به جای حمام‌های قدیمی در خانه‌ها و هتل‌های ایران رواج پیدا کرده است. اما از آنجایی که این کابین دوش دیوار ندارد، ممکن است دکوراسیون منزل شما را خراب کرده یا حالت زشتی به آن ببخشد. بنابراین بهتر است با استفاده از روش‌های جدید کابین دوش حمام خود را تزیین کنید تا دکوراسیون منزل یا اتاق هتلتان نیز جذاب‌تر شود.

یکی از شیوه‌های زیباسازی کابین دوش شیشه ای لوکس در هتل‌های لوکس استفاده از شیشه دکوراتیو است. با این شیشه‌ها شما می‌توانید فضای جذابی به محیط خانه بخشیده و کابین دوش را نیز کاملا بپوشانید. این شیشه دارای انواع مختلفی است که در ادامه این مطلب آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. همچنین توضیح خواهیم دید که چگونه یک کابین دوش لوکس و جذاب را با استفاده از این شیشه‌ها بسازید.

 

شیشه دکوراتیو چیست؟

شیشه دکوراتیو نوعی شیشه است که از قدیم برای طراحی یا تزیین دکوراسیون داخلی یا نمای خارجی ساختمان‌ها استفاده می‌شده است. این شیشه‌ها معمولا حالت تزیینی دارند و در بخشی از نمای ساختمان برای زیباسازی یا فضاسازی استفاده می‌شوند. در سال‌های اخیر که ساخت کابین‌های دوش شیشه‌ای در هتل‌ها و منازل رواج پیدا کرده این شیشه‌ها استفاده بیشتری هم پیدا کرده‌اند.

توجه کنید که شیشه دکوراتیو نوع خاصی از شیشه نیست. هرچند که شما می‌توانید این شیشه‌ها را به صورت جداگانه نیز تهیه کنید. اما امکان اجرای طرح موردنظر بر روی شیشه‌های لمینیت، سکوریت و دوجداره نیز وجود دارد. همین عامل باعث می‌شود که شما بتوانید کابین دوش حمام تان را با استفاده از این شیشه‌ها جذاب‌تر کنید.استفاده از شیشه های دکوراتیو یا شیشه های متفاوت در کابین دوش حمام باعث ایجاد تفاوت و دلچسب شدن حمام می شود.

 

انواع شیشه دکوراتیو برای ساخت کابین دوش شیشه ای

تنوع شیشه‌های دکوراتیو بسیار بالا است و شما می‌توانید بسته به بودجه و شیوه چینش و طراحی فضای داخلی از یکی از آن‌ها استفاده کنید. البته در مواردی ترکیب آن‌ها نیز می‌تواند ایده مناسبی باشد. در هر حال ما همواره توصیه می‌کنیم که پیش از انتخاب شیشه دکوراتیو برای کابین دوش شیشه ای از یک طراح کمک بخواهید. به این ترتیب به راحتی می‌توانید فضای آینده منزل یا اتاقتان را تصور کنید.

 اینستاگرام لاریس

  • شیشه سند بلاست

شیشه دکوراتیو سند بلاست به صورت رنگی ساده یا طرحدار وجود دارد. در انواع رنگی آن شما می‌توانید هر رنگی را که متناسب با دکوراسیون منزلتان است انتخاب کرده و سفارش دهید. انواع طرحدار این شیشه‌ها با استفاده از پاشش ماسه بر روی شیشه ایجاد می‌شوند و به همین دلیل شما می‌توانید طرح‌های دلخواه خود را بر روی آن‌ها پیاده سازی کنید.

این طرح‌ها معمولا برای اجرا بر روی شیشه‌های دوجداره عالی هستند. بنابراین می‌توان آن‌ها را انتخابی مناسب برای ساخت کابین دوش شیشه ای لوکس دانست. چرا که شیشه‌های دوجداره برای ساخت این کابین‌ها بسیار مناسب هستند. به علاوه طرح پذیری بالای شیشه‌های سند بلاست دست شما را در انتخاب طرح دلخواهتان باز می‌گذارد.

  • شیشه لمینیت و سکوریت رنگی

اگر قصد دارید از این شیشه‌ها برای کابین دوش استفاده کنید، حتما نوع مات آن را تهیه کنید. طرح این شیشه‌ها معمولا از کارخانه ایجاد می‌شود و به صورت آماده روانه بازار می‌شوند. بنابراین دست شما برای انتخاب کمی بسته‌تر است. اما نگران نباشید.

تنوع طرح‌های این شیشه‌ها آنقدر بالا هست که شما بتوانید از آن‌ها برای جذاب‌تر کردن کابین دوش حمام لوکستان استفاده کنید. این شیشه‌ها در برابر ضربه و رطوبت مقاومت بالایی دارند و عایق مناسبی برای حرارت هستند. این ویژگی‌ها آن‌ها را برای ساخت کابین دوش شیشه ای مناسب‌تر نیز می‌کند. شیشه استفاده در حمام باید شیشه سکوریت باشد که شیشه بر اثر ضربه خوردن در حین استفاده نشکند و خورد نشود.

 

کابین دوش شیشه دکوراتیو

  • شیشه لاکوبل

شیشه لاکوبل در ضخامت‌های مختلف عرضه شده و معمولا مات است. به همین جهت برای ساخت کابین حمام شیشه ای بسیار مناسب است. نکته‌ای که باید در خصوص این شیشه‌ها بدانید این است که شیشه لاکوبل تنها به صورت تک رنگ عرضه می‌شود.

بنابراین اگر به دنبال طرح خاصی برای کابین دوش خود هستید از این شیشه‌ها استفاده نکنید. این شیشه‌ها می‌توانند به شیشه‌های سکوریت تبدیل شوند. با این حال برای یک کابین دوش شیشه ای لوکس چندان مناسب نیستند. زیرا علاوه بر عدم تنوع در طرح مقاومت خیلی بالایی در برابر حرارت و رطوبت ندارند.

  • شیشه دکوراتیو طرح مات

این نوع شیشه در رنگ‌های مختلفی عرضه می‌شود و طرح پذیر است. البته باید توجه کنید که طرح این شیشه‌ها بر روی خود شیشه انداخته می‌شود و چاپ یا رنگ آمیزی نمی‌شود. بنابراین شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید بر روی شیشه دکوراتیو طرح مات طرح‌های طبیعی و واضحی که بر روی انواع دیگر این شیشه‌ها می‌بیند بیندازید. مزیت اصلی شیشه‌های مات برای کابین دوش شیشه ای همین مات بودن آن‌ها است. ضمن اینکه این شیشه‌ها لک و کثیفی به خود نمی‌گیرند و تمیز کردن آن‌ها بسیار راحت است.

اما ما استفاده از آن‌ها را برای منازل و هتل‌های لوکس توصیه نمی‌کنیم. چرا که حتی اگر بر روی آن‌ها طرح هم بیندازید باز هم به اندازه دیگر انواع شیشه دکوراتیو شیک نیستند. به علاوه ست کردن آن‌ها با دکوراسیون منزل کار دشواری است. در حالی که انواع دیگر شیشه‌های دکوراتیو در حمام که امکان طراحی یا سفارش طرح خاصی را دارند به راحتی با دکوراسیون منزل شما ست می‌شوند.

شیشه دکوراتیو

  • شیشه مات چاپ دار

شیشه مات چاپ دار برای کابین دوش نوعی از شیشه دکوراتیو مات است که طرح دلخواه شما با استفاده از چاپ UV بر روی آن پیدا می‌شود. البته توجه کنید که امکان چاپ رنگی طرح بر روی این شیشه‌ها وجود نداشته و طرح موردنظر با تغییر بافت شیشه در نقاط چاپ ایجاد می‌شود. این نوع شیشه دکوراتیو برای ساخت کابین دوش شیشه ای مناسب‌تر از نوع مات ساده است. چرا که طرح‌های متنوع‌تری دارد. البته برای کسانی که دوست دارند کابین حمامشان طرحی رنگی و واقعی‌تر داشته باشد مناسب نیستند.

  • شیشه دکوراتیو طرحدار

شاید یکی از محبوب‌ترین شیشه‌های دکوراتیو حمام برای ساخت کابین دوش شیشه ای لوکس شیشه‌های طرحدار باشد. به عنوان مثال طرح‌هایی نظیر شیشه شکسته یا سنگ بر روی آن‌ها قابل پیاده سازی است. توجه کنید که منظور از این طرح‌ها این نیست که شیشه دکوراتیو واقعا شکسته یا در داخل آن سنگ وجود دارد. منظور این است که با استفاده از فناوری روز دنیا بافت‌هایی مشابه این موارد در آن ایجاد می‌شود. این نوع شیشه‌ها مقاومت بالایی دارند و برای طبیعی‌تر یا خاص‌تر کردن دکوراسیون منزل بسیار مناسب هستند.

در نوع دیگری از این شیشه‌ حمام طرح موردنظر بر روی شیشه چاپ می‌شود. شیشه‌های دکوراتیو طرحداری که با این شیوه ساخته می‌شوند بسیار متنوع هستند. ضمن اینکه چاپ این شیشه‌ها معمولا با استفاده از یک لایه محافظ پوشانده می‌شود یا در بین لایه‌های شیشه‌های دوجداره قرار می‌گیرد. بنابراین امکان از بین رفتن یا پاک شدن آن در طول زمان یا در اثر رطوبت وجود ندارد.

 کابین دوش شیشه ای

 

مزیت‌های استفاده از شیشه دکوراتیو برای ساخت کابین دوش شیشه ای

  • این شیشه‌ها کابین دوش دارای مقاومت بالایی در برابر رطوبت، حرارت، فرسایش، گرما و سرما هستند. بنابراین سرد و گرم شدن شیشه در اثر استحمام یا تماس مداوم با آب و حرارت نمی‌تواند به آن‌ها آسیب بزند.
  • رنگ این شیشه‌ها ثابت است و در طول زمان در اثر قرار گرفتن در معرض نور یا رطوبت از بین نمی‌رود. چرا که همانطور که گفتیم طرح‌ها و رنگ‌های روی شیشه از طریق یک لایه محافظ یا لایه شیشه ای دیگری پوشانده می‌شوند.
  • شیشه‌های دکوراتیو در ضخامت‌های مختلفی تولید و روانه بازار می‌شوند. بنابراین بسته به شیوه طراحی ساختار کابین دوش می‌توان از ضخامت متفاوتی استفاده کرد.
  • امکان برش شیشه‌های دکوراتیو در اندازه‌ها و طرح‌های مختلف وجود دارد. پس فرقی نمی‌کند که ساختار کابین دوش شما گوشه دار یا گرد است و در کجای اتاق یا حمام واقع شده است. در هر حال می‌توانید از این شیشه‌ها برای پوشاندن همه بخش‌های آن استفاده کنید.
  • تنوع طرح‌های شیشه‌های دکوراتیو بسیار بالا است. بنابراین می‌توانید کابین دوش خود را با هر طرحی که در نظر دارید بسازید. این موضوع به زیبا‌تر شدن فضای داخلی نیز کمک می‌کند.
  • در برخی از انواع این شیشه‌ها امکان انتخاب طرح توسط شما نیز وجود دارد. بنابراین می‌توانید به کمک طراح طرحی مناسب برای کابین دوش خود بسازید و آن را برای ساخت به کارخانه ارسال کنید.


    کابین دوش شیشه ای

کوچک شدن فضای خانه‌ها و اتاق‌های هتل‌ها باعث شده است که امکان قرار دادن دیوارهای جداکننده برای ساخت حمام وجود نداشته باشد. به همین دلیل در این فضاها از کابین‌های دوش شیشه ای به جای حمام استفاده می‌شود. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که وجود این کابین‌ها در کنار اتاق باعث خراب شدن نمای فضای داخلی ساختمان می‌شود. به همین دلیل طراحان دکوراسیون داخلی استفاده از شیشه‌های دکوراتیو برای ساخت این کابین‌ها را پیشنهاد می‌دهند.

در این مقاله انواع مناسب این شیشه‌ها برای ساخت کابین دوش شیشه ای لوکس را بیان کرده و مزیت‌های استفاده از آن را بررسی کردیم. فراموش نکنید که این شیشه‌ها انواع مختلفی دارند و می‌توانند برای زیباتر کردن دکوراسیون منزل شما استفاده شوند.

 

تماس با ما

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس