با شیشه متلوکس یک کابین دوش فوق لوکس سفارش ...

با شیشه متلوکس یک کابین دوش فوق لوکس سفارش دهید

شیشه‌های رنگی یکی از بهترین نوع شیشه‌ها برای استفاده در دکوراسیون داخلی منزل هستند که از قدیم‌الایام در معماری ایرانی مورد استفاده قرار می‌گرفتند. شیشه متلوکس یکی از این نوع شیشه‌های رنگی است. این شیشه از نوع مات بوده و کاربردهای مختلفی دارد. یکی از مهم‌ترین کاربردهای این نوع شیشه، استفاده از شیشه رنگی متلوکس برای کابین دوش است. اگر می‌خواهید یک کابین دوش لوکس داشته باشید که زیبایی حمام و خانه شما را دو چندان می‌کند تا انتها با این مقاله همراه شوید. چرا که قرار است با استفاده از تخصص کارشناسان لاریس پرده از تمام رازهایی که شیشه رنگی مات متلوکس در پشت خود پنهان کرده است، برداریم.

 

شیشه متلوکس چیست؟

شیشه متلوکس نوعی شیشه شناور با سطوح مایع اسیدی است. به عبارت بهتر برای ساخت این نوع شیشه رنگی مات از صنعت اسیدزنی AGC استفاده می‌شود. به این ترتیب شیشه‌های متلوکس در قالب ورق‌های بزرگی با کنترل دقیق کیفیت و کاملا یکنواخت تولید می‌شوند. شیشه‌های متلوکس به دلیل تداوم و استحکام خود در صنایع مختلف به ویژه ساختمان‌سازی بسیار پرکاربرد هستند. به علاوه مات بودن این نوع شیشه‌ها به هیچ وجه مانع از عبور نور نمی‌شود. در نتیجه رقص نور در هنگام عبور از شیشه می‌تواند یک فضای کاملا لوکس و رویایی را به فضای خانه یا محل کار شما ببخشد.

ظاهر یکنواخت و ساده شیشه متلوکس سبب شده است که این نوع شیشه‌ها برای طرفداران سبک مینیمالیست بسیار جذاب باشد. زیرا ظاهر ساده و رنگ یکنواخت این نوع شیشه‌ها می‌تواند در عین سادگی فضایی زیبا را برای داخل منزل به وجود آورد. شیشه متلوکس بسته به نوع فرایند اسیدزنی که در آن انجام می‌شود، به دسته‌های مختلفی طبقه‌بندی می‌شود. به عنوان مثال شیشه سطح اسید اچ سبک، شیشه دو طرفه اسید اچ و شیشه‌های ضد لغزش نمونه‌هایی از پرکاربردترین شیشه‌های متلوکس هستند.

 اینستاگرام لاریس

شیشه متلوکس در چه جاهایی کاربرد دارد؟

شیشه متلوکس هم در قسمت‌های داخلی و هم در قسمت‌های خارجی ساختمان بسیار پرکاربرد است. به عنوان مثال از آن برای ساخت کاشی‌های ضد لغزش، شیشه‌های عایق‌بندی یا درب‌ها در نمای خارجی ساختمان استفاده می‌شود. همچنین در نمای ساختمان‌ها و برای زیباسازی در ساخت شیشه‌های دوجداره بیرونی و شیشه‌های بالکن نیز از این نوع شیشه‌ها استفاده می‌شود. اما مهم‌ترین کاربرد شیشه متلوکس در زینت بخشیدن به نمای داخلی است. برای تزیین درب‌ها، پنجره‌ها و راه پله‌ها، شیشه متلوکس یک گزینه بسیار مناسب است. زیرا می‌تواند درصد زیادی از نور را از خود عبور داده و در نتیجه فضای داخلی را تاریک نخواهد کرد.

علاوه بر این برای جداسازی قسمت‌های مختلف خانه مانند اتاق‌ها به عنوان دیوار جداکننده نیز می‌توان از شیشه متلوکس استفاده کرد. در کنار این‌ها برای تزیین انواع میزها، چه میز تحریر و چه میز غذا خوری و همچنین قفسه‌های کتابخانه، شیشه متلوکس یکی از بهترین گزینه‌ها است. ضد لغزش بودن شیشه متلوکس در کنار مقاومت آن در برابر لکه باعث شده که این نوع شیشه رنگی برای ساخت کف خانه، اداره و راه پله‌ها یکی از بهترین گزینه‌ها باشد. شیشه رنگی متلوکس دارای خواص حرارتی و مکانیکی پایداری است. به همین دلیل می‌توان از انواع آن برای ایمن‌سازی ساختمان یا در ساخت شیشه‌های عینک نیز استفاده کرد.

اما یکی از مهم‌ترین کاربردهای شیشه رنگی متلوکس برای کابین دوش است. کابین‌های دوش در خانه‌هایی با حمام‌های بزرگ برای جلوگیری از کثیف شدن تمامی حمام مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین در خانه‌هایی که حمام و توالت آن‌ها در بخش مشترکی قرار گرفته‌اند، می‌توان از شیشه‌های رنگی متلوکس برای جداسازی این بخش‌ها استفاده کرد. به این ترتیب مشکل استفاده هم‌زمان دیگر اعضای خانواده از سرویس بهداشتی حل خواهد شد.

شیشه رنگی متلوکس برای کابین دوش یک گزینه بسیار مناسب است. زیرا حالت مات آن مانع از دید بیرونی می‌شود. در کنار این‌ها نور به خوبی از این شیشه جدا شده و در نتیجه کابین دوش تاریک نخواهد بود. همچنین رنگ‌های یکنواخت و چشم‌نواز این شیشه‌ها برای ساخت یک کابین دوش لوکس بسیار مناسب هستند. با داشتن یک کابین دوش بسیار لوکس می‌توانید حمامتان را زیباتر کرده و استحمام را برای کودکانی که تمایلی به انجام آن ندارند، لذت‌بخش‌تر کنید.

 

کابین دوش

 

مزایای شیشه رنگی متلوکس چیست؟

شیشه رنگی متلوکس برای ساخت انواع میزها، کابین دوش و قفسه‌های مختلف درون کابینت یا کتابخانه کاربرد دارد. به همین دلیل احتمال ایجاد لکه بر روی آن بسیار بالا است. چرا که دائما در معرض لمس توسط دست، بخار و قطرات آب و یا لکه‌های غذا است. با این حال این شیشه در برابر لکه بسیار مقاوم است. همچنین به راحتی می‌توان آن را تمیز کرد. این نگهداری آسان و مقاومت در برابر لکه باعث شده که استفاده از شیشه رنگی متلوکس در قسمت‌های مختلف داخلی و خارجی ساختمان رواج پیدا کند.

در کنار این‌ها شیشه رنگی متلوکس حدود 91 درصد از نور فرودی را از خود عبور می‌دهد. این موضوع باعث می‌شود که استفاده از آن‌ها در درب‌ها، پنجره‌ها و کابین‌های دوش باعث تاریک شدن فضا و کاهش قدرت دید نشود. به دلیل فرایندی که در تولید شیشه رنگی متلوکس استفاده می‌شود، این شیشه بسیار دوستدار محیط زیست است.

سطح شیشه متلوکس بسیار یکنواخت است. به همین دلیل برش آن نیز کار راحتی است. در نتیجه می‌توان با ایجاد برش‌های یکنواخت آن را به هر کل دلخواهی درآورده و در نتیجه دکوراسیون داخلی و خارجی خانه را جذاب‌تر کرد. به علاوه این شیشه به گونه‌ای ساخته شده است که کاملا ضد لغزش است. در نتیجه می‌توان از آن در ساخت کف خانه یا راه پله‌ها استفاده کرد.

 

ویژگی‌های فنی شیشه رنگی متلوکس

زمانی که درباره مشخصات فنی یک شیشه صحبت می‌شود، باید علاوه بر ویژگی‌های ذاتی آن درباره ویژگی‌های آن در حین کار نیز توضیح دهیم. پیش از این درباره مشخصات ذاتی شیشه متلوکس تا حدی صحبت کردیم. در اینجا به صورت موردی موارد اشاره شده را ذکر می‌کنیم و پس از آن به سراغ ویژگی‌های شیشه متلوکس برای پردازش و کار می‌رویم.

  • قابلیت عبور دهی نور تا 90 درصد
  • قابل ساخت در ضخامت‌های مختلف 8، 10، 12، 15 و 19 میلی‌متر برای کاربردهای مختلف
  • بسیار محکم و بادوام
  • مقاوم در برابر انواع لکه
  • شست‌وشو و نگهداری آسان
  • مناسب برای انواع سطوح داخلی، خارجی و کف
  • قابلیت ساخت به صورت دو جداره
  • مناسب برای تامین ایمنی محیط‌های حساس
  • مناسب برای حفظ حریم خصوصی و پارتیشن‌بندی قسمت‌های مختلف
  • برش‌کاری و شکل‌دهی آسان
  • مناسب برای علاقه‌مندان به سبک مینیمالیسم
  • مقاوم در برابر رطوبت
  • مقاوم در برابر اشعه ماورا بنفش در هنگام قرارگیری در معرض نور خورشید یا نورهای مصنوعی


    کابین دوش شیشه ای

اما نکته مهم‌تر این است که شیشه متلوکس در هنگام کار و پردازش چگونه رفتار می‌کند و آیا کار با این نوع شیشه آسان است یا خیر. مهم‌ترین مسئله در حین کار با این نوع شیشه ایمنی آن است. باید بدانید که شیشه رنگی متلوکس از نظر ایمنی هیچ خطری را برای کاربر ایجاد نخواهد کرد. زیرا این شیشه بسیار مستحکم بوده و به راحتی نمی‌شکند. به علاوه لبه‌های آن نیز به صورت کاملا عالی پردازش شده است. اما برای اطمینان بیشتر بهتر است در حین کار شیشه رنگی متلوکس را به گونه‌ای قرار دهید که طرف دارای اسید به سمت خارج باشد.

مسئله بعدی در حین کار برش است. همان‌طور که گفتیم این شیشه برای برشکاری بسیار گزینه مناسبی است. برش شیشه رنگی متلوکس در خطوط مستقیم و یا به صورت دایره‌ای امکان‌پذیر است. همچنین می‌توان برش و شکل‌دهی را در طی مراحل ساخت انجام داد. توصیه می‌شود که پس از برش لبه‌ها را با اسید پردازش کنید تا حالت برندگی آن‌ها از بین برود. همچنین در حالت شناور به راحتی می‌توان شیشه رنگی متلوکس را خم کرده و به آن شکل داد. در کنار این‌ها می‌توان بر روی آن یک لایه نقره‌ای اعمال کرد.

شیشه رنگی متلوکس یک گزینه بسیار مناسب برای رنگ بخشیدن به نمای داخلی و خارجی خانه است. این شیشه به هیچ وجه فضای خانه را به دلیل ماهیت رنگی و مات بودن خود تاریک نمی‌کند. شیشه رنگی متلوکس برای حفظ حریم خصوصی درون خانه یا محیط کار نیز یک گزینه بسیار عالی است. به همین دلیل استفاده از شیشه رنگی متلوکس برای کابین دوش بسیار رایج است. علاوه بر این خاصیت، مقاومت در برابر لکه و رطوبت نیز این نوع شیشه را برای ساخت کابین دوش لوکس مناسب کرده است. شرکت لاریس یکی از بهترین تولیدکنندگان کابین دوش لوکس و لاکچری است. مهندسان این شرکت خلاقیت را چاشنی مهارت و تجربه کرده و درنتیجه طراحی‌های منحصربه‌فردی را برای انواع کابین دوش و پارتیشن‌های حمام به وجود آورده‌اند.

 

تماس با ما

 

 

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس