چند ویژگی حمام خوب را بشناسیم

چند ویژگی حمام خوب را بشناسیم

 در گذشته بسیاری از افراد برای استحمام مجبور به استفاده از حمام‌های عمومی و نمره بودند. اما در حال حاضر یکی از قسمت‌های مهم هر خانه حمام به‌حساب می‌آید که کابین دوش حمام نقطه اصلی هر حمامی می باشد. رسیدگی و توجه به این مکان در حفظ سلامتی و بهداشت خانواده تاثیر بسیار مهمی دارد.

 متاسفانه بسیاری از خطراتی که ممکن است برای سلامتی کودکان و افراد مسن اتفاق بیفتد، در فضای حمام رخ می‌دهد. مشکلات مانند لیز خوردن و وجود همزمان آب و وسایل برقی در کنار هم می‌تواند خطرساز باشد. حمام مکانی برای پاک شدن و رفع خستگی‌های روزانه است. به همین دلیل توجه به زیبایی و امنیت آن بسیار مهم است. در این نوشتار از لاریس قصد داریم چندین ویژگی مهم از یک حمام خوب، زیبا و امن را بیان کنیم.

 

 

اینستاگرام لاریس 

 


برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کابین دوش حمام لاریس کلیک کنید.

 

  فاکتورهای مهم در امنیت فضای حمام

 امنیت حمام و کابین دوش مسئله بسیار مهمی است و تمامی فاکتورهای مختلف مانند زیبایی کف‌پوش‌ها، دیوارها و ... را باید با توجه به فاکتورهای امنیت چیدمان کرد. یکی از اتفاقات شایع در حمام حادثه برق گرفتگی است. با توجه به وجود آب و رطوبت در این فضا و استفاده از وسایل برقی، امکان به وجود آمدن حوادثی مانند برق گرفتگی، سوختگی با آب داغ و سر خوردن وجود دارد. اما با رعایت برخی نکات ساده می‌توان جلوی بسیاری حوادث را گرفت.

  • اولین و ساده‌ترین کار برای حفظ امنیت در این فضا این است که بعد از استفاده از وسایل برقی در حمام آن‌ها را از پریز برق بکشید و جمع کنید. همچنین تمامی دستگاه‌های برقی که استفاده می‌شود باید از یک روکش عایقی که تمامی سیم را پوشانده، برخوردار باشد. در این صورت آب و رطوبت به سیم‌ها نفوذ نخواهد کرد و خطری در پی نخواهد داشت.

  • کودکان علاقه بسیار زیادی به آب بازی دارند؛ به همین دلیل ممکن است بی‌گدار به زیر دوش حمام بروند. در این صورت احتمال اینکه درجه آب زیاد باشد و پوست کودک دچار سوختگی شود، زیاد است. برای جلوگیری از بروز چنین حوادثی ابتدا درجه آب را بین ۳۵ تا ۳۷ درجه سانتی‌گراد و مطابق دمای بدن تنظیم کنید. همچنین هیچگاه کودکان را در حمامی که ایمنی کامل ندارد تنها نگذارید. حتی اگر حمام تمامی فاکتورهای امنیت را به طور همزمان داشت و کودک قصد داشت که  مستقل حمام کند، هر چند گاهی به او سر بزنید.

  • یکی از خطرات شایع در حمام برای تمامی افراد و در همه سنین، سر خوردن است. ریختن کف شامپو و صابون این احتمال را افزایش می‌دهد. بهتر است در قسمت‌هایی مانند اطراف وان از کفپوش لاتکس پلاستیکی استفاده کنید. این کفپوش‌ها به خوبی به سطح و کف حمام می‌چسبد و سر نمی‌خورد. همچنین لایه بیرونی آن‌ها بافت‌های ریز ناهمواری دارد که مانع لیز خوردن شما خواهد شد. می‌توانید کف حمام پادری پلاستیکی پهن کنید. این کار نیز احتمال سر خوردن را کاهش می‌دهد.

  • یکی از مصالح کاربردی در قسمت داخلی حمام شیشه‌ها هستند. وجود شیشه نیز خطراتی جداگانه ایجاد می‌کند. بهتر است برای ایجاد فضای شیشه‌ای در حمام از شیشه‌های نشکن و یا تلق‌های شفاف به جای شیشه به کار ببرید. این کار احتمال شکستن شیشه، بریدگی و پارگی پوست را کاهش می‌دهد.

  • نکته مهم دیگر توجه به تهویه حمام است. افرادی که مشکلات قلبی و تنفسی دارند و یا افراد مسن در خطر خفگی ناشی از کاهش تهویه هستند. حتما در حمام از هواکش‌های قوی استفاده کنید تا یک تهویه مداوم هنگام استحمام ایجاد شود.

  • اگر آبگرمکن داخل حمام نصب شده است، باید مراقبت بیشتری داشته باشید. زیرا احتمال نشت گاز در این فضا وجود دارد. بهتر است آبگرمکن را به فضای خارج از حمام انتقال دهید.


    حمام


    فاکتورهای مهم در نظافت حمام


 حمام مکانی برای نظافت بدن است؛ اما نظافت این مکان نیز به معنای حفظ سلامتی شما و خانواده است. به همین دلیل هر چند گاهی باید به نظافت و پاکیزگی سطوح و دیوارهای آن توجه کنید.

شستشوی حمام با مواد شوینده و ضدعفونی کننده یکی از راه‌های پاکیزه نگه داشتن این مکان است. البته مراقب باشید که هنگام این کار از ماسک استفاده کنید. البته سعی کنید که تهویه مناسبی در حمام برقرار باشد. علاوه بر شستشو انجام برخی کارهای ساده به نظافت هرچه بیشتر این مکان کمک می‌کند.

  • قرار دادن سطل زباله به همراه کیسه زباله.

  • بعد از هر بار استحمام موهای مرطوب را از محیط حمام خارج کنید و اجازه بدهید که در فضای آزاد خشک شود. باقی ماندن حوله‌های مرطوب و کثیف در حمام مرطوب، مکانی امن و مساعد برای رشد قارچ‌ها در الیاف حوله فراهم می‌کند. این مسئله می‌تواند به مرور روی سلامتی پوست شما تأثیر منفی بگذارد.

  • نظافت سردوش‌ها کابین دوش را فراموش نکنید. برای این کار می‌توانید با کمک یک سیم ظرفشویی، مقداری سرکه و صابون تمامی رسوبات آن را از بین ببرید.

  • بعد از هر بار استحمام تعداد بسیار زیادی از قطرات آب بر روی آینه، شیشه و قسمت‌های شفاف دیوار می‌نشیند. این لکه‌های آب چهره ناخوشایندی از حمام به نمایش می‌گذارد برای از بین بردن آن‌ها می‌توانید با کمک یک لیموترش تمام این لکه‌ها را از بین ببرید. اسید لیمو این کار را به سرعت انجام خواهد داد.

  • اگر در حمام از وان استفاده می‌کنید، حتما بعد از استحمام آن را تمیز بشویید. تمیز بودن وان یکی از کار‌های ضروری در حفظ سلامتی شما و خانواده است. برای این کار از مواد شوینده می‌توانید استفاده کنید. همچنین می‌توان با کمک جوش شیرین و نمک سطح وان را کاملا تمیز کرد.

  • آبروها و چاه حمام یکی از اجزای آن به‌حساب می‌آیند. در تمیز کردن این قسمت به هیچ وجه کوتاهی نکنید. بعد از هر بار استحمام، تمام زباله‌هایی که در قسمت آبروها قرار گرفتند، خارج کنید. همچنین با کمک یک برس این قسمت را تمیز کنید. زیرا ‌آلودگی و رطوبت جایگاه مناسبی برای رشد قارچ‌ها ایجاد خواهد کرد.


 فاکتورهای مهم در زیبایی حمام

 ممکن است شما در خانه‌‌ای با حمام کوچک زندگی کنید. در این صورت تصور نکنید که امکان زیباتر کردن چنین حمامی وجود ندارد. راهکارهای بسیاری برای زیباتر نشان دادن حمام کوچک و بزرگ وجود دارد.

  • برای طبقه بندی وسایل حمام مانند حوله، شوینده‌ها، برس و ... شلف های دیواری طبقه بندی بر روی دیوار نصب کنید.

  • انتخاب رنگ شاد برای کاشی روشی برای جذاب و زیباتر نشان دادن حمام است.

  • در حمام از رنگ‌های مانند زرد سبز و قرمز به کار ببرید. حتما نباید تمامی حمام سراسر سفید باشد. با انتخاب رنگ‌های شاد و پرهیجان گرما را به این محیط دعوت کنید.

  • اگر حمام بزرگی در خانه دارید کار شما آسان‌تر خواهد بود. برای این کار می‌توانید از کابین‌های دوش و وان جکوزی‌های زیبا استفاده کنید. البته به این معنی نیست که در حمام کوچک نمی‌توان از کابین دوش استفاده کرد. خوشبختانه کابین‌های دوش را می‌توان در فضاهاتی کوچک نیز به کار برد و فضای حمام را کاملا کاربردی و بهینه تقسیم بندی کرد. ممکن است که فضای سرویس بهداشتی و حمام در یک فضا باشد. در این صورت استفاده از کابین دوش روشی بسار شیک و لوکس برای استفاده بهینه از این فضا خواهد بود.

  • رعایت نورپردازی در حمام راهکاری برای زیباتر جلوه دادن آن خواهد بود.


    حمام شیک

 فاکتورهای مهم در نورپردازی حمام

  • لامپ‌هایی که برای ایجاد نورپردازی در حمام استفاده می‌کنید، در جای مناسب نصب کنید. همان‌طور که بیان شد رعایت امنیت در اولویت قرار دارد. بهتر است از لامپ‌های مخصوص حمام برای این کار استفاده کنید.

  • ترکیب نور طبیعی، نور محیط و نور لامپ‌ها می‌تواند فضای مطلوبی در حمام ایجاد کند.

  • برای ایجاد نورپردازی‌های خلاقانه از لوسترهای کریستالی استفاده کنید. این لوسترها درخشندگی خاصی در حمام ایجاد خواهند کرد.

  • وسایل روشنایی فانوسی شکل و کابرد لامپ دیواری نیز طراحی خلاقانه دیگری هستند که درخشندگی در حمام ایجاد می‌کنند.

  • از کاربرد لامپ‌های رنگی در حمام غفلت نکنید. این لامپ‌ها علاوه بر ایجاد نور زیبا در حمام، به دلیل دارا بودن رنگ‌های شاد گرما را در حمام فراهم می‌کند. علاوه بر آن لامپ‌های رنگی که دارای سیستم کنترلی هستند این امکان را ایجاد می‌کند که بتوان رنگ لامپ را به دلخواه تغییر داد.

  • نکته مهم دیگر در نورپردازی این است که حتما سعی کنید نور طبیعی به داخل حمام وارد شود. با توجه به اینکه فضای تاریک حمام مکانی امن برای رشد قارچ‌ها است، وجود نور طبیعی مانع بزرگی در مقابل رشد قارچ‌ها خواهد بود.


    کفپوش حمام

 فاکتورهای مهم در کف پوش مناسب حمام

 حمام مکانی مرطوب است و رعایت عواملی مانند زیبایی، امنیت و نظافت در آن ضروری است. به همین دلیل باید کفپوشی برای حمام انتخاب کنید که تمام این فاکتورها را به خوبی رعایت کند.

 

 رنگ کفپوش مناسب برای حمام‌های مدرن و یا کوچک متفاوت است. در حمام‌های مدرن بهتر است از کفپوش سرامیکی با رنگهای سفید و گرم استفاده کنید. در حمام‌های کوچک نیز کاربرد رنگ سفید در کنار رنگ‌های شاد می‌تواند فضای زیباتری نشان دهد. البته استفاده از رنگ‌های کرم و شیری حمام را بزرگتر نشان می‌دهد و آلودگی‌ها زودتر مشخص می‌شوند و تمیز کردن آن راحت‌تر است.

 

 کفپوش‌های سرامیکی شیاردار انتخاب مناسبی برای حمام است. این نوع کفپوش‌ها مانع سر خوردن شما خواهد شد. علاوه بر آن این کفپوش ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در بازار موجود است و می‌توان رنگ دلخواه را در حمام ایجاد کرد.

 سعی کنید حتما از کفپوش‌های زبر استفاده کنید. زیرا کفپوشهای بدون لعاب احتمالا آسیب دیدگی و سر خوردن را افزایش می‌دهد.

 

 حمام یکی از فضاهای مهم در هر خانه به‌حساب می‌آید. برای حفظ زیبایی، امنیت و آسایش در این فضا باید فاکتورهای مهمی در حین ساخت حمام و هنگام دیزاین آن رعایت شود. در حال حاضر بیشتر خانه‌ها حمام‌های کوچکی دارند. برای زیباتر کردن این فضا می‌توان از کابین‌ دوش استفاده کرد. نصب کابین دوش راهکاری جالب توجه برای استفاده بهینه از این فضا و زیباتر کردن آن خواهد بود. لاریس یکی از تولیدکنندگان مطرح در زمینه تولید کابین دوش است. لاریس با سابقه درخشان در این زمینه انواع کابین دوش را در طرح‌ها و قابلیت‌های متعدد تولید و به بازار مصرف ارائه می‌کند.

 

تماس با ما

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس