از پوست خود بعد از دوش گرفتن و حمام کردن ...

از پوست خود بعد از دوش گرفتن و حمام کردن مراقبت کنید

 حمام کردن یکی از کارهای لذت بخش در طول روز است که تمام خستگی‌ها و تنش‌ها را از بدن دور می‌کند. روند دوش گرفتن و حمام کردن در کابین دوش برای تمیز کردن پوست بدن و صورت انجام می‌گیرد. قبل از ورود به حمام، حین حمام کردن و بعد از آن انجام برخی مراقبت‌ها باعث سلامتی هر چه بیشتر پوست بدن و صورت خواهد شد.

 با توجه به اهمیت مراقبت از پوست در این مقاله از لاریس قصد داریم مراقبت‌های پوست بعد از حمام را بررسی کنیم. همراه ما باشید.

 

چرا پوست بعد از حمام نیاز به مراقبت دارد؟

 پوست بدن و صورت علیرغم آنچه که تصور می‌کنید بسیار حساس است. برای مراقبت از این بافت لطیف و حساس نباید به یک حمام ساده و روتین اکتفا کنید. سعی کنید بعد از اتمام دوش گرفتن، با انجام چند عمل ساده سلامت پوست صورت و بدن خود را حفظ کنید.

 اگر با خشونت و بی‌اعتنایی با پوست صورت خود رفتار کنید، خیلی زود متوجه چین و چروک و کاهش درخشندگی آن خواهید بود. این موضوع درباره پوست بدن هم صدق می‌کند. در این صورت بعد از مدتی خواهید دید که جوش‌های صورتی و سیاه رنگ ریزی بر روی پوستتان ظاهر شده که چهره خوبی ندارد. برای محافظت از این بافت مهم در ادامه چندین راهکار ساده، موثر و کاربردی در حفاظت و مراقبت از پوست را بیان می‌کنیم.

 

نحوه خشک کردن پوست بدن و صورت بعد از دوش گرفتن حمام

 زمانی که فرایند حمام کردن به پایان رسید، برای خشک کردن بدن حتما از یک حوله نرم استفاده کنید. مراقب باشید که حوله را با خشونت و محکم بر روی پوست بدن نکشید. هر اندازه که درباره پوست بدن مراقبت و حساسیت به خرج می‌دهید، به میزان بیشتری باید مراقب پوست صورت خود باشید.

 سعی کنید حوله روی صورت خود نکشید. جالب است بدانید که متخصصان طب سنتی تاکید می‌کنند که برای شفافیت پوست صورت از خشک کردن آن با حوله باید پرهیز کرد. بهتر است بعد از پایان شستشو فقط پوست بدن را به ملایمت و با کمک یک حوله نرم خشک کنید. در این صورت نرمی و لطافت پوست بدن پایدار خواهد ماند.

 اگر در هنگام خشک کردن پوست بدن با خشونت رفتار کنید، برخی مناطق حساس، تحریک شده و آسیب می‌بینند. در ضمن فراموش نکنید که در پایان دوش گرفتن حتما آخرین دوش را با آب ولرم تمام کنید. استفاده از آب داغ باعث خشک شدن پوست بدن خواهد شد.

 

مراقبت‌های مهم از پوست بعد از استحمام و حمام کردن

 

خشک کردن صورت بعد از حمام

 

لوسیون‌ها را بعد از حمام فراموش نکنید!

 بعد از خشک کردن پوست و گرفتن رطوبت‌های اضافی آن، زمان مرطوب کردن پوست با کمک‌ کرم‌های مرطوب کننده است. این کار تاثیر بسیار خوبی روی نرم ماندن پوست دارد. همچنین بعد از مدتی شاهد خشک شدن و آسیب در پوست نخواهید بود.

رای این کار سعی کنید قسمت‌های حساس پوست بدن را با کرم و لوسیون نرم کننده و مرطوب کننده پوشش دهید. برای صورت نیز بعد از این که رطوبت آن از بین رفت، سرم صورت استفاده کنید. بعد از پایان حمام و دوش گرفتن، منافذ پوست صورت به میزان زیادی باز می‌شود. در این حالت اگر سرم صورت استفاده کنید، خیلی خوب جذب پوست خواهد شد. این کار باعث می‌شود که نتیجه بهتری بگیرید؛ به طوری که اگر این روند را تا چند هفته ادامه دهید بعد از آن شاهد پوستی نرم، لطیف و شاداب خواهید بود.

 

لوسیون بعد از حمام

 

پوست صورت را مرطوب کنید

 بعد از اینکه با سرم تمام صورت را پوشش دادید، نوبت به استفاده از کرم‌های مرطوب کننده و آبرسان صورت است. وقتی که صورت مرطوب است، به شکل بهتری کرم جذب آن می‌شود.

 

 ماساژ روغنی بعد از حمام

 بعد از پایان دوش گرفتن بهترین زمان برای ماساژ پوست با روغن‌های گرم است. البته این در صورتی است که فردی در کنار شما باشد تا این کار را برای شما انجام دهد. حتی اگر فردی برای ماساژ دادن در کنارتان نبود، خودتان دست به کار شوید.

 قسمت‌هایی از پوست به آن دسترسی دارید ماساژ دهید. دست‌ها و پاها را با کمک روغن‌های گرم مانند روغن نارگیل و زیتون ماساژ دهید. حتما سعی کنید بعد از پایان حمام کف پای خود را با روغن زیتون خوب ماساژ دهید. این کار جلوی ترک ریز پاشنه پا را می‌گیرد.

 سعی کنید بعد از اتمام ماساژ کف پا با کمک یک نایلون و جوراب، پاها را بپوشانید و ساعتی به آن فرصت دهید. بعد از مدتی شاهد تاثیرات شگفت انگیز این روش ماساژ خواهید شد و پوست نرم در پشت پاشنه پا خواهید داد داشت. جالب است بدانید که روغن زیتون جذب بافت پوست شده و می‌تواند بسیاری از امراض بدن را رفع کند.

 

ماساژ بعد از حمام

 

 پوست گردن

 یکی از نواحی حساس بدن که مانند پوست صورت حساس است، پوست گردن و بالای سینه است. این قسمت نسبت به پوست بدن حساسیت بیشتری دارد؛ پس در مراقبت از این نواحی دقت کنید. حتما برای خشک کردن این نواحی از حوله نرم و لطیف استفاده کنید. مراقب باشید که دچار جوش و حساسیت نشود.

 پوست گردن و سینه در صورت خشکی دچار چروک، لک و جوش می‌شود. این ناحیه از بدن ذخیره خونی بالایی ندارد؛ به همین دلیل پوستی حساس و نازک دارد. همچنین اگر دچار آسیب شود، این آسیب تا مدت‌ها به طول می‌انجامد. پس جوش‌های قرمز و سیاه گردن و سینه را با پنهان کردن زیر لباس فراموش نکنید.

 حتما بعد از پایان دوش گرفتن از نرم کننده مرطوب کننده، آبرسان و لوسیون های صورت و بدن برای این نواحی استفاده کنید. بهتر است بعد از جذب نرم کننده، روی پوست گردن و سینه را با کمک کرم ضد آفتاب به صورت پوشش دهید. با این کار تحریک پذیری آن را کاهش می‌دهید.

 

 جوش‌ها را فراموش کنید

 بعد از اینکه دوش می‌گیرید، پوست با رطوبت زیادی مواجه می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که جوش‌های صورت و بدن بیشتر از قبل خودنمایی کنند. شاید وسوسه شوید که جوش‌ها را بترکانید. به شما توصیه می‌کنیم که از این کار خودداری کنید. تحریک کردن پوست با ناخن و دست آسیب جدی به پوست وارد می‌کند. این تحریک پذیری بعد از خروج از حمام بیشتر است. اگر به این کار عادت دارید، تنها راه این است که این عادت را ترک کنید.

 ترکاندن و تحریک جوشهای سر سیاه و قرمز باعث تغییر رنگ پوست در آن قسمت از صورت و بدن می‌شود. این تغییر رنگ، لکه و یا زخم تا مدت‌ها و گاهی تا همیشه بر روی پوست باقی می‌ماند. اجازه بدهید جوش زمان رشد خود را طی کند. بعد از مدتی جوش خود به ‌خود خشک شده و از بین می‌رود. فقط کمی صبر نیاز دارید. پس صبر کنید.

 

مراقبت بعد از حمام

 

ادکلن و عطرها

بعد از دوش گرفتن منافذ پوست بدن بازتر می‌شود. این اتفاق جنبه‌های خوب و  بدی برای پوست خواهد داشت. اتفاق مثبت برای باز بودن منافذ پوست این است که به خوبی سرم و لوسیون های آبرسان جذب به صورت و بدن می‌شود. در نتیجه بعد از چند هفته شاهد پوستی شاداب، روشن و زیباتر خواهید بود.

 اما اتفاق بد و منفی این است که پوست تحریک پذیر می‌شود. در این شرایط ا عطرهای مصنوعی و شیمیایی، اکلیل و رنگ‌ها خیلی زود جذب پوست بدن و صورت می‌شوند. پس سعی کنید بعد از حمام  ادکلن نزنید. کمی به پوست فرصت دهید. با استفاده از مواد شیمیایی تحریک پذیری پوست را به شدت بالا می‌برید و بعد از مدتی پوست دچار حساسیت خشکی و آسیب خواهد شد.

 

 با موخوره خداحافظی کنید

 یک راهکار ساده برای داشتن موهای سالم، شاداب و پرپشت روغن زدن به موها است. بعد از دوش گرفتن و خشک کردن موها، روغن نارگیل و یا زیتون به موهای خود بزنید. این روغن‌هایی گرم تاثیر بسیار خوبی روی سلامتی پوست، مو و بدن دارند. مهم‌ترین کاری که روغن نارگیل یا زیتون روی موی شما انجام می‌دهد، این است که جلوی موخوره را می‌گیرد. بعد از حمام بیشتر در معرض خشک شدن و حساسیت هستند. اما استفاده از روغن مانع خشک شدن مو می‌شود. بهتر است نوک موها را کاملا با روغن نارگیل آغشته کنید تا جلوی موخوره را بگیرد.

 

حمام کردن

 

 روش درست شانه کردن موها

 همان‌طور که می‌دانید شانه کردن موها در حمام باعث ریزش موها می‌شود. پس بهتر است بعد از خروج از حمام این کار را انجام دهید. اما حتما مراقبت‌های لازم را رعایت کنید. اجازه دهید که موها کاملا خشک شوند و بعد آن‌ها را شانه کنید. شانه کردن موهای خیس باعث شکسته شدن و ایجاد موخوره در آن‌ها می‌شود.

 موهای خیس چربی کمی در کف سر دارند؛ در نتیجه شانه کردن آن‌ها ریزش موها را افزایش می‌دهد. بهتر است که شانه کردن را به چند ساعت بعد از حمام موکول کنید. به یاد داشته باشید که یکی از زیبایی‌های همه ما موها هستند. مراقبت از موها به معنای مراقبت و محافظت نیمی از زیبایی‌های پوست و بدن است.

 

سرم برای موهای حساس و خشک

 موهای خشک و وزوزی بیشتر از موهای لخت و نرم حساس هستند. بهتر است بعد از گرفتن آب اضافی موها با کمک سرم مو از آن‌ها مراقبت کنید. محصولات مراقبتی موها و سرم مو، خوش حالتی را برای موهای شما ایجاد می‌کنند.

 

روغن بعد از حمام

 

 روغنی برای پوست صورت بعد از دوش گرفتن

 پوست صورت نیز مانند بدن نیاز به روغن‌های گرم و پرخاصیت دارد. مخصوصا کسانی که پوست خشک دارند، بیشتر باید مراقبت کنند. بعد از حمام ۴ تا ۵ قطره روغن نارگیل و زیتون به پوست صورت خود بمالید. این روغن‌ها نقش آبرسان قوی را بازی می‌کند.

 می‌توانید بعد از مرطوب کننده، روغن را روی پوست بمالید. این کار آبرسانی به پوست را افزایش می‌دهد. بعد از مدتی شاهد پوستی شاداب، نرم و زیباتر خواهید بود. از این روغن‌ها روی پوست لب نیز بمالید. بعضی از لب‌ها خیلی زود خشک و پوسته پوسته می‌شوند. استفاده از روغن زیتون یا نارگیل لب‌ها را نرم‌تر و زیباتر می‌کند.

 

 بعد از حمام چگونه موها را خشک کنیم؟

 بعد از پایان حمام باید موها را خشک و آبگیری کرد. برای این کار بهتر است یک حوله نازک و یا پارچه نخی استفاده کنید. موها را درون پارچه و حوله نازک بپیچید و با دست فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود. سعی کنید با خشونت و شدت آن‌ها را خشک نکنید. بعد از حمام موها حساس‌تر می‌شوند. اگر با خشونت موها را خشک کنید ممکن است بعد از مدتی موها شکسته و یا دچار موخوره شود.

 علاوه بر آن سعی کنید برای خشک کردن موها از سشوار یا اتوی مو استفاده نکنید. این وسایل تحریک‌پذیری موها را بیشتر می‌کنند. اما اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که بدون سشوار کردن موها دچار سردرد می‌شوید، این کار را انجام دهید. فقط مواظب باشید که از دمای ملایم سشوار را استفاده کنید.

بیشتر بخوانید؛ نکات خشک کردن مو بعد از حمام کردن

 

در این مقاله از لاریس نکاتی ساده برای مراقبت از پوست بدن و صورت را با هم مرور کردیم. یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای داشتن حمامی سلامت، محافظت و مراقبت هر چه بیشتر از سلامتی بدن پوست است. با رعایت این نکات ساده و اصولی از داشتن پوستی سالم، شاداب و جوان لذت ببرید.

گروه لاریس یکی از برندهای مطرح در تولید کابین دوش و پارتیشن شیشه ای حمام است. لاریس به دنبال ارائه محصولاتی با کیفیت، محافظ سلامت، بادوام و با قیمت مناسب است. کابین دوش لاریس محصولی لاکچری، زیبا و با کیفیت برای داشتن حمامی لذت بخش همراه با آرامش و سلامت است.

 

 

تلفن شرکت کابین دوش

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس