7 نکته مهم در هنگام حمام کردن

7 نکته مهم در هنگام حمام کردن

حمام یکی از بخش‌های مهم در هر خانه‌ای به حساب می‌آید. بعد از یک روز سخت و پرتنش برای اینکه تمام خستگی‌ها را رفع کنید، بهترین راه این است که تنی به آب بزنید. البته برای دوش گرفتن و حمام رفتن باید به چند نکته مهم دقت کرد. برخی از این نکات مربوط به نوع ساخت و کیفیت فضای حمام است. اما نکات دیگری هستند که با رعایت آن‌ها می‌توانید بهتر از فضای حمام لذت ببرید و پوستی شاداب داشته باشید.

در این نوشتار از شرکت لاریس تولید کننده کابین دوش حمام لاکچری، دور دوشی و پارتیشن شیشه ای حمام لوکس و ... قصد داریم تعدادی از نکاتی که می‌تواند یک حمام خوب با فضای دلنشین را برای شما فراهم کند، با هم مرور کنیم.

 

7 نکته مهم در هنگام حمام کردن

  • مراقب سلامتی موهای خود باشید.

 یکی از نکات بسیار مهم در روند حمام کردن، توجه به سلامتی موها است مراقبت از مو به چندین عامل مختلف بستگی دارد. اما برای جلوگیری از ریزش موهای خود سعی کنید در هنگام حمام گرفتن به هیچ وجه موها را شانه نزنید. موها بعد از خیس شدن در وضعیت سستی قرارمی‌گیرند. در این صورت اگر موها را شانه کنید، حجم بیشتری از ریزش مو را شاهد خواهید بود. بهتر است قبل از وارد شدن به حمام و هنگامی که هنوز موها خشک هستند، به آرامی موها را شانه بزنید. در این صورت موهایی شاداب و پرپشت خواهید داشت.

  • آب داغ ممنوع!

 یکی از راه‌های حفاظت بیشتر از سلامت پوست و مو، استفاده از آب با دمای متعادل است. متخصصان پیشنهاد می‌دهند که برای مراقبت از پوست بهتر است موقع دوش گرفتن آب دمای حدود ۴۰ درجه سانتی ‌گراد داشته باشد. اگر گرمای آب بیشتر از این میزان باشد، ممکن است به پوست شما آسیب وارد شود.

 

اصول حمام رفتن

 

اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که در حمام احساس سرما می‌کنید و یا اینکه در زمستان در حال حمام کردن هستید، نیاز به آب خیلی گرم دارید. برای این کار بهتر است به آرامی درجه آب را گرم‌کنید. در این صورت آسیب کمتری به پوست وارد خواهد شد. از طرف دیگر فراموش نکنید که آب خیلی گرم چربی‌های مفید روی سطح پوست را از بین می‌برد. در این صورت بعد از استحمام پوستی خشک خواهید داشت.

  • صابون مناسب

 بعضی از صابون‌ها کاملا خشک هستند و مواد مرطوب کننده ندارند. در این صورت بعد از استحمام خواهید دید که پوست صورت و بدنتان خشک شده است. بهتر است برای محافظت بیشتر از پوست، از صابون‌های حاوی نرم کننده استفاده کنید. پیدا کردن صابون‌های آب‌رسان راحت است. کافی است که روی بسته صابون را بخوانید تا صابون مورد نظر را پیدا کنید.

  • نرم کننده مو

 مراقبت از پوست و مو به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. یکی از راهکارهای موثر برای مراقبت بیشتر و بهتر از موها، استفاده از نرم کننده‌های سر است. بعد از آن که موهای خود را کاملا با شامپو تمیز کردید، برای نرم شدن آن‌ها می‌توانید از نرم کننده استفاده کنید. البته مراقب باشید که نرم کننده مو را فقط به ساقه مو بزنید. رسیدن مواد نرم کننده به سطح کف سر می‌تواند باعث ریزش مو در بلندمدت شود

  • روش صحیح شستن موها

  برای شستشوی موهای سر حتما با صبوری و آرامش این کار را انجام دهید. بهتر است هنگام شستشو، کف سر را ماساژ دهید. این کار باعث افزایش خون رسانی به کف سر و بهبود رشد موها می‌شود. البته مراقب باشید که کف سر را با ناخن نشوید. این کار می‌تواند باعث خراش، پوسته پوسته شدن و یا زخم در کف سر شود. بهترین کار شستن کف سر با سر انگشتان است. از طرف دیگر هیچ‌گاه موهای خود را بین دست‌ها ماساژ ندهید؛ زیرا بعد از مدتی به بافت مو آسیب وارد می‌شود و ممکن است موخوره در آن ایجاد شود.

 

استحمام درست

 

 

  • لیف نرم، پوست نرم

 پوست بدن سطحی کاملا حساس دارد. به همین دلیل موقع استحمام از لیف‌های خشن و سفت برای شستن بدن استفاده نکنید. این کار به بافت پوست آسیب وارد می‌کند. بهترین نوع لیف، جنس لیف حوله‌ای است که برای شستشوی بدنم کودکان هم از آن‌ها استفاده می‌شود.

  • استحمام بیش از حد ممنوع

 مهم‌ترین کارکرد حمام، مراقبت از پوست و مو و پاکیزگی آن‌ها است. اگر در طول هفته بیشتر از حد حمام کنید، به مرور زمان پوست دچار خشکی خواهد شد. حمام بیش از حد به معنای از بین رفتن منافذ و چربی‌های مفید روی پوست است. در این صورت بعد از مدتی پوستی خشک و خشن خواهید داشت.

 

۶ نکته در انتخاب دوش حمام

 امروزه انواع مختلفی از دوش حمام در بازار موجود است و هر کدام کیفیت‌های مختلفی دارند. برای داشتن یک حمام خوب و لذت بخش بهتر است به نوع دوش حمام هم توجه کنید. در ادامه به برخی نکات مهم در این باره اشاره می‌کنیم.

  • جنس دوش

 یکی از موضوعات مهم در هر حمام، نظافت و تمیزی شیرآلات و وسایل داخل حمام است. دوش‌هایی که جنس صیقلی دارند، به شکل راحت‌تری تمیز می‌شوند و زیبایی بیشتری دارند.

  • پوشش دهی آب

 همه دوش‌ها دارای یک اسپری برای پخش آب هستند. اما دوش‌هایی که اسپری بزرگ‌تری دارند، پوشش دهی آب بیشتری ایجاد می‌کنند. در این صورت بیشتر از دوش گرفتن لذت خواهید برد.

  • دوش پلاستیکی یا فلزی

 دوش پلاستیکی نسبت به دوش فلزی سبک‌تر است و قیمت مناسب‌تری دارد. اما دوش‌های فلزی کیفیت بالاتری دارند. علاوه بر آن روش‌های فلزی عمر طولانی‌تری نسبت به دوش‌های پلاستیکی دارد.

  • دوش موزیکال

 حمام جایی برای رفع خستگی‌های روزانه از تنش‌ها است. هر چه بیشتر به این فضا دقت و توجه کنید، موقع دوش گرفتن احساس آرامش بیشتری خواهید داشت. یکی از کارهایی که می‌تواند حمام لذت بخشی را برای شما ایجاد کند، استفاده از دوش‌های موزیکال است. بعضی از دوش‌های مدرن این قابلیت را دارند که مجهز به بلوتوث هستند. کافی است که بلوتوث گوشی را به دوش متصل کنید و بعد با کمک اسپیکرها موزیک مورد علاقه خود را هنگام دوش گرفتن گوش بشنوید.

 

دوش موزیکال

 

  • دوش رنگارنگ

 یکی از جذابیت‌هایی که می‌توان در فضای حمام ایجاد کرد، استفاده از دوش‌های با قابلیت رقص نور است. بعضی از دوش‌ها چراغ های ال ای دی دارند که موقع دوش گرفتن روشن می‌شود. جالب است که طیف رنگی آن با توجه به گرما و سرمای آب تغییر می‌کند. هر چقدر که آب به سمت سردی می‌رود، رنگ چراغ های ال ای دی به سمت آبی حرکت می‌کند. اگر آب گرم شود، رنگ نور چراغ هم قرمز می‌شود.

 نکته دیگر درباره این دوش‌ها این است که هیچ نوع سیم کشی برای چراغ های ال ای دی انجام نمی‌شود. در نتیجه خطری برای شما نخواهد داشت. روش کار دوش به این صورت است که یک توربین در سر دوش تعبیه شده است و توربین‌ با جریان آب روشن می‌شود. در نتیجه انرژی برق مورد نیاز از طریق جریان آب تامین می‌شود. حتماً این نوع دوش‌ها را امتحان کنید. کودکان از حمام با آب‌های رنگی حتما لذت خواهند برد.

 

دوش رنگی

 

  • استفاده از کابین دوش

در حال حاضر بسیاری از خانه‌ها، حمام‌ کوچکی دارند. ممکن است تصور کنید که برای یک حمام کوچک نمی‌توان از کابین دوش نصب کرد؛ در حالی که چنین نیست. اگر حمام و سرویس بهداشتی در یک مکان قرار دارند، می‌توانید از کابین دوش برای جداسازی فضای حمام استفاده کنید. کابین دوش دارای درب کشویی است و فضای کمی در حمام اشغال می‌کند.

 در خانه‌های کوچک نیز می‌توانید برای یک گوشه از فضای حمام کابین دوش شیشه‌ای نصب کنید. درب کشویی کابین دوش فضایی از حمام نخواهد گرفت. اگر حمام بزرگی دارید، کابین دوش حتما انتخاب ایده آل و مناسبی خواهد بود. جالب است که تمامی خصوصیات یک حمام لذت بخش و کامل در کابین دوش جمع شده است.

 

کابین دوش     کابین دوش حمام

 

 نکات مهم حمام کردن در وان

  استفاده از وان روش خوبی برای ریلکسیشن و تمدد اعصاب به حساب می‌آید. البته کاربرد وان برخی مزایا و معایب را دارد. به طور مثال با استفاده از وان می‌توانید یک حمام آرام‌بخش را تجربه کنید. اما توجه داشته باشید که آب داخل وان آبی راکد به حساب می‌آید. به همین دلیل بعد از خارج شدن از وان، بدن خود را با دوش آبکشی کنید.

 امروز وان‌ها در ابعاد و شکل‌های مختلفی در بازار موجود هستند و شما می‌تواند با توجه به ابعاد حمام از آن‌ها استفاده کنید. استحمام در وان روش خوبی برای تسکین دردهای مفصلی و عضلانی بدن است. از طرف دیگر وان دکوراسیون زیبایی در فضای حمام ایجاد می‌کند. بهتر است که وان را در جایی قرار دهید که فضای زیادی از حمام اشغال نکند. به طور مثال وان‌های مستطیل شکل از دو طرف به دیوار متصل می‌شوند و فضای کمتری می‌گیرند. همچنین وان‌های مثلثی شکل گزینه خوبی برای گوشه و کنار حمام به حساب می‌آید.

 برای اینکه در وان، حمام بهتری داشته باشید، رعایت این نکات موثر است:

  • قبل از رفتن به داخل وان بهتر است دوش کوتاهی بگیرید تا بدن عرق و آلودگی نداشته باشد.
  • قبل و بعد از استفاده از وان، حتما آن را تمیز کنید و مواد شوینده و آلودگی‌های دیگر را از سطح آن پاک کنید.
  • سعی کنید از آب ولرم و متناسب با تمام بدن استفاده کنید. مراقبت از پوست اولویت مهمی در حمام کردن به حساب می‌آید. آب خیلی گرم ممکن است به پوست بدن و سلامت موهای شما آسیب وارد کند.

 

اینستاگرام لاریس

 

 حمام کردن راهکار مناسبی برای رفع خستگی‌های بدن در طول روز است. برای داشتن یک حمام خوب و با کیفیت باید به فاکتورهای مختلفی توجه کرد. مراقبت از پوست و موی سر یکی از این موارد است. البته در کنار آن، توجه به کیفیت و نوع ساخت وسایل حمام مانند دوش، وان و کابین دوش اولویت بعدی است.

هرچه میزان کیفیت ابزار و وسایل داخل حمام بیشتر باشد، حمام بهتری خواهید داشت. یکی از تولیدکنندگان مطرح در زمینه دکوراسیون داخلی حمام و کابین دوش شیشه‌ای شرکت لاریس است. این شرکت با سال‌ها تجربه، خلاقیت و تکنولوژی را با هم ترکیب کرده و محصولاتی لاکچری تولید می‌کند. استفاده از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت، به کار گیری تکنولوژی روز و خدمات پس از فروش مناسب از جمله تعهدات لاریس به شما است.

 

 

تلفن شرکت کابین دوش

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس