استفاده از شیشه رنگی متلاک برای کابین دوش ...

استفاده از شیشه رنگی متلاک برای کابین دوش حمام

در دنیای امروز طراحی دکوراسیون داخلی اهمیت زیادی پیدا کرده است. به خصوص که فضای خانه‌ها کوچک شده و افراد تمایل دارند بهترین استفاده را از محیطی که در اختیار دارند بکنند. این موضوع یکی از دلایلی است که تمایل به استفاده از کابین دوش لوکس در خانه‌ها زیاد شده است. این کابین‌ها به خصوص در سوییت‌هایی که برای خانواده‌های تک نفره یا دو نفره طراحی شده بسیار کاربردی هستند. از طرف دیگر صاحبان هتل‌ها نیز برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و استفاده حداکثری از فضای اتاق‌ها استفاده از این کابین‌ها را ترجیح می‌دهند.

باید بدانید که کابین دوش تنها مخصوص خانه‌های کوچک نیست. در خانه‌هایی با حمام‌های بزرگ که صاحبان آن‌ها از تمیز کردن آن‌ها خسته شده‌اند، کابین دوش طرفداران زیادی دارد. با استفاده از این کابین‌ها در هر بار حمام نیازی به تمیز کردن همه حمام نیست و هم در وقت و هم در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.

اهمیت استفاده از کابین دوش در خانه‌ها یا هتل‌ها باعث شده است که به طراحی این کابین‌ها در دکوراسیون داخلی بیش از پیش توجه شود. یکی از شیوه‌های طراحی این کابین‌ها استفاده از شیشه‌های رنگی برای ساخت دیواره‌ها است. از جمله محبوب‌ترین و پرکاربردترین این شیشه‌ها می‌توان به شیشه رنگی متلاک برای کابین دوش اشاره کرد. در این مطلب قصد داریم درباره این شیشه‌ها بیشتر توضیح داده و توضیح دهیم که چرا استفاده از آن‌ها می‌تواند برای طراحی کابین دوش مناسب باشد.

 

اینستاگرام لاریس

 

شیشه متلاک چیست؟

ویژگی اصلی شیشه متلاک رنگی بودن آن است. در واقع در فرایند ساخت این شیشه‌ها یک لایه رنگی بر روی شیشه‌های اسیدشور یا ساتینا قرار می‌گیرد. این لایه رنگی با استفاده از مواد محافظ پوشیده می‌شود تا در اثر تابش نور خورشید یا گذشت زمان از بین نرود و در برابر ضربه، رطوبت و حرارت نیز مقاوم باشد. این شیشه‌ها را می‌توان برای طراحی بخش‌های مختلف ساختمان نظیر کابینت‌ها، پارتیشن‌ها، کمد، در، پنجره، میز و... استفاده کرد.

در سال‌های اخیر به دلیل گسترش استفاده از کابین دوش لوکس، این شیشه‌ها کاربرد بیشتری یافته و سازندگان آن‌ها به ویژگی‌های آن‌ها توجه بیشتری کرده‌اند. شیشه متلاک به کار گرفته شده در ساخت کابین دوش هم رنگی و هم مات است. این شیشه در 25 رنگ مختلف موجود است و شما می‌توانید بسته به نیاز خود یک یا چند رنگ آن‌ها را انتخاب کرده و استفاده کنید.

 

چرا می‌توان از شیشه رنگی متلاک برای کابین دوش استفاده کرد؟

  • مقاومت در برابر حرارت، رطوبت و ضربه

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شیشه‌هایی که برای کابین دوش حمام استفاده می‌شوند، مقاوم بودن آن‌ها در برابر رطوبت است. این ویژگی است که شیشه‌های رنگی متلاک دارند. این شیشه‌ها دارای ضخامت مناسبی بوده و در برابر رطوبت و حرارت مقاوم هستند. بنابراین شما به راحتی می‌توانید از آن‌ها برای کابین دوش حمام خود استفاده کنید. سرد و گرم شدن بر این شیشه‌ها تاثیری نداشته و باعث آسیب دیدن آن‌ها نمی‌شود. بنابراین نیازی نیست نگران شکستن ناگهانی شیشه در اثر این موضوع باشید.

  • تمیزکاری آسان

شیشه متلاک به راحتی تمیز شده و اثر بخار و رطوبت را به خود نمی‌گیرد. بنابراین نیازی نیست که پس از هر بار حمام شیشه‌های کابین دوش را پاک و خشک کنید. بخار قرار گرفته بر روی این شیشه‌ها پس از مدتی از بین رفته و بر روی آن اثری باقی نمی‌گذارد. به علاوه اگر در خانه خود کودکی دارید که مدام در حال تزیین شیشه‌های منزل با انگشتان خود است، نیازی نیست نگران شیشه کابین دوش لوکس خود باشید. جای انگشت بر روی این شیشه نمی‌ماند و در صورت کثیف شدن نیز با یک دستمال نرم به راحتی پاک می‌شود.

  • تنوع در رنگ‌ها

شیشه رنگی متلاک در رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود. بنابراین شما می‌توانید متناسب با ترکیب رنگ دکوراسیون منزل یا اتاق هتل رنگ مناسب برای کابین دوش را نیز انتخاب کنید. نیازی نیست نگران پاک شدن رنگ‌های این شیشه‌ها باشید. چرا که رنگ شیشه جزئی از ساختار آن بوده و تحت هیچ شرایطی پاک نمی‌شود. همین موضوع باعث می‌شود که این شیشه‌ها در برابر خراشیدگی نیز مقاوم بوده و در اثر کشیده شدن جسم سخت دیگری به سطح شیشه آسیب نبینند‌.

  • برش و نصب راحت بر روی سطوح مختلف

نکته مهم دیگری که در ساخت کابین دوش لوکس باید در نظر داشته باشید، استفاده از متریالی است که بر روی سطوح مختلف قابل نصب بوده و به راحتی برش داده شود. شیشه متلاک این ویژگی‌ها را دارد. این شیشه دارای ضخامت کافی برای نصب در چهارچوب در نظر گرفته شده برای کابین دوش بوده و به راحتی قابل اجرا است. برش این شیشه‌ها کار دشواری نیست و در هنگام برش نیز ضایعات زیادی تولید نمی‌کنند. بنابراین اگر نگران پاشیده شدن خرده شیشه در منزل خود هستید، می‌توانید این نگرانی را از خود دور کنید.

همچنین اگر اکنون در خانه ساکن هستید نیازی به جمع کردن همه وسایل برای اجرای شیشه متلاک برای کابین دوش نیست. نکته دیگر اینکه این شیشه‌ها به راحتی بر روی سطوح مختلف گچی و سرامیکی قابل نصب بوده و آسیبی به آن‌ها وارد نمی‌کنند. بنابراین هنگام نصب آن‌ها نگران ضربه خوردن دیوارها یا از بین رفتن سرامیک‌ها نباشید.

  • ترکیب زیباتر در اثر تلفیق رنگ‌ها

رنگ‌های مختلف شیشه رنگی متلاک می‌تواند برای پیاده‌سازی طرح‌های مختلف بر روی کابین دوش حمام استفاده شود. اگر سادگی را می‌پسندید می‌توانید از نمونه‌های تک رنگ این شیشه‌ها استفاده کنید. اما افرادی که تنوع بیشتر را دوست دارند می‌توانند از تلفیق آن‌ها با یکدیگر استفاده کنند. اجراکنندگان کابین دوش حمام می‌توانند شیشه رنگی متلاک را در ابعاد مختلف برش زده و با کنار هم قرار دادن آن‌ها طرحی را پیاده کنند. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که در این مورد هزینه‌های شما بیشتر خواهد شد. چرا که خرید رنگ‌های متفاوت شیشه دورریز آن را بالا برده و در مجموع هزینه بیشتری را روی دست شما می‌گذارد.

  • طراحی زیبا و منحصربه‌فرد

برای بسیاری از ایرانیان هنوز استفاده از کابین دوش حمام جا نیفتاده است. بنابراین معمولا هنگامی که طراح پیشنهاد پیاده‌سازی آن را می‌دهد در مقابل این پیشنهاد مقاومت می‌کنند. در چنین مواقعی به طراحان توصیه می‌کنیم نمونه‌هایی از اجرای کابین دوش لوکس با شیشه رنگی متلاک را به مشتریانشان نشان دهند. جلوه زیبا و منحصربه‌فردی که این شیشه‌ها به کابین دوش می‌بخشد قطعا آن‌ها را راضی خواهد کرد. به علاوه رنگی و مات بودن این شیشه‌ها باعث می‌شود که کابین دوش دقیقا مانند حمامی که دیوار دارد فضایی کاملا خصوصی باشد و نگرانی افراد از این بابت نیز از بین برود.

 

 شیشه مات کابین دوش

 

 

از کجا می‌توان شیشه متلاک باکیفیت برای کابین دوش حمام تهیه کرد؟

اگر می‌خواهید همه مزیت‌های بالا را با هم داشته باشید باید شیشه متلاک برای کابین دوش را از محلی مطمئن تهیه کنید. به علاوه باید مطمئن شوید که طراح به خوبی از پس طراحی کابین دوش شما با استفاده از این شیشه‌ها برآمده و شرکت اجراکننده نیز تخصص کافی برای پیاده‌سازی طرح موردنظر شما را دارد. با استفاده از خدمات مجموعه لاریس به همه این اهداف خواهید رسید و صاحب یک کابین دوش لوکس و لاکچری خواهید شد. شرکت لاریس بهترین و طراح و سازنده کابین دوش لوکس در ایران است که همه مراحل از خرید مواد اولیه تا طراحی و اجرا را با بهترین کیفیت برای شما انجام می‌دهد.

با استفاده از خدمات مجموعه لاریس دیگر نیازی نیست نگران اصل یا تقلبی بودن شیشه متلاک باشید. این شرکت همه متریال مورد نیاز برای پیاده‌سازی کابین دوش حمام را از ترکیه و چین وارد کرده و خیال شما را از بابت اصل بودن شیشه‌ها و دیگر مواد مورد استفاده راحت می‌کند. ضمن اینکه پس از تهیه مواد اولیه نیازی نیست نگران پیدا کردن یک طراح خوب و حرفه‌ای باشید. تیم طراحی تخصصی لاریس با توجه به ویژگی‌های محل شما، مراحل نصب کابین دوش را با بهترین طراحیرا و استفاده از شیشه متلاک یا دیگر متریالی که شما دوست دارید ارائه می‌دهد.

در آخر نیز باید بگوییم که این شرکت دارای 13 سال سابقه کار در زمینه طراحی و اجرای کابین دوش حمام است. بنابراین جای هیچ‌گونه شکی برای اعتماد به تخصص این تیم در پیاده‌سازی و اجرای کابین دوش در منزل یا هتل شما وجود ندارد.

خوشبختانه علم پیشرفت بسیار خوبی در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و متریال مورد استفاده برای اجرای آن داشته است. بنابراین شما می‌توانید هر آنچه را در ذهن دارید پیاده کنید. البته مشروط بر اینکه بودجه کافی برای انجام این کار داشته باشید. طراحی و اجرای کابین دوش حمام چندان پرهزینه نیست اما می‌تواند تاثیر زیادی در زیباتر شدن فضای منزل یا اتاق‌های هتل شما داشته باشد. به خصوص اگر از شیشه متلاک و تخصص یک تیم حرفه‌ای در کنار هم استفاده شود.

در این مقاله تلاش کردیم اطلاعاتی در خصوص چیستی این شیشه‌ها و نحوه استفاده از آن‌ها برای طراحی کابین دوش حمام به شما بدهیم. اما اگر هنوز سوال یا ابهامی وجود دارد، آن را با ما در میان بگذارید. ما در اسرع وقت به آن‌ها پاسخ خواهیم داد.

 

 

شرکت کابین دوش

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس