ضد عفونی کردن کابین دوش حمام و سرویس بهد ...

ضد عفونی کردن کابین دوش حمام و سرویس بهداشتی

 

حمام و سرویس بهداشتی و کابین دوش داخل حمام از جمله فضاهایی در خانه به حساب می‌آیند که در طول روز به میزان زیادی استفاده می‌شوند. این تعداد استفاده موجب می‌شود که خیلی زود این محیط کثیف و آلوده شود. شاید شما از تمیز کردن این فضا خسته شده باشید. ولی فراموش نکنید که آلودگی در این محیط به مقدار زیادی باعث انتقال آلودگی به سایر قسمت‌های خانه خواهد شد. در نتیجه امکان دارد که سایر اعضای خانواده و فرزندانتان دچار بیماری شوند. به همین دلیل پاکیزگی این مکان از قارچ‌ها و باکتری‌ها بسیار مهم و ضروری است.

این موضوع در این روزهای کرونایی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. این احتمال وجود دارد که افرادی در خانه ناقل بیماری باشند. با ضد عفونی کردن فضاهای مشترک و به خصوص حمام و سرویس بهداشتی می‌توان ار انتقال بیماری جلوگیری کرد.

برای تمیز کردن سرویس بهداشتی و حمام (انواع کابین دوش حمام و پارتیشن حمام) روش‌های متفاوت شیمیایی و سنتی وجود دارد. ما در این صفحه از لاریس قصد داریم شما را با روش‌های مختلف ضدعفونی کردن کابین دوش حمام و سرویس بهداشتی آشنا کنیم؛ همراه ما باشید.

 

 

اینستاگرام لاریس

 

  چرا باید حمام و کابین حمام را ضد عفونی کنید؟

 به طور منظم معمول حمام در طول هفته چندین بار مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل بعد از چند روز مشاهده می‌کنید که جرم‌های زرد رنگی روی سرامیک کف و دیوارها نشسته است. شاید تصور کنید که در روند حمام کردن، با آب همه فضای حمام شسته می‌شود. اما بهتر است بدانید که کف صابون و شامپو و سایر پاک کننده‌ها مثل سفیداب بر روی سطوح کف و دیواره حمام مینشینند. در نتیجه باعث ایجاد اجرام و لکه می‌شوند.

 این اجرام آلود حمامه بعد از مدت کوتاهی روی هم انباشته شده و علاوه بر ایجاد چهره‌ای ناخوشایند و آلوده از حمام، باعث انتقال باکتری‌ها می‌شود. به همین دلیل تمیز کردن به موقع و هفتگی حمام راهی برای رهایی از این اجرام کثیف و آلوده است.

 این مسئله درباره سرویس بهداشتی توالت و روشویی و کابین دوش حمام نیز صدق می‌کند. البته فضای سرویس بهداشتی به مقدار بسیار بیشتری استفاده می‌شود و در نتیجه بیشتر در معرض آلودگی قرار دارد. سعی کنید در تمیز و ضد عفونی کردن این قسمت از خانه به هیچ وجه سستی نکنید. سلامت و پاکیزگی این محیط ارتباط مستقیمی با سلامتی سایر اعضای خانواده و پاکیزگی کل خانه دارد. در ادامه نکات مهم و ضروری در تمیز کردن و ضدعفونی کردن حمام و سرویس بهداشتی را با هم مرور می‌کنیم.

 

ضد عفونی کردن حمام

 

 برای کسب اطلاعات درباره نصب کابین دوش کلیک کنید.

 

 

 23 نکته در ضد عفونی کردن سرویس بهداشتی و حمام

  1. برای تمیز و ضد عفونی کردن روشویی و سرویس در سرویس بهداشتی حمام ابتدا باید باقیمانده‌های مو را که در روشویی مانده، بردارید. بعد از آن مایع سفید کننده به همراه پودرهای شوینده بریزید و با کمک یک اسفنج کاسه روشویی را تمیز و بکشید.
  2. برای تمیز کردن سرامیک کف و دیوارهای حمام، از صابون و مواد سفیدکننده همراه با هم استفاده کنید. از یک اسفنج نرم و یا پارچه نیز برای پاک کردن سطوح استفاده کنید تا تمامی لکه‌ها پاک شود.
  3. اگر در حمام پرده وصل می‌کنید، می‌توانید این پرده را از آن جدا کنید و بشویید. اما ممکن است انجام این کار به طور مداوم شما را خسته کند. به همین دلیل می‌توانید مقداری آب و مواد سفید کننده در اسپری بریزید و روی تمام قسمت‌های پرده حمام اسپری کنید. اجازه دهید تا کمی این مواد روی پرده باقی بماند و بعد از آن تمام پرده‌ها را آب بکشید.
  4. وسایلی که در حمام استفاده می‌شوند مانند شامپو، لیف و کیسه باید ضد عفونی شوند. برای این کار ابتدا این ابزار و وسایل را با مواد شوینده تمیز بشویید و بعد در فضای آزاد و مقابل خورشید خشک کنید.
  5. هرگز کیسه و لیف را به صورت خیس در حمام رها نکنید. زیرا بافت این وسایل جای خوبی برای رشد باکتری‌ها قارچ‌ها و آلودگی است. شستن هفتگی این وسایل و خشک کردن آن‌ها در هوای آزاد راه کار موثری برای سلامت این ابزار و البته خودتان است.
  6. سرامیک و کاشی‌های حمام و سرویس بهداشتی با مواد شوینده مانند جوهر نمک به خوبی تمیز می‌شود. بعد از ریختن جوهر نمک کمی به آن فرصت دهید و بعد با کمک یک اسفنج و اسکاچ روی سطح دیوار و کاشی‌ها بکشید. بعد آن را آبکشی کنید.
  7. سرویس بهداشتی شامل کاسه دستشویی فرنگی و یا سنگ دستشویی ایرانی را با فرچه توالت و یا برس بلند بشویید تا جرم و لکه‌های آن از بین برود.

 

ضد عفونی کردن سرویس بهداشتی

 

  1. کفپوش سرامیکی دستشویی را می‌توانید با کمک وایتکس تمیز کنید. البته بعد از ریختن مواد سفید کننده حدود ۱۰ دقیقه به آن مهلت دهید و بعد آبکشی کنید.
  2. در بیشتر مواقع بعد از گذشت مدت کوتاهی شیار کاشی و سرامیک‌ها کثیف می‌شود. برای تمیز کردن این قسمت‌ها می‌توانید مقداری پنبه را به مواد سفید کننده آغشته کنید و روی شیارها بکشید. البته به جز این روش می‌توانید از خمیر دندان برای پاک کردن این شیارها استفاده کنید. روش دیگر کار استفاده از مسواک‌های کهنه است. بهتر است که مسواک‌های کهنه را دور نیاندازید. از آن‌ها به عنوان فرچه و برس کوچکی برای تمیز کردن شیار دیوارها استفاده کنید.
  3. درز کاشی سطوح حمام و دستشویی بیشتر از کاشی و سرامیک دیوارها در معرض آلودگی جرم و لکه شدن هستند. برای از بین بردن آلودگی این درز‌ها می‌توانید از سرکه سفید کمک بگیرید. سرکه سفید نه تنها شیمیایی نیست و ضروری برای شما ندارد؛ بلکه به راحتی سطوح را تمیز و ضد عفونی می‌کند.
  4. استفاده از جوش شیرین را برای تمیز کردن سرویس بهداشتی حمام فراموش نکنید. این پودر به روش شگفت آوری در تمیز کردن و از بین بردن لکه چربی سطوح تاثیر مثبت دارد. فقط هنگامی که جوش شیرین می‌ریزید، حدود ۱۵ دقیقه به آن فرصت دهید و بعد آن را آب بکشید.

 

ضد عفونی کردن حمام

 

  1. نمک اسپوم ماده موثری برای پاک کردن کاشی‌ها و سرامیک‌ها در سرویس بهداشتی و فضای حمام است. با کمک این ماده دیگر نیازی به پاک کننده‌های شیمیایی ندارید. برای این کار باید مقداری از نمک اسپوم را با مقداری صابون مایع و در یک ظرف مخلوط کنید. بعد این ترکیب را روی درز و شیار کاشی‌ها و سطح سرامیک‌ها بریزید و با اسفنج روی آن آب بکشید. می‌بینید که جرم و لکه‌ها به سرعت و راحتی از بین می‌رود. فراموش نکنید که بعد از آن به خوبی کاشی‌ها را با آب بشویید. زیرا ممکن است مقداری صابون روی سطوح باقی بماند و سطح کاشی و سرامیک را لیز کند.
  2. ترکیب سرکه و آب نیز روش جالب و موثر برای تمیز کردن هر نوع کاشی و سرامیک است.
  3. اگر از هر نوع ماده تمیز کننده شیمیایی و یا غیر شیمیایی استفاده می‌کنید، بهتر است که به این مواد حدود ۳۰ دقیقه اجازه بدهید تا روی سطوح باقی بمانند. در این صورت نتیجه بهتری از تمیز کردن خواهید گرفت و لکه‌ها به شکل بهتری پاک می‌شود.
  4. بعد از شستشو و ضد عفونی کردن سطوح و آبکشی آن می‌توانید با یک دستمال سطوح را خشک کنید. این کار موجب می‌شود که بقیه لکه‌های احتمالی آب روی دیوارها باقی نماند.
  5. به یاد داشته باشید که تمیز شدن حمام و سرویس بهداشتی علاوه بر حفظ سلامتی شما و عزیزانتان باعث بزرگ‌تر نشان دادن این فضا در خانه می‌شود.
  6. برای تمیز کردن رسوبات نشسته روی شیرآلات حمام و سرویس بهداشتی می‌توانید از سرکه سفید استفاده کنید. در بیشتر مواقع آب‌های شهری حاوی آهک هستند و ریختن قطرات آب روی آیینه و شیرآلات باعث لکه و سفید از آن‌ها می‌شود. با کمک سرکه سفید به راحتی می‌توانید این رسوبات را برطرف کنید. همچنین برای یک نتیجه بهتر می‌تواند از یک برس کوچک و یا مسواک کهنه کمک بگیرید. مسواک و یا برس را در سرکه سفید بزنید و به آرامی روی رسوبات شیرآلات بکشید و آن را پاک کنید.
  7. برای برق انداختن درب شیشه‌ای و آینه حمام، استفاده از ترکیب سرکه نمک و جوش شیرین پیشنهاد خوبی است. ابتدا مقداری سرکه روی درب شیشه‌ای اسپری کنید. بعد از چند دقیقه یک تکه ابر را به جوش شیرین و نمک آغشته کنید و روی سطح شیشه بکشید. با این کار درب شیشه‌ای به راحتی تمیز می‌شود. سپس آن را به خوبی آب بکشید.
  8. اگر حمام شما دربی چوبی دارد، کار شما کمی سخت‌تر است. آب و رطوبت حمام روی درب چوبی می‌نشیند و باعث ایجاد قارچ در بافت درب می‌شود .به عبارت دیگر چوب جای امنی برای رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها است. برای رهایی از این اتفاق بهتر است که دوش را در قسمتی از حمام قرار دهید که آب کمتری به درب چوبی برخورد کند. علاوه بر آن استفاده از پرده حمام هم می‌تواند تا حدودی موثر باشد. اما روش شیک و موثر دیگر استفاده از کابین دوش حمام است. این کابین‌ها در تمامی حمام‌ها قابل استفاده و نصب هستند. در این صورت ضد عفونی و تمیز کردن فضای حمام نیز کاری راحت‌تر و سریع‌تر خواهد بود.
  9. برای تمیز کردن درب آلومینیومی حمام، استفاده از یک پارچه مرطوب کافی است. اگا اگر قصد ضد عفونی کردن آن را دارید، بهتر است که پارچه را با الکل و یا سفید کننده‌ها آغشته کنید.

 

کابین دوش حمام

 

  1. ممکن است فاضلاب حمام بوی ناخوشایندی در فضا متصاعد کند. برای از بین بردن این بو می‌توانید مقداری جوش شیرین و سرکه سفید را با هم ترکیب کنید و در فاضلاب بریزید. بعد از آن هم در فاضلاب را محکم بپوشانید.
  2. تمیز کردن و ضد عفونی کردن حمام و سرویس بهداشتی حس و حال خوبی از تمیزی به شما می‌دهد. برای ایجاد بوی بهتر در این فضا می‌توانید مقداری عطر یا روغن معطر روی حباب روشنایی داخل دستشویی و حمام بریزید. با این کار زمانی که چراغ حمام و سرویس بهداشتی را روشن می‌کنید گرمای لامپ باعث پراکنده شدن عطر در فضا خواهد شد.
  3. دمپایی‌های حمام و سرویس بهداشتی را موقع تمیز و ضد عفونی کردن این فضاها فراموش نکنید. دمپایی پلاستیکی به شدت در جذب باکتری‌ها قوی عمل می‌کند. برای تمیز کردن آن‌ها می‌توانید از جوش شیرین استفاده کنید. جوش‌شیرین علاوه بر تمیزی و از بین بردن باکتری دمپایی، بوی بد آن را هم از بین می‌برد. ترکیبی غلیظ و خمیری از آب و جوش شیرین تهیه کنید و روی کف تمام دمپایی بکشید. اجازه دهید این مخلوط حدود ۱۵ دقیقه روی دمپایی باقی بماند و بعد از آن یک برس یا مسواک کهنه روی آن بکشید. در نهایت آن را زیر آب بگیرید و در هوای آزاد خشک کنید.

 

ضدعفونی کردن حمام و سرویس

 

 ضد عفونی کردن حمام و سرویس بهداشتی در روزهای کرونایی

 این روزها تمامی جهان درگیر بیماری کرونا هستند؛ به همین دلیل این احتمال وجود دارد که یکی از اعضای خانواده بیمار شود. در این صورت برای جلوگیری از انتقال بیماری به سایر افراد باید به میزان زیاد احتیاط کنید. سعی کنید اصول بهداشتی را در فضای خانه و قسمت‌های مشترک به مقدار زیادی رعایت کنید. بهتر است که دستشویی و حمام پنجره و یا سیستم تهویه قوی داشته باشد و بعد از استفاده شخص بیمار هوای تازه در فضای آن جریان پیدا کند.

 بعد از هر بار استفاده شخص بیمار، حمام و سرویس بهداشتی را ضد عفونی کنید. برای این کار باید تمامی سطوح مانند دستگیره درب، کلید و پریز و همچنین شیرالات ضد عفونی شود.  استفاده از مواد ضدعفونی کننده حاوی ۷۰ درصد الکل و یا محلول سفید کننده برای ضدعفونی کردن این فضاها مناسب هستند.

 

 نکات هشدار دهنده هنگام ضد عفونی کردن سرویس بهداشتی و حمام

هنگام تمیز کردن درزها و شیارهای سطوح کف حمام و سرویس بهداشتی از سیم‌های زبر استفاده نکنید. این سیم‌ها در طولانی مدت موجب سست شدن و از بین رفتن دوغاب بین کاشی‌ها می‌شود. این موضوع می‌تواند موجب نم پیدا کردن و نشت آب در طبقات پایین آپارتمان‌ باشد.

هشدار تکراری ولی مهم این است که هیچ وقت وایتکس را با جوهر نمک ترکیب نکنید. استفاده و ترکیب همزمان این دو ماده گازی خطرناک تولید می‌کند که سریعا به دستگاه تنفسی آسیب وارد می‌کند و موجب مرگ می‌شود. هنگام تمیز کردن و ضدعفونی کردن این فضاها حتما سیستم تهویه روشن باشد. اگر حمام یا دستشویی دارای پنجره هستند، حتما آن را باز کنید تا هوای تازه در این فضا جریان پیدا کند.

 

 در حال حاضر در آستانه ورود به سال جدید هستیم و تمیز کردن خانه‌ها به شکل متفاوت و بیشتر از گذشته صورت می‌گیرد. یکی از قسمت‌های خانه که در تمام سال باید به طور مداوم تمیز و ضدعفونی شود، حمام و سرویس بهداشتی است. همچنین طی یک سال گذشته با ورود بیماری کرونا به مقدار بیشتری باید در تمیز کردن این فضاها دقت و وسواس به خرج داد.

 در کنار رعایت این موارد تمیز کردن ابزار و وسایلی که در حمام استفاده می‌شود از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده از وسایل جدید در حمام راه کار موثری برای راحت شدن روند تمیز کردن این فضا است. لاریس یکی از برندهای مطرح در تولید و عرضه کابین دوش است. گروه لاریس با ارائه محصولاتی با کیفیت و استاندارد شما را برای ورود به سالی خوشایند و بدون بیماری همراهی می‌کند.

 

 شرکت کابین دوش حمام

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس