نکات مهم استحمام صحیح

نکات مهم استحمام صحیح

یکی از موضوعات مهم برای حفظ سلامتی و شادابی پوست و مو، استحمام درست و مناسب است. هدف اصلی از انجام استحمام، پاک کردن بدن و موها از چربی، عرق و آلودگی‌ها است. علاوه بر آن با یک استحمام مناسب و درست می‌توان آرامش بیشتری برای خود ایجاد کرد. با توجه به اهمیت حمام کردن در این مقاله از لاریس تولید کننده کابین دوش حمام نکات مهم حمام کردن را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

 

 ضررهای دوش آب داغ با استفاده از کابین دوش

هنگامی که حمام می‌کنید، حتما دمای آب را متعادل و در سطح دمای بدن نگه دارید. در این شرایط آب در دمای ۳۷ و ۳۸ درجه متعادل است و آسیبی به پوست بدن وارد نمی‌کند. دوش آب خیلی گرم و داغ باعث می‌شود که رطوبت پوست از بین برود. به همین دلیل پوستی پس از مدتی خشک و شکننده خواهید داشت.

 شاید شما هم با استفاده از بخار آب داغ داخل کابین دوش حمام، احساس مطلوبی پیدا کنید و رطوبت زیادی روی پوست خود احساس کنید. اما بهتر است بدانید که دوش آب داغ این آثار را ندارد و به پوست بدن آسیب وارد می‌کند. به همین دلیل هنگام استحمام بهترین درجه آب، در حد متعادل و ولرم است که در دمای نزدیک به دمای بدن قرار دارد.

 

 

اینستاگرام لاریس

 

  مدت زمان مناسب حمام کردن با کابین دوش

 یک استحمام ایده آل زمانی در حدود ۱۰ دقیقه زمان از شما خواهد گرفت. آنچه که موقع حمام کردن اهمیت بسیار زیادی دارد، حفظ کردن کیفیت حمام کردن است. قصد و هدف اصلی از استحمام، پاکیزگی پوست و مو و احساس آرامش است.

 اگر زمان بیشتری در کابین دوش حمام بمانید، ممکن است باعث افت فشار خون شود. علاوه بر آن فراموش نکنید که دریافت آب بیشتر به پوست بدن به معنای افزایش لطافت پوست بدن نیست. شاید تعجب کنید؛ اما هر چقدر که رطوبت بیشتری در حمام به پوست بدن برخورد کند، در طول زمان خشکی پوست افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل بهتر است از چندین بار حمام رفتن در طول روز خودداری کنید. این کار در بلند مدت باعث خشکی پوست و موی سر شما خواهد شد.

 میزان استحمام در طول هفته کاملا بستگی به میزان پاکیزگی و نظافت بدن دارد. اگر شغل شما طوری است که بیشتر در معرض آلودگی قرار می‌گیرید، نیاز به استحمام بیشتری خواهید داشت. اما در حالت معمول بهتر است هر روز حمام نکنید.

 بعضی افراد نیز در این کار زیاده روی می‌کنند و شاید در طول روز دو بار استحمام کنند. این روش حمام کردن باعث خشکی بسیار زیادی روی پوست بدن و پوست سر خواهد شد. علاوه بر آن موها به مرور زمان دچار موخوره می‌شوند و به شدت شکننده خواهند شد.

پوست سر به خشکی بسیار حساس است. اگر این خشکی ادامه پیدا کند، میزان پوسته‌های روی سر افزایش پیدا می‌کند و موی سر به شدت شکننده و حساس می‌شود. فراموش نکنید که بافت پوست سر نیاز به مقداری چربی برای محافظت بهتر از موهای سر دارد. وقتی که بیش از حد حمام می‌کنید، چربی‌های مفید در بافت پوست سر شسته شده و از بین می‌روند. به همین دلیل به مرور زمان علاوه بر پوسته پوسته شدن سر شاهد ریزش بیشتر موها خواهید بود.

 

استحمام صحیح با کابین دوش

 

 نظافت لیف را فراموش نکنید

 لیف‌ها در بیشتر مواقع در کابین دوش حمام جای درستی ندارند. اکثر افراد بعد از استفاده از لیف، آن را در حمام آویزان می‌کنند. اما این کار تاثیر بدی روی سلامت پوست شما خواهد گذاشت. لیف مرطوب در دما و محیط مرطوب حمام، محل مناسبی برای رشد انواع قارچ‌ها و باکتری‌ها هستند.

 از آنجا که روند خشک شدن لیف خیس در حمام مرطوب، مدت زمان بیشتری طول می‌کشد، موجب می‌شود که فضای مناسبی برای رشد باکتری‌ها فراهم کند. در نتیجه بعد از مدتی استفاده از لیف خواهید دید که جوش‌های صورتی رنگ روی پوست بدنتان ظاهر شده است. دلیل این حساسیت استفاده از لیف‌های مانده در حمام است.

 راهکار درست این است که بعد از تمام شدن استحمام، لیف را در هوای آزاد خشک کنید. در زمستان که امکان استفاده از افتاب و هوای آزاد کمتر است، می‌توانید از خشک کن داخل حمام و یا بخاری برای خشک کردن لیف استفاده کنید. اما در بقیه روزهای سال، لیف را در هوای ازاد و در مقابل افتاب خشک کنید.

 

استفاده از لیف حمام

 

چقدر موها را بشویم؟

موها یکی از زیبایی‌های انسان به حساب می‌آیند که نیاز به مراقبت زیادی دارند. برای محافظت بهتر از موها کارهای بسیار زیادی باید انجام داد. یکی از آن‌ها شستشوی درست و مناسب موها است. اینکه در طول هفته چند بار باید موها شسته شود، بستگی به جنس موهای شما دارد. به طور مثال موهای چرب نیاز به شستشوی بیشتری دارند و در مقابل موهای خشک باید به مقدار کمتری شسته شوند.

اما موضوعی که تقریبا در تمامی موها یکسان است، این که شستشوی بیش از حد موها باعث خشک شدن پوست سر خواهد شد. از طرف دیگر افرادی که موهای رنگ شده دارند، نباید در شستشوی موها زیاده‌روی کنند. زیرا مو بعد از رنگ شدن حساس می‌شود و شستشوی بیش از حد آن باعث خشک شدن بیشتر موها خواهد شد.

از طرف دیگر نباید در شستشوی موها تنبلی کنید. اگر موها به میزان کمتری از حد متعادل شسته شوند، باعث می‌شود که شوره سر ایجاد شود. شوره‌های سر غالبا پوست‌های مرده روی سر هستند که با شستشوی به موقع از بین می‌روند. اما بی توجهی به بهداشت مو و سر باعث می‌شود که پوست سر به مرور قرمز و پوسته پوسته شود. در نتیجه بعد از مدتی روی سر خود شوره‌های ناخوشایندی مشاهده خواهید کرد.

 

برای نصب کابین دوش حمام کلیک کنید.

 

استفاده از سنگ پا در حمام؟

   یکی از ابزارهای جالب و اصیل ایرانی برای استحمام بهتر، سنگ پا است. با کمک این ابزار ساده و البته خشن می‌توان سلول‌های مرده جمع شده روی پاشنه پا را به راحتی تمیز کرد. بهتر است سنگ پا زدن را در اواخر استحمام انجام دهید؛ زیرا ابتدا باید پاشنه پا رطوبت کافی داشته باشد و سلول‌های مرده به خوبی از آن جدا شوند.

 علاوه بر آن سنگ پا زدن در حمام باید در محیطی کاملا مرطوب انجام شود تا نتیجه بهتری داشته باشد و به پوست آسیب وارد نکند. برای نتیجه بهتر، ابتدا روی پاسنه پا را با صابون نرم کنید و بعد سنگ پا بزنید. همچنین از ساییدن صابون روی سنگ پا خودداری کنید. زیرا صابون در بافت سنگ پا وارد شده و تمیز کردن آن سخت خواهد بود.

 

استفاده از سنگ پا

 

شانه کردن موها در حمام

یکی از کارهای اشتباهی که ممکن است در حمام انجام دهید، شانه کردن موهای سر در حمام است. رطوبت محیط حمام زیاد است. از طرف دیگر با خیس کردن موها و شامپو زدن به موها، مقدار زیادی از چربی‌های روی سطح پوست از بین می‌رود. در این صورت ریشه موها به شدت سست و شکننده خواهد شد. وقتی که در این فضا موهای خیس را شانه می‌زنید، بیشتر از آنچه که تصور کنید شاهد ریزش موها خواهید بود. ادامه این روش در دراز مدت باعث می‌شود که حجم موهای شما به میزان زیادی کاهش پیدا کند.

 از سوی دیگر شانه کردن موهای خیس باعث موخوره می‌شود. به همین دلیل بهتر است برای سلامت بیشتر موها از شانه کردن آن‌ها در حمام خودداری کنید. همچنین می‌توانید قبل از ورود به حمام موها را شانه کنید تا در حمام با موهای گره خورده مواجه نشوید.

 

 شانه کردن موها در حمام

 

کیسه و سفیداب در حمام

کیسه کشیدن با سفیداب های سنتی روشی موثر برای از بین بردن سلول‌های مرده روی پوست بدن هستند. با این روش به راحتی می‌توانید یک لایه از سلول‌های مرده روی پوست را جدا کنید. در نتیجه لایه زیرین پوست بهتر نفس می‌کشد و شادابی آن بیشتر می‌شود.

برای اینکه نتیجه بهتری از کیسه کشیدن به دست بیاورید، حتما اجازه بدهید که فضای کابین حمام و بدن شما کاملا مرطوب شود. به اصطلاح اجازه دهید که بدنتان خیس بخورد. بعد از آن به آرامی و با کمک کیسه و سفیداب همه پوست بدن را بشویید. مراقب باشید که بیش از حد کیسه را روی پوست بدن نکشید؛ زیرا ممکن است که به بافت آن آسیب وارد شود.

 

کیسه کشیدن در حمام

 

شستشوی درست صورت

شادابی صورت تاثیر بسیار زیادی روی زیبایی شما دارد. موقع استحمام بهترین زمان برای شستشوی پوست صورت است. برای این کار حتما از آب گرم متناسب با دمای بدن استفاده کنید و صورت را به خوبی ماساژ دهید و با کمک یک صابون مناسب پوست صورتتان را بشویید.

مواظب باشید که برای شستشوی صورت و لایه برداری آن، از کیسه و یا لیف استفاده نکنید. زیرا پوست صورت به شدت حساس و ظریف است. شستشوی این عضو از بدن با کیسه و لیف نه تنها باعث شادابی صورت نمی‌شود؛ بلکه امکان دارد به سلول‌های آن آسیب وارد شود و دچار پیری پوست شوید. بعد از شستشوی صورت با آب گرم و صابون مناسب، یکبار هم صورت را با آب سرد بشویید. در این صورت شادابی و تمیزی را برای پوست خود ایجاد خواهید کرد.

 

شستشوی درست صورت

 

حمام رفتن در غروب ممنوع!

 شاید شما هم از بزرگ‌ترها شنیده باشید که شما را از حمام کردن در هنگام غروب و شب منع می‌کنند. نکته جالب این است که حمام کردن در این ساعت از شبانه روز برای سلامتی خطراتی دارد. بهتر است بدانید که حمام کردن در هنگام غروب باعث افزایش روماتیسم و درد مفاصل می‌شود.

 البته بیماری روماتیسم به عوامل متعددی بستگی دارد. اما اگر فردی دچار این بیماری باشد، نباید هنگام غروب و شب حمام کند. زیرا باعث افزایش درد و بیماری خواهد شد. علاوه بر آن حمام کردن در این ساعت از شبانه روز عوارض دیگری مانند پیری زودرس ایجاد می‌کند.

 شاید تعجب کنید. اما حمام کردن در هنگام غروب و شب باعث افزایش در متابولیسم بدن می‌شود. به همین دلیل بدن نیاز به کالری و اکسیژن بیشتری دارد تا سطح متابولیسم را تثبیت کند. در صورتی که اکسیژن به اندازه کافی دریافت نشود، باعث پیری زودرس خواهد شد.

 همچنین حمام کردن طولانی مدت در این ساعت از شبانه روز موجب سرماخوردگی خواهد شد. شب هنگام زمان استراحت است و دمای بدن در حد پایینی قرار دارد. به همین دلیل در این ساعت که دمای بدن کم است، احتمال سرماخوردگی بالا می‌رود. سعی کنید زمانی که دمای بدن زیاد است و احساس گرما می‌کنید حمام بروید.

 

کابین دوش حمام   کابین دوش حمام لاکچری

 

در این مقاله از لاریس نکات ساده و اصولی در هنگام استحمام را بیان کردیم. رعایت این نکات راهی موثر برای محافظت و سلامت بیشتر پوست مو و بدن است. علاوه بر دقت در ابزارهای ساده حمام کردن مانند نوع شامپو و نحوه شستشوی بدن باید به نظافت و فضای حمام هم دقت کنید. با رعایت این موارد از حمامی سرشار از آرامش و سلامت لذت خواهید برد.

 یکی از برندهای مطرح و نام آشنا در ارائه و تولید کابین دوش حمام و دیگر اکسسوری‌های حمام، شرکت لاریس است. گروه لاریس با ارائه محصولاتی با کیفیت، استاندارد، مدرن و شیک فضایی زیبا و لاکچری را در حمام شما ایجاد خواهد کرد. از محصولات ما دیدن کنید.

 

 

شرکت کابین دوش

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس