نحوه انتقال کابین دوش حمام و سونا چگونه ...

نحوه انتقال کابین دوش حمام و سونا چگونه است؟

 بسیاری از افراد، برای نصب دوش حمام منزل خود، به افراد متخصص مراجعه می‌کنند. اما باید گفت که اکثر صاحبان آپارتمان‌ها با استفاده از ابزارهای لازم و همچنین مطالعه تمام روش‌های نصب، خیلی راحت می‌توانند با این مسئله کنار بیایند.

امروزه بازار انواع بسیار زیادی از محفظه‌های دوش را در اشکال و اندازه‌های مختلف ارائه می‌دهد. برخی از آن‌ها از قبل مونتاژ شده و به فروش می‌رسد و فقط باید به درستی نصب شوند. البته این مدل از کابین دوش‌ها چندان محبوب نیستند و دلیل آن هم این است که، ممکن است از درگاه حمام شما عبور نکند. کابین دوش که نیاز به مونتاژ دارد، بیشترین تقاضا را در میان انواع دیگر آن دارا است.

از نظر بسیاری از کارشناسان شرکت لاریس، بهتر است به طور عمده بیشتر به این مدل‌ها توجه شود. در این مطلب قصد داریم به این مطلب بپردازیم که کابین دوش حمام چگونه منتقل می‌شوند و آماده سازی محیط برای نصب کابین دوش شامل چه مواردی است؟

 

انواع کابین دوش حمام و تجهیزات

 باید توجه داشت که انواع محفظه دوش از نظر شکل، مواد، ساخت و روش نصب، نسبت به فضای حمام متفاوت است. اجازه دهید که هر کدام از این مدل‌ها را با جزئیات بیشتری مورد بررسی قرار دهیم.

 

مدل بسته کابین دوش

 این مدل از کابین دوش، رایج ترین گزینه در بین دیگر مدل‌ها محسوب می‌شوند. این دیوارهای بسته، یک اتاق کوچک جداگانه تشکیل می‌دهند. کابین دوش بسته، همچنین دارای درب، سقف و آبخوری نیز هستند و در داخل آن‌ها برخی از ویژگی‌های اضافی که برای یک دوش گرفتن راحت لازم دارید را می‌توانید پیدا کنید.

در صورت تمایل می‌توانید آبگرمکن یا حتی رادیو هم نصب کنید. عیب اصلی این نوع دوش، هزینه بالای آن است که بالاتر از حد متوسط موجود در بازار است. البته به تولید کننده و هم چنین موادی که غرفه از آن ساخته شده است نیز بستگی دارد. یکی از مزایای اصلی چنین مدل‌هایی، عایق صدا بودن آن است. این نوع از کابین دوش، با سایر ویژگی‌های اضافی، در انواع مدل‌ها و نصب سریع در بازار موجود است.

 

کابین دوش حمام

 

 کابین‌ باز حمام

 در این حالت، دیوار کابین همان دیوار اتاق خواهد بود. مجموعه کامل این نوع کابین دوش، فقط شامل یک درب، پالت که فرد روی آن قرار می‌گیرد و یک آبخوری برای دوش گرفتن است. این گزینه کاملاً ساده است و هیچ ویژگی اضافی دیگری ندارد. بیشتر چنین مدل‌هایی، در گوشه سرویس بهداشتی نصب می‌شوند. البته مزیت اصلی آن‌ها، هزینه پایین‌تر آن است. این غرفه بیشترین بودجه را در بین تمام نمایندگان بازار دارد. همچنین امکان ساخت کابین در هر اندازه که برای استفاده راحت لازم باشد را فراهم می‌کند. مشکل اصلی این نوع کابین دوش حمام، تعمیر دشوار فاضلاب و آب است.

مدل‌های باز، پایه بالایی یعنی سقف را ندارند. بنابراین، روش گرمسیری در این مورد غیر ممکن است. یک دوش معمولی که به یک میکسر متصل است استفاده می‌شود. این نوع غرفه‌های دوش، فقط برای یک شستشوی ساده است و نه برای استراحت در زیر آب گرم. پالت هم برای جمع‌آوری آب و همچنین تخلیه آن به سیستم فاضلاب مورد نیاز است. شکل پالت‌ها با هم فرق می‌کند و به اشکال زاویه‌ای و مستطیلی تقسیم می‌شوند. هنگام انتخاب شکل پالت، اول از همه باید به عمق توجه کرد. حالت های عمیق یا بلند، بسیار شبیه به یک حمام کوچک هستند که فرصت نشستن و آب گرفتن در آن فراهم است.

پالت‌های متوسط، به عنوان همه کار‌ ترین نوع پایه در نظر گرفته می‌شوند و بسیار بیشتر از گونه‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. حالت های کم عمق هم، کاملا جمع و جور هستند و اغلب مسطح نامیده می‌شوند. دلیل آن هم این واقعیت است که، تقریبا نامرئی هستند. چنین حالت‌هایی با توجه به تکنولوژی نصب خاص و نیاز به تخلیه آبی که دارند، باید دقت زیادی در نصب آن‌ها صورت گیرد. در غیر این صورت ممکن است، مشکلات به وجود آمده مانع از تخلیه آب شود.

رایج ترین پالت‌ها، از اکریلیک ساخته شده‌اند. شما همچنین می‌توانید چنین محصولاتی را که از مواد دیگری مانند چدن، فولاد، فاینانس، سنگ مرمر طبیعی و مصنوعی ساخته شده‌اند، پیدا کنید. اما به عنوان یک قاعده، محبوب‌‌ترین و اغلب پر استفاده‌ترین نوع پالت، ظرف اکرولیک است. این نوع از پالت بادوام است و با توجه به سهولت مراقبت و هزینه ارزان آن، از دیگر انواع پالت متمایز می‌شود. گران‌ترین نوع پالت از سنگ طبیعی ساخته شده است. مزیت اصلی آن، گرم شدن سریع است. به طور معمول، پالت برای مدت طولانی گرما را حفظ می‌کند که باعث می‌شود راحت‌تر در کابین دوش بمانید.

 

کابین شیشه ای حمام

 

دیوارها و لوازم جانبی دوش از لوازم مورد نیاز هستند

عملکرد داخلی دیوار و لوازم جانبی، محافظت در برابر نفوذ آب است که می‌تواند فراتر از کابین باشد. ماده اولیه تولید درب، پلاستیکی، شیشه و آلومینیوم است. البته درب‌های شیشه‌ای، بیشترین درخواست را دارند و در بازار در دو نسخه ارائه می‌شوند. شیشه‌ی مات و ساده.

 

مونتاژ کابین دوش حمام

به عنوان یک قاعده کلی، مونتاژ دوش همواره با نصب پالت شروع می‌شود. اتصال جعبه با دستان خود، می‌تواند روی قاب و بدون آن اتفاق بیفتد. هر روش تفاوت‌های ظریفی دارد که باید به دقت مورد توجه قرار گیرد.

 

مونتاژ پالت

 پالت بر روی یک قاب نصب شده است که از فلز ساخته شده است. مهمترین چیز، تثبیت قابل اعتماد ساختار است. این قاب به صورت یک ساختار قاب ساخته شده از تیرهای فلزی که به صورت ضربدری ثابت می‌شوند ارائه می‌شود. همه اقدامات باید به ترتیب زیر انجام شود:

 گل میخ‌ها، به سوراخ‌های مخصوصی که مشخص شده‌اند تا پایه متصل می‌شوند. دو مهره روی گل میخ‌ها پیچ می‌شود. یکی در زیر نصب شده است و دیگری به عنوان یک پشتیبانی است.

قاب پشتیبانی، روی گل میخ‌ها و مهره‌های قبلا پیچ شده نصب شده است. پایه مرکزی با استفاده از واشر و همچنین پیچ‌های ثابت تیرهای بست، پیچ و مهره می‌شود. سپس براکت هایی که به عنوان پشتیبانی از صفحه عمل می‌کنند جایگزین می‌شوند.

 سازماندهی مناسب تخلیه هنگام ‌نصب پالت، از وظایف اصلی است. اگر سیفونی قرار داده نشده است باید آن را قرارداد. نکته اصلی، بررسی تنگی در محل اتصال پالت و سیفون است. در صورت تشخیص نشتی، به راحتی با یک ماده درز گیر از بین می‌رود. اگر پالت کوچک باشد، پس قاب برای آن لازم نیست. در این حالت لازم است که سیفون را به درستی نصب کنیم. شلنگ از گیره جدا شده است. سیفون به پالت متصل می‌شود.

برای جلوگیری از نشت، از قبل مهر و موم را از رابط عبور می‌دهد. صبر کنید تا درزگیر کاملا خشک شود. پس از آن، شلنگ و گیره را دوباره به جای خود برگردانید. بعد از اینکه همه چیز بر طرف شد، لازم است ساختار را از نظر سختی بررسی کنید. برای این کار، آب ریخته و بررسی می‌شود. که آیا نشتی وجود دارد یا خیر؟ این نکته نسبتاً مهم است و بهتر است این کار را در همان ابتدای کار، در صورتی که امکان رفع مشکلات در صورت بروز مشکل وجود داشته باشد، انجام دهید. سپس ساختار باید حدود 5 سانتیمتر بلند شده و با کف پر شود. پالت باید بارگیری شود و وزن باید به اندازه کافی زیاد باشد. برای این کار توصیه می‌شود که کیسه‌های ساختمانی پر از سیمان را به طور مساوی در همه جا پخش کنید.

 

کابین حمام

 

هدایت به سمت فاضلاب

قسمت مهمی از نصب غرفه دوش، هدایت آن به سمت فاضلاب است. برای این کار، شما باید یک سری از کارها را انجام دهید. در اطراف سوراخ تخلیه، یک فیلم محافظ وجود دارد که باید برداشته شود. واشر لاستیکی که در قسمت بالا قرار دارد. بهترین کار تعویض درزگیر سیلیکون است. بعد سیفون پیچ می‌شود. سپس سیفون به فاضلاب متصل می‌شود. لازم به ذکر است که این ترکیب، برای اطمینان باید با یک درزگیر تصفیه شود.

 

دیوارها درب‌ها و سقف

این مرحله، ساده‌ترین مرحله نصب یک غرفه دوش است. اما بهتر است از شخص دیگری بخواهید که به شما کمک کند. بنابراین، مراحل نصب آسان‌تر هم خواهد شد. در هنگام نصب، توصیه می‌شود که سفارشات سازنده را اجرا کنید. زیرا تمام دوش‌ها تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند و با پیچ و مهره‌های مخصوص اجرا می‌شوند.

مراحل کار

 یک فیلم محافظ از بالای پالت برداشته می‌شود. اما قسمت پایین آن محافظت می‌شود. بعد از دور شدن پالت از دیوار، به دیوار نصب می‌شود. سوراخ‌های ظرف باید به گوشه متصل شده و با پیچ محکم شود. توصیه می‌شود تلاش خاصی انجام نشود. حرکت در این مورد باید نرم باشد. باید به گوشه‌‌های نشانگر اشاره کرد که سوراخ‌های خاصی دارند. بعد پارتیشن را برداشته و یک لایه کوچک سیلیکون اعمال کنید. پارتیشن به جای خود باز می‌گردد و قطعات اضافی سیلیکون برداشته می‌شوند. یک پالت با یک پارتیشن، به سمت دیوار حرکت می‌کند و قسمت مرکزی آن را امتحان می‌کنید. سیلیکون باید به مفصل دیواره کناری و صفحه مرکزی اعمال شود. دیوار و پانل مرکزی به هم متصل شده‌اند.

 

کابین لوکس حمام

 

 مونتاژ سقف

با باز کردن مشبک‌های تهویه، یک فیلم ‌محافظ برداشته می‌شود. سیلانت را باید با یک آبخوری تصفیه کرد. این کار به گونه‌ای انجام می‌شود که کاملاً متناسب با نقطه اتصال باشد. سقف تاکنون بدون استفاده از سیلیکون نصب شده است. با چهار پیچ از پایین پیچ خورده است. شیلنگ‌ها با استفاده از گیره‌ها به ریل متصل می‌شوند. سیم‌ها باید بر اساس رنگ‌ها و علائم متصل شوند. بعد کابین را وصل کنید و آب و برق را بررسی کنید.

 

نصب درب

 نصب درب، مرحله نهایی کار با دوش است. برای اجرای این مرحله، ابتدا باید ایستگاه‌های لاستیکی پیچ‌ها را از داخل محکم کنید. دسته‌ها به درب‌ها پیچ می‌شوند. قالب‌های مخصوص مجهز به آهنربا به درب‌ها متصل می‌شوند. غلتک‌ها با چرخ‌های بیرونی نصب می‌شوند. در غلتک‌های فوقانی، درب را نصب کنید. حالا که نصب کامل شد، شما باید بلافاصله از نظر صاف بودن درب‌ها همچنین تراکم مجاورت را بررسی کنید.

 

در نصب گوه‌ها، تنظیم صفحه طراحی باید برداشته شود در مقابل براکت‌ها، علامت‌های خاصی ایجاد شود که کار را بیشتر تسهیل می‌کند. بیشتر باید براکت نصب را تنظیم کنید. طراحی تراز شده و سوراخ‌ها در جلوی علائم سوراخ می‌شوند. صفحه روی پیچ‌ها پیچ می‌شود. پس از نصب کابین دوش حمام، باید از نظر عملکرد و همچنین سفت بودن  بررسی شود. مهم است که هیچ چیز در جایی نشت نکند. در این صورت تمام قطعات باید با آب بند کار شوند. شرکت لاریس، تولید کننده کابین دوش حمام مدرن و لوکس، دور دوشی حمام و پارتیشن‌های شیشه‌ای حمام، با خلاقیت و نو آوری متخصصان خود، سال‌ها در این زمینه فعالیت می‌کند.

 

تلفن شرکت کابین دوش حمام

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس