آیا می‌توان در داخل کابین دوش از نور پردازی ...

آیا می‌توان در داخل کابین دوش از نور پردازی استفاده کرد؟

هیچ احساسی بدتر از دوش گرفتن در یک حمام کم نور وجود ندارد. خوشبختانه امروزه بسیاری از گزینه‌های روشنایی کابین دوش حمام وجود دارد که شما می‌توانید به راحتی آن را در حمام خود اجرا کنید. افزودن چراغ‌های روشن بیشتر به حمام و تمرکز بر روی نور کابین دوش حمام، یک روش ایده آل برای شکوه بخشیدن به حمام است.

ما در گروه لاریس، در این مطلب قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم و بگوییم که آیا می‌توان در داخل کابین دوش حمام از برق و نور پردازی استفاده کرد؟ اگر چنین است، موارد ایمنی که در این مورد باید رعایت شوند، کدامند؟

 

نصب یک چراغ دایره‌ای بزرگ، در کابین دوش حمام

نورپردازی در سمت دوش، ایده بسیار خوبی است که به طور ناخودآگاه به شما کمک می‌کند تا زیر دوش استراحت کنید و از دوش گرفتن لذت ببرید. برای یک نتیجه مدرن، می‌توانید یک چراغ دایره‌ای بزرگ نصب کنید.

این چراغ گرد و بزرگ باعث افزایش چشمگیر روشنایی حمام و به ویژه در کابین دوش می‌شود. این مورد یک ایده نورپردازی خوب است که ظاهری مدرن ایجاد می‌کند. دیوارهای شیشه‌ای کابین دوش حمام نیز به ایجاد نور مناسب در کل حمام و بدون ایجاد گوشه‌های تاریک کمک می‌کنند.

 

کابین دوش

 

نور اضافی را با دیواره های تیره کابین دوش بگیرید

در حمام‌هایی که نور زیادی دارند، اگر دیواره‌های کابین دوش حمام و کاشی‌های تیره داشته باشند، همیشه می‌توانند نور اضافی را جذب کنند. کابین دوش‌هایی که در آن‌ها از رنگ تیره استفاده شده است، می‌توانند واقعاً پر زرق و برق باشند. اما اطمینان از روشن بودن و نورپردازی مناسب در آن‌ها بسیار مهم است. در حمام‌های کوچک، یک گزینه عالی برای روشنایی کابین دوش، استفاده از چراغ‌های مخصوص حمام است. در این مثال، یک نور زیبا در بالای آینه می‌تواند بسیار مناسب باشد. این یک انتخاب عالی برای حمامی است که سینک و آینه درست در کنار دوش قرار دارند.

 

به دنبال یک چراغ آویز مدرن و پر زرق و برق باشید

یک چراغ آویز می‌تواند یک وسیله روشنایی دلربا باشد که برای یک کابین دوش حمام بزرگ هم استفاده می‌شود. این ایده نورپردازی بیشتر جنبه تزئینی دارد تا کاربردی. اما به هر حال می‌تواند گزینه مناسبی برای استفاده از برق و نورپردازی در حمام باشد.

 

کابین شیشه ای دوش

 

یک چراغ تک گلدان را در مرکز دوش نصب کنید

 گاهی اوقات تمام آن چیزی که شما نیاز دارید این است که یک چراغ گلدان ساده را در مرکز دوش مربع اضافه کنید. اگر دیواره‌های کابین دوش شیشه‌ای باشد یا از رنگ سفید برای دیوارهای آن استفاده شده باشد، می‌تواند نور زیادی را از خود عبور دهد. با این حال، افزودن گزینه‌های اضافی برای روشنایی دوش، به ویژه یک ایده مناسب و مقرون به صرفه و جذاب مانند این ایده، هیچگاه ضرری نخواهد داشت.

 

از چراغ‌های سقفی کوچک استفاده کنید

 چراغ‌های سقفی کوچک و بدون مانع، یکی دیگر از کاربردهای هوشمندانه نورپردازی برای جلوه بخشیدن به حمام است. حتی اگر حمام شما تیره است یا فضای کوچکی دارد، چند چراغ سقفی کوچک می‌تواند آن را به اندازه روز روشن کند.

آینه

ترفند دیگری که باید به حمام اضافه شود، افزودن یک آینه بزرگ است که نور را منعکس کرده و فضای حمام را روشن‌تر می‌کند.

نصب یک چراغ دیوارکوب

 برای کابین دوش حمام، چراغ‌های دیوارکوب به اندازه کافی فضای حمام را شادتر و روشن تر می‌کنند و تداخل زیبایی از صدای گرم نور با مرمر سفید سرد می‌سازند.

به دنبال یک نور باریک و بلند باشید

دوش وان و جکوزی حمام دارای نور طولانی در امتداد طول آن بر روی سقف است که در نور کابین دوش بسیار جالب توجه است. این ایده ویژه برای کابین، درست مانند این است که با سه دیوار احاطه شده است. زیرا باعث تاریک شدن فضا می‌شود.

چراغ های دیواری در دو طرف آینه

لمس خوب دیگر در اینجا، چراغ‌های دیواری در دو طرف آینه است. زیرا مجاورت آن‌ها با دوش می‌تواند نور اضافی خوبی ایجاد کند.

 

دوش حمام لاکچری

 

استفاده از چند چراغ برای کابین دوش‌های بزرگتر

کابین دوش‌های بزرگتر می‌توانند از چند چراغ استفاده کنند. کابین دوش حمام بزرگ و پر زرق و برق می‌تواند از چراغ‌های سقفی متعددی بهره مند شود. این مورد ایده خوبی برای ایجاد سایه‌های جذاب و چشم نواز است. ممکن است شما بخواهید از چراغ‌های کابین دوش ال ای دی استفاده کنید. مقاله‌های زیادی به مزایای استفاده از ال ای دی از نظر عاطفی اشاره دارند و مزایای رنگ درمانی زیادی را برای آن ذکر کرده‌اند.

 

روشنایی جانبی برای مناطق تاریک

تاکنون ایده‌های روشنایی دوش بیشتر به چراغ‌های سقفی یا چراغ‌های دیواری نزدیک یا بالای دیوار متمرکز شده بود. با این حال، این مساله نشان می‌دهد که می‌توانید مقداری از روشنایی را در کناره‌های دوش تا سطح زمین نصب کنید. این حرکت بسیار هوشمندانه است و اگر فضای کابین دوش شما تیره باشد، یا فضای حمام کوچک باشد، می توانید اطمینان حاصل کنید که کل فضا روشن شده است.

 

ایمنی در حمام

 آب رسانای جریان الکتریسیته است و به طور موثر برق را از خود عبور می‌دهد. اما اگر این دو با هم مخلوط شوند، نتیجه می‌تواند کشنده باشد. بنابراین، وقتی صحبت از ایمنی برق می‌شود، حمام احتمالاً خطرناک‌ترین اتاق خانه است. عواقب شوک الکتریکی در حمام یا کابین دوش حمام بسیار شدیدتر است. زیرا پوست مرطوب مقاومت بدن را کاهش می‌دهد.

برای تاسیسات الکتریکی در حمام، الزامات ویژه وجود دارد و بیشتر کارهای برق باید با مقررات ساختمانی مطابقت داشته باشند. اکیدا توصیه می‌کنیم برای انجام هر گونه کار نصب برق و نورپردازی در داخل کابین دوش و جکوزی، از یک برقکار زبده استفاده کنید.

 

کابین دوش لوکس حمام

 

پریز برق

پریز‌ها در حمام یا کابین دوش مجاز نیستند. به غیر از واحدهایی که برای ریش تراش در نظر گرفته شده‌اند که باید حداقل در سه متری حمام یا دوش نصب شوند.

چراغ ها

عموما چراغ‌های سقفی به چراغ های آویز ترجیح داده می‌شود. تمام اتصالات سبک که محصور نیستند، باید از دسترس شخصی که از حمام یا دوش استفاده می‌کند دور باشد. سوئیچ‌های روشنایی روزمره به دلیل رطوبت و خیس بودن دست خطرناک هستند. سوئیچ سیم بکسل سقفی نصب شده ایمن ترین گزینه است.

بخاری و ریل حوله‌ای

گرمایش مرکزی امن ترین راه برای گرم نگه داشتن حمام است. اما اگر بخاری برقی دارید، باید آن را در فاصله ایمن از حمام یا دوش ثابت کنید. آبگرمکن‌های برقی و گازی در سرویس بهداشتی، باید ثابت و با سیم دائمی باشند. مگر اینکه از سوکت نصب شده در سه متری حمام یا دوش تغذیه شوند. سیم بوکسل یا سوئیچ خارج از حمام، بهترین راه برای کنترل بخاری‌های برقی است.

دوش

 دوش برقی باید مستقیما از جعبه فیوز خود بر روی مدار خود تامین شود.

لوازم برقی قابل‌حمل

دقت کنید هرگز وسایل قابل حمل با برق، از قبیل: سشوار، بخاری یا رادیو را به داخل حمام نبرید.

هر حمامی به نور نیاز دارد که در بعضی مناطق با نورپردازی اتاق نشیمن و آشپزخانه متفاوت است. اما رعایت ایمنی در حمام بسیار مهم است. موقعیت روشنایی دوش شما برای جلوگیری از اتصال کوتاه و برق‌گرفتگی، مقدار IP مورد نیاز محل را تعیین می‌کند. به طور کلی، نور باید در شعاع 60 سانتیمتری دوش نصب شود تا در برابر پاشش آب از شما محافظت شود. چراغ‌های دوش باید روی ولتاژ ایمنی بسیار پایین کار کنند و این یعنی جریان متناوب ۱۲ ولت یا جریان مستقیم ۲۵ ولت. توصیه ما به شما این است که نصب اجزای الکتریکی را حتماً به یک متخصص بسپارید.

 

رنگ چراغ های کابین دوش

دوش زمانی برای استراحت است. آرامش به یک نور طبیعی و آرامش بخش نیاز دارد. بنابراین نور با دمای رنگ بالا یا نور سفید خنک را انتخاب نکنید. بلکه به دنبال درجه حرارت کم رنگ یا یک سفید گرم باشید.

هر کسی که از کابین دوش حمام خود روشنایی بیشتری انتظار دارد، می‌تواند یک دیمر نصب کند که آن را بیش از حد دنج می‌کند یا می توانید کابین دوش خود را با واحدهای RGBW به یک مکان سلامتی واقعی تبدیل کنید. این‌‌ها از لحاظ رنگ درمانی نیز مفید هستند.

 

اینستاگرام لاریس

دیواره دوش همواره حاوی چندین بطری و شیشه است. به عنوان مثال، شامپو، ژل، نرم کننده و ... . بسیاری از افراد برای آزاد نگه داشتن کف، در دیوار دوش فرورفتگی ایجاد می‌کنند. در اینجا نیز می‌توانید یک نوار ال ای دی ضد آب قرار دهید و از یک نورپردازی غیر مستقیم استفاده کنید. در صورتی هم که بخواهید احساس سلامتی را با خود به حمام ببرید، یک دیوار سبک در کابین دوش قرار دهید. این یک پنل مصنوعی نیمه شفاف با یک نوار ال ای دی RGBW است. دیوار نور را می‌شکند و درخششی پخش کننده و دلپذیر به وجود می‌آورد. اگر شما هم به نورپردازی در کابین دوش حمام نیاز دارید، کافی است یکی از سبک‌های مختلفی که برای انواع کابین دوش وجود دارد را بنا به سلیقه خود، برای کابین دوش حمام و یا جکوزی انتخاب کنید.

 

نورپردازی در قسمت کابین دوش حمام، یک روش عالی برای روشن کردن کابین دوش حمام است. همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا در هنگام دوش گرفتن ریلکس کنید و ساعتی را در آرامش سپری کنید. دوش گرفتن در یک فضای کم نور بسیار غم‌انگیز است و درک اینکه آیا شما شامپو و یا نرم کننده را به دست گرفته‌اید بسیار دشوار است. ایده‌هایی که در مقاله مذکور گفته شد، نشان می‌دهد که روش‌های الهام بخش و مختلفی برای افزودن گزینه‌های روشنایی به کابین دوش شما وجود دارد.

صرفنظر از میزان بودجه، اندازه دوش یا میزان روشنایی داخل حمام، راه حل‌های خوبی برای نورپردازی داخل کابین دوش، جکوزی و به طور کلی حمام وجود دارد. ما در شرکت لاریس، تولید کننده کابین دوش حمام مدرن و لوکس، دور دوشی حمام و پارتیشن‌های شیشه‌ای، اینجا هستیم تا با خلاقیت و نو آوری متخصصان خود، شما را در این زمینه راهنمایی کنیم.

 

تلفن شرکت کابین دوش

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس