آیا استفاده از کابین دوش حمام باعث خفگی و ...

آیا استفاده از کابین دوش حمام باعث خفگی و دم گرفتگی می‌شود؟

گاهی اوقات، ممکن است هنگامی که در کابین دوش حمام خود دوش آب گرم می‌گیرید، احساس خفگی کنید. اما آیا واقعا دچار خفگی می‌شوید؟ و آیا امکان دارد در اثر ازدیاد بخار موجود در حمام، دچار هیپوکسی مغزی شوید؟

این احساس ممکن است هنگامی که دوش آب گرم می‌گیرید به وجود آید. به خصوص اگر آسم داشته باشید، در اثر گرما و رطوبت ایجاد شده در کابین دوش حمام، این احساس تقویت هم می‌شود.البته حتی کسی هم که مبتلا به آسم نیست، می تواند احساس خفگی کند.

ما در گروه کابین دوش حمام لاریس در این صفحه قصد داریم، این موضوع را بررسی کنیم و به ذکر استانداردهایی بپردازیم که اگر رعایت شوند، احتمال چنین مواردی به صفر خواهد رسید.

 

کابین دوش با تهویه مناسب

هر زمان که اکسیژن در ریه‌ها، با آب و یا گاز جایگزین شود، فرد دچار خفگی می‌شود که ممکن است منجر به هیپوکسی یا عدم رسیدن اکسیژن کافی برای حفظ زندگی نیز شود. کابین دوش حمام و تهویه مناسب، نقش بسزایی در حفظ سلامتی دارند.

برای کسانی که دارای دوش بخار یا یک کابین دوش لوکس هستند نیز، روند همانند یک دوش معمولی است. لازم است جریان هوای مناسبی همواره در حمام و کابین دوش خود داشته باشید. محیط مرطوب و عدم ورود و خروج هوا، علاوه بر اینکه برای سلامتی مضر است و باعث خفگی می‌شود، روی قسمت‌های کروم دوش شما نیز تأثیر می‌گذارد و دیر یا زود آن‌ها را خراب می‌کند. قطعاً به دست آوردن درخشش اولیه شیر آلات بسیار سخت خواهد بود. بنابراین با یک تهویه مناسب، سطح رطوبت حمام خود را در حد متعادل حفظ کنید.

 

کابین دوش

 

 

دوش‌های بخار، یک فن آوری مدرن

 

دوش های بخار، یک فناوری لوکس در حمام است. دیگر لازم نیست برای یک دوش بخار آرام، به سفر آبگرم بروید. زیرا دوش‌های بخار خانگی، یک تجربه منحصر به فرد از استحمام را ارائه می‌دهند تا در خلوت استرس خود را از دست بدهید و کمی استراحت کنید. کاشی‌های سنگی طبیعی نیز می‌توانند، به تبدیل دوش بخار به واحدهای زیبا و لطیف کمک کنند.

 

اما هر حمام یا کابین دوش یا سرویس بهداشتی، باید وسیله‌ای برای تهویه هوا داشته باشد تا تراکم هوا را کاهش داده و آن‌ها را از بین ببرد و از خفگی احتمالی افراد جلوگیری کند. دقت کنید هر سیستم تهویه که نصب می‌کنید، باید دارای شرایط استاندارد و مشخص تهویه باشد. با این قوانین، از رطوبت اضافی در حمام خود جلوگیری می‌کنید و دیگر اثری از ایجاد کپک و سایر مشکلات نا‌خوشایند نخواهد بود.

 

دوش بخار

 

 

بهبود تهویه کابین دوش حمام

حمام شما مرطوب‌ترین اتاق خانه شماست. دوش‌های بخار پوش هم، به رطوبت بالاتر حمام می‌افزایند. با رطوبت زیاد، مشکلات احتمالی به وجود می‌آید. کپک، بوی بد، لایه برداری کاغذ دیواری و حتی رنگی که به راحتی خراشیده می‌شود. خوشبختانه، تهویه مناسب یک کابین دوش حمام می‌تواند، رطوبت و مسائل ناشی از آن را کنترل کند. روش های مختلفی برای جلوگیری از تجمع زیاد بخار و رطوبت در کابین دوش حمام وجود دارد. به عنوان مثال، فن مناسب کابین دوش حمام را انتخاب کنید.

اگر در حمام خود پنجره ندارید، به احتمال زیاد کابین دوش شما به یک فن تهویه حمام احتیاج دارد. این فن، هوای مملو از رطوبت را از اتاق بیرون می‌کشد و بوی حمام را می‌گیرد و آن را به بیرون تخلیه می‌کند. فن‌ها، در انواع مختلفی در بازار یافت می‌شوند. از جمله فن‌های ساده جعبه‌ای که در سقف نصب می‌شوند، فن ترکیبی حمام و ... . بیشتر اوقات، رطوبت و بخار حمام، از طریق مجاری که تا سقف می‌رود و فنی که در آن بالا نصب شده است، خارج می‌شوند.

با توجه به ماهیت فضای حمام و آنچه برای آن استفاده می‌شود، همان طور که گفتیم، حمام شما به طور پیش‌فرض مکانی مرطوب است. بنابراین اطمینان از تهویه مناسب آن بسیار مهم است. تهویه مناسب حمام، نه تنها میعان را محدود می‌کند، بلکه به جلوگیری از ظهور کپک نیز کمک می‌کند که خود می‌تواند منجر به پیامدهای بهداشتی ناخوشایند شود. تجمع بیش از حد بخار می‌تواند، منجر به مشکلات تنفسی ناخوشایند مانند آسم و همچنین مشکلات پوستی از جمله بثورات شود.

علاوه بر این، پیامدهای تهویه نامناسب فقط بر سلامتی شما تاثیر نمی‌گذارد. تهویه مناسب حمام، از پوسیده شدن زودهنگام خود حمام و لوازم داخلی آن و رنگ و گچ دیوار جلوگیری می‌کند.

در هر صورت، همه کابین‌های دوش، به منبع تهویه نیاز دارند چه این به شکل فن استخراج کننده حمام باشد، یا یک پنجره قابل باز شدن. گاهی اوقات پنجره به تنهایی هم می‌تواند به عنوان منبع تهویه استفاده شود.

البته در حمام‌های جدید که دارای کابین دوش هم هستند، تهویه مکانیکی به شکل فن برای استخراج بخار و رطوبت مورد نیاز وجود دارد. دلیل آن هم این است که، ساختمان‌های جدید هوای آزاد زیادی ندارند. بنابراین تهویه طبیعی در آن‌ها بسیار پایین است. شرایط تهویه حمام، 15 لیتر در ثانیه یا 54 متر مکعب در ساعت است. شاید از خود بپرسید که این اعداد به چه معنا هستند؟ اساسا 15 لیتر در ثانیه یا 54 متر مکعب در ساعت، اندازه گیری مقدار هوای قدیمی با هوای جدیدی است که تعویض می‌شود. این عدد تقریباً استاندارد است و فن‌های حمام، باید در حداقل موارد این شرایط را برآورده کنند.

در یک حمام که فقط یک پنجره به عنوان منبع تهویه عمل می‌کند، تهیه یک فن به عنوان یک تهویه اضافه، ایده بسیار خوبی است و هنگامی که مسائلی مثل خفگی، دم گرفتگی، کپک و رطوبت همچنان مسائل مهمی هستند، یک فن می‌تواند به کاهش اثرات آنها کمک کند.

 

حمام شیشه ای

 

مزایای فن حمام

فن مخصوص استخراج رطوبت سرویس بهداشتی، ساده‌ترین راه برای اطمینان از مطابقت حمام و شرایط تهویه هوا است. با این حال، آن‌ها مزایایی فراتر از مقررات قانونی شما دارند. همانطور که گفتیم، یکی از این مزیت‌ها، برای کاهش تراکم هوای داخل کابین است. زیرا میزان بخاری که دوش تولید می‌کند، بسیار زیاد است و یک فن استخراج کننده می‌تواند این امر را به حداقل برساند. مزیت دیگر آن، برای جلوگیری از کپک زدن است. تراکمی که دوش شما ایجاد می‌کند، می‌تواند منجر به یک مشکل بدتر یعنی همان کپک شود. تهویه مناسب می‌تواند از ایجاد آن جلوگیری کند.

علاوه بر این‌ها، تهویه مناسب به افزایش عمر حمام شما کمک می‌کند. چگالش از نیروهای تخریبی در سرویس بهداشتی شما است که می‌تواند به اتصالات حمام شما آسیب برساند که سخت قابل تعمیر است. یک فن استخراج کننده، خط دفاع عالی در برابر بروز این مشکل است.

سرانجام، ازیاد بخار و هوای مرطوب و کهنه می‌تواند منجر به بوی نامطبوع در کابین دوش حمام شود. یک فن به شما کمک می‌کند که هوای داخل کابین، همیشه خوب و تازه بماند. به طور کلی، در این اتاق مرطوب، فن مخصوص حمام بسیار مفید است. چرا که بخار و آب به راحتی می‌توانند در فضای اتاق پراکنده شوند و ویرانگر کابین دوش حمام باشند. نصب یک  تهویه مناسب این اطمینان را به شما می‌دهد که از حمام خود و در بهترین حالت لذت کافی را ببرید.

 

انواع مختلف فن برای کابین دوش

 وقتی نوبت به انتخاب فن برای سرویس‌های بهداشتی می‌رسد، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که با انواع مختلف موجود در بازار از کجا شروع کنید؟ کدام فن برای حمام شما بهتر است تا آن را خریداری کنید؟ چند نوع مختلف فن اکستراکتور وجود دارد که باید از آنها آگاهی داشته باشید. رایج‌ترین آنها به شرح زیر است:

محوری: این نوع از فن، مستقیماً از طریق یک دیواری خارجی به هم متصل می‌شوند و در مواقعی که هوا نیازی به جابجایی فواصل طولانی ندارد، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

گریز از مرکز: این‌ها برای حمام‌هایی طراحی شده‌اند که نزدیک به دیواره خارجی، بیش از یک و نیم متر فاصله نیستند. آن‌ها می توانند فواصل طولانی هوا را در امتداد کانال خود جابجا کنند. این بدان معنا است که سرعت و قدرت استخراج بالاتری دارند و اغلب سروصدا دارند. این مدل فن، اغلب در سقف جا می‌شوند. یک مدل فن هم وجود دارد که معمولاً در سقف نصب می‌شوند و می‌توانند برای مسافت‌های بیش از ۴۰ متر یا بیشتر استفاده شوند. با این حال، متداول‌ترین نوع فن استخراج کننده که به طور معمول در خانه‌ها یافت می‌شود، فن محوری است.

 

کابین حمام

 

اندازه استاندارد انواع فن

فن‌های استخراج کننده خانگی، در دو اندازه ۴ اینچ ۱۰۰ میلی‌متر و ۶ اینچ ۱۵۰ میلی‌متر ارائه می‌شوند. این اندازه، به اندازه پروانه که قسمت چرخان داخل فن است و هوا را بیرون می‌کشد اشاره دارد. برای این که بدانید کابین دوش حمام شما به چه اندازه فنی نیاز دارد، باید گفت که اگر سرویس بهداشتی شما ۱۰۰ فوت مربع یا کمتر باشد، به میزان استخراج حداقل یک سانتی متر مکعب در هر فوت مربع از فضای اتاق نیاز دارید.

ما در گروه لاریس، تولید کننده کابین دوش حمام مدرن و لوکس، دور دوشی و پارتیشن‌ شیشه‌ ای حمام، به شما کمک می‌کنیم تا با راهنمایی متخصصان ما مناسب‌ترین فن را برای کابین دوش حمام خود انتخاب کنید.

 

استحمام در محیطی بدون استرس

ازیاد بخار در یک محیط مرطوب، باکتری‌ها و ویروس‌ها را رشد می‌دهد که شدیداً برای سلامتی مخاطره‌ آمیز هستند. ممکن است بسیاری از افراد که از لحاظ سلامتی مشکلی ندارند، در برابر خطرات ناشی از بخار و رطوبت زیاد، مقاوم باشند، اما هنوز درصدی از افراد حساس پیدا می‌شوند که مستعد ابتلا به بیماری‌هایی مانند آلرژی یا بیماری‌های ریوی هستند. این گونه افراد، باید این موضوع را شدیداً جدی تلقی کنند و از یک محیط پر از بخار پرهیز کنند. برخی از علائم این بیماری‌ها، شامل دشواری در تنفس، عطسه، سرفه، گرفتگی بینی، خس خس سینه، تحریک چشم، گلو و پوست است.

اگر حمام یا کابین دوش، فن مناسبی ندارد، از دیگر روشهای تهویه استفاده کنید. در و پنجره‌ها را باز کنید تا هوا خارج از اتاق جریان یابد. سعی کنید اصلا به مدت طولانی در حمام نمانید. چون ممکن است دچار خفگی شوید. هنگام تمیز کردن حمام، در صورتی که خواستید شیر آلات و بقیه قسمت‌های حمام را تمیز کنید، سعی کنید پاک کننده‌های مختلف خانگی را با یکدیگر مخلوط نکنید. زیرا در صورت استنشاق بخارات سمی، ممکن است مسمومیت ایجاد شود. برچسب محصولات را با دقت بخوانید و دستورالعمل‌ها را با دقت دنبال کنید.

 

اکنون که شما با نیازهای فن استخراج کننده حمام خود آشنا هستید، وقت آن است که بهترین مورد را برای خانه خود پیدا کنید. گزینه‌ها و ویژگی‌های بیشماری وجود دارد که متناسب با نیازها و بودجه‌های مختلف است و شما می‌توانید بسته به نیاز خود، یکی از آنها را انتخاب کنید.

دقت کنید که فقط فن را تا آنجا که ممکن است بالا و روی دیوار قرار دهید و سعی کنید تا جایی که می‌توانید، نزدیک به منبع اصلی بخار و تراکم باشد. برای اطمینان بیشتر از ایمنی کابین دوش و محیط حمام خود می توانید از گروه لاریس طراح و تولید کننده کابین دوش و جکوزی مشاوره بگیرید و یا از تیم حرفه ای این شرکت در نصب بهره ببرید.

 

کابین حمام

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس