یراق‌ آلات کابین دوش و دور دوشی

یراق‌ آلات کابین دوش و دور دوشی

اگر به وسایل خانه خود مخصوصا در آشپزخانه و یا حمام نگاهی بیندازید، یراق‌ آلات و قطعاتی را می‌بینید که برای تکمیل آن‎ وسایل، به کار گرفته شده‌اند. به این قطعات مجزا و تکمیل‌کننده، یراق‌آلات گفته می‌شود. ازجمله یراق‌آلاتی که در هر خانه‌ای یافت می‌شوند، می‌توان به لولاهای درب‌ها، دستگیره‌های کابینت‌ها، ریل‌های استفاده‌شده در کشوی کمد و بسیاری نمونه‌های دیگر اشاره کرد.

کابین‌ دوش حمام و دور دوشی‌ حمام ازجمله وسایلی هستند که در آن‌ها از یراق‌آلات مختلفی استفاده شده است. شرکت‌های مختلفی در کشورمان در زمینه تولید کابین‎های دوش و یراق‌آلات مربوط به آن فعالیت می‌کنند. یکی از شرکت‌های معتبر و پیشرو در این زمینه، شرکت لاریس است. این شرکت با نزدیک به دو دهه سابقه فعالیت توانسته است که جایگاه ثابتی بین مشتریان کابین دوش، دور دوشی و دیگر محصولات مربوطه پیدا کند.

محصولات شرکت لاریس از کیفیت بالایی برخوردار بوده و دارای ضمانت‌نامه‌های معتبر و شرکتی هستند. در این مقاله قصد داریم به معرفی یراق‌ آلات کابین دوش و دور دوشی و انواع آن بپردازیم.

 

یراق‌آلات کابین دوش و دور دوشی و اهمیت آن‌ها

یراق‌آلات معمولا قطعاتی از وسایل هستند که کاربران بیشترین استفاده را از آن‌ها می‌برند. به همین جهت، میزان کیفیت این قطعات از اهمیت بالایی برخوردار است. لولاهای درب کابین دوش به جهت حرکت و استهلاک، ممکن است پس از مدتی دچار فرسودگی شوند و یا دستگیره درب کابین دوش که همواره توسط افراد، باز و بسته می‌شود، می‌تواند به‌سرعت دچار خرابی شود. مواد اولیه استفاده‌شده در یراق‌آلات و نحوه تولید آن‌ها باید کیفیت این قطعات را تضمین نماید تا طول عمر بالایی داشته باشند و در کوتاه‌مدت دچار خرابی و فرسودگی نگردند.

یراق‌آلاتی که در کابین دوش یا دور دوشی استفاده می‌شوند نسبت به دیگر یراق‌آلات مورداستفاده در خانه، بیشتر در معرض خرابی‌اند زیرا این یراق‌آلات در تماس مستقیم با آب هستند و همین موضوع می‌تواند باعث زنگ‌زدگی و یا فرسودگی ناشی از ارتباط مستقیم با آب شود. به همین جهت کیفیت این نوع یراق‌آلات از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

 

کابین دوش

 

مورد دیگری که در ارتباط با یراق‌آلات حمام باید موردتوجه قرار بگیرد، زیبایی آن‌هاست. حمام‌ها بخشی از خانه هستند که به ظرافت و زیبایی آن‌ها توجه بیشتری می‌شود، مخصوصا در آپارتمان‌ها و هتل‎های لاکچری که زیبایی وسایل خانه، اهمیت بیشتری دارد. یراق‌آلات باید با دیگر وسایل و تجهیزات مورداستفاده در حمام، کاملا متناسب باشند و به جهت رنگ‌بندی و همچنین ابعاد، ترکیب خوبی را به وجود آورند. به‌علاوه به کاربری یراق‌آلات نیز باید توجه کرد. برای مثال، دستگیره کابین نباید بیش‌ازاندازه بزرگ یا کوچک باشد و طراحی آن باید به شکلی باشد که افراد به‌آسانی از آن استفاده نمایند.

 

انواع یراق‌ آلات کابین دوش و دور دوشی

یکی از مواردی که امروزه به منظور زیباتر شدن خانه‌ها انجام می‌شود، استفاده از کابین‎ها و دور دوشی‌های شیشه‌ای در حمام است. استفاده از این نوع کابین‎ها و دور دوشی‎ها مزیت‌های زیادی دارد که شاید مهم‌ترین آن‌ها همان مسئله زیبایی باشد. در تولید و اجرای این وسایل از یراق‌آلات مختلفی استفاده می‌شود. یراق‌آلات شامل موارد زیادی می‌شوند که از آن جمله می‌توان به لولاها، دستگیره، ریل، درزگیرها، بست‎ها و جاحوله‌ای اشاره کرد. در اینجا به بررسی مهم‌ترین یراق‌آلات کابین دوش و دور دوشی می‌پردازیم:

 

لولای کابین دوش

کابین‎های دوش معمولا در دو نوع لولایی و کشویی تولید می‌شوند. همان‌گونه که از نام کابین دوش لولایی پیداست، در این نوع کابین دوش از لولاهایی به منظور باز و بسته کردن درب کابین استفاده می‌شود. لولاهای مورداستفاده در کابین‎های دوش لولایی معمولا از جنس استیل 304 و یا همان استیل ضد آب و ضدزنگ هستند که با توجه به شرایط محیطی حمام، به جهت ارتباط مستقیم با آب، اهمیت بالایی دارند. ضد آب و ضدزنگ بودن، ویژگی‎های مهم و الزامی برای این نوع یراق‌آلات به‌حساب می‌آیند. در اینجا انواع کابین دوش لولایی را با توجه به نوع لولای استفاده‌شده در آن‌ها موردبررسی قرار می‌دهیم:

 

لولای کابین دوش

 

کابین دوش لولایی استودیو

در یکی از انواع کابین‎های دوش لولایی که به کابین دوش استودیو نیز معروف است، لولاها تنها به اندازه 90 درجه باز می‌شوند. به همین جهت در صورتی باید از این نوع کابین دوش استفاده نمایید که حمام خانه شما بزرگ باشد و بتواند فضای کافی را در هنگام باز بودن درب در اختیار شما بگذارد. این نوع لولاها نیز به‌مانند سایر انواع لولاها از جنس استیل 304 هستند.

کابین دوش لولایی بلا

در نوع دیگری از کابین‌های دوش لولایی یعنی کابین دوش بلا، لولاها این قابلیت را دارند که تا 300 درجه باز شوند. به همین جهت می‌توان از این نوع کابین در فضاهای نسبتا کوچک نیز استفاده کرد. لولاهای مورداستفاده در این نوع کابین معمولا از جنس پروفیل آلومینیومی هستند. درواقع یکی از این پروفیل‌ها نقش لولا را بازی می‎کند و باعث باز یا بسته شدن درب کابین می‌شود.

کابین دوش لولایی تاشو

در کابین دوش لولایی تاشو، لولاها تا 180 درجه باز می‌شوند. این نوع کابین دوش با توجه به لولاهایی که دارد، برخلاف کابین دوش استودیو، در هنگام باز بودن درب، فضای زیادی را اشغال نمی‌کند و کاملا برای فضاهای کوچک‌ مناسب است. ساخت این نوع لولاها به شکلی انجام شده که در آن‌ها از هیچ فنری استفاده نشده است.

کابین دوش لولایی چندضلعی یا کنجی

این نوع کابین دوش مناسب فضاهایی است که به صورت چندضلعی‎اند. لولاهای مورداستفاده در این کابین دوش تا 145 درجه باز می‌شوند. زاویه 145 درجه به این جهت است که درب بعد از باز شدن با توجه به شکل چندضلعی فضا کاملا روی دیوار قرار بگیرد. این لولاها که از جنس استیل ضدزنگ و ضد آب هستند، معمولا از کشورهای دیگر وارد کشورمان می‌شوند.

 

یراق آلات کابین دوش حمام

 

کابین دوش لولایی دارای دو پروفیل

در نوع متفاوتی از کابین‎های دوش لولایی، لولاها با استفاده از دو پروفیل به شیشه کابین متصل می‌شوند و بدین ترتیب وظیفه باز و بسته کردن درب کابین را انجام می‌دهند. درواقع پروفیل‌ها که به صورت خطی یا ذوزنقه‌ای هستند، از بالا و پایین به شیشه وصل می‌شوند. ازآنجایی‌که این لولاها در قسمت‌های میانی درب به چشم نمی‌خورند، سادگی و زیبایی خاصی در این نوع کابین دوش دیده می‎شود.

 

ریل کابین دوش

ریل‌ها ازجمله یراق‌آلاتی هستند که در کابین‎های دوش ریلی یا همان کشویی مورداستفاده قرار می‌گیرند. این نوع از یراق‌آلات نیز باید از جنس استیل 304 باشند تا در مقابل نفوذ آب و زنگ‌زدگی از خود مقاومت نشان دهند. ریل‌ها با توجه به نوع کابین دوش می‌توانند در انواع و ابعاد مختلفی تولید شوند. برای مثال کابین‎های دوش بدون فریم از ریل‌هایی استفاده می‌کنند که حداکثر 3 متر عرض دارند. ریل‌ها معمولا در بالای درب کابین قرار می‌گیرند و به دیوارها متصل می‌شوند.

 

ریل کابین دوش

 

درزگیرها و نوارها

درزگیرها، نوارها و زه‌های آب‌بندی ازجمله یراق‌آلاتی هستند که وظیفه ممانعت از خروج آب از کابین یا دور دوشی را بر عهده دارند. این یراق‌آلات در انواع مختلفی تولید می‌شوند. درزگیرها معمولا از جنس شیشه یا آلومینیوم هستند و در صورت نیاز می‌توان آن‌ها را در هر دو نوع کابین‎های دوش فریم‎دار و بدون فریم مورداستفاده قرار داد. نوارها در انتهای بست‎ها استفاده می‌شوند تا علاوه بر جلوگیری از خروج آب، از لرزش‌ فریم کابین جلوگیری کنند.

 

دستگیره‌ کابین دوش

دستگیره‎ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند. متریال مورداستفاده در ساخت آن‌ها، ظاهر دستگیره و ابعاد آن‌ها ازجمله مواردی هستند که باعث تنوع در دستگیره‌ها شده‏اند. دستگیره‌ها نیز باید به‌مانند سایر یراق‌آلات کابین دوش و دور دوشی از جنس استیل 304 باشند. رنگ دستگیره و به‌طورکلی طرح آن باید به شکلی باشد که با سایر عناصر حمام ازجمله شیشه کابین و سرامیک‌ها در تناسب کامل باشد. گاهی رنگ یا شکل متضاد یک جزو کوچک می‌تواند نمای کلی حمام را تحت‎ تاثیر خود قرار دهد.

دستگیره‌های کابین دوش می‌توانند در انواع یک سوراخ، دو سوراخ خم و انواع دیگری تولید شوند. به‌علاوه نوع دیگری از دستگیره‌ها تولید می‌شود که به‌عنوان جاحوله‌ای نیز می‌توان از آن استفاده کرد. توجه داشته باشید که طراحی دستگیره کابین به صورتی باشد که به‌راحتی قابل‌استفاده باشد و در ارتفاعی نصب شود که دسترسی به آن برای همه افراد خانه ممکن باشد.

 

دستگیره‌ کابین دوش

 

یراق‌آلات کابین دوش ازجمله قطعاتی هستند که در خرید آن‌ها هم باید به مسئله کیفیت توجه کرد و هم به موضوع زیبایی. همان‌گونه که گفتیم اکثر یراق‌آلات از جنس استیل 304 هستند اما از مواد اولیه دیگری نیز در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود که از آن جمله می‌توان به آلومینیوم، برنج و پلاستیک فشرده اشاره کرد. این مواد اولیه نیز می‌توانند در برخی شرایط به‌خوبی پاسخگوی نیازها باشند و مقاومت بالایی از خود نشان دهند. یراق‌آلات در رنگ‌های متنوعی ازجمله سفید، نقره‌ای و طلایی در بازار موجودند.

نصب کابین دوش

همان‌گونه که گفتیم، کیفیت یراق‌آلات کابین دوش و دور دوشی با توجه به شرایط محیطی حمام‌ها از اهمیت دوچندانی برخوردار است. به همین جهت خرید این نوع یراق‌آلات باید با دقت بالایی انجام شود. در کشورمان، فروشندگان و سازندگان متعددی در زمینه فروش و تولید این نوع یراق‌آلات فعالیت می‌کنند. شرکت لاریس از آن دست شرکت‌هایی است که با توجه به کیفیت محصولات خود توانسته است رضایت مشتریان خود را به دست آورد و به شرکتی پیشتاز در تولید این نوع یراق‌آلات تبدیل شود. محصولات این شرکت عموما تحت لیسانس ترکیه هستند و از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند.

 

 

شرکت کابین دوش حمام

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس