آشنایی با اتاق خواب مستر و حمام مستر

آشنایی با اتاق خواب مستر و حمام مستر

 

حمام مستر و اتاق‌ خواب: معمولا اتاق خواب به‌عنوان محلی برای آرامش و راحتی، یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در هر خانه‌ای است. طراحی این اتاق می‌تواند بر روی کیفیت خواب و راحتی فرد در زمان درس خواندن یا کار بسیار موثر باشد. به همین دلیل است که در سبک‌های طراحی دکوراسیون داخلی امروزی، به طراحی اتاق‌ خواب و ویژگی‌های آن اهمیت زیادی داده می‌شود. در سبک‌های معماری اروپایی اتاق‌ خواب زن و شوهر اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل هم آن را اتاق‌ خواب مستر می‌نامند. این اتاق معمولا طراحی متفاوتی نسبت به دیگر اتاق‌های خانه دارد و دارای امکاناتی است که در دیگر اتاق‌ها پیدا نمی‌شود. یکی از این امکانات حمام مستر است.

کابین دوش ارزان قیمت | اتاق‌ خواب مستر معمولا فضای بزرگ‌تری نسبت به دیگر اتاق‌ها دارد و حمام مستر نیز در گوشه‌ای از این اتاق قرار می‌گیرد. این حمام معمولا به‌صورت یک کابین دوش شیشه‌ای پیاده می‌شود و می‌تواند برای دوش صبحگاهی یا شبانگاهی بسیار مناسب باشد. در طراحی این حمام می‌توان از وان‌های فانتزی، سرویس‌های جذاب حمام، دوش ایستاده و حتی جکوزی استفاده کرد. زیبایی و جذابیت حمام مستر در کنار کیفیت ساخت آن موارد مهمی است که باید به آن‌ها توجه شود. چراکه این حمام جزئی از دکوراسیون اتاق‌ خواب است و باید به بهترین نحو ممکن طراحی و ساخته شود.

شرکت لاریس یکی از شرکت‌های متخصص در زمینه طراحی و اجرای کابین دوش حمام است. این کابین‌ها را می‌توان برای ساخت حمام مستر استفاده کرد. تنوع محصولات در کنار طراحی‌های جذاب و زیبا از وجوه تمایز محصولات لاریس نسبت به دیگر رقبا است. ضمن اینکه این شرکت نزدیک به 15 سال است که مشغول فعالیت در این حوزه است و از سلیقه مشتریان به‌خوبی آگاه است؛ بنابراین می‌توانید با خیال راحت به مهندسان لاریس اطمینان کنید و طراحی کابین دوش حمام و حمام مستر به آن‌ها بسپارید.

 

حمام مستر

 

موقعیت حمام مستر در منزل به‌ چه‌صورت باید باشد؟

زیر دوشی انتخاب محل قرارگیری حمام مستر بسیار مهم است. این حمام باید در محلی قرار بگیرد که در معرض دید نباشد. از طرف دیگر با توجه به اینکه کابین دوش مام مستر رطوبت و گرما دارد، باید در محلی باشد که رطوبت و گرما را وارد اتاق نکند و باعث گرم شدن اتاق یا از بین رفتن وسایل موجود در آن نشود. علاوه بر این باید رطوبت ایجادشده به‌راحتی از حمام خارج شود تا دیوارهای اتاق بعد از مدتی در اثر رطوبت و خیسی صدمه نبینند.

بیشتر طراحان معمولا گوشه‌ای از اتاق‌ خواب را که دید کمتری دارد و دارای نور کافی است به‌عنوان موقعیت حمام مستر انتخاب می‌کنند. به‌علاوه امکاناتی نیز برای خروج بخار از کابین دوش حمام مستر و جلوگیری از گرم شدن اتاق در نظر می‌گیرند. نکته دیگر اینکه محل انتخابی برای حمام مستر نباید به‌گونه‌ای باشد که بخش زیادی از اتاق را در اختیار بگیرد. این مکان باید کاملا جمع‌وجور طراحی شود و امکانات لازم نیز در آن قرار بگیرد.

 

حمام شیشه ای لاکچری

 

شیشه حمام مستر چگونه انتخاب می‌شود؟

همان‌طور که انتظار می‌رود شیشه‌ای مورداستفاده برای حمام مستر شیشه‌های مات است؛ اما برخی طراحان خلاق‌تر از شیشه‌های دکوراتیو برای حمام مستر استفاده می‌کنند. تنوع طرح‌های این شیشه‌ها در زیبایی اتاق تاثیر زیادی می‌گذارد و به آن جلوه خاصی می‌بخشد. در طراحی حمام مستر از شیشه‌های سکوریت استفاده می‌شود. چراکه این شیشه‌ها به تعداد دفعات زیادی گرم و سرد می‌شوند و نباید در اثر این تغییرات دمایی صدمه ببینند. همچنین شیشه‌ها باید محکم باشند و در اثر ضربه صدمه نبینند. ضمن اینکه شکستن شیشه سکوریت خطری برای کسی ایجاد نمی‌کند و باعث صدمه به افراد نمی‌شود.

شیشه‌های سند پلاست نیز می‌توانند گزینه مناسبی برای حمام مستر باشند. این شیشه‌ها طرح‌هایی متفاوت و منحصربه‌فرد دارند و می‌توانند با انواع دکوراسیون‌ها و رنگ‌ها ست شوند. درهرحال نکته مهم برای انتخاب شیشه کابین دوش حمام مستر، ایمنی افراد، طرح‌های جذاب شیشه‌ها و آب‌وهوای محیط و سازگاری طراحی حمام مستر با دیگر اجزای اتاق است. یک طراح حرفه‌ای با در نظر گرفتن همه این موارد بهترین گزینه‌ها را به شما پیشنهاد می‌دهد.

 

اتاق خواب مستر

 

رنگ‌بندی مناسب برای حمام در اتاق خواب مستر

زمانی که قصد طراحی حمام مستر را دارید، انتخاب کاشی‌ها و رنگ‌بندی حمام بسیار مهم است. چراکه این حمام دقیقا داخل اتاق‌ خواب است و بهتر است که طراحی آن با اتاق‌ خواب هماهنگی داشته باشد. درباره انتخاب شیشه کابین دوش حمام مستر در بخش قبل توضیح دادیم. طرح شیشه و رنگ‌بندی موجود در آن می‌تواند یکی از مواد موثر در انتخاب رنگ‌بندی اجزای داخل حمام مستر و کاشی‌های آن باشد. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در طراحی حمام مستر معمولا از رنگ‌های روشن و آرامش‌بخش استفاده می‌شود. رنگ‌های خنثی مانند طیف‌های رنگی خاکستری نیز می‌توانند در این حمام‌ها استفاده شوند.

 

دلیل اصلی استفاده از رنگ‌های روشن، افزایش آرامش در زمان دوش گرفتن است. همچنین با توجه به اینکه تمیزی حمام بسیار اهمیت دارد، استفاده از رنگ‌های روشن شما را به تمیزی این محیط حساس‌تر می‌کند و باعث می‌شود که خیلی زود برای تمیز کردن آن اقدام کنید. یک ایده جذاب می‌تواند این باشد که از سنگ‌ها و کاشی‌هایی با رنگ تیره برای کف حمام استفاده کنید و برای دیوارها رنگ‌های روشن‌تر بزنید. ترکیب رنگ‌های قهوه‌ای و نزدیک به چوب نیز یکی از ترکیب‌های پرطرفدار برای حمام مستر است. حتی بعضی افراد جسارت بیشتری به خرج می‌دهند و از چوب‌های مقاوم در برابر رطوبت برای طراحی این حمام‌ها استفاده می‌کنند.

 

کابین حمام شیشه ای

 

در حمام مستر چه چیزهایی وجود دارد؟

همان‌طور که کفتیم حمام مستر معمولا در اتاق‌ خواب والدین قرار می‌گیرد و به همین دلیل باید دارای امکاناتی باشد که برای زوج‌ها مناسب است. در طراحی اصلی این حمام از وان حمام دونفره و دوش‌های ثابت و متحرک استفاده می‌شود؛ اما در نسخه ایرانی آن می‌توان وان را حذف کرد و متناسب با فضای خانه تنها یک کابین دوش دونفره یا تک‌نفره را در نظر گرفت.

در اتاق‌های بزرگ‌تر می‌توان به این مجموعه جکوزی، توالت و روشویی را نیز اضافه کرد. در حمام مستری که در خانه‌های لوکس ساخته می‌شود، آینه‌های بزرگ درب دار و شیرآلات مدرن و شیک نیز قرار داده می‌شود. این آینه‌ها محلی برای قرار دادن وسایل اضافه هستند و فضای حمام را بسیار جذاب‌تر می‌کنند. برای نورپردازی حمام نیز می‌توان از لوسترها و چراغ‌های دکوراتیو جذاب استفاده کرد که ظاهری مدرن و منحصربه‌فرد به حمام می‌بخشند.

 

طراحی حمام لاکچری

 

در طراحی حمام مستر در اتاق خواب به چه مواردی باید توجه شود؟

  • اگر قرار است در اتاق‌ خواب مستر هم حمام و هم توالت وجود داشته باشد، بهتر است از هیچ‌گونه درب یا پوششی برای جداسازی حمام از توالت استفاده نشود. البته بعضی افراد ترجیح می‌دهند که این دو بخش با یک پارتیشن از هم جدا شوند.
  • با توجه به اینکه فضای حمام مستر محدود است، نباید هیچ آویزی برای قرار دادن وسایل و حوله د حمام استفاده کرد. اگر قصد دارید برخی وسایل را داخل حمام بگذارید، می‌توانید از آینه‌های درب دار استفاده کنید. این آینه‌ها هم فضای کمتری را اشغال می‌کنند و هم شیک‌تر، مرتب‌تر و جذاب‌تر هستند.
  • برای اینکه فضای حمام بزرگ‌تر به نظر برسد، می‌توانید از آینه‌های بزرگ و کشیده استفاده کنید.
  • اندازه سینک مورداستفاده در حمام باید متناسب با فضای حمام مستر انتخاب شود. طبیعی است که در حمام‌های کوچک نمی‌توان از سینک‌های بزرگ استفاده کرد. البته استفاده از سینک معمولا مربوط به مواردی است که توالت نیز در حمام مستر قرار دارد. اگر حمام شما این ویژگی را نداشته باشد، نیازی به استفاده از سینک هم نخواهید داشت.
  • در اتاق‌های بزرگ‌تر، حمام مستر تنها یک کابین دوش نیست. در این اتاق‌ها می‌توان وان دونفره یا جتی جکوزی‌های دونفره را نیز تعبیه کرد. استفاده از جکوزی در حمام خانه می‌تواند فضایی آرامش‌بخش را فراهم کند که بعد از خستگی کار روزانه بسیار می‌چسبد.
  • همه ابزار، وسایل و یراق‌آلات مورداستفاده در حمام مستر باید از جنس خیلی خوب تهیه شوند. این وسایل باید همگی در برابر رطوبت و آب کاملا مقاوم باشند. شاید استفاده از وسایل باکیفیت اکنون کمی گران برای شما تمام شود؛ اما حتما در طولانی‌مدت به نفعتان خواهد بود. به‌ علاوه اینکه ماندگاری این وسایل و کیفیت بالای آن‌ها باعث می‌شود که حمام مستر حتی باوجود گذشت زمان نیز مثل روز اول زیبا و جذاب باقی بماند.
  • برای نصب کابین حمام مستر حتما از افراد ماهر و مجرب کمک بگیرید. با این کار مطمئن هستید که هزینه‌ای که برای آن پرداخت می‌کنید، کاملا منصفانه است و هم برای مدتی طولانی با خیالی راحت می‌توانید از حمام زیبای خود لذت ببرید.

 

حمام شیشه ای مدرن

 

اتاق خواب با حمام اختصاصی

اگر داشتن حمام در اتاق خواب برای سرمایه گذاران بسیار نوآورانه و مزاحم به نظر می‌رسد، آنها می‌توانند به گزینه‌های دیگری فکر کنند. همیشه بهترین انتخاب، حمام اختصاصی است و اگرچه این گزینه ارتباط زیادی با اتصال هر دو اتاق دارد، اما حمام اختصاصی با داشتن حمام در اتاق خواب یکسان نیست. اینها می‌توانند دو اتاق کاملا مجزا یا اتاق‌هایی باشند که به طور ماهرانه ای به هم متصل شده اند.

در اینجا باید توجه ویژه ای به درب‌های کشویی داشته باشید. درب‌های کشویی برای حمام اختصاصی عالی به نظر می‌رسند، زیرا به شما این امکان را می‌دهند که وجود حمام در اتاق خواب خود لذت ببرید یا هر زمان که بخواهید آن را کاملاً جدا کنید. همانطور که می‌بینید، انتخاب زیاد است و تنها به کاربران بستگی دارد که کدام نوع برای آنها مناسب تر است.

 

 

جمع بندی

حمام مستر که به حمام شیشه‌ای نیز معروف است، یک حمام شیک و لاکچری در آپارتمان‌های مدرن و لوکس امروزی خواهد بود. در این حمام همه احتیاجات یک زوج در نظر گرفته می‌شود و می‌تواند یک پکیج کامل برای رفع خستگی و ایجاد آرامش در افراد بعد از یک روز کاری باشد. این آرامش به افراد کمک می‌کند که هم خواب راحت‌تری داشته باشد و هم روز بهتری را شروع کنند. این حمام با دیوارهای شیشه‌ای ساخته می‌شود و فضای زیادی را در اتاق شما نمی‌گیرد اما یک مکان عالی برای تجدید انرژی روزانه است.

دلیل اصلی تردید افراد در تصمیم‌گیری برای استفاده از حمام مستر، رطوبت و گرمایی است که این حمام وارد اتاق می‌کند. به یاد داشته باشید که اگر طراحی و اجرای این حمام را به تیمی بسپارید که تجربه و مهارت کافی در کار خود دارد، خیالتان از بابت این موضوع راحت خواهد بود.

تیم لاریس به‌عنوان یک تیم حرفه‌ای در تولید کابین‌ دوش جذاب و منحصربه‌فرد گزینه‌ای مناسب برای پیاده‌سازی حمام مستر است. این تیم از بهترین ابزار و یراق‌ آلات کابین‌ دوش خود استفاده می‌کند و به همین دلیل شما دیگر نگران آسیب دیدن اتاق و وسایل آن در اثر رطوبت یا گرمای ناشی از وجود حمام مستر نیستید.

 

 

شرکت کابین دوش حمام 

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس