با حمام شیشه‌ ای، آپارتمان خود را لوکس ک ...

با حمام شیشه‌ ای، آپارتمان خود را لوکس کنید

 

بعد از یک روز طولانی و خسته‌کننده، تنها یک دوش آب گرم می‌تواند آرامش‌بخش اعصاب و روان باشد. بنابراین، وجود یک حمام شیک و لوکس در هر خانه‌ای الزامی است. این در حالی است که خانه‌های آپارتمانی این روزها کوچک ساخته می‌شوند و در اغلب آن‌ها، توالت و حمام با یکدیگر ادغام می‌شوند. بنابراین، فضا از حالت آرامش‌بخش خود خارج می‌شود. در این میان، بسیاری افراد در هنگام خرید یا اجاره کردن یک واحد آپارتمانی به لوکس بودن تمام بخش‌ها ازجمله حمام اهمیت می‌دهند.

همان‌طور که میدانید، استفاده از پرده حمام یک ایده قدیمی است که جلوه و زیبایی دکوراسیون سرویس بهداشتی را از بین می‌برد. اگر دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام برای شما مهم است، پس حتماً تاکنون درباره ایده استفاده از حمام شیشه‌ای و کابین‌های دوش شنیده‌اید.

حمام‌های شیشه‌ای، گزینه‌ای لوکس و مقرون‌به‌صرفه هستند که ظاهری لاکچری به فضای سرویس بهداشتی شما می‌بخشند و تقسیم فضا را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند.

شما می‌توانید بهترین و باکیفیت‌ترین کابین‌های دوش، حمام‌های شیشه‌ای، دور دوشی و پارتیشن‌های شیشه‌ای حمام لوکس را از طریق شرکت کابین دوش لاریس با تجربه‌ای 24 ساله در تولید، عرضه و خدمات‌رسانی در این زمینه تهیه کنید.

 

حمام شیشه‌ ای و مزایای استفاده از آن

در معماری یک آپارتمان کوچک، فضای محیط‌هایی مانند حمام و دستشویی به حداقل می‌رسد تا متراژ اتاق‌ها، آشپزخانه یا سالن پذیرایی افزایش پیدا کند. به‌این‌ترتیب، ممکن است این دو فضا با یکدیگر ادغام شوند. با یکی شدن حمام و دستشویی، ظاهر این فضا از حالت لوکس خارج می‌شود، راحتی و حریم خصوصی افراد کاهش پیدا می‌کند و امکان استفاده هم‌زمان از حمام و توالت مختل می‌شود. بنابراین، باید جداسازی صورت بگیرد.

 

حمام شیشه ای لوکس

 

حمام‌های شیشه‌ای یا همان پارتیشن شیشه ای برای حمام انواع و اشکال مختلفی دارند که اغلب آن‌ها می‌توانند ظاهری متفاوت، لوکس و زیبا به فضای سرویس بهداشتی ببخشند و مزایای متعددی را برای شما ایجاد کنند. این مزیت‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • تقسیم فضای مطلوب

استفاده از دیوارهای چند سانتیمتری می‌تواند بخش زیادی از فضا را اتلاف کند. این در حالی است که یک دیوار شیشه‌ای چند میلی‌متری با درگیر کردن حداقل فضا، جداسازی حمام از سرویس بهداشتی را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد. این روش بسیار مناسب‌تر و شیک‌تر از پرده حمام است و جلوه زیباتری ایجاد می‌کند.

 

  • کارایی بالا

حمام محیطی مرطوب است که بخار و قطرات آب از کمترین درز آن نیز می‌توانند راه نشت خود را پیدا کنند. این در حالی است که حمام‌های شیشه‌ای موجب عایق شدن فضای حمام می‌شوند و از پاشیده شدن آب به سایر بخش‌ها، خارج شدن بخار و نشت آب از فضای دوش جلوگیری می‌کنند. بااین‌وجود، زحمت تمیز کردن تمام فضای سرویس بهداشتی بعد از حمام کاهش پیدا می‌کند و انرژی کمتری بابت گرم شدن فضای حمام صرف می‌شود.

 

  • نگهداری آسان

با توجه به اینکه تمیز نکردن فضاهای مرطوب می‌تواند بستر مناسبی برای رشد قارچ، باکتری و... را فراهم کند، حمام‌های شیشه‌ای مانند کابین دوش می‌توانند به شما کمک کنند. تمیز کردن حمام‌های شیشه‌ای بسیار راحت است و نظافت فضای اندک آن نیازی به ‌صرف زمان زیادی ندارد.

 

  • جلوه لوکس و لاکچری

کابین‌های دوش و حمام‌های شیشه‌ای جلوه‌ای لوکس و خاص به سرویس بهداشتی و حمام می‌بخشند و حس بزرگ‌تر بودن را به بیننده القا می‌کنند. این در حالی است که پرده‌های حمام و دیوارها موجب کوچک‌تر نشان دادن فضا می‌شوند و جلوه‌ای قدیمی و معمولی ایجاد می‌کنند.

 

  • استفاده بهینه از جریان نور

همان‌طور که میدانید، شیشه به نور اجازه عبور می‌دهد. بنابراین، برای تأمین نور حمام‌های شیشه‌ای و کابین دوش نیازی به یک لامپ جداگانه در فضای دوش نخواهید داشت. نور طبیعی یا چراغ از شیشه عبور کرده و روشنایی موردنیاز فضای حمام را تأمین می‌کند. 

 

  • وجود ابعاد مختلف

حمام‌های شیشه‌ای و کابین‌های دوش در تمام ابعاد قابل تهیه هستند. با توجه به این انعطاف‌پذیری بالا در انتخاب ابعاد، بزرگ یا کوچک بودن فضایی که در اختیار دوش حمام قرار می‌دهید اهمیت چندانی ندارد. شما همچنین می‌توانید انتخاب کنید که حمام شیشه‌ای شما در یک‌ گوشه از فضای سرویس بهداشتی قرار بگیرد یا یک دیوار کامل را احاطه کند.

با مناسب ترین ابعاد کابین دوش حمام بیشتر آشنا شوید.

 

کابین شیشه ای حمام

 

انواع حمام شیشه‌ ای

حمام شیشه‌ای و کابین دوش حمام آپارتمان شما می‌تواند از نوع فریم دار یا فریم لس (بدون قاب) باشد. عدم وجود فریم یا قاب در یک پارتیشن حمام شیشه‌ای می‌تواند جلوه‌ای زیباتر و لوکس‌تر به کابین حمام شما ببخشد؛ اما وجود آن به افزایش استحکام و امنیت حمام شیشه‌ای کمک می‌کند.

 

  1. حمام شیشه‌ ای فریم دار

حمام یا کابین حمام شیشه‌ای ازجمله انواع پرطرفدار است که مانع از نشت رطوبت و آب از محیط حمام می‌شود. یک حمام شیشه‌ای فریم دار معمولاً با درب ریلی نصب می‌شود و امنیت بالایی دارد. همچنین می‌توان از درب‌های لولایی به‌صورت تک لنگه یا دو لنگه استفاده کرد. دور دوشی‌های شیشه‌ای فریم دار را می‌توان با قیمت کمتری نسبت به انواع فریم لس تهیه کرد. این فریم‌ها از جنس آلومینیوم باکیفیت ساخته‌شده‌اند و دچار پوشیدگی نمی‌شوند.

وجود فریم‌ها مانع از نشت آب می‌شوند و نیازی به استفاده از لبه‌های سنگی و افزایش ارتفاع کابین دوش نیست؛ اما همچنان می‌توان از لبه‌های سنگی برای از بین بردن هرگونه احتمال نشت بهره گرفت. شما می‌توانید حمام شیشه‌ای فریم دار خود را به شکل مربع، L، مستطیل یا گرد و با درب ریلی تهیه کنید. این انتخاب می‌تواند به کاهش فضای موردنیاز برای باز و بسته کردن درب حمام کمک کند.

 

  1. حمام شیشه‌ ای فریم لس

دور دوشی شیشه‌ای فریم لس یا بدون فریم یک انتخاب جذاب است که زیبایی و جلوه لاکچری کابین دوش را افزایش می‌دهد. معمولاً به‌منظور افزایش امنیت و استحکام کابین دوش، از شیشه‌های نشکن یا سکوریت با ضخامت 8 تا 10 میلی‌متر بهره می‌گیرند. این کابین‌ها اغلب با درب‌های لولایی و به شکل صاف، گرد و آل شکل نصب می‌شوند و به فضای بیشتری برای باز و بسته شدن نیاز دارند. بنابراین، برای حمام‌ها و فضاهای بزرگ‌تر مناسب هستند.

انواع فریم لس کمتر از انواع فریم دار به مراقبت و نظافت نیاز دارند؛ زیرا در انواع فریم دار امکان رشد باکتری در فریم شیشه وجود دارد. این در حالی است که مقاومت و امنیت انواع فریم دار بیشتر است و ضخامت شیشه در آن‌ها می‌تواند کمتر (در حدود 6 میلی‌متر) باشد. در انتخاب حمام شیشه‌ای خود می‌توانید از شیشه‌های رنگی، مات، طرح دار، راه مات، سند بلاست و... نیز بهره بگیرید.

 

کابین حمام لاکچری

 

اجزاء تشکیل‌ دهنده کابین دوش

کابین دوش شما می‌تواند تنها متشکل از دور دوشی شیشه‌ای و یراق‌آلات آن باشد و یا از سینی زیر دوشی و پنل‌های پشتی نیز بهره گرفته باشد. حمام شیشه‌ای با دیوارهای شیشه‌ای و بدون سینی و پنل پشتی معمولاً در حمام‌هایی با دیوارهای کاشی‌کاری شده استفاده می‌شود. در این فضا، نیازی به نگرانی بابت نفوذ آب به دیوار نیست. این در حالی است که با بهره‌گیری از پنل‌های ضد آب پشتی می‌توانید هزینه ساخت حمام شیشه‌ای را کاهش دهید.

سینی زیر دوشی حمام بخش تشکیل‌دهنده کف کابین دوش یا حمام شیشه‌ای است که ارتفاعی بیشتر از کف سرویس بهداشتی دارد و مانع از خارج شدن آب از محیط حمام می‌شود. زیر دوشی همچنین از لیز خوردن افراد، نشت آب به فضای خارج از حمام و رشد باکتری در کف حمام جلوگیری می‌کند. سینی زیر دوشی ممکن است از جنس سرامیک، آکریلیک، استیل یا ورقه‌های پلیمری ABS باشد و با توجه به سلیقه شما و فضای موجود، به شکل مربع، گرد، مستطیل یا چندضلعی باشد.

شما همچنین می‌توانید از دیوارهای شیشه‌ای در فضای اتاق مستر بهره بگیرید. حمام مستر درواقع بخشی از خانه است که سونا، جکوزی، دوش‌های کابین دار، رختکن توکار، روشویی کابین دار و امثال آن‌ها قرار داده می‌شود. با استفاده از دیوارهای شیشه‌ای می‌توانید حمام را از بخش‌های دیگر جدا کرده و فضایی خصوصی برای خود ایجاد کنید.

 

یک حمام و کابین دوش شیشه ای علاوه بر کارایی بالا و جلوه لوکسی که دارد، ارزش واحد آپارتمانی یا خانه شما را نیز افزایش می‌دهد. شما می‌توانید از یک پارتیشن شیشه‌ای خاص با ابعاد موردنظر خود برای جدا کردن حمام از فضاهای دیگر بهره بگیرید؛ اما در نظر داشته باشید که حداقل فضای موردنیاز برای یک حمام شیشه‌ای باید ابعاد 90*90 سانتی‌متر داشته باشد.

زیر دوشی‌ها و کابین‌هایی کوچک‌تر و در ابعاد 80*80 سانتی‌متر نیز وجود دارند که انتخاب آن‌ها موجب محدودیت افراد و جلوگیری از راحتی در فضای تنگ حمام می‌شود. شما همواره می‌توانید از محصولات باکیفیت و مرغوب شرکت لاریس که تحت لیسانس ترکیه و دارای گارانتی معتبر هستند، بهره بگیرید. تمام خدمات شامل نصب، راه‌اندازی و خدمات پس از فروش توسط پرسنل متخصص و باتجربه به شما عزیزان ارائه می‌شوند.

 

 

شرکت کابین دوش

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس