راهکارهای جلوگیری از بخار گرفتن و از بین ...

راهکارهای جلوگیری از بخار گرفتن و از بین بردن بخار آینه حمام

 

حمام کردن تجربه‌ای آرامش‌بخش است که نقش ملموسی در بهبود حال و هوا و سرزندگی دارد. اما همه ما با تجربه نسبتا آزارنده بخار گرفتن آینه حمام مواجه شده‌ایم. این اتفاق باعث می‌شود بعضی از مراحل حمام کردن با سختی انجام شود. جمع کردن آب در کف دست‌ها و پاشیدن روی آینه برای چند لحظه وضع را بهتر می‌کند، اما بخار، به‌خصوص اگر عادت به حمام کردن با آب داغ داشته باشیم، سمج‌تر از اینها است.

اگر به دنبال روش‌های موثرتری برای جلوگیری یا مواجهه با این مشکل هستید، در ادامه این مطلب از لاریس تولید کننده انواع کابین دوش حمام (کابین دوش فریم دار و فریم لس) با ما همراه باشید تا راهکارهای جلوگیری از بخار گرفتن و البته راهکارهای از بین بردن بخار آینه حمام را مرور کنیم.

 

چرا آینه‌ها و شیشه‌ها در حمام بخار می‌گیرند؟

همان‌طور که می‌دانید بخار چیزی جز ذرات آب گرمی که به حالت گاز در آمده‌اند نیست. این ذرات آب معلق گرم از طریق هوای خنک به سمت سطح‌های سرد مثل آینه، سرامیک و شیشه‌های کابین حمام حرکت کرده و روی آنها متراکم شده و دوباره به حالت قطره‌های آب برمی‌گردند.

برای همین وقتی با آب داغ حمام می‌کنیم سطح آینه و شیشه‌ها با لایه بخار پوشیده می‌شود و در بعضی از نقاط قطره‌های آب شکل گرفته و پایین می‌آیند. و البته همه از کتاب علوم دوره راهنمایی می‌دانیم که نور وقتی از آب رد می‌شود با شکست و اعوجاج همراه می‌شود، برای همین تصویر در آینه مخدوش می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ شستن کابین دوش حمام

 

روشهای ساده برای جلوگیری از بخار روی آینه ها

با استفاده از راهکارهای جلوگیری از بخار روی آینه‌ها و شیشه‌های حمام می‌توانید احتمال بخار گرفتن شیشه حمام را منتفی کرده یا تا حد زیادی کاهش دهید. این راهکارها کاملا ساده هستند و در بسیاری از موارد برای همیشه شما را از شر این مشکل خلاص می‌کنند.

نکته‌ای که قبل از معرفی این روش‌ها بد نیست مورد اشاره قرار بگیرد اینکه کابین‌های دوش شیشه‌ای بدون فریم به خاطر قرار گرفتن در فضای داخلی سرویس بهداشتی کمتر بخار را در داخل خود نگه می‌دارند. برای همین با استفاده از این کابین‌های شیشه‌ای جذاب و زیبای لاریس می‌توانید تا حد زیادی از بخار گرفتن آینه در آنها آسوده‌خاطر باشید.

 

از بین بردن بخار حمام

 

فن یا هواکش قدرتمند

هواکش‌های قدرتمند و موثر به خوبی از پس تخلیه بخار دوش بر می‌آیند. به این ترتیب قبل از اینکه آینه یا شیشه‌های کابین حمام کدر و بخارگرفته شوند بخار از محیط خارج می‌شود. استفاده از هواکش‌ مناسب یک راه حل دائمی است و یکی از بهترین راهکارهای جلوگیری از بخار گرفتن آینه حمام محسوب می‌شود.

اگر از کابین‌های دوش بدون فریم، یا کابین‌های دوش شیشه‌ای استفاده می‌کنید خبر خوب اینکه شانس کمی برای بخار گرفتن آینه و شیشه‌های کابین حمام وجود دارد و به کمک یک هواکش مناسب می‌توانید تجربه‌ حمامی آرامش‌بخش داشته و با سرزندگی و طراوت از حمام خارج شوید.

آینه ضد بخار

همان‌طور که در بررسی علت بخار گرفتن آینه و شیشه‌های کابین حمام دیدیم، دلیل اصلی بخار گرفتن آینه سرد بودن سطح آن است. آینه‌های ضد بخار با استفاده از پدهای گرمادهنده  مانع از متراکم شدن بخار شده و یکی از بهترین راهکارهای جلوگیری از بخار آینه حمام هستند.

انواع مختلفی از آینه‌های ضد بخار در بازار در دسترس هستند که در مواردی با نام‌های دیگری مثل آینه هوشمند، آینه ال‌ای‌دی و حتی آینه مدرن به فروش می‌رسند. با خرید یک آینه ضد بخار می‌توانید بدون نگرانی از بخار گرفتن آینه همواره تجربه حمامی لذت‌بخش داشته باشید.

اسپری ضد بخار

اسپری‌های ضد بخار معمولا برای استفاده روی شیشه‌ خودروها در فصل زمستان تولید می‌شوند. اما به خوبی برای جلوگیری از بخار گرفتن آینه حمام هم کارایی دارند. با استفاده از این اسپری‌ها می‌توانید از بخار گرفتن آینه یا شیشه‌های کابین حمام خود برای مدت بلندی جلوگیری کنید.

بعضی از اسپری‌های ضد بخار برای پولیش شیشه هم کاربرد دارند. این موضوع به خودی خود می‌تواند یک مزیت محسوب شود. اما در مواردی باعث ایجاد لکه روی شیشه می‌شود. برای همین مطابق دستورالعمل اسپری عمل کرده و بعد از پاشیدن آن روی آینه یا شیشه حمام حتما به خوبی آن را پاک کنید. به هر ترتیب اسپری ضد بخار بین راهکارهای جلوگیری از بخار آینه موقت از همه بهتر عمل می‌کند.

فوم یا کرم اصلاح

یکی از بهترین روش‌های موقتی جلوگیری از بخار گرفتن آینه حمام استفاده از فوم یا کرم شیو یا اصلاح است. کافی است کمی از این ماده را روی آینه ریخته و پس از پخش کردن، با یک دستمال آن را پاک کنید. با این کار تا چند هفته خبری از بخار گرفتن آینه حمام نخواهد بود.

گلیسیرین

گلیسیرین ماده ارزانی است که به راحتی می‌توانید آن را از داروخانه‌ها تهیه کنید. کافی است مقداری از آن را در آب حل کرده و با یک دستمال روی آینه یا شیشه‌های حمام بمالید. این راهکار دوام کمتری نسبت به اسپری ضد بخار دارد با این حال باعث می‌شود تا مدتی از بخار گرفتن آینه یا شیشه‌های حمام خود در امان باشید.

سرکه

ساده‌ترین روش بین راهکارهای جلوگیری از بخار آینه و شیشه‌های کابین حمام استفاده از محلول سرکه است. این کار باعث شفافیت بیشتر آینه هم می‌شود اما به نسبت گلیسیرین و اسپری ضد بخار دوام کمتری دارد. با استفاده از این روش می‌توانید تا یک هفته از بخار گرفتن آینه حمام جلوگیری کنید.

 

مزیبت کابین دوش شیشه ای

 

راهکارهای از بین بردن بخار آینه حمام

راهکارهای بالا را می‌توانید در منزل خود انجام دهید تا برای همیشه یا مدت مشخصی از بخار گرفتن آینه و شیشه‌های کابین حمام خود جلوگیری کنید. اما بعضی وقت‌ها، مثلا در سفر یا در منزل بستگان و آشنایان پیش می‌آید که به حمام کردن نیاز پیدا می‌کنید. در ادامه راهکارهایی برای از بین بردن بخار آینه در این موارد را مرور خواهیم کرد.

صابون

به احتمال زیاد از قبل با این راهکار آشنا هستید. می‌توانید قبل از حمام کردن صابون را روی آینه مالیده و با یک دستمال یا پارچه آن را پاک کنید. این کار مانع از بخار گرفتن آن در طول حمام خواهد شد. اما اگر این کار را فراموش کردید و با آینه بخار گرفته مواجه شدید، جای نگرانی نیست و به راحتی می‌توانید روی آن صابون مالیده و بعد با آب آن را پاک کنید. حالا می‌توانید بدون نگرانی از بخار گرفتن دوباره آینه، حمام خود را ادامه دهید.

شامپو

اگر به جای قالب صابون از صابون مایع یا شامپوی بدن استفاده می‌کنید یا فقط شامپوی مو در دسترس است، باز هم به راحتی می‌توانید به کمک آن بخار آینه حمام را از بین ببرید. کمی شامپو روی سطح آینه ریخته و بعد از پخش کردن، آن را با آب یا دستمال پاک کنید. اگر از آن دسته افراد هستید که حمام‌های طولانی را ترجیح می‌دهید شاید لازم باشد دوباره این کار را انجام دهید. اما به هر حال این روش یکی از ساده‌ترین راهکارهای از بین بردن بخار آینه حمام است.

 

بخار شیشه حمام

 

باز کردن در حمام

با باز کردن در حمام به سادگی بخار جمع شده در آن به بیرون منتقل شده و با خنک شدن محیط شفافیت آینه و شیشه‌های کابین بر می‌گردد. برای همین اگر هیچ ماده شوینده‌ای هم در دسترس نداشته باشید به راحتی می‌توانید حمامی لذت بخش، همراه با کمی خنک شدن را تجربه کنید.

پوشاندن آینه با حوله

بعضی‌ از افراد خیلی رابطه خوبی با باز کردن در حمام ندارند، با این کار احساس ناامنی کرده یا سرمای لحظه‌ای یا به‌اصطلاح یخ‌کردن آن را دوست ندارند. یکی از بهترین راهکارهای از بین بردن بخار آینه حمام پوشاندن آن با حوله یا یک لباس خشک است. با این کار بخار آینه به سرعت محو شده و به احتمال زیاد تا پایان حمام کردن خبری از آن نخواهد شد.

جمع‌بندی

در این مقاله از وبسایت لاریس انواع راهکارهای جلوگیری از بخار آینه حمام و همچنین راهکارهای از بین بردن آن معرفی شد. بدیهی است روش‌های جلوگیری با استفاده از ابزارهای مناسب مثل هواکش، آینه ضد بخار، و اسپری ضد بخار اولویت دارند و نتایج آنها دائمی یا دست‌کم بلند مدت است. با این حال اگر به هر دلیلی امکان استفاده از این راهکارها وجود نداشته باشد، باز هم می‌توانید تجربه حمام کردنی لذت‌بخش بدون مشکل بخار گرفتن آینه را داشته باشید. شوینده‌هایی مثل صابون، کف و کرم اصلاح، شامپو به خوبی برای این کار مناسب هستند. و البته تهویه بخار حمام بدون وجود هواکش هم مشکل بزرگی محسوب نمی‌شود.

شرکت لاریس تولید کننده انواع کابین‌‌ دوش، فریم دور دوشی، و پارتیشن‌ شیشه‌ای حمام است که از سال 1386 مشغول فعالیت است. با استفاده از محصولات لاریس می‌توانید تجربه‌ای لذت‌بخش و با کیفیت در هنگام دوش گرفتن و حمام کردن داشته باشید. کابین‌های دوش شیشه‌ای لاریس در دو نوع فریم‌دار و بدون فریم عرضه می‌شوند. هر دو نوع این کابین‌ها برای تجربه‌ای مدرن و آرامش‌بخش طراحی شده‌اند. این کابین‌ها با تقسیم فضای سرویس بهداشتی در تهویه بخار عالی عمل می‌کنند و با استفاده از آنها دیگر هیچ نوع نگرانی بابت بخار گرفتن آینه حمام نخواهید داشت.

 

فروش کابین حمام شیک

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس