انواع پارتیشن شیشه ای حمام و نحوه نصب آن ...

انواع پارتیشن شیشه ای حمام و نحوه نصب آنها

 

پارتیشن شیشه ای حمام یکی از مواردی است که نقش قابل توجهی در طراحی فضای واحدهای مسکونی دارد. پارتیشن های شیشه ای حمام در دو نوع با فریم و بدون فریم ارائه می‌شوند که هر یک از آنها جذابیت‌ها و امکانات مختلفی دارند. پارتیشن‌های فریم‌دار که نوع سنتی‌تر کابین شیشه ای دوش‌ای هستند با درهای کشویی خود در فضاهای محدود و سنتی کاربرد و جلوه بیشتری دارند. در مقابل پارتیشن‌های بدون فریم که نوع جدیدتری هم هستند، بیشتر با طراحی‌های تمام شیشه‌ای مدرن همخوانی دارند.

شرکت کابین دوش لاریس که از سال 1386 در تولید کابین شیشه ای حمام ای و لاکچری فعالیت دارد، با نزدیک به 15 سال تجربه یکی از برندهای معتبر در زمینه تولید کابین های شیشه ای حمام است. پارتیشن‌های شیشه‌ای شرکت لاریس با گارانتی معتبر و شرکتی ارائه می‌شوند. اگر می‌خواهید برای واحد تازه خریداری شده از پارتیشین شیشه ای حمام به شکل‌های فریم‌دار یا بدون فریم استفاده کنید، می‌توانید برای مشاوره و دریافت خدمات با شرکت لاریس تماس بگیرید.

 

انواع پارتیشن شیشه ای حمام

پارتیشن های شیشه ای حمام از نظر نحوه ساخت و اجرا به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

  • کابین شیشه ای حمام فریم دار
  • کابین شیشه ای حمام بدون فریم

این دو نوع اصلی پارتیشن شیشه ای حمام با توجه به نوع پنل شیشه و نوع فریم یا چارچوب مورد استفاده، تنوع زیادی برای طراحی محیط ارائه می‌دهند. در ادامه این دو نوع اصلی معرفی شده و ویژگی‌های مختلف آنها بررسی می‌شود.

 

پارتیشن شیشه ای حمام با فریم

پارتیشن‌ های شیشه ای حمام با فریم چارچوب ظخیم‌تری دارند که باعث می‌شود چارچوب بیشتر به چشم بیاید. این پارتیشن‌ها اولین نمونه از کابین شیشه ای دوش ای هستند که به بازار آمده و در آنها بیشتر وزن شیشه‌های پنل و کابین روی فریم می‌افتد. به همین دلیل در ساخت آنها ضرورتی به استفاده از شیشه‌های خیلی گران و مقاوم وجود ندارد و در موارد زیادی برای کاهش هزینه‌های داشتن یک حمام لاکچری مناسب هستند.

طراحی پارتیشن‌های شیشه ای حمام با فریم ویژگی‌های خاص خودش را دارد که بر اساس فضای واحد خود می‌توانید از آنها بهره ببرید. نحوه باز شدن درها و استفاده از محیط هم بیشتر بر اساس فضای محیط تعیین می‌شود و تنوع مدل‌های کابین شیشه‌ای را افزایش می‌دهد. در فضاهای کوچکی که امکان باز شدن در کابین به شکل‌های معمول وجود ندارد، استفاده از در کشویی این کابین‌ها می‌تواند راهکار مناسبی باشد.

 

پارتیشن شیشه ای لوکس حمام

 

پارتیشن شیشه ای حمام بدون فریم

پارتیشن های شیشه ای حمام بدون فریم با گیره‌ها و اتصالات ظریف‌تری اجرا می‌شوند و در طراحی آنها شیشه در مرکز توجه قرار می‌گیرد. شیشه‌های این نوع از کابین‌ دوش لازم است حتما از مقاومت خیلی بالایی برخوردار باشند و امکان استفاده از هر شیشه‌ای در اجرای آنها وجود ندارد. طراحی و جنس گیره‌ها و اتصالاتی که در این پارتیشن های شیشه ای حمام استفاده می‌شود هم مقاوم‌تر و گران‌تر از انواعی است که در کابین‌های فریم‌دار استفاده می‌شود.

اجرای آنها در فضاهای بسته خیلی سخت‌تر است که باعث می‌شود گزینه‌ای بسیار جذاب برای واحدهای تازه‌ساز لوکس و بزرگ باشند. این کابین های دوش لاکچری یکی از جدیدترین و جذاب‌ترین گزینه‌های طراحی داخلی ساختمان هستند و با توجه به فضا می‌توانند جلوه خیلی خاصی به محیط بدهند. با توجه به این ویژگی‌ها معمولا هزینه نهایی پارتیشن‌های بدون فریم از فریم‌دار بیشتر می‌شود که البته کاملا طبیعی است.

 

نحوه نصب پارتیشن شیشه ای حمام

نصب پارتیشن شیشه ای حمام علاوه بر تخصص و تجربه، به کمک یک دستیار مجرب یا فنی هم نیاز دارد. در مراحلی از کار نصب لازم است پنل‌های شیشه‌ای کاملا طراز شوند که انجام آنها به حداقل دو نفر نیروی فنی با توانایی بدنی بالا نیاز دارد، برای همین تنهایی یا بدون داشتن توانایی فنی مناسب بهتر است این کار را انجام ندهید و از افراد متخصص برای این کار کمک بگیرید.

نصب کیت‌های با فریم با نصب فریم و چارچوب پنل شروع می‌شود و اجرای آنها به مراتب آسان‌تر از کیت‌های حمام شیشه ای حمام بدون فریم است. در ادامه مراحل اصلی نصب پارتیشن شیشه ای حمام را مشاهده می‌کنید:

  • نصب ریل فریم: در این مرحله باید مطمئن شوید ریل در ارتفاع کمتری از راهاب نصب شود. اگر ریل پایین‌تر نباشد در گوشه‌های ریل آب جمع می‌شود و باعث رطوبت محیط بیرونی می‌شود.
  • نصب ریل سری فریم: بعد از نصب درست ریل، نوبت به بخش دیگر پنل فریم یعنی بالای آن می‌رسد. در این مرحله لازم است از دوست یا همکار خود برای نگه داشتن ریل در مدتی که آن را با سقف یا دیوار مهار می‌کنید کمک بگیرید.
  • نصب دور دوشی
  • نصب در شیشه ای
  • عایق کردن کابین شیشه ای

بیشتر بخوانید؛ مراحل نصب کابین دوش

 

اتاق شیشه ای حمام

 

قیمت و هزینه پارتیشن شیشه ای حمام

عوامل زیادی در تعیین قیمت نهایی پارتیشن های شیشه ای حمام نقش دارند که بعضی از مهم‌ترین آنها را در ادامه مشاهده می‌کنید:

  • جنس شیشه: امکان استفاده از انواع گوناگونی از شیشه‌های مقاوم در طراحی و ساخت یک کابین شیشه ای حمام وجود دارد که در قیمت تاثیر قابل توجهی دارند.
  • نوع پارتیشن: فریم دار یا بدون فریم
  • جنس فریم: یکی از جذابیت‌های کابین شیشه ای دوش فریم دار امکان استفاده از گزینه‌های متنوع در جنس و رنگ فریم است.
  • اتصالات و گیره‌های مورد استفاده: کابین‌های بدون فریم با اتصالات و گیره‌های ظریفی که از مقاومت و قدرت بسیار بالایی برخوردار هستند نصب می‌شوند.

با توجه به عوامل بالا هزینه نهایی طراحی و ساخت یک پارتیشن شیشه ای حمام می‌تواند کاهش یا افزایش یابد. استفاده از شیشه‌ها و گیره‌ها واتصالات گران‌تر در کابین های شیشه ای دوش بدون فریم باعث می‌شود در بیشتر موارد هزینه آنها برخلاف چیزی که تصور می‌شود، بیشتر از انواع با فریم باشد. برای مشاوره در مورد مناسب‌ترین گزینه برای محیط خود و آگاهی از قیمت و هزینه نهایی آن می‌توانید با شرکت لاریس تماس بگیرید.

 

شرکت های معتبر ارائه دهنده پارتیشن های لوکس حمام

پارتیشن‌ های شیشه ای حمام گزینه‌ای جدید و جذاب هستند که با هزینه‌ای منطقی، جلوه‌ای کاملا خاص و منحصر به فرد به محیط می‌دهند. همان‌طور که پیشتر اشاره شد کیت‌های این کابین های شیشه ای دوش با تنوع بالایی در بازار عرضه می‌شوند. شرکت‌های معتبر طراحی داخلی از این پارتیشن های شیشه ای حمام به شکل‌های مختلف و متنوعی بهره می‌برند.

یکی از نکات مهم در طراحی و استفاده از پارتیشن های شیشه ای حمام آشنایی با نحوه اجرا و نصب آنها است. انجام این کار نیاز به تخصص و تجربه فنی بالایی دارد و بدون این موارد حتی در صورت نصب ظاهرا صحیح، امکان بروز رطوبت و مشکلات ثانوی وجود دارد. برای همین بهتر است در صورت تمایل به استفاده از آنها در طراحی واحد مسکونی با افراد مجرب مشورت کنید.

 

کابین دوش شیشه ای

 

آیا اتاق دوش شیشه همان پارتیشن شیشه ای است؟

پارتیشن شیشه ای حمام یک گزینه جدید و نسبتا ارزان در طراحی داخلی است که با نام‌های مختلفی توسط طراحان داخلی، معماران و مهندسان و شرکت‌های ارائه‌دهنده تخصصی ارائه می‌شود. پارتیشن های شیشه ای حمام با عنوان اتاق دوش شیشه، کابین شیشه ای دوش و کابین شیشه ای حمام هم شناخته می‌شوند. همان طور که پیشتر اشاره شد تمام کابین های شیشه ای حمام به دو دسته اصلی با فریم و بدون فریم تقسیم می‌شوند.

کابین های شیشه ای فریم‌دار درست مثل اتاق دوش یا اتاق حمام هستند و می‌توانند جایگزین دیوار حمام در بازسازی واحدها باشند. در مقابل کابین های شیشه بدون فریم جلوه‌ای کاملا منحصر به فرد دارند و استفاده از آنها در واحدهای تازه‌ساز نسبتا بزرگ جذابیت بیشتری دارد. قیمت کابین های شیشه‌ای بر اساس عوامل مختلفی از جمله محیط و فضای مورد استفاده تعیین می‌شود. برای مشاوره در مورد بهترین گزینه‌های کابین شیشه ای دوش مناسب محیط و فضای خود می‌توانید با شرکت لاریس تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید؛ مشخصات اتاق دوش استاندارد

 

جمع‌بندی؛ تنوع بالای پارتیشن شیشه ای

پارتیشن های شیشه ای حمام یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های در دسترس طراحی داخلی واحدهای تازه‌ساز و بازسازی‌شده محسوب می‌شوند. این کابین‌های شیشه ای دوش با اینکه از نظر فنی و نحوه اجرا فقط به دو نوع با فریم و بدون فریم تقسیم می‌شوند،  از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند. این موضوع باعث می‌شود بعضی از آنها برای اجرا در تمام فضاها مناسب نباشند که البته تشخیص این موضوع خودش یک کار تخصصی است. ممکن است گزینه‌ای که در محیط‌های دیگر خیلی زیبا و جذاب از کار در می‌آید در یک محیط جلوه زیادی پیدا نکند.

برای همین اگر تصمیم خود را گرفته‌اید و می‌خواهید از کابین شیشه ای دوش در واحد خود استفاده کنید، بهتر است برای آشنایی با راهکارهای موجود و بهترین گزینه مناسب با محیط خود با شرکت لاریس تماس بگیرید. در دسته محصولات وبسایت شرکت لاریس می‌توانید انواع کابین های شیشه ای دوش بدون فریم و با فریم که برای محیط‌های مختلف طراحی و اجرا شده‌اند را مشاهده کنید. با دیدن این تصاویر بهتر می‌توانید در مورد استفاده از نوع با فریم یا بدون پارتیشن شیشه ای حمام در واحد خود تصمیم بگیرید. برای مشاوره و آشنایی بیشتر با شرکت لاریس تماس بگیرید.

 

اتاق دوش شیشه ای

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس