صفر تا صد بازسازی حمام

صفر تا صد بازسازی حمام

 

بازسازی حمام یک راهکار مناسب و مقرون‌به‌صرفه برای دادن جلوه‌ای نو به واحدهای مسکونی است. این کار می‌تواند همراه با بازسازی بقیه بخش‌های واحد یا به تنهایی انجام شود. استفاده از مصالح و مواد ساختمانی جدید در این کار اگر با شناخت و برنامه قبلی انجام شود هم هزینه‌ها را کاهش می‌دهد هم به زیبایی و جذابیت کلی واحد کمک می‌کند.

استفاده از کابین دوش شیشه‌ ای حمام یکی از این موارد است که در یک واحد قدیمی و کهنه فضایی دلنشین و مدرن ایجاد می‌کند. در ادامه این مطلب از لاریس برای آشنایی با فرایند بازسازی حمام، ضرورت آن و نکته‌هایی که لازم است در این کار مورد توجه قرار بگیرند، با ما همراه باشید.

 

چه موقع حمام شما نیاز به بازسازی دارد؟

فضای حمام نقش مهمی در طراحی داخلی خانه دارد. واحدی که قدیمی و کهنه‌ساز باشد با طراحی، مصالح و شیرآلات قدیمی خود احساس تازگی را از ساکنین آن دریغ می‌کند. کاشی‌ها، در و دیوار، سقف، شیرآلات و آینه‌های قدیمی علاوه بر بهداشتی نبودن، به جای دادن حس طراوت و آرامش به فرد، او را به گذشته بر می‌گردانند. در این مواقع بازسازی حمام نقش مهمی در بهبود سلامت جسمی و روحی افراد دارد.

در بعضی از موارد این کهنگی با تغییراتی، برای مثال تعویض کاشی‌های قدیمی با سرامیک‌های جدید، شیرآلات و کف حمام بر طرف می‌شود. در مواردی هم بازسازی کلی‌تری لازم است و به‌اصطلاح صاحب خانه باید از اول اتاق حمام را بکوبد و از نو بسازد. این کار البته زحمت و هزینه زیادی دارد که برای برگرداندن احساس تازگی زندگی به خانه لازم است خرج شود.

 

مراحل بازسازی کامل حمام

قبل از شروع کار بازسازی حمام لازم است مصالح و مواد همراه با ابزارها یا نیروهای متخصص مورد نیاز مشخص شوند. تصمیم‌گیری در مورد نوع موادی که می‌خواهید در بازسازی از آنها بهره ببرید نقش مهمی در پیشبرد کار دارد. بعضی از مواردی که لازم است قبل از شروع کار در مورد آنها تصمیم گرفته شود شامل موارد زیر می‌شود:

  • جنس دیوار، کف و سقفی که قرار است در بازسازی از آنها استفاده شود.
  • شیرآلاتی که قرار است جایگزین شیرآلات قدیمی شوند.
  • نیروی فنی یا تخصصی برای انجام مراحل کار مثل کاشی‌کاری، لوله‌کشی و نصب مصالح و مواد

 

ایده های بازسازی حمام

 

بهتر است در هنگام بازسازی حمام از جدیدترین و مرغوب‌ترین مواد و مصالح استفاده شود. این کار با اینکه ممکن است به نظر هزینه بیشتری داشته باشد، باعث کاهش هزینه‌ها در بلند مدت می‌شود. گزینه‌های جدید مثل کابین شیشه‌ای حمام با وجود کیفیت بسیار بالا و تاثیر غیر قابل‌انکار در زیبا و مدرن کردن فضا هزینه کمتری از بازسازی دیوارها، زیرسازی و سرامیک کردن مجدد آنها دارند. برای همین بهتر است قبل از شروع کار  جدیدترین و کاربردی‌تری راهکارها در نظر گرفته شوند.

 

جایگزین کردن کف و دیوارهای قدیمی با مصالح جدید

این مرحله از بازسازی حمام اصلی‌ترین بخش کار است که با توجه به برنامه تعیین‌شده، می‌تواند بیشترین هزینه را هم در پی داشته باشد. مزیت استفاده از کابین شیشه‌ای حمام کاهش قابل توجه هزینه‌ها است چرا که در این روش فقط یک یا نهایتا دو دیوار لازم است مورد بازسازی قرار بگیرد. پنل‌های مدرن شیشه‌ای کابین شیشه‌ای دوش جایگزین دیوارهای قدیمی دیگر می‌شوند.

بهتر است در این مرحله هزینه‌های کار و نیروی فنی در نظر گرفته شوند. حذف دیوارهای سرامیکی و جایگزین کردن آنها با کابین شیشه‌ای می‌تواند هزینه سیمان‌کاری و سرامیک مجدد را به شکل قابل‌توجهی کاهش دهد. به همین ترتیب استفاده از دوردوشی برای کف حمام جایگزین مقرون‌به‌صرفه‌ای برای بازسازی کف حمام محسوب می‌شود.

همان‌طور که پیشتر اشاره شد، بهتر است از جدیدترین و باکیفیت‌ترین مواد برای بازسازی کف و دیوارها استفاده شود. اگر این کار با برنامه استفاده از کابین شیشه‌ای انجام شود تاثیر قابل‌توجهی بر زیبایی طراحی داخلی خانه دارد. استفاده از سرامیک‌ یا سنگ باکیفیت می‌تواند زیبایی کابین شیشه‌ای حمام را افزایش دهد.

 

بیشتر بخوانید؛ انتخاب بهترین کف پوش حمام

 

تعویض شیرآلات

مرحله بعدی جایگزین کردن شیرآلات جدید و زیبا با شیرآلات کهنه و رسوب‌گرفته است. در این مرحله هم استفاده از مواد و قطعات باکیفیت و مرغوب توصیه می‌شود. این هزینه به نوعی سرمایه‌گذاری روی آرامش و راحتی خانه در بلند مدت است و بدون تردید ارزش آن را دارد. انواع متنوعی از شیرآلات باکیفیت در بازار در دسترس است که با توجه به مواد مورد استفاده برای دیوار و کف از آنها می‌توان بهره گرفت.

وقتی از مواد باکیفیت برای سرامیک و شیرآلات حمام استفاده شود، با یک کابین شیشه‌ای زیبایی و کیفیت بالای این اجزا از بیرون هم به چشم می‌آید. این اتفاق تاثیر بسیار زیادی روی زیبایی کلی خانه دارد. برای همین بسیاری از افراد به جای بازسازی تمام بخش‌های یک واحد خوش‌ساخت قدیمی، فقط دیوار اصلی حمام را برداشته و آن را با کابین شیشه‌ای دوش جایگزین می‌کنند. استفاده از در شیشه‌ای برای حمام هم به‌عنوان یک راهکار حداقلی برای بازسازی حمام طرفداران زیادی دارد.

 

مزیت کابین دوش شیشه ای

 

هزینه و قیمت بازسازی حمام

با توجه به تغییراتی که قرار است در بازسازی انجام شوند و البته جنس مواد و مصالح هزینه بازسازی می‌تواند کم یا خیلی زیاد باشد. در موارد زیادی هنگام بازسازی تلاش می‌شود ساختار و چارچوب قبلی حمام حفظ و بازسازی شود. به این ترتیب به جای کاشی‌های قدیمی از سنگ یا سرامیک جدید و به جای شیرآلات کهنه از شیرآلات باکیفیت استفاده می‌شود. با اینکه به نظر می‌رسد این روش بازسازی هزینه کمتری داشته باشد، در بیشتر موارد هزینه آن بیشتر از بازسازی کامل و تغییر ساختار حمام می‌شود. دلیل این موضوع هم قیمت بالای مصالح سنتی باکیفیت و مرغوب است.

در مقابل استفاده از مواد جدیدتر که تازگی و طراوت بیشتری هم به خانه می‌دهند و تغییر کلی ساختار حمام اگر آگاهانه و با شناخت کافی از این مواد انجام شود هزینه کمتری در پی دارد. استفاده از کابین شیشه‌ای حمام در بازسازی حمام یکی از این گزینه‌ها است که با توجه به جایگزینی بخشی از دیوارها و عدم نیاز به سرامیک یا سنگ که قیمت بالایی دارد، می‌تواند به کاهش هزینه‌های بازسازی هم منجر شود. کابین‌های شیشه‌ای حمام در دو نوع فریم‌دار و بدون فریم عرضه می‌شوند. استفاده از کابین‌ شیشه‌ای فریم‌دار می‌تواند نیاز به بازسازی دیوارها را کاهش داده و هزینه تمام شده بازسازی را به شکل قابل توجهی کم کند.

 

استفاده از مجلات طراحی داخلی به عنوان ایده های بازسازی حمام

اولین منبع اطلاعات ارزشمند مجلات طراحی داخلی هستند که به طور منظم منتشر می‌شوند. کافی است به نزدیکترین کیوسک یا هر فروشگاه دیگری که روزنامه می‌فروشد بروید تا حداقل چند عنوان پیدا کنید. برخی از آنها به طور کلی در مورد طراحی داخلی صحبت می‌کنند، برخی دیگر بر روی اتاق‌های خاصی در خانه تمرکز می‌کنند. ایده خوبی است که قبل از خرید مجله را ورق بزنید تا مطمئن شوید که چیزی می‌خواهید، در آن وجود داشته باشد.

 

مزایای استفاده از کابین شیشه‌ ای دوش بعد از بازسازی حمام

کابین شیشه‌ای حمام یکی از گزینه‌های جدید طراحی و بازسازی داخلی است که استفاده از آن مزایای زیادی در پی دارد. هزینه بازسازی دیوارهای سنتی با سرامیک و سنگ به مراتب بیشتر از بهره گرفتن از جدیدترین راهکار بازسازی حمام یعنی کابین شیشه‌ای دوش است. کابین‌های شیشه‌ای دوش در دو نوع فریم‌دار و بدون فریم در دسترس هستند که هر دو آنها به سرامیک و سنگ مزیت دارند.

 

آیا از قیمت کابین دوش حمام مطلع هستید؟ کلیک کنید.

 

مدل جدید کابین دوش

 

هزینه نگهداری اندک

اولین مزیت بزرگ استفاده از کابین شیشه‌ای دوش در بازسازی حمام هزینه و زحمت کمتر نگهداری است. کابین‌های شیشه‌ای دوش از دوام بسیار بالایی برخوردار هستند. برخلاف کاشی و سرامیک، شانس رسوب گرفتن در بندهای آنها ناچیز است و تمیز کردن آنها خیلی راحت‌تر از مصالح سنتی مورد استفاده در حمام است.

بزرگ کردن فضا

در خانه‌های سنتی حمام بخشی پنهان است که فقط در آن از بیرون معلوم است. کابین شیشه‌ای دوش با دادن جلوه و زیبایی به این بخش خانه، باعث بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا هم می‌شود. برای جلوه بهتر فضای حمام بهتر است از سرامیک و شیرآلات باکیفیت و مرغوب استفاده شود چرا که این موارد در کابین شیشه‌ای به جای پنهان شدن، نقش مهمی در طراحی و دکوراسیون داخلی منزل پیدا می‌کنند.

قابلیت اختصاصی‌سازی و ایجاد خلاقیت

معماری سنتی حمام جای کار زیادی برای طراحی و زیباسازی محیط خانه ندارد. در بهترین حالت استفاده از وان یا شیرآلات مرغوب در حمام‌های سنتی فقط در هنگام حمام کردن به چشم می‌آید. این باعث می‌شود بازسازی حمام از سوی بازدیدکنندگان خانه دیده نشود و انگار نه انگار تغییر و بازسازی انجام شده است. در مقابل کابین‌های شیشه‌ای حمام جای کار زیادی برای زیبا و مدرن کردن واحدهای کهنه و قدیمی دارد. همان طور که پیشتر اشاره شد، کابین‌های شیشه‌ای دوش به دو دسته فریم‌دار و بدون فریم تقسیم می‌شوند.

انواع فریم‌دار که اولین نوع کابین‌های شیشه‌ای هستند با توجه به فریم مورد استفاده، رنگ و روکش آن، جنس شیشه و طرح آن تنوع بسیار زیادی برای بازسازی ارائه می‌دهند. کابین‌های شیشه‌ای بدون فریم که نوع جدیدتر حمام‌های شیشه‌ای هستند بدون فریم ساخته می‌شوند و به کمک آنها اجزای داخلی حمام جلوه بسیار بیشتری پیدا می‌کنند. همنشینی شیشه، فلز و سرامیک در کابین‌های شیشه‌ای حمام به‌راحتی می‌تواند فضای کهنه و قدیمی واحد را به فضایی مدرن و امروزی تبدیل کند.

امنیت بالا

بعضی از افراد به اشتباه تصور می‌کنند استفاده از کابین شیشه‌ای در بازسازی حمام به دلیل استفاده از شیشه در این کابین‌ها می‌تواند خطرآفرین باشد. این در حالی است که کابین‌های شیشه‌ای دوش از جنس شیشه‌های بسیار مقاوم ساخته می‌شوند که در مقابل فشار، تغییرات دما، و ضربه مقاومت بسیار بالایی دارند.

بیشتر بخوانید؛ نحوه تمیز کردن کابین دوش

 

بازسازی حمام با کابین‌ های شیشه‌ ای لاریس

شرکت لاریس یکی از اولین تولیدکنندگان و اجرا کنندگان کابین‌های شیشه‌ای دوش فریم‌دار و بدون فریم در ایران است. این محصولات در مقابل محصولات سنتی باکیفیت برای بازسازی حمام هزینه کمتری دارند و به شکل انکارناپذیری جذابیت و زیبایی بیشتری دارند. کابین‌های دوش فریم‌دار با توجه به نوع ساختاری که دارند برای بازسازی حمام در واحدهای کهنه و قدیمی ایده‌آل محسوب می‌شوند. آنها قابلیت‌های منحصر به فردی ارائه می‌دهند و در فضای واحدهای کوچک قدیمی هم قابل اجرا هستند.

کابین‌ دوش بدون فریم جدیدترین گزینه و روند در طراحی داخلی هستند. وقتی برای حمام از این نوع کابین دوش استفاده شود زیبایی محیط افزایش چشمگیری یافته و فضای داخلی حمام تبدیل به محیط زیبایی از خانه می‌شود. کابین‌های دوش بدون فریم از جنس شیشه‌های بسیار مقاوم ساخته می‌شوند و با توجه به محیط و نیازهای هر خانه، تنوع بسیار بالایی ارائه می‌دهند. اگر قصد دارید در بازسازی حمام تحول ایجاد کنید و واحد کهنه‌ساز خود را به یک واحد مدرن و لاکچری تبدیل کنید، کابین شیشه‌ای بدون فریم یکی از ساده‌ترین و موثرترین راهکارها محسوب می‌شود.

 

برای مشاوره در مورد بهترین گزینه‌ها و راهکارهای استفاده از کابین‌های شیشه‌ای حمام همین حالا می‌توانید با لاریس تماس بگیرید.

 

 

خرید کابین دوش لوکس

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس