چند راهکار ساده برای نوسازی آپارتمان مسکونی ...

چند راهکار ساده برای نوسازی آپارتمان مسکونی شما

 

آپارتمان‌های قدیمی با معیارهای معماری و طراحی داخلی که تاریخ آنها گذشته است فاقد سرزندگی و طراوت واحدهای نوساز هستند. این موضوع باعث شده بسیاری از افراد به دنبال راهکارهایی ساده برای نوسازی آپارتمان قدیمی خود و استفاده از گزینه‌های جدیدتر طراحی داخلی در آن باشند. در ادامه این مطلب از لاریس (تولید کننده انواع کابین دوش حمام و پارتیشن شیشه ای حمام) با چند راهکار ساده برای نوسازی آپارتمان‌های قدیمی همراه شما هستیم.

 

دلیل اهمیت نوسازی آپارتمان مسکونی

بسیاری از آپارتمان‌های قدیمی در محله‌های خوب شهر واقع شده‌اند و تنها مشکل آنها قدیمی‌بودن معماری و طراحی داخلی آنها است. در این موارد البته که نوسازی آپارتمان گزینه‌ای بسیار مناسب برای بازگرداندن ارزش آپارتمان مسکونی است. نوسازی آپارتمان مسکونی ارزش آن را افزایش می‌دهد و چه فرد بخواهد در آن زندگی کند چه آن را اجاره بدهد، منافع زیادی از این کار به دست می‌آورد.

زندگی در یک آپارتمان نوسازی شده به مراتب جذاب‌تر و راحت‌تر از زندگی در آپارتمانی قدیمی است. در فرایند نوسازی آپارتمان برای افزایش راحتی، امکانات و عناصر جدید یا متفاوت به آن اضافه می‌شوند تا کمبودها برطرف شوند. در نتیجه نوسازی آپارتمان مسکونی نه فقط از نظر زیبایی، که برای افزایش احساس آرامش و دسترسی ساکنین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

روش های ساده نوسازی آپارتمان مسکونی

بعضی از روش‌های نوسازی آپارتمان مسکونی با تغییر و تحولات بنیادی و ساخت‌وساز همراه هستند و بعضی دیگر از آنها با جزئیات و متریال و مواد مورد استفاده و تغییرات جزئی سروکار دارند. معمارها و طراحان داخلی با توجه به میزان قدیمی بودن یک آپارتمان استفاده از روش‌های ساده یا پیچیده را توصیه می‌کنند.

 

نوسازی آشپزخانه

آپارتمان‌های قدیمی با دیوارهای بسته آشپزخانه این بخش از واحد را از آن تا حد زیادی جدا می‌کنند. این ویژگی باعث شده اولین قسمت این آپارتمان‌ها که به نوسازی نیاز پیدا می‌کند آشپزخانه آنها باشد. برداشتن دیوار اصلی آشپزخانه و به‌اصطلاح اوپن کردن آن یکی از راهکارهای نوسازی آپارتمان مسکونی است که بارها آزمایش شده و معمولا به نتیجه رضایت‌بخش منجر می‌شود.

اما برداشتن دیوارهای اضافی محدود به آشپزخانه نیست و در نوسازی آپارتمان مسکونی برای افزایش فضا معمولا دیوارهای اضافی یا اتاق‌هایی که کارایی ندارند حذف شده یا کوتاه می‌شوند. با این کار فضای اصلی واحد یا پذیرایی بزرگ‌تر از قبل می‌شود و امکان برقراری ارتباط از بخش‌های مختلف به وجود می‌آید.

یکی از راهکارهای ساده دیگر برای نوسازی آشپزخانه آپارتمان مسکونی استفاده از کابینت‌ها و قفسه‌های جدید است. انواع مختلف کابینت در جنس‌های مختلف مثل ام‌دی‌اف و چوب با طراحی جدید و به‌روز برای این منظور در بازار عرضه می‌شود که با توجه به ویژگی‌های معماری داخلی امکان استفاده از آنها وجود دارد.

 

نوسازی پذیرایی

پذیرایی یا اتاق نشیمن اصلی‌ترین بخش یک خانه برای پذیرایی از مهمانان است که نوسازی آن نقش قابل توجهی در تغییر فضای آپارتمان مسکونی دارد. بعضی وقت‌ها برای افزایش فضای پذیرایی لازم است بعضی دیوارها حذف شوند. اما در بسیاری از موارد دیگر نوسازی پذیرایی آپارتمان مسکونی فقط با استفاده از پوشش‌ دیوار یا تغییرات جزئی مثل تغییر لوستر و نورپردازی امکان‌پذیر است. اضافه کردن مبلمان جدید مطابق با طراحی روز، استفاده از آیتم‌های تزئینی و دکوراتیو مثل مجسمه، تابلو، و امثال این هم نقش مهمی در تازه جلوه کردن آپارتمان مسکونی نوسازی‌شده دارد.

 

سرویس بهداشتی و حمام

یکی از بخش‌های خانه که با گذشت زمان طراحی آن قدیمی شده و جلوه خود را از دست می‌دهد سرویس بهداشتی و حمام است. در نوسازی آپارتمان مسکونی و بازسازی حمام لازم است کاشی‌های قدیمی دیوار و کف با سنگ یا سرامیک مناسب با طراحی جدید و زیبا جایگزین شوند. شیرآلات قدیمی و رسوب‌گرفته هم به همین ترتیب لازم است تغییر کنند و از شیرآلات جدید در سرویس بهداشتی و حمام استفاده شود.

یکی از گزینه‌های جذاب و جدید طراحی داخلی و معماری کابین‌های شیشه‌ای دوش هستند که محدوده حمام و سرویس بهداشتی را به یکی از نقاط قوت واحد مسکونی تبدیل می‌کنند. کابین‌های شیشه‌ای دوش در دو نوع فریم‌دار و بدون فریم ارائه می‌شوند که هر کدام از آنها مزیت‌های خاصی دارند. استفاده از کابین شیشه‌ای حمام در نوسازی آپارتمان مسکونی گزینه‌ای است که با هزینه‌ای کم، تغییرات چشمگیر ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید؛ ایده های نوسازی حمام

 

کابین دوش شیشه ای

 

نوسازی اتاق خواب

در نوسازی آپارتمان مسکونی توجه به اتاق خواب در دستیابی به راحتی و آرامش نقش مهمی دارد. آپارتمان‌های قدیمی که اتاق خواب بزرگی با سرویس مجزا دارند به افراد اجازه می‌دهند در نوسازی آپارتمان یک اتاق خواب مستر هم در نظر بگیرند. اتاق خواب مستر یکی از اجزای آپارتمان‌های لوکس مسکونی است که معمولا در آن به جز مصالح و متریال عالی، از تخت‌های لوکس، آباژور و پرده‌های باکیفیت، و سرویس بهداشتی مدرن با کابین شیشه‌ای دوش استفاده می‌شود.

 

پوشش دیوارها

یکی از راهکارهای ساده برای نوسازی آپارتمان مسکونی استفاده از رنگ‌ یا دیوارپوش‌های جدید است که همیشه نتیجه مثبتی در تازگی بخشیدن به محیط دارد. در انتخاب پوشش دیوارها لازم است تناسب مناسبی بین وسایل خانگی و آیتم‌های دکوری برقرار شود. رنگ کردن دیوارها با رنگ‌های روز یکی از گزینه‌های در دسترس و ساده است که تاثیری خارق‌العاده بر کلیت فضای آپارتمان مسکونی می‌گذارد. استفاده از کاغذ دیواری هم هنگامی که با طراحی داخلی، لوسترها و مبلمان و پرده‌ها هماهنگ باشد می‌تواند زیبایی فضای داخلی آپارتمان مسکونی را برجسته کند.

 

نورپردازی

نورپردازی واحد یکی از مهم‌ترین بخش‌های نوسازی آپارتمان مسکونی است که معمولا به آن توجه کافی نمی‌شود. نورپردازی فقط شامل خریدن لوسترهای شیک یا آباژورهای زیبا نیست. در نورپردازی لازم است به جز زیبایی روی عملکرد و هماهنگی لوسترها و آباژور با بقیه بخش‌های واحد تمرکز شود. همچنین اگر آپارتمان با پنجره‌های کوچک یا با چارچوب‌های قدیمی ساخته شده است، برای نوسازی فضا بهتر است پنجره‌ها بزرگ‌تر شده و از چارچوب‌های جدید برای آنها استفاده شود.

 

به‌روزرسانی سیستم گرمایش و سرمایش آپارتمان

صاحبان بسیاری از آپارتمان‌های قدیمی بدون بازسازی بخش‌های دیگر از به‌روزرسانی سیستم گرمایش و سرمایش برای افزایش بازدهی در مصرف انرژی بهره می‌برند. این تغییر یک راهکار ساده برای نوسازی آپارتمان مسکونی است که جدا از زیبا و مدرن کردن محیط، نقش مهمی در کاهش مصرف انرژی می‌تواند بازی کند. انواع مختلفی از راهکارهای گرمایش و سرمایش در بازار در دسترس قرار دارند که با توجه به طراحی داخلی آپارتمان امکان استفاده از آنها وجود دارد.

 

ایده نوسازی حمام

 

نوسازی محل سکونت توسط طراحان داخلی

نوسازی آپارتمان مسکونی یکی از وظایف تخصصی طراحان داخلی و معمارها است. آنها با توجه به ویژگی‌های محیط و سلیقه ساکنین از انواع راهکارهای ساده و پیچیده برای نوسازی آپارتمان استفاده می‌کنند. این کارشناسان به‌خوبی با مواد و مصالح ساختمانی از نزدیک آشنا هستند و نقاط قوت و ضعف آنها را می‌دانند. آنها در نوسازی آپارتمان مسکونی تلاش می‌کنند فضای داخلی واحد را به کلی تغییر دهند و از جدیدترین طراحی و اجزا برای آن بهره ببرند. این کار با برنامه‌ریزی دقیق و طراحی انجام می‌شود که باعث می‌شود احتمال مواجهه با مشکل در حین نوسازی یا اشتباهات در تخمین و کاربرد به حداقل برسد.

در مقابل بعضی از افراد وظایف طراحی داخلی را ساده تلقی می‌کنند و تصور می‌کنند نیازی به مشاوره با کارشناس طراحی داخلی برای بازسازی آپارتمان مسکونی وجود ندارد. این گرایش معمولا نتایج خوبی به بار نمی‌آورد و کم پیش نمی‌آید که نوسازی به این روش در میانه کار به مشکل برخورده و مسیر متفاوتی پیدا کند. دلیل این اتفاق البته عدم تخصص مالک در نوسازی آپارتمان است که در آن لازم است همزمان روی جنبه‌های مختلف تسلط وجود داشته باشد.

طراحان داخلی راهکارهای مختلفی برای نوسازی آپارتمان در اختیار مالک قرار می‌دهند و زیر نظر او این فرایند را به انجام می‌رسانند. مشاوره گرفتن از طراحان داخلی برای طراحی فضا در نوسازی آپارتمان می‌تواند مانع از بسیاری از مشکلات شود که تا پیش از شروع کار افراد تصوری از آنها ندارند.

 

کابین شیشه‌ای دوش، انتخاب طراحان داخلی

یکی از جدیدترین ترندهای معماری و طراحی داخلی استفاده از کابین شیشه‌ ای دوش در سرویس بهداشتی در نوسازی آپارتمان مسکونی است. کابین‌های شیشه‌ای حمام با ترکیبی از شیشه و فلز ساخته می‌شوند که گزینه‌های متنوعی در اختیار طراحان داخلی برای افزایش زیبایی و جلوه محیط قرار می‌دهند. وقتی در نوسازی آپارتمان از کابین شیشه‌ای حمام استفاده شود کیفیت بالای سرامیک و شیرآلات به چشم می‌آید.

این کار باعث می‌شود فضای واحد از حالت کهنه و قدیمی با یک انتخاب هوشمندانه به فضایی مدرن و لوکس تبدیل شود. در حال حاضر دو نوع فریم‌دار و بدون فریم کابین شیشه‌ای دوش در دسترس طراحان داخلی قرار دارد که هر یک از آنها برای بعضی از محیط‌ها کارایی بیشتری دارند.

کابین شیشه‌ای دوش بدون فریم جدیدتر است و در آن از شیشه‌های مقاوم با طراحی زیبا و منحصربه‌فرد استفاده می‌شود. این کابین‌های شیشه‌ای دوش با وجود ظرافت بالا و عدم استفاده از فریم پهن فضای نسبتا زیادی برای باز شدن در اشغال می‌کنند که باعث می‌شود بیشتر برای واحدهایی که سرویس بهداشتی بزرگی دارند مناسب باشند. در مقابل کابین‌ شیشه‌ای فریم‌دار که اولین نوع کابین شیشه‌ای حمام است به ساکنین امکان هماهنگ کردن پوشش فریم با طراحی و رنگ فضا را می‌دهد و گزینه‌های طراحی داخلی را افزایش می‌دهد.

 

در طراحی و ساخت آنها امکان استفاده از درهای کشویی وجود دارد که باعث می‌شود استفاده از آنها نیاز به فضای خیلی بزرگی نداشته باشد. برای دیدن تنوع طرح‌های کابین شیشه‌ای دوش می‌توانید وارد بخش محصولات وبسایت لاریس شوید. برای آشنایی با راهکارهای استفاده از کابین شیشه‌ای دوش در طراحی داخلی و نوسازی آپارتمان مسکونی کافی است برای مشاوره با لاریس تماس بگیرید.

 

 

 

جدیدترین مدل کابین دوش حمام

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس