آشنایی با کابین دوش جکوزی دار

آشنایی با کابین دوش جکوزی دار

 

کابین دوش جکوزی دار یکی از جدیدترین امکانات طراحی داخلی است که در واحدهای لوکس و شیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. کابین دوش جکوزی دار در مقایسه با ساخت جکوزی در خانه زحمت و هزینه اندکی دارد و جلوه‌ای زیبا و مدرن به فضای مسکونی می‌دهد.

اگر قصد آشنایی بیشتر با کابین دوش جکوزی دار و انواع مدل‌های آن دارید، ادامه این مطلب از لاریس (تولید کننده انواع کابین دوش حمام) را دنبال کنید.

 

منظور از کابین دوش جکوزی دار دقیقا چیست؟

بعضی از افراد حمام کردن زیر دوش آب گرم را ترجیح می‌دهند و بعضی دیگر از افراد ترجیح می‌دهند موقع حمام در وان شناور شوند. کابین دوش جکوزی دار ترکیبی از این دو گزینه را فراهم می‌کند تا افراد با هر سلیقه‌ای از حمام کردن آن لذت ببرند. کابین دوش جکوزی دار یک کابین شیشه‌ای است که کف آن یک وان جکوزی قرار می‌گیرد. بدنه کابین دوش جکوزی دار معمولا پیش‌ساخته است و فقط در محل اجرا نصب می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود استفاده از کابین‌های دوش جکوزی دار نیاز به فضای نسبتا زیادی داشته باشد.

کابین دوش جکوزی دار درست شبیه یک کابین شیشه‌ ای دوش است با این تفاوت که به‌ غیر از دوش، مجموعه‌ای امکانات جکوزی را هم در اختیار فرد می‌گذارد. سیستم گرمایشی و ایجاد بخار در کابین دوش جکوزی دار به‌تنهایی باعث می‌شود قیمت این نوع از کابین حمام لوکس بالاتر از انواع بدون جکوزی باشد. درست مانند کابین‌های شیشه‌ای حمام، کابین دوش جکوزی دار در دو نوع فریم دار و بدون فریم تولید و عرضه می‌شود. با توجه به محل قرارگیری کابین دوش جکوزی دار بعضی از انواع آن با پارتیشن کوتاه ارائه می‌شوند که جلوه متفاوتی به فضا می‌دهند.

 

ویژگی یک کابین دوش با جکوزی

اما تفاوت اصلی بین وان معمولی و جکوزی در گردش آب و ایجاد بخار است. کابین‌های دوش جکوزی دار از دو مکانیسم برای این ویژگی بهره می‌برند:

  • جت آب
  • جت هوا

انواع کابین دوش جکوزی دار که با جت آب کار می‌کنند آب گرم را با فشار زیادی از سوراخ‌ها در وان به جریان می‌اندازند. این نوع جکوزی خانگی با ایجاد ماساژ آب گرم تجربه‌ای آرامش‌بخش و متفاوت به فرد می‌دهد. انواع کابین جکوزی که با جت هوا کار می‌کنند از فشار هوا برای ایجاد ماساژ و گردش آب به شکلی ملایم‌تر بهره می‌برند. بعضی از انواع کابین دوش جکوزی دار هم با جت ترکیبی ارائه می‌شوند و از هر دو نوع جت استفاده می‌کنند که البته قیمت بیشتری هم دارند.

 

مدل کابین دوش حمام

 

آشنایی با مدل های کابین دوش جکوزی دار  

انواع مختلفی از کابین دوش جکوزی دار، با توجه به طراحی، مواد و مکانیسم مورد استفاده و امکانات در بازار عرضه می‌شود. بعضی از آنها فقط امکانات اولیه و سیستم جت گردش آب ارائه می‌دهند در حالی که بعضی دیگر با امکانات ویژه مانند آب-نور درمانی، محفظه استفاده از نمک و روغن‌های مخصوص حمام و نورپردازی تولید می‌شوند. در ادامه با بعضی از اصلی‌ترین مدل های کابین دوش جکوزی دار آشنا می‌شوید.

 

کابین دوش جکوزی دار جت آب

ساده‌ترین نوع کابین دوش جکوزی دار با جت آب کار می‌کند و با ماساژ آب گرم سلامتی افراد را بهبود می‌دهد. جکوزی جت آب از فشار و قدرت بالایی برخوردار است که بیشتر از انواع دیگر جکوزی است. اما این نوع از کابین دوش شیشه‌ای جکوزی دار امکانات زیادی برای تراپی با نمک‌ها و روغن‌های مخصوص در اختیار افراد نمی‌گذارد. همچنین باقی ماندن آب در لوله‌ها باعث می‌شود امکان رسوب‌گرفتن و نیاز به تعمیر در آنها بیشتر باشد. جنس بدنه وان کابین‌های شیشه‌ای دوش جکوزی جت آب معمولا از فایبرگلاس یا اکریلیک است که باعث می‌شود جابجایی و نصب آنها خیلی هم سخت نباشد.

 

کابین دوش جکوزی دار جت هوا

در این نوع از کابین دوش جکوزی دار از جت برای ایجاد جریان در وان بهره برده می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود این نوع از کابین دوش جکوزی دار برای هیدروتراپی مناسب باشد. بیشتر کابین‌های دوش شیشه‌ای جکوزی دار امکاناتی برای وارد کردن روغن‌ها و نمک‌های درمانی هستند که استفاده از آنها باعث افزایش سلامتی می‌شود. با وجود امکانات قابل توجه کابین‌های دوش جکوزی دار جت هوا، فشار جریان آب در آنها خیلی زیاد نیست و عملکرد آنها هم در بسیاری از موارد بدون صدا نیست.

 

کابین‌ دوش جکوزی فریم‌ دار

با اینکه کابین‌های شیشه‌ای دوش جکوزی دار از مکانیسم عملکرد متفاوتی با کابین‌های شیشه‌ای حمام برخوردار هستند، ساختار بیرونی آنها شباهت زیادی دارد. کابین‌های دوش جکوزی فریم‌دار با چارچوبی فلزی از جنس استیل یا مس ارائه می‌شوند و وزن شیشه در آنها روی این چارچوب قرار می‌گیرد. این نوع از کابین شیشه‌ای دوش اولین نوع حمام شیشه‌ای است که به بازار عرضه شده و هنوز هم مزایای زیادی دارد. استفاده از فریم در این نوع از کابین دوش جکوزی گزینه‌های زیادی برای طراحی ارائه می‌دهد.

 

کابین دوش جکوزی بدون فریم

کابین دوش شیشه‌ای بدون فریم جدیدترین نوع از کابین شیشه‌ای حمام است که با استفاده از تکنولوژی جدید ساخت شیشه‌های مقاوم تولید می‌شود. کابین شیشه‌ای دوش جکوزی بدون فریم محصولی جدید و مدرن است که در واحدهای لوکس مسکونی کاربرد دارد. این نوع از کابین شیشه‌ای حمام با ظرافت بالایی ساخته می‌شود و نمای بسیار زیبایی به محیط می‌دهد. از کابین شیشه‌ای دوش جکوزی بدون فریم در آپارتمان‌ها و منازلی که محیط سرویس بزرگی دارند، و همچنین سرویس اتاق خواب مستر استفاده می‌شود.

 

کابین دوش جکوزی کروماتراپی

بعضی از انواع کابین شیشه‌ای دوش جکوزی دار با امکانات نورپردازی کروماتراپی ارائه می‌شوند که باعث می‌شود افراد بتوانند از آنها برای مصارف درمانی و تراپی هم استفاده کنند. جدا از قابلیت‌های درمانی و تراپی ارزشمند این نوع از کابین‌های شیشه‌ای حمام و جکوزی، از نظر زیبایی هم این کابین‌ها کاملا منحصربه‌فرد و متمایز هستند. استفاده از کابین شیشه‌ای دوش جکوزی کروماتراپی یک روند جدید در طراحی داخلی است که در بسیاری از واحدهای نوساز و لوکس کاربرد دارد.

 

کابین دوش شیشه ای

 

دکوراسیون حمام لوکس با کابین دوش جکوزی دار

در گذشته معماری سنتی ایجاب می‌کرد بعضی از فضاهای مسکونی مثل آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام جدا از واحد مسکونی یا پوشیده باشند. با رایج شدن طراحی مدرن و پیشرفت‌های گوناگون اما این رویکرد تغییر کرده و حالا دیگر بیشتر واحدهای مسکونی با آشپزخانه اپن ساخته می‌شوند. کابین‌ شیشه‌ای دوش گزینه جدیدی است که باعث می‌شود فضای سرویس بهداشتی و حمام تبدیل به محیطی زیبا و شیک شود که زیبایی کلی واحد مسکونی را افزایش می‌دهد.

با توجه به طراحی محیط، طراحان داخلی گزینه‌های مختلفی برای استفاده از کابین دوش جکوزی‌دار در اختیار دارند. در محیط‌های مسکونی نوساز لوکس و بزرگ معمولا از کابین شیشه‌ای دوش جکوزی‌دار بدون فریم با نورپردازی استفاده می‌شود. حمام کردن و استفاده از جکوزی این کابین‌ها تجربه‌ای کاملا متفاوت و منحصر‌به‌فرد است که حتی در جکوزی‌های تجاری هم کمتر افراد شاهد آن هستند.

کابین شیشه‌ای دوش جکوزی دار قیمت قابل توجهی دارد و یک گزینه لوکس محسوب می‌شود. اما این قیمت طبیعتا باعث ارزشمندتر شدن واحد مسکونی می‌شود. زیبایی و جذابیت ظاهری این کابین‌ها هم قابل مقایسه با حمام سنتی نیست و استفاده از آنها باعث می‌شود فضای کل واحد جلوه‌ای متفاوت و منحصربه‌فرد پیدا کند. با این حساب اگر برای واحد تازه خریداری‌شده یا در حال ساخت یا بازسازی خود می‌خواهید فضایی مدرن و آرامش‌بخش تامین کنید، خریداری و نصب یک کابین شیشه‌ای دوش جکوزی دار گزینه‌ای ایدئال است.

 

بیشتر بخوانید؛ برای بررسی عوامل موثر بر قیمت کابین دوش کلیک کنید.

 

نکات مهم در خرید کابین شیشه‌ای دوش جکوزی‌دار

کابین‌های شیشه‌ای دوش جکوزی‌دار به‌صورت کیت‌های پیش‌ساخته ارائه می‌شوند و فقط نیاز به نصب دارند. آنها درست مثل وسایل خانگی سنگین مثل یخچال و لباسشویی لازم است در محیط نصب شوند. اما نصب آنها به همین سادگی نیست و لازم است انجام آن با دقت و تجربه بالایی همراه باشد. در غیر این صورت احتمال بروز انواع مشکلات وجود دارد. اما قبل از خریداری و نصب کابین شیشه‌ای دوش لازم است به موارد زیر توجه شود.

 

کابین دوش لوکس

 

مساحت حمام

مهم‌ترین نکته در قابل نصب بودن یک کابین شیشه‌ای دوش جکوزی‌دار در یک محیط، اندازه حمام است. بعضی از کابین‌های شیشه‌ای دوش جکوزی‌دار مجموعه بسیار کاملی از امکانات ماساژ و تراپی را در اختیار افراد قرار می‌دهند اما اندازه بسیار بزرگی دارند که باعث می‌شود امکان استفاده از آنها در تمام محیط‌ها وجود نداشته باشد. برای پیشگیری از چنین مشکلاتی بهتر است قبل از هر نوع اقدامی با اندازه‌گیری دقیق محیط حمام کابینی انتخاب شود که در محیط قابل اجرا و نصب باشد.

 

فریم‌ دار یا بدون فریم

ویژگی مهم بعدی که نیاز به مشاوره با کارشناسان دارد استفاده از کابین شیشه‌ای دوش فریم‌دار یا بدون فریم است. کابین‌های شیشه‌ای فریم‌دار با ترکیبی از فلز و شیشه طراحی می‌شوند و روکش فریم آنها می‌تواند به دلخواه یا برای هماهنگی با بقیه عناصر طراحی داخلی انتخاب شود. در موارد زیادی این نوع از کابین شیشه‌ای به فضای کمتری هم نیاز دارد.

در مقابل کابین دوش شیشه‌ای بدون فریم با تاکید بر یکپارچگی شیشه طراحی می‌شود و با اتصالات ظریف و قدتمند ارائه می‌شود. بسیاری از افراد، به‌ویژه آنهایی که به محصولات جدیدتر علاقه بیشتری دارند، طراحی کابین شیشه‌ای بدون فریم را ترجیح می‌دهند. تنها مشکلی که در این بین وجود دارد عدم امکان نصب این نوع از کابین شیشه‌ای دوش در محیط‌های محدود و تنگ است.

 

مشاوره طراحی کابین شیشه‌ای

با توجه به تنوع محصولات و انواع کابین شیشه‌ ای دوش جکوزی دار و بدون جکوزی و محدودیت‌ها و نقاط قوت هر یک از آنها، بهتر است پیش از اقدام به خرید یا سفارش آنها با کارشناسان مجرب مشورت شود. لاریس یکی از اولین برندهای ایرانی تولید کننده کابین‌های شیشه‌ای دوش است که در طول سال‌ها فعالیت به تجربه بالایی در زمینه طراحی کابین شیشه‌ای دست یافته است. برای مشاوره در مورد راهکارهای موجود مناسب با واحد مسکونی خود می‌توانید با کارشناسان مجرب لاریس تماس بگیرید.

 

 

شرکت کابین دوش حمام

 

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس