هنگام خرید وان حمام به چه نکاتی باید توجه ...

هنگام خرید وان حمام به چه نکاتی باید توجه کرد؟

 

بسیاری از افراد شناور شدن در وان حمام را به دوش گرفتن ترجیح می‌دهند و احساس آرامش بیشتری با آن دارند. انواع وان حمام در سبک‌ها، اندازه‌ها، و جنس‌های متنوع برای جلب رضایت این دسته از افراد تولید و عرضه می‌شود. اضافه کردن وان به حمام با توجه به اندازه و طراحی داخلی محیط امکان‌پذیر است.

اگر می‌خواهید بیشتر با کاربرد و مشخصات یک وان مناسب آشنا شده و اطلاعات لازم درباره نحوه انتخاب را به دست بیاورید، ادامه این مطلب از لاریس را دنبال کنید.

بیشتر بخوانید؛ مزایای استفاده از کابین دوش شیشه ای

 

کاربرد وان در حمام

گذشته از گرایش شخصی و سلیقه‌ای، استفاده از وان حمام مزایای مختلفی برای سلامتی و رفع خستگی و استرس دارد. حمام کردن در وان سلامتی قلب و سیستم تنفسی را تقویت می‌کند. این کار همچنین بر بهبود سلامتی سیستم مرکزی اعصاب، ماهیچه‌ها، مفاصل و استخوان‌ها موثر است. تحقیقاتی که روی نقش حمام کردن در وان انجام شده نقش مثبت آن در برقراری تعادل در هورمون‌های افراد را نشان می‌دهد. با این حساب استفاده از وان حمام منافع زیادی برای سلامتی افراد دارد.

اما وان حمام حتی وقتی از آن استفاده نمی‌شود هم نقش مهمی در افزایش جلوه و زیبایی سرویس بهداشتی دارد. استفاده از وان باعث می‌شود فضای حمام لوکس‌تر و جذاب‌تر از قبل شود و گزینه‌های متنوعی در طراحی محیط در اختیار افراد و ساکنین می‌گذارد. انواع مختلفی از وان حمام در بازار وجود دارد که بعضی از آنها جکوزی‌دار هم هستند. این وان‌های جکوزی‌دار مزایای بیشتری هم برای سلامتی و هم زیباسازی محیط دارند که باعث می‌شود در واحدهای لوکس و مجلل مورد استفاده قرار بگیرند.

 

مشخصات یک وان مناسب حمام خانه مسکونی

انواع مختلفی از وان حمام برای استفاده در منازل تولید می‌شود که هر کدام از آنها مزایا و محدودیت‌های خاص خود را دارند. بعضی از مدل‌ها و سبک‌های اصلی وان حمام که در منازل گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند را در ادامه مشاهده می‌کنید. یک وان ساده یا معمولی یک محفظه‌ آب با دو شیر آب گرم و آب سرد است که می‌تواند از جنس فایبرگلاس، اکریلیک، مس، استیل یا حتی چوب باشد. استفاده از فایبرگلاس و اکریلیک به دلیل وزن کمتر و مقاومت بالای آنها در تولید وان حمام بیشتر رایج است.

بعضی از وان‌های جکوزی با امکاناتی برای جریان پیدا کردن آب و هوا برای ماساژ و تراپی ارائه می‌شوند. وان‌های جکوزی دار با استفاده از جت آب یا جت هوا (و گاهی هر دو) جریان و فشار ایجاد می‌کنند و به چندین دسته، با امکانات متنوع مانند کروماتراپی یا نوردرمانی، درگاه روغن و نمک حمام، کابین شیشه‌ای و حتی پخش موسیقی تقسیم می‌شوند. همان طور که انتظار می‌رود هر یک از این امکانات باعث افزایش ارزش و قیمت وان می‌شود و به‌صورت کلی، وان جکوزی قیمت گران‌تری از وان حمام معمولی دارد.

 

برای خرید کابین دوش حمام کلیک کنید.

 

خرید وان حمام

 

به هر ترتیب در ادامه با انواع مدل‌های وان که مشخصات متفاوتی با یکدیگر دارند آشنا می‌شوید و هریک را جداگانه شرح می‌دهیم.

وان سه گوش

رایج‌ترین نوع وان حمام وان سه گوش است که همان‌ طور که از نام آن مشخص است از سه طرف بسته است. وان سه گوش در فضاهای محدود هم قابلیت اجرا دارد و همچنان یکی از بهترین گزینه‌ها برای داشتن وان حمام در منازلی است که فضای حمام اجازه استفاده از وان را می‌دهد. فضای بیرونی وان معمولا با دیوار یکپارچه می‌شود و فضایی برای اشیا حمام یا اشیا تزئینی در اختیار افراد می‌گذارد.

 

وان زیر دوش

در محیط‌هایی که امکان استفاده از وان سه گوش وجود ندارد، وان زیر دوش کاربرد پیدا می‌کند. این نوع از وان فضای بسیار کمی اشغال می‌کند و معمولا یک دوش در بالای آن قرار می‌گیرد تا افراد هنگامی که عجله دارند به سرعت دوش بگیرند. بعضی از این نوع وان‌ها با امکانات پیشرفته‌ و قفسه‌های مناسب برای قرار گرفتن انواع آیتم‌های تزئینی و بهداشتی ارائه می‌شوند.

 

وان جزیره

یکی از انواع جدیدتر وان حمام که در منازل مسکونی لوکس و شیک مورد استفاده قرار می‌گیرد وان مجزا یا آزاد است که با نام وان جزیره هم شناخته می‌شود. وان مجزا بر خلاف وان سه گوش یا زیر دوش، حداقل روی کاغذ امکان جابجا شدن دارد. در عمل وان جزیره‌ای گزینه بسیار جذابی برای خانه‌هایی است که طراحی داخلی مدرن دارند.

 

ابعاد و اندازه وان حمام باید چگونه باشد؟

وان‌های حمام در اندازه‌های مختلف مطابق نیاز افراد تولید می‌شوند. طول وان لازم است به اندازه‌ای باشد که فرد به راحتی بتواند در آن دراز بکشد. بیشتر وان‌ها حدود 2 متر یا بیشتر طول دارند تا افراد با قد مختلف بتوانند در آنها شناور شده و تجربه حمامی آرامش‌بخش داشته باشند. بعضی از وان‌ها عرض زیادی هم دارند که البته فضای بسیار بیشتری اشغال می‌کنند. بسیاری از افراد آنها را به وان‌های باریک ترجیح می‌دهند چرا که هم امکانات بهتری در اختیار ساکنین می‌گذارند و هم زیبایی و جذابیت بیشتری دارند.

بسیاری از واحدهای مسکونی جدید با حمام‌های کوچک ساخته می‌شوند که امکان استفاده از وان را به ساکنین نمی‌دهند. این موضوع باعث شده راهکارهای جدیدتر و مدرن‌تری مانند استفاده از کابین شیشه‌ ای دوش جکوزی دار با وان‌های بزرگ که در فضایی مجزا از سرویس بهداشتی قرار می‌گیرند رایج شوند. استفاده از کابین شیشه‌ای دوش یکی از گزینه‌های ساده و موثر برای مدرن ساختن جلوه و طراحی یک واحد مسکونی است و کابین‌های شیشه‌ای دوش جکوزی دار با اضافه کردن وان با انواع امکانات به محیط، گزینه‌ای لوکس در طراحی داخلی آپارتمان محسوب می‌شوند.

 

قیمت و خرید وان حمام

در بازار انواع گوناگون و متنوعی از وان‌های حمام ارائه می‌شوند که با توجه به جنس، اندازه، امکانات و گزینه‌هایی که ارائه می‌دهند قیمت متفاوتی دارند. انواع رایج وان حمام معمولا از جنس فایبرگلاس و اکریلیک ساخته می‌شوند اما وان‌های لوکس از جنس سنگ و سرامیک، فلز (استیل، مس و ...) و چوب هم در دسترس علاقمندان قرار دارد.

بعضی از وان‌های جکوزی دار با کابین شیشه‌ای ارائه می‌شوند که فضایی مناسب برای وان حمام ایجاد کرده و در عین حال، طراحی داخلی واحد مسکونی را بهبود می‌بخشند. عوامل اصلی تاثیرگذار در قیمت وان حمام که در خرید وان حمام لازم است به آنها توجه شود در ادامه معرفی می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ ویژگی های مهم وان حمام

 

مشخصات وان حمام خوب

 

جنس وان حمام

مهم‌ترین عاملی که بر قیمت یک وان حمام تاثیر دارد جنس وان است. همان طور که پیشتر اشاره شد انواع گوناگونی از مصالح و مواد در ساخت وان حمام مورد استفاده قرار می‌گیرد که مهم‌ترین آنها شامل موارد زیر می‌شود:

  • اکریلیک: وان‌های اکریلیک وزن کم و ظاهری زیبا دارند که باعث می‌شود یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های موجود در بازار باشند.
  • فایبرگلاس: وان‌های فایبرگلاس مشخصات مشابهی با اکریلیک دارند و از نظر قیمتی هم مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شوند.
  • پلی‌اتیلن: ارزان‌ترین جنس وان پلی اتیلن یا پلاستیک است که ساده‌ترین راهکار برای داشتن وان حمام موجود در بازار است.
  • وان فلزی: با اینکه اکریلیک و فایبرگلاس مقرون‌به‌صرفه و سبک‌ هستند، بسیاری از افراد جلوه چدن یا مس در وان‌های فلزی لوکس و مدرن را ترجیح می‌دهند.
  • وان سنگی: یکی دیگر از جنس‌های لوکس در تولید وان حمام که جلوه کاملا متمایزی هم دارد سنگ است. وان‌های سنگی معمولا با شیرآلات ارزشمند فلزی ارائه می‌شوند و در ساخت آنها کیفیت بالایی لحاظ می‌شود.

 

اندازه وان حمام

برندها و تولیدکنندگان مختلف انواع وان حمام در اندازه‌های یک نفره، دو نفره، چهار نفره و هشت نفره ارائه می‌کنند. اندازه‌های یک نفره و دو نفره بیشتر برای وان حمام منازل شخصی رایج هستند. طول وان‌های یک نفره و دو نفره معمولا حدود دو متر است و عرض آنها است که تفاوت آنها را مشخص می‌کند. همان طور که انتظار دارید قیمت وان‌های یک نفره از همه ارزان‌تر است.

 

امکانات اختصاصی

وان‌های جکوزی به غیر از امکانات اصلی وان، گزینه‌های دیگری برای به جریان انداختن آب وان ارائه می‌کنند که خاصیت درمانی و آرامش‌بخش دارد. برای ارائه این گزینه‌ها نیاز به تجهیزات و دستگاه‌هایی وجود دارد که باعث می‌شود قیمت وان جکوزی بیشتر از وان حمام ساده باشد.

به غیر از قابلیت‌های وان، محیط و کابین آن هم نقش مهمی در قیمت وان حمام دارد. استفاده از کابین شیشه‌ای برای محیط حمام و وان یکی از راهکارهای جدید و جذاب طراحی داخلی است که محبوبیت زیادی بین افراد دارد. کابین‌های شیشه‌ای دوش در دو نوع فریم‌دار و بدون فریم ارائه می‌شوند که هر یک از آنها مزایا و محدودیت‌هایی دارند.

 

آیا امکان نصب وان در حمام توسط من وجود دارد؟

نصب وان حمام فرایندی فنی است که لازم است با تجربه و مهارت انجام شود. در غیر این صورت احتمال بروز مشکلاتی در عملکرد وان وجود دارد. تنظیم راهاب، وصل کردن شیرآلات و آب‌بندی محیط فعالیت‌هایی هستند که در صورت انجام غیرتخصصی ممکن است در نگهداری و تمیز کردن وان حمام هم مشکلاتی ایجاد کنند. در نتیجه اگر مهارت زیادی در انجام کارهای فنی مانند لوله‌کشی ندارید، بهتر است این وظیفه را بر عهده افراد ماهر بگذارید.

ساکنین واحدهایی که حمامی با طول حدود 2 متر داشته باشند امکان استفاده از بسیاری از وان‌های حمام را دارند. وان‌های 2 نفره عرض بیشتری دارند که باعث می‌شود امکان استفاده از آنها در حمام‌های کوچک وجود نداشته باشد. اما این وان‌ها با داشتن فضای بیشتر و جلوه مناسب‌تر، گزینه‌ای جذاب و طراوت‌بخش در طراحی مدرن واحدهای مسکونی لوکس محسوب می‌شوند.

 

خرید کابین دوش

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس