اهمیت دکوراسیون در حمام های کوچک

اهمیت دکوراسیون در حمام های کوچک

 

حمام‌های کوچک جای کمتری در اختیار ساکنین می‌گذارند که برای قرار دادن وان یا جکوزی مناسب نیست، اما همین موضوع اهمیت دکوراسیون آنها را افزایش می‌دهد. فضای کمتر حمام‌های کوچک باعث می‌شود در طراحی و دکوراسیون آنها تمرکز بیشتری روی ویژگی‌های اصلی مثل کیفیت دیوارپوش یا کابین، کف، شیرآلات و البته آیتم‌های دکوری و تزئینی باشد.

اگر حمام کوچکی دارید و به‌دنبال ایده‌هایی برای زیباسازی و بهبود دکوراسیون آن هستید، در ادامه این مطلب از لاریس با نقش طراحی دکوراسیون در حمام‌های کوچک و ایده‌های مناسب و جدید آن آشنا می‌شوید.

برای روش‌های نصب کابین دوش حمام کلیک کنید.

 

چرا دکوراسیون در حمام اهمیت دارد؟

دکوراسیون حمام نقش مهمی در تجربه افراد و احساس سرزندگی و آرامش آنها دارد. حمام در خانه‌های مدرن و لوکس فقط محلی برای شستشوی بدن نیست و بخشی از زیبایی و جلوه محیط بر عهده آن است. طراحان دکوراسیون داخلی با استفاده از انواع مصالح و امکانات مدرن مثل کابین‌های شیشه‌ای دوش با محوریت دادن به دکوراسیون حمام این بخش از خانه را تبدیل به محیطی طراوت‌بخش و سرزنده می‌کنند. دکوراسیون مدرن حمام مجموعه‌ای از مزایای کلیدی با خود به همراه دارد که توجه به آنها، اهمیت دکوراسیون حمام را نشان می‌دهد:

  • راحتی و آرامش بیشتر: دکوراسیون مدرن با قرار دادن امکانات جدید مورد نیاز در حمام در اختیار افراد به آنها تجربه راحتی و آرامش بیشتری از حمام می‌دهد.
  • ایجاد تنوع: طراحی دکوراسیون مدرن حمام می‌تواند عامل کلیدی تفاوت تجربه روزمره افراد از نرم‌های طراحی سنتی باشد.
  • یک گزینه لوکس اما مقرون‌به‌صرفه: مدرن کردن طراحی دکوراسیون در حمام های کوچک به آنها جلوه‌ای لوکس و تجملی می‌دهد که نسبت به گزینه‌های مشابه هزینه بسیار کمتری دارد.
  • فضای کوچک را بزرگ‌تر نشان می‌دهد: طراحی داخلی با استفاده از گزینه‌هایی مثل کابین شیشه‌ای دوش برای حمام های کوچک کاری می‌کنند فضای حمام بزرگ‌تر به نظر برسد.

 

اهمیت دکوراسیون در حمام

 

نقش طراحی دکوراسیون داخلی برای حمام های کوچک

طراحی دکوراسیون داخلی برای حمام های کوچک معمولا فضا را بزرگ‌تر از چیزی که هست نشان می‌دهد. با توجه به محدود بودن فضا، معمولا طراحان از آیتم‌های عمودی و آویز برای برگرداندن نگاه افراد به ارتفاع به جای مساحت استفاده می‌کنند. استفاده از نورگیرهای طبیعی که با وجود انتقال نور محرمانه بودن فضا را حفظ می‌کنند یکی از ترندهای جدید طراحی دکوراسیون حمام های کوچک در واحدهای لوکس مسکونی است.

طراحی دکوراسیون در حمام های کوچک بهتر است با تمرکز روی قابلیت‌های کلیدی مثل جنس شیرآلات، آینه‌ها و آیتم‌های مورد استفاده و تهیه انواع لوکس آنها انجام شود. استفاده از مصالح باکیفیت و لوکس هزینه‌ای است که یک بار انجام می‌شود اما همیشه مزایای آن در محیط احساس می‌شوند. استفاده از کابین‌های شیشه‌ای دوش، به‌خصوص کابین‌های شیشه‌ای فریم دار با در کشویی یکی دیگر از گزینه‌های داغ بازار دکوراسیون داخلی است که تحولی عمده در فضای واحد مسکونی ایجاد می‌کند. 

 

10 ایده برای دکوراسیون حمام های کوچک

داشتن حمام کوچک جلوی استفاده از گزینه‌های مدرن و جدید دکوراسیون را نمی‌گیرد، بر عکس استفاده از این گزینه‌ها در حمام های کوچک باعث می‌شود تمرکز افرادی که مهمان می‌شوند از مساحت به جنبه‌های دیگر منتقل شود. در ادامه با 10 ایده برای دکوراسیون حمام های کوچک آشنا می‌شویم.

 

دکوراسیون داخلی حمام

 

عمودی فکر کنید

راه‌کارهای زیادی برای استفاده از فضای دیوارهای حمام های کوچک وجود دارد. از انواع آیتم‌های آویز گرفته تا محل قرارگیری وسایل حمام، همه می‌توانند به افزایش امکانات حمام با وجود کوچک بودن فضای آن کمک کنند. گزینه‌هایی مثل استفاده از درهای شیشه‌ای و کابین شیشه‌ای حمام به‌خصوص از نوع فریم‌دار به افراد اجازه می‌دهد به کلی مفهوم حمام را در واحد خود تغییر دهند و فضای کلی واحد را مدرن کنند.

 

تمرکز روی امکانات کلیدی

قرار دادن یک جکوزی 4 نفره با قابلیت کروماتراپی در حمام های کوچک به خاطر کمبود فضا امکان‌پذیر نیست، اما این دلیل نمی‌شود گزینه‌های مورد استفاده در حمام های کوچک آن قدر هم محدود باشد. از رنگ سرامیک و جنس دیوار یا کابین حمام تا شیرآلات و آینه همگی عناصری هستند که با تمرکز روی آنها در طراحی دکوراسیون در حمام های کوچک فضا راحتی بیشتری پیدا می‌کند.

 

فضاهای پنهان

فضای محدود حمام های کوچک باعث می‌شود استفاده از کشو و محفظه‌های مختلف در آنها ضرورت بیشتری پیدا کند. با استفاده از این گزینه‌ها اشیا و وسایل اضافی از جلوی چشم برداشته می‌شوند و فضا بزرگ‌تر از چیزی که هست به نظر می‌رسد. گزینه‌های چوبی و مشابه چوبی هم در دکوراسیون حمام های کوچک به گرم‌تر شدن فضا و افزایش احساس راحتی افراد کمک زیادی می‌کند.

 

از مصالح گوناگون بهره ببرید

حمام بخشی از خانه است که لایه‌های کف پوش و دیوارپوش متفاوتی دارد. استفاده از ترکیب‌های مختلف مصالح مثل سنگ، سرامیک، شیشه، چوب و فلز در دکوراسیون حمام های کوچک نقش مهمی در راحتی و زیبایی آن دارد. در محیط‌هایی که از سرامیک و سنگ باکیفیت و لوکس استفاده می‌شود از کابین‌های شیشه‌ای حمام برای افزایش جلوه این مصالح و دیده شدن آن در بیرون سرویس بهداشتی استفاده می‌شود.

 

فقط آیتم‌های دوست‌داشتنی را حفظ کنید

یکی از نکاتی که لازم است در طراحی دکوراسیون در حمام های کوچک مورد توجه قرار بگیرد شلوغ نکردن فضای حمام است. چند آیتم زیبا و باکیفیت که جلوه‌ای منحصربه‌فرد به فضا بدهند در یک حمام کوچک جذاب‌تر از چندین گزینه معمولی به نظر می‌رسند. بهتر است این نکته به‌خصوص وقتی دیوارپوش‌ها و کفپوش حمام و مصالح آن از جنس باکیفیتی باشند اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

 

نیمکت متحرک حمام

کوچک بودن فضای حمام تضادی با استفاده از نیمکت حمام ندارد. اتفاقا استفاده از یک نیمکت متحرک حمام در دکوراسیون حمام های کوچک نقش مهمی در افزایش راحتی و بهبود تجربه افراد دارد. نیمکت‌های متحرک حمام از جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند که در مقابل رطوبت و آب مقاوم هستند. اگر از آن دسته افراد هستید که موقع اثر کردن شامپو و شوینده‌های دیگر به نشستن عادت دارید، از نیمکت متحرک حمام در حمام کوچک خود بهره ببرید.

 

آینه بزرگ

آینه دیوار به دیوار یکی از گزینه‌های سنتی دکوراسیون در حمام های کوچک است که باعث می‌شود فضا بسیار بزرگ‌تر از چیزی که هست به نظر برسد. این کار باعث می‌شود نور محیط حمام طبیعی‌تر و آرامش‌بخش‌تر باشد و فرد تجربه بهتری از حمام و دوش گرفتن داشته باشد. آینه یکی از مهم‌ترین امکانات مورد استفاده در حمام است و در طراحی حمام های کوچک لازم است تمرکز زیادی روی آن صورت بگیرد.

 

نورپردازی مناسب

حباب‌های حمام و سرویس بهداشتی در دهه‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته‌اند و حالا انواع گزینه‌های نورپردازی حمام با توجه به طراحی دکوراسیون حمام در اختیار افراد قرار دارند. استفاده از رنگ‌های گرم در نورپردازی حمام‌های کوچک محبوبیت بیشتری دارد و تاثیر قابل توجهی بر راحتی فضا می‌گذارد. نورپردازی مناسب با توجه به پالت رنگی مورد استفاده در طراحی دکوراسیون در حمام های کوچک انجام می‌شود و امکان استفاده از نورهای موضعی و تخت برای این کار وجود دارد.

 

تقسیم بهینه فضا با پرده حمام

پرده‌های حمام آیتم‌هایی هستند که استفاده مناسب از آنها تاثیر زیادی بهینه‌سازی فضا دارد. استفاده از پرده حمام در یک حمام کوچک می‌تواند همزمان با افزایش راحتی و امنیت افراد، فضا را بزرگ‌تر جلوه بدهد. پرده‌های حمام در صورت عدم نیاز به راحتی بسته می‌شوند و نقشی در اشغال فضا ندارند، اما یک لایه تزئینی و کاربردی زیبا به حمام اضافه می‌کنند.

 

در شیشه‌ای و کابین شیشه‌ ای دوش

در شیشه‌ای حمام و کابین شیشه‌ ای دوش از گزینه‌های محبوب و جدید بازار طراحی دکوراسیون داخلی به‌خصوص برای حمام‌های کوچک هستند. برداشتن دیوار اصلی حمام و جایگزین‌کردن آن با یک پنل شیشه‌ای یکی از راهکارهای جذاب بازسازی حمام در واحدهای قدیمی لوکس است. استفاده از کابین شیشه‌ای دوش گزینه کامل‌تری است که می‌تواند فضای واحد را دچار تحول عمده کند.

 

دکوراسیون حمام کوچک

 

آیا کابین دوش برای حمام آپارتمان های کوچک قابل استفاده هست؟

کابین دوش شیشه‌ای یکی از جدیدترین امکانات طراحی دکوراسیون در حمام های کوچک است که با توجه به مصالح مورد استفاده، مساحت حمام و طراحی آن گزینه‌های متفاوتی به افراد ارائه می‌دهد. کابین‌های شیشه‌ای دوش فریم دار اولین نوع کابین دوش شیشه‌ای هستند که وارد بازار شده و با داشتن فریم گزینه بسیار مناسبی برای جایگزینی دیوار اصلی حمام در واحدهای قدیمی هستند. داشتن فریم به آنها امکان استفاده از در کشویی را می‌دهد که نیاز به فضای مجزایی برای باز شدن ندارد و در حمام‌های کوچک کارایی زیادی دارد.

کابین شیشه‌ای بدون فریم نوع جدیدتر کابین حمام شیشه‌ای است که با توجه به ویژگی‌های سرویس مثل مساحت امکان استفاده از انواع آن در طراحی دکوراسیون در حمام های کوچک وجود دارد. کابین شیشه‌ای دوش بدون فریم از جنس شیشه مقاوم با کیفیت بسیار بالا و اتصالات مستحکم تولید می‌شود. با توجه به محدودیت فضا در حمام های کوچک بعضی از انواع کابین شیشه‌ای بدون فریم که فضای کمتری نیاز دارند در آن قابل اجرا هستند.

جمع‌بندی

طراحی دکوراسیون در حمام های کوچک نقش مهمی در جلوه تمام واحد مسکونی دارد. با توجه به محدودیت فضا در حمام‌های کوچک لازم است مجموعه‌ای از نکات در طراحی آنها برای داشتن بیشترین بازدهی رعایت شود که در این مطلب بعضی از مهم‌ترین آنها معرفی شدند.

شرکت لاریس تولیدکننده و ارائه دهنده انواع پارتیشن شیشه ای حمام و کابین شیشه‌ای دوش بدون فریم و فریم‌دار است که با بیشتر از ده سال تجربه در این زمینه، یکی از برندهای معتبر ایرانی محسوب می‌شود. برای مشاوره در مورد راهکارهای در دسترس و مناسب طراحی دکوراسیون منزل خود می‌توانید با لاریس تماس بگیرید.

 

پارتیشن شیشه ای حمام

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس