مراقبت های بعد از استحمام و حمام رفتن

مراقبت های بعد از استحمام و حمام رفتن

 

مراقبت های بعد از حمام رفتن به شما کمک می‌کنند پوستی لطیف و روشن و موهایی براق و پرپشت داشته باشید. اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که آب داغ و گرم را به ولرم و سرد ترجیح می‌دهید و بعد از حمام حوله تن پوش پوشیده و موهای خود را با کلاه آن خشک می‌کنید،

با خواندن این مطلب از لاریس متوجه علت پوست خشک، بروز جوش و آکنه، و احتمالا موهای خشک و شکننده خود می‌شوید. با انجام مراقبت های بعد از استحمام و حمام رفتن می‌توانید از سلامت پوست و مو به بهترین شکل اطمینان حاصل کنید.

برای مشاهده مدل کابین دوش شیشه ای کلیک کنید

 

مراقبت های بعد از حمام رفتن و استحمام

حمام کردن و استحمام گذشته از تمیز کردن پوست و مو، نقش مهمی در رفع تنش و استرس در بدن افراد دارد. اما بدون رعایت مراقبت های بعد از استحمام و توصیه‌های حمام رفتن احتمال بروز انواع مشکلاتی مثل خشکی پوست و شکنندگی مو وجود دارد. برای پیشگیری از این مشکل کافی است به نکاتی که در ادامه مطرح می‌شوند توجه کنید.

 

صورت خود را با آب داغ نشویید

برای داشتن پوستی لطیف و روشن نباید از روش‌های اشتباه برای شستشوی پوست خود استفاده کنید. آب داغ و آب گرم می‌تواند به بافت پوست آسیب برساند و در طول روز باعث بروز خشکی و شکنندگی در پوست شود. برای پیشگیری از این مشکل بهتر است صورت خود را با لوسین‌ها و مواد شوینده مناسب صورت تمیز کرده و برای آبکشی از آب سرد در دستشویی یا کابین دوش استفاده کنید. به‌خصوص اگر عادت به گرفتن دوش با آب داغ یا گرم داشته باشید این راهکار مراقبتی می‌تواند جلوی خشکی و کاهش درخشندگی پوست صورت شما را بگیرد.

بیشتر بخوانید؛ مراقبت از پوست بعد حمام کردن

 

مراقبت بعد از حمام

 

با حوله مو را خشک نکنید

یکی دیگر از مراقبت های بعد از استحمام و حمام رفتن که بسیاری از افراد آن را جدی نمی‌گیرند عدم استفاده از حوله، به‌خصوص حوله‌های زبر برای خشک کردن موهای خیس است. بهتر است حمام خود را در ساعات اولیه روز و هنگامی که زمان کافی دارید انجام دهید و بعد از آن سعی کنید با دست آب اضافی موهای خود را خارج کرده و اجازه بدهید موها تا حدود 75% خشک شوند. یکی از مزیت‌های کابین شیشه ای حمام این است که معمولا افراد پس از دوش گرفتن عجله کمتری برای خارج شدن از حمام دارند و همین موضوع سلامت بهتر پوست و موی آنها را به ارمغان می‌آورد.

بعد از چند دقیقه می‌توانید از سشوار با حرارت ملایم و شدت کم به آرامی برای خشک کردن کامل موهای خود استفاده کنید. باقی ماندن رطوبت در موها برای چند ساعت می‌تواند به آنها آسیب برساند، برای همین استفاده از سشوار برای خشک کردن کامل مو فکر بدی نیست. اما بهتر است برای این کار از باد داغ و شدت بالا استفاده نکنید چرا که این کار هم باعث آسیب دیدن پروتئین مو می‌شود.

درباره روش های خشک کردن مو بعد از حمام بیشتر بخوانید.

 

با حوله رطوبت پوست را بگیرید

کشیدن یا مالیدن حوله به‌ویژه حوله زبر روی پوست می‌تواند باعث خشکی و ایجاد راش‌های پوستی، به‌خصوص در افراد دارای پوست حساس شود. کارشناسان پوست به افراد توصیه می‌کنند از تخلیه خشم با استفاده از حوله روی بدن خود اجتناب کنند و بعد از حمام اجازه بدهند بیشتر آب اضافی روی پوست درست مانند مو به شکل طبیعی خارج شود. بعد از این مرحله از یک حوله لطیف و نرم برای برداشتن رطوبت اضافی پوست استفاده کرده و آن را فقط روی پوست گذاشته و بر دارید. مراقبت های بعد از استحمام و حمام رفتن در خشک کردن بدن به افراد کمک می‌کند پوستی درخشنده و شفاف داشته باشند.

 

مراقبت بعد از استحمام

 

پس از حمام مرطوب‌کننده بزنید

یکی از بخش‌های اصلی روتین پوستی روزانه خانم‌ها که در فهرست مراقبت های بعد از استحمام قرار می‌گیرد استفاده از مرطوب‌کننده برای جلوگیری از خشکی و زبر شدن پوست است. زمان استفاده از مرطوب‌کننده درست بعد از حمام و خشک شدن بدن است. حتی برای اثربخشی بهتر مرطوب‌کننده توصیه می‌شود قبل از خشک شدن کامل بدن از آن استفاده شود. با این کار می‌توانید از حفظ رطوبت روی پوست خود که نقش مهمی در سلامت و زیبایی آن دارد مطمئن شوید.

 

سروم پوست و مو را فراموش نکنید

اگر به هر دلیلی عجله دارید که موهای خود را هر چه زودتر خشک کنید، حتما از یک سروم محافظ مو قبل از این کار استفاده کنید تا به موی خود آسیب نرسانید. استفاده از نرم‌کننده‌ مو یکی دیگر از مواردی است که رعایت آن در حمام رفتن باعث می‌شود مویی خوش‌حالت و درخشنده داشته باشید. سروم‌های پوستی و شوینده‌های تقویتی و مرطوب‌کننده پوست هم به همین ترتیب حفظ شادابی و لطافت پوست را ساده‌تر می‌کند.

 

بعد از مرطوب‌کننده نوبت پرایمر می‌شود

پرایمر یا زیرساز آرایش یکی از بخش‌های مهم روتین پوستی خانم‌ها است که زمان استفاده از آن پس از مرطوب‌کننده و قبل از انواع لوازم آرایشی و محصولات زیبایی پوست است. با زدن پرایمر روی مرطوب‌کننده پوست صورت خود می‌توانید از اثربخشی بهتر لوازم آرایشی و ماندگاری طولانی‌تر آنها روی پوست خود اطمینان پیدا کنید.

 

از محصولات مراقبت مو استفاده کنید

خانم‌های امروزی روتین پوست و زیبایی کاملی دارند که در آن از مرطوب‌کننده مو، سروم مو و انواع محصولات مراقبت مو برای جلوگیری از شکنندگی و خشکی تارهای مو بهره می‌برند. زمان استفاده از محصولات مراقبتی مو و سروم مو بعد از حمام است و به شما کمک می‌کند تا نوبت بعدی حمام رفتن از سلامت و شادابی موی خود لذت ببرید.

 

مراقبت از مو بعد حمام

 

در حمام کردن عجله نکنید

یکی از جدی‌ترین مراقبت های بعد از استحمام و حمام رفتن عجله نکردن برای خشک شدن پوست و مو است. استفاده از حوله در مجموع راهکار مناسبی برای خشک کردن سریع بدن و مو نیست و بهتر است تا حد امکان زمان قرار گرفتن آن روی پوست را کاهش داده و برای مو از آن استفاده نکنید. بعد از اینکه آب دوش را بستید چند دقیقه اجازه بدهید تا آب اضافی روی مو و پوست شما خارج شود.

 

حمام رفتن و استحمام در محیطی راحت و آرامش‌بخش

یکی از نکاتی که به افراد کمک می‌کند تجربه حمام باطراوتی داشته باشند طراحی مناسب حمام است. حمام‌هایی که وان یا جکوزی دارند به افراد اجازه می‌دهند تجربه‌ای آرامش‌بخش‌تر داشته باشند و زمان بیشتری را در حمام سپری کنند. متاسفانه امکان استفاده از وان و جکوزی در واحدهایی که حمام کوچکی دارند وجود ندارد. یکی از راهکارهایی که به افزایش زمان حمام کردن و احساس راحتی بیشتر افراد برای انجام مراقبت های بعد از استحام و حمام رفتن منجر می‌شود طراحی فضای مدرن با استفاده از کابین شیشه ای حمام است.

کابین دوش حمام با محدود کردن محیط دور دوشی و زیباسازی فضای دوش گرفتن باعث می‌شود حمام کردن از یک روتین روزانه کسالت‌بار به یک تجربه لذت‌بخش و متفاوت تبدیل بشود. این راهکار می‌تواند در کنار استفاده از وان و جکوزی هم مورد استفاده قرار بگیرد تا افراد تجربه‌ حمامی کاملا منحصر‌به‌فرد و آرامش‌بخش داشته باشند. نکته جذابی که در استفاده از کابین شیشه ای دوش در مقایسه با وان و جکوزی یا راهکارهای لوکس دیگر حمام وجود دارد، هزینه کمتر و تاثیر غیرقابل انکار آن در زیباتر کردن محیط مسکونی است.

 

 جمع‌بندی

در این مطلب از لاریس، تولید کننده کابین و پارتیشن شیشه‌ ای حمام در انواع فریم دار و بدون فریم، نکات مهم و مراقبت‌های بعد از استحام و حمام رفتن معرفی و بررسی شدند. همان‌طور که دیدید استفاده از حوله و روش‌های سریع خشک کردن مو و بدن می‌تواند شانس خشکی پوست و مو را افزایش داده و حتی در افرادی که پوست حساسی دارند باعث بروز مشکلات پوستی جدی‌تر بشود. برای پیشگیری از این قبیل مشکلات و بهبود شادابی و طراوت پوست و مو بهتر است فرایند خشک شدن بدن بعد از حمام تا حد امکان طبیعی باشد. یکی از راهکارهایی که می‌تواند به افراد کمک کند بعد از حمام لطافت و رطوبت پوست و مو را حفظ کنند طراحی جذاب و آرامش‌بخش حمام است.

با استفاده از کابین های دوش شیشه ای لاریس می‌توانید تجربه کاملا متفاوتی از حمام کردن داشته باشید. کابین های حمام شیشه‌ای در دو نوع فریم دار و بدون فریم تولید می‌شوند که هر کدام از آنها مزایای منحصر‌به‌فردی دارند و با توجه به محیط و مساحت حمام امکان استفاده از آنها وجود دارد. برخلاف گزینه‌هایی مثل وان و جکوزی که امکان اجرای آنها در تمام واحدهای مسکونی وجود ندارد، کابین های شیشه‌ای حمام با هر خانه‌ای هماهنگ می‌شوند و تاثیر قابل توجهی بر زیبایی محیط مسکونی دارند. برای آشنایی با راهکارهای مناسب کابین شیشه‌ای حمام که می‌توانید در منزل خود از آنها استفاده کنید، کافی است برای مشاوره با لاریس تماس بگیرید.

 

کابین دوش

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس