عوامل موثر بر قیمت زیر دوشی حمام

عوامل موثر بر قیمت زیر دوشی حمام

 

زیر دوشی حمام محفظه‌ای است که آب دوش در محدوده آن می‌ریزد و مانع خارج شدن آب می‌شود. انواع مختلف زیر دوشی در اندازه‌های گوناگون تولید می‌شود که هر کدام از آنها ویژگی‌های ظاهری و دوام متفاوتی دارند. قیمت زیر دوشی معمولا بر اساس عوامل گوناگونی مانند اندازه، نوع، جنس، ویژگی‌ها، جزئیات و پیش‌ساخته بودن یا سفارشی بودن تعیین  می‌شود.

اگر می‌خواهید برای خانه خود زیر دوشی حمام تهیه کنید تا جلوه بهتری به سرویس بهداشتی و حمام بدهید، ادامه این مطلب از لاریس را برای آشنایی با انواع زیر دوشی حمام، مشخصات، قیمت و کاربردهای آنها دنبال کنید.

 

زیر دوشی حمام و اجزای آن

زیر دوشی حمام همان طور که از نام آن مشخص است محدوده‌ای است که دوش حمام در آن باز می‌شود و به خاطر داشتن یک لبه بیرون نمی‌ریزد. زیر دوشی ها از جنس‌های گوناگونی تولید می‌شوند. اجزای اصلی زیر دوشی شامل موارد زیر می‌شود:

  • پایه زیر دوشی: محدوده‌ای است که پانل زیر دوشی در آن قرار می‌گیرد و به این ترتیب بین کف ساختمان و زیردوشی قرار دارد.
  • پانل: صفحه اصلی زیر دوشی که افراد موقع دوش گرفتن روی آن می‌ایستند.
  • لبه: برآمدگی اطراف زیر دوشی است که مانع بیرون ریختن آب از محدوده زیر دوشی می‌شود.

 

انواع زیر دوشی حمام بر اساس شکل

زیر دوشی‌های حمام با اندازه و ابعاد استاندارد تولید می‌شوند و در شکل‌ها و از جنس‌های گوناگون در بازار عرضه می‌شوند. انواع اصلی زیر دوشی بر اساس شکل شامل موارد زیر می‌شود:

  • زیر دوشی مربعی: در ابعاد 70*70 تا 100*100 سانتی‌متر و بزرگ‌تر تولید و ارائه می‌شود
  • زیر دوشی مستطیلی: در ابعاد استاندارد مثل 120*80 و 120*90 سانتی‌متر و ابعاد بزرگ‌تر عرضه می‌شود
  • زیر دوشی نیم گرد و ربع‌ دایره: برای حمام‌هایی که در گوشه خانه قرار می‌گیرند، یا کابین دوش روکار در اتاق خواب کاربرد دارند و با قطر 80 سانتی‌متر و بیشتر تولید و عرضه می‌شوند
  • زیر دوشی گرد: با اندازه‌های استاندارد 80 سانتی‌متر و بالاتر تولید می‌شوند و برای کابین‌های دوش روکار و طراحی‌های مدرن کاربرد دارند

زیر دوشی‌های مربعی و مستطیلی رایج‌تر هستند و قیمت آنها در مقایسه با انواع گرد معمولا کمتر است. برای آشنایی با رده‌های قیمت انواع زیر دوشی حمام لازم است با جنس آنها هم آشنا باشیم. در ادامه انواع زیر دوشی حمام بر اساس جنس معرفی می‌شود. همچنین برای اطلاعات درباره ابعاد زیر دوشی کلیک کنید.

 

خرید زیر دوشی حمام

 

انواع زیر دوشی حمام بر اساس جنس

با توجه به بودجه و هدفی که از خرید زیر دوشی حمام دارید، انواع گوناگونی از زیر دوشی‌ها با جنس‌های مختلف در بازار در دسترس شما هستند. انواع زیر دوشی بر اساس جنس شامل موارد زیر می‌شود:

  • فایبرگلاس: ارزان‌ترین گزینه در بازار زیر دوشی‌های فایبرگلاس هستند که از عمر نسبتا کوتاهی هم برخوردار هستند
  • آکریلیک: قیمت مناسبی دارند و دوام طولانی‌تری از زیر دوشی‌های فایبرگلاس دارند
  • فلزی: زیردوشی‌های فلزی از جمله استیل قیمت گران‌تری دارند اما ماندگاری و دوام بالایی هم دارند
  • سرامیک: زیر دوشی‌های سرامیک مقاومت بالایی دارند و تمیز کردن و نگهداری آنها ساده است
  • سنگ: زیر دوشی‌های سنگی جلوه‌ای منحصر به فرد و دوامی بسیار طولانی دارند که قیمت گران آنها را برای بسیاری منطقی می‌کند

در ادامه با ویژگی‌ها، مزایا و معایب هر یک از انواع زیر دوشی بیشتر آشنا می‌شویم.

 

زیر دوشی حمام فایبرگلاس

زیر دوشی‌های فایبرگلاس ارزان‌ترین گزینه برای داشتن زیر دوشی حمام هستند که یک لایه روکش ژلاتینی دارند. قیمت آنها بسیار ارزان است و وزن بسیار کمی دارند. از نظر جذابیت ظاهری هم زیر دوشی‌های فایبرگلاسی شیک و زیبا هستند. تنها مشکل آنها این است که پس از گذشت مدتی روکش رنگی آنها دچار خراشیدگی می‌شود و زیبایی اولیه خود را از دست می‌دهند. این اتفاق باعث می‌شود تمیز کردن آنها تبدیل به کاری سخت و طاقت‌فرسا شود. زیر دوشی حمام فایبرگلاس برای افرادی که به دنبال راهکاری کوتاه‌مدت برای داشتن زیر دوشی می‌گردند و نمی‌خواهند برای این موضوع هزینه زیادی کنند مناسب است.

 

زیر دوشی حمام اکریلیک

زیر دوشی‌های اکریلیک از لایه‌های ضخیم اکریلیک روی پایه فایبرگلاس تولید می‌شوند. این ویژگی باعث می‌شود خراشیدگی رنگ در آنها کمتر به چشم بیاید و خراش‌های سطحی قابلیت پولیش داشته باشند. بر خلاف زیر دوشی‌های فایبرگلاس که اندازه و رنگ‌بندی محدودی دارند، زیر دوشی‌های اکریلیک با طیف متنوعی از رنگ‌ها و در ابعاد گوناگون عرضه می‌شوند. استفاده از شوینده‌های حاوی سود سوز آور یا سودا کاستیک مایع برای تمیز کردن می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیر به سطح اکریلیک آنها وارد کند. قیمت آنها گران‌تر از انواع فایبرگلاسی است اما این اختلاف قیمت با توجه به دوام بیشتر و عملکرد بهتر، کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

 

زیر دوشی حمام سرامیک

زیر دوشی‌های سرامیکی معمولا قیمت بیشتری از انواع اکریلیک و فایبرگلاس دارند. چیزی که باعث جذابیت آنها در طراحی داخلی می‌شود امکان استفاده از سرامیک‌های مشابه موجود در محیط برای پانل آنها است. این ویژگی باعث می‌شود قیمت تمام شده زیر دوشی‌های سرامیک در بسیاری از موارد خیلی گران نباشد. زیر دوشی‌ حمام سرامیک یکی از انواع بسیار ماندگار است که فقط در صورت ضربه‌های سخت و تحمل فشار بیش از حد امکان شکستگی در آنها وجود دارد. این زیر دوشی‌ها در مقابل انواع شوینده‌ها و اسیدها مقاومت بالایی دارند که کار تمیز کردن آنها را ساده‌ می‌کند.

 

زیر دوشی فلزی

زیر دوشی‌های فلزی از استیل گرفته تا مس و چدن در بازار عرضه می‌شوند و طرفداران زیادی دارند. هر یک از آنها وزن و ویژگی‌های خاص خود را دارد اما درخشندگی، جذابیت ظاهری و دوام بسیار طولانی در همه آنها به چشم می‌خورد. زیر دوشی‌های فلزی به خوبی با شیرآلات و دوش حمام ست و هماهنگ می‌شوند و به ندرت ممکن است دچار آسیب‌ جدی شوند. با این حال قیمت گران و وزن سنگین زیر دوشی حمام فلزی باعث می‌شود بسیاری از افراد تمایلی به استفاده از آنها نداشته باشند.

 

زیر دوشی سنگی

زیر دوشی‌های سنگی یکی از گزینه‌های لوکس و خیره‌کننده هستند که جلوه‌ای کاملا متمایز به محیط مسکونی می‌بخشند. نیازی به گفتن نیست که این دسته از زیر دوشی‌ها بیشترین ماندگاری و دوام را دارند و در اندازه‌های اختصاصی و استاندارد تولید می‌شوند. با توجه به قیمت قابل‌توجه زیر دوشی حمام سنگی، کمتر در آپارتمان‌های معمولی از آن استفاده می‌شود و بیشتر در واحدهای لوکسی که مصالح درجه یک دارند کارایی دارد. وزن بسیار سنگین زیر دوشی سنگی هم یکی دیگر از ویژگی‌های منفی آن محسوب می‌شود.

 

مدل های زیر دوشی

 

نکات مهم در خرید زیر دوشی حمام

قبل از خرید زیر دوشی حمام بهتر است گزینه‌های موجود از جنبه‌های مختلف بررسی شوند. انتظاری که افراد از عملکرد و دوام زیر دوشی دارند، در کنار مشخصات محیط حمام آنها اصلی‌ترین مواردی هستند که در خرید زیر دوشی نقش بازی می‌کنند. در ادامه با مهم‌ترین نکاتی که در خرید زیر دوشی لازم است مورد توجه قرار بگیرند آشنا می‌شویم.

 

کاربرد و مدت دوام

یکی از نکات مهم در خرید زیر دوشی کاربرد و مدت دوامی است که از آن انتظار دارید. برای مثال اگر برای واحد یا سوئیت اجاره‌ای که حمام ندارد به دنبال یک کابین دوش حمام روکار هستید، شاید خرید زیر دوشی فایبرگلاس بهترین گزینه باشد. اما اگر قصد دارید با خرید زیر دوشی جلوه‌ای مدرن و سرزنده به محیط مسکونی خود بدهید، بهتر است بین زیر دوشی‌های سرامیک و آکریلیک که نسبتا اقتصادی هم هستند انتخاب کنید. به همین ترتیب اگر واحد مسکونی لوکس و مدرنی دارید و می‌خواهید با خرید زیر دوشی طراحی آن را تکمیل کنید، شاید ترکیب شیرآلات چدن و زیر دوشی سنگ مرمر گزینه بهتری باشد.

 

اندازه و شکل

نکته دیگری که مستقیما بر قیمت زیر دوشی حمام تاثیر می‌گذارد اندازه و شکل آن است که لازم است از قبل توسط خریدار بررسی شود. زیر دوشی‌های مربعی و مستطیلی با بیشتر محیط‌ها هماهنگ می‌شوند. زیر دوشی‌های مستطیلی با عرض کوتاهی که دارند برای حمام‌های کوچک مناسب‌ هستند. واحدهایی که حمام آنها در گوشه قرار گرفته با زیر دوشی‌های ربع دایره یا نیم دایره جلوه بهتری پیدا می‌کنند. زیر دوشی‌های حمام گرد به خصوص برای اجرا در اتاق خواب مستر، یا واحدهایی که سرویس حمام و دستشویی مشترک دارند جلوه‌ای منحصر به فرد ایجاد می‌کنند.

 

جمع‌بندی

در این مطلب از لاریس، تولید کننده کابین‌ شیشه‌ ای دوش و زیر دوشی، عوامل موثر بر قیمت زیر دوشی حمام معرفی و مورد بررسی قرار گرفت. زیر دوشی‌های حمام گزینه‌ای جدید و جذاب برای مدرن کردن طراحی واحد مسکونی هستند که جلوه‌ای متمایز و تازه به محیط می‌بخشند. در کنار زیبایی، زیر دوشی‌ حمام یک محصول کاملا کاربردی است که در تعریف محدوده دوش حمام کارایی دارد و مانع از خروج آب می‌شود. برای آشنایی با انواع گزینه‌های موجود و در دسترس که امکان اجرا در واحد شخصی شما را داشته باشند، کافی است برای مشاوره با لاریس تماس بگیرید.

 

کابین دوش حمام

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس