تفاوت وان حمام با کابین دوش حمام چیست؟

تفاوت وان حمام با کابین دوش حمام چیست؟

 

بعضی از افراد به‌خصوص آنها که زمان بیشتری در حمام می‌گذرانند وان حمام را به دوش گرفتن ترجیح می‌دهند. وان حمام محفظه‌ای است که آب گرم در آن جمع می‌شود و فرد در آن شناور می‌شود. کابین شیشه‌ ای دوش حمام محدوده‌ای است که جایگزین دیوارهای حمام می‌شود و معماری آن را به کلی تغییر می‌دهد.

بعضی از کابین های شیشه‌ای دوش با وان و جکوزی عرضه می‌شوند که رضایت تمام افراد، چه طرفدار دوش باشند چه وان را جلب می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با تفاوت وان حمام با کابین دوش حمام و ویژگی‌های هر کدام از آنها، در ادامه این مطلب از لاریس همراه باشید.

 

منظور از کابین دوش حمام چیست؟

کابین دوش حمام یک محدوده شیشه‌ای است که برای جدا کردن فضای حمام از باقی سرویس یا واحد و زیبا جلوه دادن حمام در خانه‌های مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کابین دوش حمام با پیشرفت صنعت شیشه‌های مقاوم ابداع شده است و اولین نوع آن که در بازار ارائه شده است کابین دوش حمام فریم دار است. با پیشرفت بیشتر تکنولوژی شیشه‌های مقاوم کابین دوش بدون فریم با شیشه‌های مستحکمی که تمام بار دیوار را حمل می‌کنند ارائه شد. کابین دوش شیشه‌ای حمام به این ترتیب در دو نوع اصلی فریم دار و بدون فریم عرضه می‌شود که هر کدام از آنها گزینه‌های متنوعی در اختیار طراحان داخلی و معماران قرار می‌دهد.

کابین دوش شیشه ای یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های طراحی داخلی و معماری برای لوکس کردن واحدهای تازه ساز و همچنین نوسازی واحدهای لوکس قدیمی است. در مقایسه با استفاده از گزینه‌های لوکس حمام مثل جکوزی و وان‌های پیشرفته، کابین دوش شیشه ای حمام قیمت و هزینه پایینی دارد اما به همان اندازه در مجلل نشان دادن فضای واحد موثر است.

از کابین شیشه ای دوش در واحدهای مسکونی هم برای سرویس بهداشتی واحد و هم در اتاق خواب مستر استفاده می‌شود که هر یک از آنها با توجه به محیط ویژگی‌ها و گزینه‌های خاصی به افراد ارائه می‌دهند. داشتن کابین دوش حمام رفته رفته به یکی از گزینه‌های رایج در آپارتمان‌ها و واحدهای مسکونی، به خصوص واحدهای متراژ بالا و بزرگ تبدیل می‌شود.

 

کابین شیشه ای دوش

 

ویژگی داشتن وان در حمام

شناور شدن در آب گرم، به خصوص اگر از نمک‌ها و روغن‌های مخصوص حمام با قابلیت‌های درمانی استفاده شود تجربه‌ای آرامش‌بخش است که تاثیر قابل توجهی در بهبود روحیه افراد می‌تواند داشته باشد. حمام کردن با وان مزایای زیادی دارد که باعث می‌شود واحدهایی که حمام با وان دارند از جذابیت بسیار بیشتری برخوردار باشند.

حتی بسیاری از افراد که در حمام وان ندارند برای تهیه آن اقدام می‌کنند و راهکارهای گوناگون وان را بررسی و برای اجرای آن برنامه‌ریزی می‌کنند. وان‌های حمام در اندازه‌های مختلف یک نفره، دو نفره، چهار نفره و بزرگ‌تر عرضه می‌شوند که طول کوچک‌ترین آنها کمی کمتر از 2 متر است. همین موضوع باعث می‌شود امکان استفاده از وان در حمام‌های کوچک وجود نداشته باشد و طراحان و معمارهای داخلی گزینه دوش را در حمام به کار ببرند.

بعضی از کابین‌های شیشه ای حمام با جکوزی و وان سر خود یا یک تکه ارائه می‌شوند که البته قیمت آنها هم با توجه به مزایای زیادی که ارائه می‌دهند به‌شکل قابل توجهی بیشتر از کابین‌های شیشه ای فریم دار یا بدون فریم دوش است. سیستم جکوزی این کابین‌های شیشه ای حمام با گزینه‌های مختلف نوردرمانی، مخزن روغن و نمک، جت آب و جت هوا تجربه‌ای کاملا منحصر به فرد به ساکنین از یک حمام لذت‌بخش و درمانی می‌دهد. این کابین‌های شیشه ای با نورپردازی ویژه و متمایز جلوه‌ای مدرن و سرزنده به محیط مسکونی می‌دهند و بیشتر افراد البته وقتی که امکانش باشد آنها را به نداشتن وان در حمام ترجیح می‌دهند.

 

تفاوت های اصلی وان و کابین دوش در حمام

وان و کابین دوش گزینه‌های اصلی برای مدرن ساختن طراحی داخلی حمام محسوب می‌شوند که هر یک ویژگی‌ها، مزایا و البته هزینه متفاوتی دارند. انتخاب بین یکی از این دو اصلی‌ترین انتخاب در طراحی حمام منازل مسکونی است که لازم است در مرحله طراحی و ساخت خانه در مورد آن تصمیم گرفته شود. خانه‌هایی که حمامی با طول کمتر از 2 متر دارند برای قرار گرفتن وان فضا ندارند و تنها گزینه حمام آنها استفاده از دوش است. کابین دوش شیشه‌ای راهکاری است که در بسیاری از موارد می‌تواند همان اندازه جلوه و زیبایی که وان به محیط می‌دهد و بیشتر از آن را ارائه بدهد.

وان‌ها و کابین های دوش انواع مختلفی دارند که هر یک از آنها برای اجرا در بعضی از محیط‌ها مناسب‌تر هستند. وان‌ها به انواع سه گوش، جزیره‌ای، عمیق و موارد دیگر تقسیم می‌شوند. وان‌های جکوزی انواع پیشرفته‌تر وان حمام هستند که با ایجاد جریان فشار آب و هوا در وان تجربه حمامی عمیق همراه با ماساژ را به افراد می‌دهند.

 در مقابل کابین های شیشه‌ای دوش به دو دسته فریم دار و بدون فریم تقسیم می‌شوند. انواع فریم دار با داشتن ریل برای نگهداری بار شیشه گزینه‌ای مناسب برای حمام‌های بسیار کوچک در واحدهای مسکونی مدرن هستند. کابین شیشه‌ای بدون فریم در مقابل برای واحدهایی که سرویس بهداشتی بزرگ و حتی وان دارند توصیه می‌شود و همراه شدن آن با جکوزی امکان تجربه‌ای طراوت‌بخش در حمام را به افراد می‌دهد.

 

وان لوکس حمام

 

مزایای استفاده از کابین دوش در حمام خانه

در واحدهای مسکونی که حمام بزرگی دارند استفاده از وان حمام راهکاری مناسب برای داشتن تجربه حمامی آرامش‌بخش محسوب می‌شود. اما در بسیاری از موارد حمام واحدهای مسکونی با ابعاد کوچکی ارائه می‌شوند که اجازه اجرای وان در حمام را به افراد نمی‌دهد. در این موارد استفاده از کابین شیشه ای دوش یک راهکار مناسب برای دادن جلوه لوکس و منحصر به فرد به تمام واحد محسوب می‌شود و درست مانند یک وان یا جکوزی عمل می‌کند.

در حمام‌هایی که سرویس بزرگ دارند و محدوده دوش در کنار دستشویی و توالت از ساختمان مجزا است استفاده از کابین شیشه ای حمام جذابیت و محبوبیت بسیار زیادی دارد. کابین های شیشه ای حمام در مواردی قابل اجرا در کنار وان و جکوزی حمام هستند و برای شیک تر ساختن فضای حمام و پشتیبانی از نورپردازی درمانی جکوزی کاربرد دارند.

 

سبکی منحصر به فرد به طراحی داخلی می‌دهد

اولین و مهم‌ترین مزیت کابین دوش حمام چه برای حمام‌های کوچک و چه بزرگ افزایش جلوه حمام و مدرن ساختن طراحی داخلی و دکوراسیون است. کابین های شیشه ای حمام در انواع مختلفی ارائه می‌شوند که هر کدام از آنها مزایایی برای افراد دارند.

بسیاری از افراد کابین های شیشه ای با شیشه طرح‌دار و کدر را ترجیح می‌دهند چرا که همزمان با انتقال حس متمایز شیشه به جای دیوار و طراحی کاملا مدرن، محفوظیت بیشتری ارائه می‌دهند. چارچوب و پایه کابین های شیشه‌ای هم تنوع دارد و با توجه به محیط و محل اجرا، امکان انتخاب بین کابین های شیشه ای حمام بدون فریم و فریم دار وجود دارد.

 

با اندازه حمام جور می‌شوند

یکی از مزیت‌های اصلی کابین دوش حمام به وان و جکوزی انعطاف بسیار بالای آنها برای اجرا با اندازه‌ها و مشخصات متفاوت است. فرقی نمی‌کند حمام کوچک باشد یا بزرگ، حداقل امکان حذف دیوار اصلی با ایجاد کابین شیشه ای دوش یا جایگزین کردن در آن با در شیشه‌ای وجود دارد. کابین های شیشه ای دوش با انعطاف زیادی عرضه می‌شوند و مجموعه‌ای از گزینه‌های طراحی را با توجه به محیط در اختیار افراد قرار می‌دهند.

 

کاملا ضد آب هستند

در واحدهایی که سرویس بهداشتی از ساختمان مجزا است و حمام در کنار دستشویی قرار دارد، بعد از حمام محیط رطوبت گرفته و تا مدتی خیس باقی می‌ماند. استفاده از کابین دوش حمام در این واحدها جلوی این تجربه ناخوشایند را می‌گیرد و با تعیین محدوده دور دوشی و کابین، جلوی انتقال آب و رطوبت به باقی محیط را می‌گیرد. همین قابلیت ارزشمند کابین دوش حمام باعث می‌شود امکان استفاده از آن در اتاق خواب مستر هم وجود داشته باشد که رطوبت و خیس شدن محیط می‌تواند مشکلات جدی‌تری هم ایجاد کند.

 

ایمنی بسیار بالا

کابین شیشه ای دوش یک پدیده جدید است که با پیشرفت تکنولوژی شیشه‌های مقاوم توسعه یافته است و به خانه‌های امروزی و جدید راه یافته است. شیشه‌هایی که در کابین های دوش حمام مورد استفاده قرار می‌گیرند از مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار و ضربه‌های احتمالی برخوردار هستند و ایمنی بالایی برای افراد تامین می‌کنند.

 

فضایی کاملا بهداشتی ایجاد می‌کنند

ضد آب بودن و سادگی تمیزی باعث می‌شود کابین دوش حمام گزینه‌ای جذاب و محبوب برای افرادی باشد که به سلامتی و بهداشتی بودن محیط حمام اهمیت می‌دهند. مشکلات قدیمی مثل رطوبت دادن حمام، آب گرفتگی و انواع آلودگی‌های مرتبط با رطوبت با کابین دوش حمام شیشه‌ای برای همیشه برطرف می‌شوند.

 

هزینه نگهداری اندک

حتما می‌دانید که باقی ماندن رطوبت در حمام می‌تواند باعث افزایش کثیفی و آلودگی آن شود که نیاز به تمیز کردن و شستشوی محیط را افزایش می‌دهد. کابین شیشه ای دوش در مقابل کاملا ضد آب و بهداشتی است که تمیز کردن آن هزینه بسیار کمی دارد و مدت بیشتری هم دوام می‌آورد.

بیشتر بخوانید؛ کابین دوش اتاق خواب

 

جمع‌بندی

در این مطلب از لاریس، تولید کننده و ارائه دهنده کابین های شیشه‌ای دوش حمام در انواع فریم دار و بدون فریم، تفاوت وان با کابین دوش حمام و مزایا و محدودیت‌های هر یک از آنها بررسی شد. کابین های شیشه ای دوش گزینه ای جدید و منحصر به فرد برای لوکس و مدرن ساختن واحدهای مسکونی جدید و همچنین بازسازی واحدهای قدیمی بزرگ و کوچک هستند. برای آشنایی با انواع گزینه‌های در دسترس و مناسب برای فضای واحد مسکونی خود برای مشورت با لاریس تماس بگیرید.

 

فروش جدیدترین مدل کابین دوش

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس