زیر دوشی برای چه مدل و سبک حمام و خانه‌ای ...

زیر دوشی برای چه مدل و سبک حمام و خانه‌ای مناسب است؟

 

زیر دوشی حمام یک قطعه پیش‌ساخته و یکپارچه است که جایگزین سرامیک می‌شود. زیر دوشی های حمام در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف طراحی و تولید می‌شوند و برای استفاده در محیط‌های گوناگون کاربرد دارند.

زیر دوشی‌ها قطعاتی هستند که برای نگه داشتن آب در محفظه و جلوگیری از خروج آن از لبه‌ها طراحی می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود زیر دوشی نه فقط جایگزین مناسبی برای کاشی و سرامیک کف حمام، که قطعه ای کلیدی برای اجرای کابین شیشه ای دوش در اتاق خواب مستر باشد.

برای آشنایی با زیر دوشی، ویژگی‌ها و مزایای آن ادامه این مطلب از لاریس را دنبال کنید.

 

آیا نصب زیردوشی هزینه اضافه است؟

زیر دوشی یکی از مصالح ساختمانی پر کاربرد است که از یک سطح مناسب برای دوش گرفتن، سیستم تخلیه آب و لبه‌هایی برای پیشگیری از نشت آب تشکیل می‌شود. از زیر دوشی معمولا برای بازسازی حمام و دادن جلوه ای لوکس و منحصر به فرد به آن استفاده می‌شود. زیر دوشی از جنس‌های مختلفی تولید می‌شود که هر یک از آنها مزایای خاص خود را دارند.

نصب زیر دوشی در حمام‌هایی که از قبل سرامیک و عایق‌بندی شده‌اند هم برای بهبود زیبایی و ایجاد جلوه ای مدرن کاربرد دارد. به این ترتیب نصب زیردوشی فرایند کم خرج و کم هزینه ای است که هم کارایی و هم زیبایی حمام را افزایش می‌دهد. با وجود زیردوشی دیگر امکان نشت آب و رطوبت از محدوده دوش به بیرون از آن وجود ندارد که همین ویژگی به بهبود بهداشت کمک قابل توجهی می‌کند.

 

مزایای داشتن زیردوشی در حمام

استفاده از زیردوشی در حمام در حال حاضر یک گرایش جذاب در طراحی داخلی و طراحی سرویس بهداشتی است. زیردوشی‌ها قیمت گرانی ندارند و تاثیر قابل توجهی بر محیط دارند. در ادامه بعضی از مهم‌ترین مزایای داشتن زیردوشی در حمام را مشاهده می‌کنید.

  • عمر و دوام بالا: بعضی از انواع زیردوشی که کیفیت بالاتری دارند با ضمانت چندین ساله ارائه می‌شوند و معمولا حدود 20 تا 30 سال دوام می‌آورند
  • تمیز کردن ساده و بهداشتی بودن: تمیز کردن سرامیک حمام کار سختی است که در صورت درست انجام ندادن، می‌تواند باعث بروز مشکلات بهداشتی بشود. زیردوشی حمام اما بسیار راحت تمیز می‌شود و به ارتقای بهداشت محیط کمک می‌کند.
  • تنوع طرح و مدل: زیردوشی حمام در انواع مختلفی عرضه می‌شود و با مشخصات حمام هماهنگ می‌شود.
  • قیمت ارزان: زیردوشی در حمام یکی از ارزان‌ترین گزینه‌ها برای مدرن و لوکس کردن محیط حمام محسوب می‌شود که با توجه به دوام بالایی که دارد کاملا مقرون به صرفه است.

 

زیر دوشی مناسب حمام

 

ویژگی های یک زیردوشی با کیفیت و با دوام

زیردوشی حمام یک سطح مقاوم در مقابل نفوذ آب است که همان طور که از نام آن مشخص است برای جلوگیری از نشت آب از دوش کاربرد دارد. زیردوشی‌ها از سه بخش تشکیل می‌شوند:

  • پایه
  • پانل
  • لبه

پایه زیردوشی صفحه ای است که کف حمام قرار می‌گیرد و پانل زیردوشی روی آن سوار می‌شود. لبه زیردوشی با افزایش ارتفاع دور زیردوشی مانع از بیرون ریختن آب از زیردوشی می‌شود. زیردوشی‌های حمام از جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند که هر کدام از آنها ویژگی‌ها و محدودیت‌های خاص خود را دارند.

 

انواع زیردوشی حمام

زیردوشی‌های حمام در انواع مختلفی با جنس‌ها و شکل‌های گوناگون تولید می‌شوند. زیردوشی حمام یکی از مصالح ساختمانی نسبتا رایج محسوب می‌شود که انواع مختلف آن با قیمت‌های مناسب ارائه می‌شود. در ادامه با بعضی از انواع زیردوشی بر اساس جنس آشنا می‌شوید.

زیردوشی فایبرگلاس

زیردوشی‌های فایبرگلاس ارزان‌ترین نوع زیردوشی هستند که با وزن بسیار سبکی که دارند، از سادگی نصب بالایی برخوردار هستند. روکش این زیردوشی ها از جنس یک لایه نازک آکریلیک است که مقاومت زیادی در مقابل خراش و رفتگی ندارد. همین ویژگی باعث می‌شود پس از مدتی زیردوشی فایبرگلاس با خش‌هایی که می‌گیرد کهنه به نظر برسد و زیبایی خود را از دست بدهد.

از زیردوشی فایبرگلاس می‌توانید برای محیط‌های اجاره‌ای، یا به عنوان راهکاری موقتی و کم‌هزینه استفاده کنید. به خاطر مشکلاتی که پس از گذشت مدتی در ظاهر و روکش زیردوشی فایبرگلاس ایجاد می‌شود استفاده از آن برای خانه‌های لوکس و واحدهای تازه ساز خیلی توصیه نمی‌شود.

 

زیردوشی اکریلیک

اکریلیک یکی از مواد رایج در ساخت زیردوشی است که با وجود وزن بسیار سبک، مشکلات زیردوشی فایبرگلاس کمتر در آن دیده می‌شود. روکش زیردوشی های اکریلیک کمتر از انواع فایبرگلاس آسیب می‌بیند و خط و خش‌های روی آن کمتر به چشم می‌خورند. از نظر زیبایی ظاهری هم این زیردوشی ها با تنوع طرح و رنگ، جذابیت بیشتری دارند.

از زیردوشی اکریلیک در بسیاری از پروژه ها استفاده می‌شود. کابین های شیشه ای دوش معمولا با یک زیردوشی اکریلیک با کیفیت بالا به عنوان کف و پایه ارائه می‌شوند. استفاده از زیردوشی اکریلیک با توجه به قابلیت‌ها و امکاناتی که ارائه می‌دهد هزینه ای کاملا مقرون‌به‌صرفه دارد.

 

زیردوشی فلزی

پایه زیردوشی در بسیاری از موارد از جمله در زیردوشی‌های فایبرگلاس و اکریلیک از جنس فلزی و معمولا استیل انتخاب می‌شود. اما بعضی از زیردوشی های حمام با پانل و لبه فلزی ارائه می‌شوند که از مقاومت بسیار بیشتری نسبت به اکریلیک و فایبرگلاس برخوردار هستند.

زیردوشی فلزی با توجه به دوام بسیار بالایی که دارد یکی از بهترین گزینه‌ها برای خانه‌های نوساز و لوکس محسوب می‌شود. به غیر از استیل، انواع زیردوشی فلزی از جنس چدن و مس هم تولید می‌شود که به صورت طبیعی قابلیت‌های درمانی دارند.

 

زیردوشی سرامیک

در بسیاری از موارد پانل زیردوشی‌ها از جنس سرامیک تولید می‌شود. زیردوشی‌های سرامیک معمولا به صورت یکپارچه تولید می‌شوند و مانند محصولات سرامیکی بهداشتی دیگر، مقاومت بسیار بالایی در مقابل رطوبت دارند.

انواع مختلفی از زیردوشی‌های سرامیک در بازار ارائه می‌شوند که با وجود قیمت بیشتر نسبت به انواع فایبرگلاس، از کیفیت بهتری هم برخوردار هستند. استفاده از زیردوشی سرامیکی هم در خانه های نوساز و واحدهای جدید، و هم در بازسازی واحدها کاربرد دارد.

 

زیردوشی سنگ

زیردوشی‌های سنگی وزن زیادی دارند و از جمله گران‌ترین انواع زیردوشی به شمار می‌روند اما دوام و کیفیت بسیار بالایی هم دارند. کیفیت بالای زیردوشی سنگی و جلوه بسیار زیبای آن باعث می‌شود این زیردوشی یکی از بهترین گزینه‌ها برای لوکس کردن محیط حمام در واحدهای مسکونی باشد.

از زیردوشی سنگ فقط در واحدهایی که طراحی آنها روی سنگ یا ترکیب‌های سنگ و شیشه، سنگ و فلز، یا سنگ و چوب متمرکز است بیشتر استفاده می‌شود. ترکیب زیردوشی سنگی با کابین شیشه ای حمام یکی از لوکس‌ترین گزینه‌ها برای افزایش جذابیت و زیبایی آپارتمان‌ها و منازل لوکس است.

 

زیردوشی حمام

 

زیر دوشی مناسب حمام خانه من کدام است؟

زیر دوشی‌ یکی از محصولاتی است که تنوع جنس، اندازه (ابعاد زیر دوشی)، شکل و رنگ بالایی دارد که همین موضوع باعث می‌شود با هر خانه‌ای هماهنگ شود. رده قیمتی زیر دوشی‌ها بر اساس جنس و کیفیت آنها تعیین می‌شود. در ادامه مناسب ترین زیردوشی ها برای کاربردهای مختلف را مشاهده می‌کنید.

 

زیردوشی‌های مناسب خانه

زیردوشی‌های اکریلیک یکی از رایج‌ترین انواع زیردوشی‌ هستند که در منازل مسکونی و شخصی کاربرد دارند. وزن آنها بسیار کم است و از نظر ظاهری کاملا ممتاز و متمایز به نظر می‌رسند. دوام زیردوشی‌های اکریلیک و سرامیک در مقایسه با زیردوشی‌های فایبرگلاس و پلاستیکی بالا است و تا چندین سال می‌توانند کار کنند. از نظر قیمتی آنها مقرون‌به‌صرفه‌ترین زیردوشی برای منازل مسکونی در بلند مدت هستند.

 

زیردوشی‌های لوکس

در ساخت بعضی از انواع زیردوشی از جنس‌ها و مواد ممتازی استفاده می‌شود که قیمت بیشتری نسبت به زیردوشی‌های رایج دارند. آنها ویژگی‌های متفاوتی هم دارند، برای مثال زیردوشی‌های گران قیمتی که از مس تولید می‌شوند خواص درمانی و ضدباکتری دارند. یا زیردوشی‌هایی که از جنس سنگ مرمر هستند تجربه کاملا متفاوتی از حمام کردن به افراد می‌دهند. جذابیت دیگر این دسته از زیردوشی‌های گران قیمت دوام بسیار بالای آنها است که باعث می‌شود در بلند مدت، زیردوشی‌های فلزی و سنگی کاملا مقرون‌به‌صرفه باشند.

با این حساب اگر بودجه برای شما اهمیتی ندارد و به دنبال بهترین زیردوشی برای کابین شیشه ای حمام یا محدوده دوش خود هستید، می‌توانید بین انواع زیردوشی‌های لوکس با قابلیت‌های درمانی و منحصربه‌فرد یکی از آنها که با طراحی داخلی منزل شما هماهنگی بیشتری داشته باشد را انتخاب کنید. با توجه به این ویژگی‌ها تعجبی ندارد که زیردوشی‌های لوکس با وجود قیمت بالاتر یکی از گزینه‌های ثابت در طراحی واحدهای لوکس و مدرن محسوب می‌شوند.

 

زیردوشی‌های موقت

زیردوشی های فایبرگلاس و پلاستیکی بسیار ارزان هستند، اما بعد از گذشت مدت کوتاهی ظاهر آنها پر از رنگ پریدگی، خط و خش می‌شود و زیبایی اولیه خود را از دست می‌دهد. این دسته از زیردوشی های برای استفاده کوتاه مدت مناسب هستند. قیمت ارزان آنها باعث می‌شود استفاده از آنها برای موارد موقت کاملا منطقی و مقرون‌به‌صرفه باشد.

 

جمع‌بندی

در این مطلب از لاریس، تولیدکننده انواع کابین شیشه ای حمام و زیردوشی، زیردوشی حمام، مزایا و ویژگی‌های متفاوت انواع آن معرفی و بررسی شد. زیردوشی یکی از عناصر کلیدی در حمام‌های مدرنی که فاقد وان هستند محسوب می‌شود و تاثیر قابل توجهی بر زیبایی محیط، حفظ بهداشت، و تجربه افراد از حمام کردن می‌گذارد. کابین های شیشه ای حمام لاریس با زیردوشی های اختصاصی و مناسب کابین طراحی و ارائه می‌شوند و افرادی که از آنها استفاده می‌کنند تجربه ای کاملا منحصربه‌فرد از حمام کردن دارند.

اگر قصد دارید در حمام خانه از یک زیردوشی با کیفیت و لوکس استفاده کنید و تفاوت‌های طراحی مدرن را با طراحی سنتی بهتر احساس کنید، برای مشاوره در مورد انواع راهکارهای موجود زیردوشی و کابین شیشه ای دوش با لاریس تماس بگیرید.

 

فروش کابین دوش حمام

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس