کدام یک از انواع کابین دوش برای حمام خانه ...

کدام یک از انواع کابین دوش برای حمام خانه شما مناسب است؟

 

وقتی در طراحی داخلی نوبت به حمام و کابین دوش می‌رسد عوامل گوناگونی مثل اندازه حمام، محل قرارگیری، مصالح و امکانات آن، دامنه انتخاب افراد را تعیین می‌کنند.

برای مثال یک حمام بزرگ با جکوزی 4 یا 8 نفره با نورپردازی کروماتراپی البته برای بیشتر افراد جذاب است، اما گذشته از هزینه بالا، فضای مورد نیاز برای اجرای آن فقط در خانه‌های بزرگ ویلایی یا آپارتمان‌های لوکس پیدا می‌شود.

گزینه‌های مختلف کابین دوش در اختیار ساکنین آپارتمان‌ها و خانه‌های کوچک‌تر وجود دارد که از طریق آنها می‌توانند جلوه‌ای متفاوت به حمام بدهند. اگر می‌خواهید ببینید کدام یک از انواع کابین دوش برای حمام خانه شما مناسب است و با انواع گزینه‌های در دسترس آشنا شوید، ادامه این مطلب از لاریس را دنبال کنید.

 

بررسی انواع کابین دوش حمام مناسب آپارتمان های مسکونی و خانه ها

کابین دوش شیشه ای به دو نوع اصلی فریم دار و بدون فریم تقسیم می‌شوند. اما با توجه به نوع شیشه، قرارگیری زیر دوشی، داشتن وان یا جکوزی و امکانات دیگر همین دو نوع اصلی به چندین دسته تقسیم می‌شوند. در ادامه با انواع کابین دوش حمام و محل‌های مناسب اجرا و نصب آنها بیشتر آشنا می‌شوید.

 

کابین دوش آلومینیوم و شیشه

اولین سری کابین دوش شیشه‌ای که وارد بازار شده است کابین‌ دوش فریم‌دار است که شیشه‌های آن در یک چارچوب یا فریم آلومینیومی یا استیل قرار می‌گیرند. فریم این کابین‌های دوش بار و وزن شیشه را مهار می‌کند و نقشی کاربردی در عملکرد کابین حمام دارد. اما این چارچوب‌های آلومینیومی امکانات مناسبی هم برای طراحی داخلی در اختیار ساکنین می‌گذارند. رنگ و روکش آنها به خوبی با رنگ و طراحی فضا هماهنگ می‌شود و جلوه‌ای کاملا متمایز به محیط خانه می‌دهد.

یکی از مزایای اصلی کابین‌های دوش فریم‌دار یا ترکیب فلز و شیشه امکان اجرای آنها در فضاهای محدود و کوچک است. این کابین‌ها انعطاف بالایی در طراحی و نصب دارند و برای حمام‌های مستطیلی که در گوشه قرار می‌گیرند، یا حمام‌های کوچک می‌توان از آنها استفاده کرد. آنها همچنین گزینه‌ای عالی برای خانه‌هایی هستند که سرویس حمام و دستشویی مشترک دارند. یکی از ویژگی‌های جذاب کابین‌های دوش فریم‌دار، امکان استفاده از درهای کشویی در آنها است که درون فریم یا ریل حرکت می‌کنند و برای باز شدن به هیچ فضایی نیاز ندارند.

 

کابین دوش تمام شیشه

کابین‌های دوش بدون‌فریم یا تمام شیشه جدیدترین نوع کابین شیشه‌ای حمام هستند که در ساخت آنها از شیشه‌های بسیار مقاوم استفاده می‌شود. شیشه‌های کابین با اتصالات مستحکم و قدرتمندی که به چشم نمی‌آیند به هم متصل می‌شوند. کابین‌های دوش شیشه‌ای بدون فریم گزینه‌ای زیبا و متمایز هستند که جلوه محیط را به کلی مدرن کرده و امکان تجربه‌ای متمایز در حمام و دوش گرفتن به افراد را می‌دهند.

از کابین‌های دوش شیشه‌ای بدون فریم معمولا در واحدهای نوساز لوکس، خانه‌های ویلایی، و محیط‌هایی استفاده می‌شود که حمام نسبتا بزرگی دارند. کابین شیشه‌ای بدون فریم در این منازل علاوه بر زیبایی، به جلوه بهتر مصالح مورد استفاده مثل سنگ، سرامیک و شیرآلات کمک می‌کنند. بعضی از انواع کابین شیشه‌ای بدون فریم با وان و جکوزی عرضه می‌شوند و تمام امکانات حمام کردن را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند.

 

کابین دوش شیشه ای

 

کابین دوش حمام با شیشه مشبک از انواع کابین دوش

به کار بردن شیشه در طراحی حمام نه فقط باعث زیباتر شدن فضای خانه می‌شود، که در ایجاد تجربه‌ای متفاوت و طراوت‌بخش در حمام کردن هم نقش دارد. اما این تمام ماجرا نیست و کابین‌های شیشه‌ای دوش با نگهداری ساده و تمیزی آسان، یکی از بهترین گزینه‌های حمام امروزی هستند. با این وجود بعضی از افراد در کابین‌های دوش شیشه ای شفاف احساس راحتی و محفوظ بودن نمی‌کنند. کابین‌های شیشه‌ای مشبک دوش با انوع شیشه‌های طرح‌دار به این افراد امکان می‌دهد همزمان که از مزایای کابین شیشه‌ای بهره می‌برند، آرامش خاطر بیشتری در حمام داشته باشند.

در بیشتر موارد کابین‌های شیشه‌ای مشبک با طراحی خاص و متمایزی که دارند جلوه کاملا منحصربه‌فردی به محیط می‌دهند. از این نوع کابین‌های شیشه‌ای دوش معمولا در واحدهایی استفاده می‌شود که حمام آنها از اتاق نشیمن یا فضاهای دیگر خانه در دید است. شیشه‌های مشبک کابین‌های دوش شیشه‌ای در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع عرضه می‌شوند.

اگر به دنبال یک حمام محفوظ و پوشیده اما با طراوت و سرزنده می‌گردید، بدون شک کابین‌های شیشه‌ای دوش مشبک یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار هستند.

 

کابین حمام با وان

کابین‌های دوش شیشه‌ای محصولاتی ممتاز و لوکس هستند که معمولا با زیردوشی یا محفظه‌ای از جنس اکریلیک یا سرامیک برای کف آنها ارائه می‌شوند. اما در خانه‌هایی که از وان استفاده می‌شود، یا در اجرای کابین‌های دوش شیشه‌ای که همراه وان در اتاق خواب مستر قرار می‌گیرند، وان حمام جایگزین زیردوشی می‌شود. البته نیازی به گفتن نیست که کابین‌های دوش شیشه ای با وان به فضای نسبتا بزرگی برای طراحی، اجرا و نصب نیاز دارند. وقتی این فضا در دسترس باشد، آنها یکی از بهترین گزینه‌ها هستند که به افراد امکان غوطه‌ور شدن در وان و لذت بردن بیشتر از حمام کردن را می‌دهند.

بعضی از کابین‌های شیشه‌ای با جکوزی طراحی و ساخته می‌شوند و امکاناتی مثل ماساژ با فشار آب، کروماتراپی، محفظه مخصوص روغن و نمک‌های درمانی و مواردی بیشتر را در اختیار افراد قرار می‌دهند. این کابین‌ها جذابیت بسیار زیادی دارند و تنها نقطه ضعف آنها نیاز به فضای بزرگ، و البته قیمت گران است.

با این حساب اگر در خانه‌ای ویلایی یا لوکس ساکن هستید و به دنبال بهترین گزینه برای حمام می‌گردید و فضا و بودجه کافی در اختیار دارید، کابین های شیشه‌ای بدون فریم با وان یکی از گزینه‌های متمایز محسوب می‌شوند که تمام امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهند.

 

انواع کابین دوش؛ کابین بدون درب

در بسیاری از خانه‌ها حمام در داخل سرویس بهداشتی قرار دارد و در ورودی آنها مشترک است. در این سرویس‌ها امکان استفاده از کابین دوش شیشه‌ای بدون درب وجود دارد. بعضی از کابین‌های دوش هم با فرم قطاع یا ربع دایره طراحی می‌شوند و در گوشه سرویس بهداشتی قرار می‌گیرند. در بیشتر موارد این کابین‌های دوش شیشه‌ای بدون درب یا با درب کشویی طراحی و اجرا می‌شوند تا فضای داخل سرویس بهداشتی را محدود نکنند.

 

 

انواع کابین دوش؛ کابین با درب شیشه‌ای

یکی از گزینه‌های کم‌هزینه و جذاب برای تغییر دکوراسیون داخلی، جایگزین کردن درب‌های قدیمی چوبی یا آلومینیومی با درهای شیشه‌ای است که به‌خصوص در واحدهایی که درب حمام یکی از ضلع‌های اصلی حمام است کارایی دارد. اضافه کردن درب شیشه‌ای البته به معنای استفاده از کابین شیشه‌ای حمام نیست، اما ظاهری مشابه آن را فراهم می‌کند. افرادی که قصد دارند با کمترین هزینه از شیشه در طرحی حمام خود استفاده کنند با این راهکار می‌توانند جلوه واحد خود را به کلی تغییر دهند و فضا را مدرن کنند.

 

کابین‌های دوش شیشه‌ای مناسب حمام‌های کوچک

کابین‌های شیشه‌ای فریم‌دار گزینه‌های مناسبی برای واحدهایی هستند که حمام کوچکی دارند یا حمام آنها فضای نامتقارنی دارد. کابین‌های شیشه‌ای فریم‌دار انعطاف بسیار زیادی در طراحی و اجرا دارند و در فضاهایی که امکان استفاده از کابین‌های بدون فریم وجود ندارد، قابل نصب هستند. با توجه به سلیقه و نیاز ساکنین، امکان استفاده از انواع شیشه‌های دارای طراحی و مشبک، یا شیشه‌های مقاوم شفاف در آنها وجود دارد.

همان‌طور که پیشتر اشاره شد، کابین دوش شیشه‌ای فریم‌دار با داشتن فریم در عمل یک لایه بیشتر برای طراحی داخلی در اختیار ساکنین قرار می‌دهد. فریم یا چارچوب آنها به راحتی با رنگ و طراحی فضا هماهنگ می‌شود. همچنین امکان استفاده از درب‌های کشویی در آنها باعث می‌شود به هیچ فضایی برای باز شدن درب حین رفت و آمد به حمام نیاز نداشته باشند.

کابین‌های شیشه فریم‌دار یکی از بهترین گزینه‌ها برای بازسازی و نوسازی واحدهای قدیمی هم محسوب می‌شوند که حال و هوایی مدرن، و در عین حال کلاسیک به طراحی داخلی می‌دهند.

 

کابین دوش لاکچری

 

کابین‌های دوش شیشه‌ای مناسب حمام‌های متوسط

کابین‌های دوش شیشه‌ای بدون فریم برای اجرا در واحدهایی که سرویس حمام و دستشویی مشترک دارند و واحدهایی که حمام متوسط و بزرگ دارند مناسب هستند. معمولا از کابین‌های شیشه ای بدون فریم به خاطر جلوه کاملا مدرن و متمایزی که دارند در واحدهای نوساز و لوکس استفاده می‌شود. کابین‌های بدون فریم در شکل‌های مختلف از جمله مربعی، مستطیلی، قطاع یا ربع‌دایره، و نیم‌دایره طراحی و عرضه می‌شوند. آنها برای واحدهایی که کیفیت مصالح ساختمانی و شیرآلات بالایی دارند بسیار مناسب هستند و ترکیبی از شیشه، سنگ و فلز را به نمایش می‌گذارند.

 

کابین‌های دوش شیشه‌ای مناسب حمام‌های بزرگ

کابین‌های دوش شیشه‌ای بدون فریم و فریم‌دار هر دو برای حمام‌های بزرگ قابل اجرا هستند. انتخاب بین آنها تا حد زیادی سلیقه‌ای و با توجه به مشخصات طراحی داخلی منزل انجام می‌شود. اگر حمام بزرگی دارید و محدودیتی برای بودجه ندارید، استفاده از کابین شیشه‌ای بدون فریم با وان یا جکوزی یکی از بهترین گزینه‌ها است که می‌تواند تجربه‌ حمامی آرامش‌بخش و با طراوت را به شما و اعضای خانواده هدیه دهد.

بیشتر بخوانید؛ کابین دوش اتاق خواب

 

جمع‌بندی

در این مطلب از لاریس، تولید کننده و ارائه دهنده انواع کابین‌های دوش شیشه‌ای فریم‌دار، بدون فریم، و انواع زیردوشی، انواع کابین دوش و مزایا و محدودیت‌های هر یک از آنها معرفی شد. لاریس یکی از اولین برندهای ایرانی فعال در زمینه طراحی و تولید کابین‌های شیشه‌ای دوش و حمام است که در طول سال‌ها فعالیت، تجربه گسترده‌ای در این زمینه کسب کرده است. اگر به دنبال یک کابین شیشه‌ای مناسب برای حمام خود هستید، یا می‌خواهید یک کابین شیشه‌ای حمام به اتاق خواب یا سوئیت خود اضافه کنید، برای آشنایی با انواع راهکارهای مناسب و در دسترس می‌توانید همین حالا برای مشاوره با لاریس تماس بگیرید.

 

کابین دوش حمام

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس