معرفی انواع و مشخصات حوله خشک کن حمام

معرفی انواع و مشخصات حوله خشک کن حمام

حوله خشک کن حمام یک وسیله گرمایشی کوچک با طراحی زیبا و مینیمالیستی است که علاوه بر خشک نگه داشتن حوله مزایای گوناگونی دارد. استفاده از حوله خشک کن حمام باعث می‌شود افراد بعد از یک دوش داغ موقع خارج شدن از حمام احساس سرما نکنند.

حوله خشک‌ کن‌های حمام در انواع مختلفی تولید و ارائه می‌شوند که با توجه به مشخصات محیط امکان استفاده از آنها وجود دارد. برای آشنایی با مشخصات و انواع حوله خشک کن حمام و نکات مهم در خرید آن، ادامه این مطلب از لاریس را دنبال کنید.

برای خرید کابین دوش حمام و پارتیشن شیشه ای حمام کلیک کنید.

 

حوله خشک کن حمام چیست؟

حوله خشک کن حمام یک وسیله گرمایشی مانند رادیاتور است که برای استفاده در داخل حمام طراحی می‌شود. این وسیله گرمایشی معمولا برای نصب روی دیوار ساخته می‌شود اما به هر ترتیب انواع پایه‌دار و متحرک آن هم تولید می‌شود. کاربرد اصلی حوله خشک کن همان طور که از نام آن مشخص است خشک نگه داشتن حوله و لباس افراد در محیط مرطوب حمام است. اما در کنار این کاربرد، این وسیله هم از نظر تزئینی و هم تنظیم دمای محیط حمام و همچنین کاهش رطوبت کارایی دارد.

 

انواع حوله خشک کن حمام

حوله خشک‌ کن‌ های حمام از نظر نوع عملکرد به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

  • حوله خشک کن رادیاتوری (Hydronic)
  • حوله خشک کن برقی

آنها همچنین از نظر نوع نصب به سه دسته متمایز تقسیم می‌شوند:

  • دیواری
  • کفی
  • متحرک

در ادامه با هر یک از انواع حوله خشک کن‌ها بیشتر آشنا می‌شوید.

 

حوله خشک کن رادیاتوری

 

حوله خشک کن رادیاتوری

در این نوع از حوله خشک کن که نوع رایج آن هم محسوب می‌شود، از آب گرم در داخل لوله‌های حوله خشک کن برای ایجاد گرما، درست مثل رادیاتور بهره برده می‌شود. در این سیستم آب گرم از موتورخانه یا آب گرم‌کن در ریل‌های رادیاتور جریان پیدا می‌کند تا حرارتی ملایم بدون مصرف انرژی بالا ایجاد کند. حوله خشک کن‌های رادیاتوری نصب نسبتا پیچیده‌ای دارند و لازم است در هنگام ساخت واحد کار گذاشته شوند. در غیر این صورت نصب آنها در حمام‌ نیاز به بازسازی و لوله‌کشی مناسب دارد.

 

حوله خشک کن برقی

در حوله خشک کن‌های برقی مانند هیترهای برقی از مقاومت الکتریکی برای ایجاد گرما استفاده می‌شود. با اینکه مصرف انرژی در حوله خشک کن‌های برقی بیشتر از انواع رادیاتوری است، اما این مصرف انرژی خیلی هم زیاد نیست و در حد دو لامپ پر مصرف است. این نوع از حوله خشک کن‌ها همراه با دوشاخه یا به صورت سیم‌کشی شده ارائه می‌شوند و افراد در هنگام استفاده از حمام می‌توانند آنها را روشن کنند. نصب حوله خشک کن های برقی ساده‌تر از رادیاتوری است و برای این کار نیازی به تغییرات در لوله‌کشی و تاسیسات وجود ندارد.

 

حوله خشک کن دیواری

رایج‌ترین نوع حوله خشک‌ کن روی دیوار نصب می‌شود. هر دو نوع اصلی حوله خشک کن قابلیت نصب روی دیوار دارند، اما نصب حوله خشک کن های رادیاتوری به لوله‌کشی توکار هم نیاز دارد. این نوع از حوله خشک کن‌ها کمترین فضا را در داخل حمام اشغال می‌کنند و فضای کف حمام را آزاد می‌گذارند. آنها درست مثل یک جالباسی یا آویز حوله با قابلیت گرم نگه داشتن حوله عمل می‌کنند.

 

حوله خشک کن کفی

حوله خشک کن‌های کفی مانند رادیاتورهای معمولی روی زمین قرار می‌گیرند. این نوع از حوله خشک کن حمام به خصوص برای حمام‌هایی که وان دارند مناسب است. این حوله خشک کن‌ها مانند انواع دیواری بیشتر از نوع رادیاتوری انتخاب می‌شوند و نصب آنها به سختی نصب یک رادیاتور و متصل کردن آن به سیستم تامین آب گرم موتورخانه است.

 

حوله خشک کن متحرک

حوله خشک کن‌های متحرک همیشه از نوع برقی هستند و برای حمام‌هایی که فضای محدودی دارند، یا وان متحرک دارند، گزینه‌ای عالی محسوب می‌شوند. چیزی که باعث جذابیت بیشتر آنها می‌شود عدم محدودیت آنها به نحوی است که افراد هم می‌توانند آنها را روی دیوار، یا روی کف نصب کنند. نصب آنها زحمت چندانی ندارد و برای این کار دسترسی به یک پریز برق کفایت می‌کند.

 

مزایای استفاده از حوله خشک کن در حمام

بخار و ترشحات آب در حمام، به خصوص حمام‌های کوچک و بدون رختکن، باعث می‌شود حوله و لباس افراد موقع حمام کردن مرطوب بشود که وضعیت خوشایندی نیست. هدف اولیه و اصلی از نصب حوله خشک کن حمام جلوگیری از مرطوب و خیس شدن حوله و لباس در محیط مرطوب حمام است. اما این فقط یکی از مزیت‌های حوله خشک کن محسوب می‌شود. در ادامه مزایای استفاده از حوله خشک کن را مشاهده می‌کنید.

 

حوله و لباس گرم و خشک

بعد از بستن شیر آب حمام وقتی هنوز خیس هستید احساس سرمای ناخوشایندی می‌کنید که استفاده از یک حوله مرطوب می‌تواند این احساس را تشدید کند. در مقابل، وقتی حوله کاملا خشک و گرم باشد، احساس آرامش بیشتری بعد از یک حمام طراوت‌بخش خواهید داشت. این مزیت مهم‌ترین دلیل نصب و استفاده از حوله خشک کن حمام است که به خصوص در زمستان و فصل‌های سرد نقشی کلیدی در بهبود تجربه حمام دارد.

 

خشک کردن لباس‌ها

خوبی و مزایای حوله خشک کن حمام محدود به زمان استفاده از حمام و دوش گرفتن نمی‌شود. این وسیله برای خشک کردن حمام و لباس بعد از حمام و زمانی که از آن خارج شده‌اید هم کارایی دارد. باقی ماندن حوله حمام در یک محیط مرطوب باعث بروز مشکلات بهداشتی می‌شود که با داشتن حوله خشک کن کمتر احتمال بروز آنها وجود دارد. افراد با داشتن حوله خشک کن دیگر نیازی به پهن کردن لباس‌ها و حوله روی بند برای خشک شدن آنها نخواهند داشت.

 

حفظ دمای حمام

سرد و گرم شدن حمام در حین دوش گرفتن باعث مشکلات زیادی مثل بخار گرفتن آینه و سرامیک‌ حمام می‌شود. یکی از مزایای جانبی حوله خشک کن حمام حفظ دمای محیط و ایجاد حرارتی مطبوع پیش از حمام، حین حمام و بعد از آن است. این ویژگی باعث می‌شود موقع خشک کردن بدن خود بعد از حمام احساس سرما نکنید و همچنین در طول حمام نیازی به پاک کردن بخار آینه نداشته باشید.

 

زیبایی طراحی

یکی از جاذبه‌های اصلی حوله خشک کن‌ها به طراحی زیبای آنها بر می‌گردد. نصب یک حوله خشک کن در حمام باعث می‌شود دیوار آن از خالی بودن در آمده و زیبایی محیط افزایش پیدا کند. انواع حوله خشک کن حمام در طراحی‌ها و رنگ‌های مختلف ارائه می‌شوند که باعث می‌شود افراد آزادی انتخاب بالایی با توجه به مشخصات طراحی حمام خود داشته باشند.

 

انواع حوله خشک کن حمام

 

نکات مهم در انتخاب و خرید حوله خشک کن حمام

در هنگام خرید حوله خشک کن لازم است به نوع و نحوه نصب آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. نصب حوله خشک کن‌های رادیاتوری در حمام‌هایی که ساخته و آماده هستند کار پر زحمتی است که نیاز به اتصال به سیستم تامین آب گرم ساختمان دارد. برای همین معمولا وقتی قرار است از حوله خشک کن رادیاتوری استفاده شود این کار در مرحله نصب تاسیسات حمام مانند شیر آب دوش انجام می‌شود.

نکته بعدی که لازم است به آن توجه شود استفاده از انواع دیواری یا کفی است که هر کدام برای موقعیت‌های خاصی مناسب‌تر هستند. حوله خشک کن حمام دیواری وسیله‌ای زیبا و کاربردی است که فضای بسیار کمی آن هم روی دیوار اشغال می‌کند و برای قرار دادن وسایل حمام، لباس، و البته حوله کارایی دارد و جایگزین جالباسی در حمام می‌شود. در مقابل، حوله خشک کن کفی مانند یک رادیاتور معمولی از کف حمام به سیستم آب گرم متصل می‌شود و بخشی از فضای حمام را می‌پوشاند که در حمام‌های کوچک می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

در نهایت استفاده از حوله خشک کن‌های برقی و متحرک در حمام‌هایی که آماده هستند و کار ساخت یا بازسازی آنها تمام شده است کارایی دارند. در محیط‌هایی که امکان استفاده از هیچ نوع دیگری از حوله خشک کن حمام وجود ندارد، افراد به کمک آنها می‌توانند از تمام مزایای این وسیله برخوردار شوند. هر چند مصرف انرژی بیشتری از انواع رادیاتوری دارند و لازم است بعد از حمام یا خشک شدن لباس و حوله، خاموش شوند.

 

جمع‌بندی

در این مطلب از لاریس، تولید کننده جدیدترین مدل‌های کابین شیشه ای حمام و دوردوشی، انواع حوله خشک کن حمام معرفی شده و مزایای آنها بررسی شد. حوله خشک کن یک وسیله کاربردی در حمام است که با تنظیم دمای محیط و همچنین خشک نگه داشتن حوله و لباس، به افراد امکان می‌دهد تجربه‌ حمامی آرامش‌بخش داشته باشند که در هیچ لحظه‌ای از آن احساس سرما یا یخ کردن نداشته باشند. استفاده از حوله خشک کن به خصوص در حمام‌های مدرن با طراحی متمایز و مناسب رایج است و این وسیله یکی از تجهیزات مهم در حمام خانه‌های جدید و مدرن محسوب می‌شود.

لاریس یکی از معتبرترین برندهای تولید کننده کابین‌های شیشه ای لوکس حمام و زیردوشی است که انواع کابین شیشه ای حمام بدون فریم و فریم‌دار را در کنار دوردوشی‌های شیک و مدرن تولید و عرضه می‌کند. لاریس گزینه‌های گوناگونی برای بهبود طراحی و جذابیت حمام ارائه می‌دهد که هر کدام از آنها برای بعضی از محیط‌ها و حمام‌ها مناسب‌تر محسوب می‌شوند. اگر قصد تغییر دکوراسیون حمام را دارید یا می‌خواهید برای منزل جدید خود بهترین امکانات حمام را تهیه کنید، کافی است برای مشاوره و آشنایی با انواع راهکارهای موجود و در دسترس با لاریس تماس بگیرید. همچنین در صفحه محصولات وبسایت لاریس می‌توانید انواع کابین‌های شیشه ای حمام را مشاهده کرده و گزینه مناسب برای محیط منزل خود را انتخاب کنید.

 

خرید کابین دوش حمام

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس