با انواع اکسسوری مورد استفاده در حمام آشنا ...

با انواع اکسسوری مورد استفاده در حمام آشنا شوید

بعد از یک روز کاری پر مشغله وقتی احساس خستگی می‌کنید، یا وقتی که خیلی سر حال نیستید، حمام کردن راهکاری موثر برای برگرداندن حس سرزندگی و طراوت است. اما حمام فقط شامل یک دوش و مجرایی برای خروج آب نیست. انواع اکسسوری مورد استفاده در حمام امکانات لازم برای تجربه‌ای آرامش‌بخش را در اختیار شما قرار می‌دهند.

 

برای آشنایی و مرور انواع اکسسوری حمام، در ادامه این مطلب از لاریس (تولید کننده جدیدترین مدل‌های کابین دوش حمام و پارتیشن شیشه ای حمام) با ما همراه باشید.

 

اکسسوری حمام چیست و چه ضرورتی دارد؟

معمولا وقتی از کلمه اکسسوری استفاده می‌کنیم برای اشاره به کالاها و آیتم‌های لوکس است. اما انواع اکسسوری مورد استفاده در حمام محصولاتی هستند که بدون آنها یک جای کار می‌لنگد و کمبودی پیش می‌آید. اگر نمی‌خواهید هر بار که دوش می‌گیرید در حمام را باز کرده و از اعضای خانواده تقاضای کمک کنید، لازم است اکسسوری حمام را جدی گرفته و در صورت کمبود، برای خرید آنها اقدام کنید.

 

انواع اکسسوری حمام

از حباب لامپ گرفته تا آینه، جای صابون و شامپو، لیف و البته حوله همگی اکسسوری حمام محسوب می‌شوند و آیتم‌هایی ضروری برای حمام کردن هستند. در ادامه انواع اکسسوری حمام و گزینه‌های مختلف آنها را مشاهده می‌کنید.

 

نورپردازی

نورپردازی حمام نقش مهمی در تجربه افراد در این محیط دارد. راهکارهای متنوعی برای نورپردازی حمام در دسترس هستند که بعضی از اصلی‌ترین آنها را در ادامه مرور می‌کنیم:

  • نورپردازی دیواری: رایج‌ترین نوع نورپردازی حمام که در معماری سنتی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد نورپردازی دیواری با حباب‌های شیشه‌ای است. این حباب‌ها از لامپ در مقابل رطوبت محیط محافظت می‌کنند. حباب‌های لامپ حمام تنوع بالایی در شکل و البته پرداخت دارند. کاربردی‌ترین محل قرارگیری آنها درست بالای آینه حمام است.
  • نورپردازی سقفی: پنل‌های نور سقفی راهکاری مدرن و شیک برای نورپردازی سقفی هستند. استفاده از نورپردازی سقفی باعث می‌شود نور حمام یکدست و متوازن باشد.
  • آینه با پنل نورپردازی: یکی از راهکارهای تکمیلی نورپردازی حمام استفاده از آینه‌هایی است که با لامپ‌های ال‌ای‌دی عرضه می‌شوند. در بازار می‌توانید آنها را با نام‌هایی مثل آینه ال‌ای‌دی، آینه هوشمند، آینه حرارتی و امثال این خریداری کنید. به خصوص اگر از نورپردازی سقفی استفاده می‌کنید، یک آینه ال‌ای‌دی جذابیت نورپردازی محیط حمام را دو چندان می‌کند.

 

قفسه

در حمام‌های سنتی قفسه معمولا درست زیر آینه قرار می‌گیرد و ژیلت‌، افترشیو، لوسیون، کرم و محصولات مراقبتی دیگر روی آن در دسترس فرد قرار می‌گیرند. قفسه یکی دیگر از انواع اکسسوری حمام است که همزمان با جنبه کاربردی بودن، نقش مهمی در طراحی دکور حمام دارد. قفسه‌های حمام مدرن در انواع فلزی و استیل، چدن، شیشه‌ای و اکریلیک در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف ارائه می‌شوند.

انتخاب قفسه مناسب با توجه به ویژگی‌های دیگر طراحی حمام مثل سرامیک، شیرآلات، و البته آینه امکان‌پذیر است. ست‌ها یا آینه‌های قفسه‌دار، به‌خصوص انواع پلاستیکی آنها، کمی کهنه و از رده خارج به نظر می‌رسند، برای همین بهتر است در انتخاب آنها دقت بیشتری داشته باشید.

 

آینه

آینه یکی دیگر از اکسسوری‌های کاربردی حمام است که نقش مهمی در زیبایی و احساس راحتی افراد در حین دوش گرفتن دارد. استفاده از آینه‌های ال‌ای‌دی چندین مزیت مثل بخار نگرفتن، تامین روشنایی مناسب و البته جذابیت بصری دارد. اما این تنها گزینه نیست و با توجه به مشخصات حمام می‌توانید از انواع آینه‌ با قاب‌ها و همچنین برش و طراحی‌های متفاوت بهره ببرید.

 

جا صابونی

بعید است نیازی به تاکید بر اهمیت جا صابونی در طراحی حمام باشد، اما مواجه شدن با یک جا صابونی خیس و صابون وا رفته کمکی به بهبود مود و حال‌وهوای شما نمی‌کند. با کمی جستجو می‌توانید جا صابونی‌هایی با طراحی متمایز خریداری کنید که به راحتی قابل تمیز شدن باشند و جلوه زیباتری به حمام بدهند.

 

قفسه شامپو و آویزها

آویزهای حمام گیره‌هایی هستند که زیر قفسه شامپو یا جدا از آن قرار می‌گیرند و لیف یا لباس‌های خیس را نگه می‌دارند. استفاده از قفسه شامپو مجزا از قفسه زیر آینه در جلوگیری از خیس شدن قفسه اصلی کمک می‌کند. محل نصب قفسه شامپو و آویزها معمولا گوشه مقابل دوش است.

 

اکسسوری لوکس حمام

 

ریل یا حلقه حوله

یکی دیگر از انواع اکسسوری حمام که ضرورت زیادی دارد ریل یا حلقه حوله است. ست کردن این قطعه با جا صابونی، قفسه و البته قاب آینه اهمیت زیادی در طراحی یکپارچه محیط دارد. در انتخاب این آیتم‌ها بهتر است یک جنس را انتخاب کنید. در انتخاب طراحی و شکل آنها اما می‌توانید خلاقانه عمل کرده و به فضا تنوع مناسبی بدهید.

 

ریل تکیه

افراد سالمند، کودکان، و کم‌وبیش تمام افراد به‌خصوص وقتی می‌خواهند کف پا را شستشو دهند، به یک تکیه‌گاه احتیاج پیدا می‌کنند. ریل تکیه یک قطعه معمولا فلزی افقی است که مانند دستگیره مترو و بی‌آرتی مانع از افتادن افراد می‌شود.

 

هواکش

یکی دیگر از انواع اکسسوری مورد استفاده در حمام که برای جلوگیری از بخار گرفتن کارایی دارد هواکش است. هنگام خرید هواکش به میزان صدا به همان اندازه طراحی و قدرت آن توجه داشته باشید. بخار گرفتن حمام البته تجربه‌ای آزارنده به‌خصوص برای افرادی است که با مشکلات تنفسی درگیر هستند، اما یک هواکش پر سر و صدا هم می‌تواند جنبه آرامش‌بخشی حمام کردن را یکسره نابود کند.

 

سطل آشغال

انتخاب سرسری سطل آشغال برای حمام می‌تواند باعث به هم خوردن طراحی و یکپارچگی محیط شود. بدون استفاده از این اکسسوری حمام، خطر گرفتگی راهاب و مشکلات متعاقب آن وجود دارد. برای پیشگیری از این مشکلات از یک سطح آشغال کوچک با طراحی زیبا، و البته دارای پدال استفاده کنید.

 

پرده حمام

اگر از کابین شیشه‌ای حمام استفاده می‌کنید، یا حمام شما در سرویس بهداشتی در کنار توالت و دستشویی قرار گرفته، پرده یکی از انواع اکسسوری حمام است که خرید آن ضروری است. پرده‌های حمام از الیاف ضدآب تهیه می‌شوند و در انواع متنوعی عرضه می‌شوند. با خرید یک پرده حمام شیک با عملکرد روان می‌توانید از احساس امنیت و خلوت بیشتری در حین حمام کردن برخوردار شوید.

 

ترکیب‌های رایج اکسسوری حمام

همان طور که پیشتر اشاره شد، در طراحی حمام توجه به هماهنگی اکسسوری‌ها برای ایجاد فضایی یکپارچه و سرزندگی‌بخش اهمیت زیادی دارد. با اینکه اکسسوری‌های حمام بیشتر از اینکه آیتم‌های لوکس باشند وسایلی ضروری و کاربردی هستند، سلیقه به خرج دادن در انتخاب آنها چیزی نیست که از آن پشیمان شوید. در ادامه با بعضی از رایج‌ترین ترکیب‌های اکسسوری حمام بر اساس جنس آشنا می‌شوید.

 

اکسسوری حمام مدل اکریلیک

وسایل حمام پلاستیکی گذشته از عدم زیبایی و جذابیت ظاهری، آسیب‌پذیری بالایی دارند. در مقابل انواع اکسسوری اکریلیک در بازار در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف در دسترس هستند که به راحتی با سرامیک‌ها و شیرآلات مورد استفاده یکپارچه می‌شوند. بسیاری از این محصولات با روکش‌هایی برای پیچ‌ها ارائه می‌شوند که برای افزایش زیبایی محیط، استفاده از آنها توصیه می‌شود.

 

اکسسوری حمام فلزی

اگر به دنبال خرید انواع اکسسوری مورد استفاده در حمام با استحکام بالا هستید، محصولات فلزی بهترین گزینه هستند. اکسسوری‌های حمام فلزی در دو نوع براق و مات عرضه می‌شوند که هر کدام مزیت‌های خاص خود را دارند. اکسسوری‌های فلزی براق رایج‌تر هستند و با درخشندگی طبیعی استیل و فلز، طراحی محیط حمام را مدرن می‌کنند. تمیز کردن آنها بسیار ساده است و طول عمر بسیار بالایی دارند.

اکسسوری‌های فلزی مات که بیشتر از جنس‌ چدن ساخته می‌شوند، در مقابل، جلوه‌ای لوکس و در عین حال کلاسیک به فضا می‌دهند. استفاده از آنها به خصوص وقتی از شیرآلات چدنی مرغوب استفاده کنید، ضرورت پیدا می‌کند. هر دو نوع اکسسوری‌های حمام فلزی برای استفاده در کابین‌های شیشه‌ای دوش عالی هستند و تضاد دلپذیری با دیواره‌های شیشه‌ای حمام ارائه می‌دهند.

 

اکسسوری شیشه‌ای

اکسسوری‌های شیشه‌ای شامل وسایلی مثل قفسه، قاب آینه، جا صابونی و موارد مشابه می‌شوند. اگرچه از نظر زیبایی آنها گزینه‌های جذابی هستند، کاربردهای نسبتا محدودی دارند. اگر طراحی حمام شما سنتی است، می‌توانید با خرید قفسه شیشه‌ای ست با آینه عناصری مدرن به طراحی محیط اضافه کنید.

 

جمع‌بندی

در این مطلب از لاریس، تولید کننده انواع کابین شیشه ای دوش و دور دوشی مدرن، تلاش شد با انواع اکسسوری مورد استفاده در حمام آشنا شوید. اکسسوری‌های حمام وسایلی بهداشتی، کاربردی و ضروری هستند که در طیف گسترده‌ای از جنس‌ها و طرح‌ها ارائه می‌شوند. با کمی زمان گذاشتن و توجه به مشخصات طراحی اکسسوری‌های حمام، می‌توانید کیفیت تجربه حمام کردن را افزایش دهید. طراوت و سرزندگی و بهبود مود از جمله پاداش‌هایی است که برای این سلیقه به خرج دادن دریافت خواهید کرد.

فرقی نمی‌کند برای واحد در حال ساخت خود به دنبال حمامی زیبا و منحصربه‌فرد باشید یا بخواهید در بازسازی واحد تغییراتی متحول کننده ایجاد کنید، کابین‌های شیشه‌ای دوش و دور دوشی راهکارهایی مدرن، محبوب و جذاب هستند که با خرید و استفاده از آنها می‌توانید تجربه متفاوتی از حمام داشته باشید.

لاریس یکی از برندهای معتبر تولید و اجرای کابین دوش شیشه‌ای است که انواع کابین دوش بدون فریم و فریم‌دار ارائه می‌کند. کابین‌های شیشه‌ای دوش گزینه‌ای مدرن و لوکس هستند که تنوع بسیار زیادی برای اجرا در انواع محیط‌ها دارند. کابین‌های دوش شیشه‌ای از پنل‌های شیشه‌ای بسیار مقاوم روی دوردوشی‌های مدرن سرامیک و اکریلیک تشکیل می‌شوند.

برای آشنایی با انواع کابین‌های شیشه‌ای دوش بدون فریم و فریم‌دار می‌توانید مطالب وبلاگ لاریس را مشاهده کنید. همچنین برای مشاهده انواع محصولات و پروژه‌های اجرا شده توسط لاریس به بخش محصولات وبسایت مراجعه کنید. اگر می‌خواهید با گزینه‌هایی که مناسب حمام خود شما هستند بیشتر آشنا شوید، برای مشاوره با لاریس تماس بگیرید.

 

 خرید کابین دوش حمام

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس